Gå til innhold
Hundesonen.no

Endelig en GOD sele!


Midas

Recommended Posts

I går fikk vi den, og endelig sier jeg bare. Den kunne vært kortere, men da ville det blirr strammere rund frembeina, så jeg foretrekker å heller ha den litt løs bak. Denne selen er godt polstret, den klemmer ingen sted på hunden, den er god å gi hunden støtte ut og inn av bil f.eks ved hjelp av håndtaket på ryggen, den er umulig å bryte seg ut av, kroken man fester båndet i er av stål, hele selen er myk og behagelig å ha på, og det er reflekser på den. Jeg synes denne selen var verdt hver en krone. Anbefales! Et bilde av Dina med selen :wub:

2970_97118406334_666261334_3026125_1813230_n.jpg

Ingen flere gangsår under armene på Dinamor :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 77
  • Created
  • Siste svar

Jeg tror at hvis jeg skulle hatt den til hanne måtte jeg hatt den litt mindre. Som sagt så er den i lengste laget til henne, men dette er for henne en fordel fordi hun får mere frihet rundt frembeina. Den har veldig god innstillingsmulighet, slik at hvis man bestiller den en str mindre enn hva man egentlig trenger til hanner, så får man stilt den ut slik at den passer. Den kan stilles på begge reimene under magen, og også det krysset som går foran på brystet. Kan ikke forstyrre vaniljekransen må vite :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også denne typen seler til mine to foxterriere, i tillegg til ezydog seler. Veldig fornøyd med begge typene!

Litt på siden av saken, men må bare nevne det: Dina er utrolig lik min Kaisa, nesten helt identisk i fargen! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ezy dog sele har jeg også til henne, men den er altfor bred mellom frembeina. Jeg kan ikke få sagt hvor glad jeg er for endelig å ha funnet en sele som ligger godt på henne. Det var skikkelig vanskelig å finne. Nå får jeg bare begynne å selge unna de andre selene som ikke kan brukes på henne.

ToNo, jeg tror ikke jeg har sett bilder av dine foxer jeg. Har du to tisper? Legg ut bilde av de da, gøy å se andre også. Det er ikke så mange av de :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ezy dog sele har jeg også til henne, men den er altfor bred mellom frembeina. Jeg kan ikke få sagt hvor glad jeg er for endelig å ha funnet en sele som ligger godt på henne. Det var skikkelig vanskelig å finne