Gå til innhold
Hundesonen.no

Endelig en GOD sele!


Midas

Recommended Posts

Et spørsmål bare, hvem er det som trenger xxl her inne? Soffen var på størrelse med en gordon setter tisper (ca). Han brukte Large og da var den på det minste. Ergo, ekstremt mye "remme-lengde" å gå på. Men dette er altså på den gode, gamle modellen :icon_redface:

Edit: Å herreguuuud, XXL er en butikk ja... *fnise godt for meg selv... for så å krype under bordet*

Ja, det er nok en butikk, men jeg kan fort se for meg at Baghera kunne trengt XXXXXXXXXL, feks. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 77
  • Created
  • Siste svar
Trixie-selen har jeg utelukkende bare godord å si om. Den gnager ikke, hundene drar bedre i den enn noe annet, og i tillegg er den pen (viktig!).. :icon_redface: Den blir logisk nok tung i regn og slikt fordi det er mye fleece på den, men sant..

Utennom den, elsker jeg Hurtta sine y-seler og også sykkelselene deres. Kanongode, med god polstring og god holdbarhet.. :blink:

Ja dette er den selen casper har trukket best i til nå, absolutt. Den virker utrolig behagelig, og jeg har ikke sett tegn til sår hud, selv om han ganske lett får litt sår hud hvis ting gnager.

Hurtta Y selene ser og skikkelig bra ut, så tror det er en type Dina ville trivdes godt med. Er jo en god del mindre dilldall på de enn på web. selen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror smaboer snart hiver meg ut av huset hvis jeg kjøper flere seler :D Uansett så kan jeg bare si at Puppia selen likte hun veldig godt da. Den er jo myk som smør, og jeg venter bare på at hele greia skal revne, men den får funke. Jeg har en hurtta pro sele (sykkelsele?) som gnager under "armene", det neste som står på listen er en hurtta Y sele. Den har jeg kikket på endel, men ikke fått prøvd den på henne. Jeg tror ikke den puppia selen vil holde særlig lenge, men hun liker den iallefall. Det blir muligens en fox til i huset snart, og da får jeg prøve noen av selene på henne før jeg selger. Kan hende hun er litt mindre kresen, og litt annerledes enn Dina. Dina står som om hun har fått noe i stumpen når hun får på seg disse "forferdelige" selene :) Hun er en rar liten frøken. Takk for tips, den trixie selen så jo veldig god ut da, og den gikk godt bakpå så den ikke gnager bak frembeina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det tror jeg ikke. Ingen av selene klemmer noe sted, de er løse til henne, og jeg kjener alltid nøye over for å kjenne at de ligger bra. Hun har ikke vondt noe sted ved berøring. Jeg tror hun bare misliker å ha mye utstyr på kroppen. Hun er strålende fornøyd når vi bruker halsbånd, men jeg liker ikke å bruke halsbånd når vi går på tur.. Hun er på samme måte de første gangene hun har på dekken på vinteren. Også når jeg smører på potesalve... Hun synes det er SÅ kjipt og ekkelt å måtte ha slike ting på seg.

Edit for å si at man kan jo aldri være 100% bastant på at hunden ikke har vondt noe sted, men hvis jeg hadde mistanke om vondter ville jeg gått til veterinæren å fått henne sjekket. Hun har vært slik hele tiden at hun ikke liker å ha på seg ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Totalt OT, men: :whistle::blink:

*rekke tunge*

Helt ot meeenn, hvis den passer til Merethe så tar eg an!

Ups, denne har jeg ikke fått med meg gitt. Ok, slenger selen i bilen- så kan du få prøve den på henne neste gang jeg treffer på deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var og skulle kjøpe på XXL i sommer med der hadde de den kun i S og L :)

På xxl her har både xs, xxs og alle de andre størrelsene..

Jeg tror smaboer snart hiver meg ut av huset hvis jeg kjøper flere seler :whistle: Uansett så kan jeg bare si at Puppia selen likte hun veldig godt da. Den er jo myk som smør, og jeg venter bare på at hele greia skal revne, men den får funke. Jeg har en hurtta pro sele (sykkelsele?) som gnager under "armene", det neste som står på listen er en hurtta Y sele. Den har jeg kikket på endel, men ikke fått prøvd den på henne. Jeg tror ikke den puppia selen vil holde særlig lenge, men hun liker den iallefall. Det blir muligens en fox til i huset snart, og da får jeg prøve noen av selene på henne før jeg selger. Kan hende hun er litt mindre kresen, og litt annerledes enn Dina. Dina står som om hun har fått noe i stumpen når hun får på seg disse "forferdelige" selene :blink: Hun er en rar liten frøken. Takk for tips, den trixie selen så jo veldig god ut da, og den gikk godt bakpå så den ikke gnager bak frembeina.

Har blant annet puppia selen, trixie, huttra pro y selen og den gamle modell av ruffwear selen. Av disse så synes jeg trixie selen er den som er tyngst for hunden å ha på, hunden merker veldig godt at hun har sele på seg. Den blir også vel tung i regn og varm om sommeren. Den går riktig nok ikke like langt bak på ryggen som ruffwear selen, vet ikke om det var det som problemet med ruffwear selen ?

Puppia selen holdt hvert fall min ville og galne valp på ca 10 kg uten å revne, derimot så gnagde den litt mellom benene da den var litt for tykk der i forhold til hunden. Y selen til huttra pro er jeg sånn halvveis fornøyd med, den har en tendens til å skill litt foran, men ellers er den veldig lett, blir ikke for tung selv om hunden bader med den eller det kommer litt regn. Hunden merker heller nesten ikke at hun har sele på seg. Eneste jeg skulle ønske var at selen var litt lengre bak, da den blir litt for kort etter min smak til en hund med lang rygg...

hihi, jeg kjøpte akkurat ruffwear selen til Betty (NKK Kr.sand) Er super fornøyd. Jeg kjøpte den gamle modellen da.... Den er best ;)

Kjøpte den gamle modell på orre tidligere i mai så det finnes fremdeles noen få muligheter til å tak i den gamle modellen. :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei du har rett i det Renate. Hun må ikke det... Jeg har egentlig gitt litt opp. Hun er veldig sånn snippen på ting den frøkna, og sele er noe hun ikke liker... Puppia selen går helt greit fordi den er så myk og slapp til henne at hun nok knapt kjenner at den er på. Dina tusler stort sett bare ved siden av meg når hun går i bånd og da tar hun ingen skade av å gå i halsbånd. Jeg har et hurtta pro halsbånd til henne som er bredt og godt, og det liker hun da. Søstra er helt annerledes, hun later ikke til å bry seg uansett hva jeg putter på henne. Hvis vi beholder henne som fórhund har jeg lyst til å kjøpe en kløv til henne :getlost:

Tror jeg bare må gi opp selestyret med Dina jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt webmaster selen en stund nå (den nye typen), og en ting jeg ikke liker med den er stramminga.

Selene løsner, og gjør at selen gjerne glir over til den ene siden, også må jeg rette den og etterstramme igjen.

Jeg kunne i utgangspunktet løst problemet med å sy fast reimene, men hunden er langt ifra ferdig utvokst,

så det må være mulighet for å regulere den etterhvert.

Inntil videre får jeg bare finne meg i å stramme innimellom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Er dette den gamle eller den nye sela? Jeg ser ikke forskjellen på de to kløvene de har på canis, kan noen forklare?

Hvor kjøper man denne trixie sela da, tror vi har to slike, men de er faktisk borte :icon_confused:

Det er den nye :rofl:

Har funnet ut at ruffwear sela funker supert på sykling!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...

Lenge siden jeg har sett på denne tråden nå, men nå har jeg kjøpt den trixie selen til Dina, og den er super! Den er myk og god å ha på, og den går langt bak så den gnager ingensteder. Er veldig fornøyd med den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...

Regner med at det ikke er denne du ser etter? http://www.canis.no/nettbutikk/omtale.php?id=RW148_var

De sier den er ny og bedre, men jeg var ikke imponert da jeg prøvde den (med kløv) på Kovu. Den føles ikke så solid som den gamle varianten. Så jatakk, erfaringer?

Lurer på om det ikke er den vi har hjemme, kan alltids sjekke, og evt. ta den med på torsdag om dere skal dit, så kan du se på den.

Tror nemlig vi kjøpte akkurat i det den gamle modellen gikk ut, og denne nye kom inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha den med feste rundt bakbena også du!

DBHarness_LeftLegL_Lrg.jpg

Jeg kaaaan se polstringa under sela, om en skal løfte mye på bikkja, selv om jeg også kan se at det kan gi gnag for en god del hunder. Men jeg kan ikke se hvorfor det skal være så mye polstring oppå sela, og hvorfor den ikke er polstret rundt halsen og bryststolpen. Er jo der trekket kommer :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
    • Jeg eier en selveier leilighet i et sameie. Helt uproblematisk. Leste vedtektene før jeg bydde/kjøpte og snakket med megler om dyrehold også først.  vi er vel rundt en 70 enheter tror jeg totalt på 5 bygg. Og jeg vet det er minst 10 hunder som bor her fast pr.d.d + folk som passer hund med ujevne mellomrom. Og en hau med katter er det også. Eneste regelen vi har er at hunder ikke skal i heisen pga allergi, det går bra siden hvert bygg kun er 4 etasjer. Tror dog det er folk som bryter den regelen ganske ofte som bor høyere opp en meg i første. 😂  Relativt nytt bygg da, ferdigstilt i 13/14 og dermed veldig god lydisolering også. 
    • Han fikk vite det når vi hadde hilsa på valpene! 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...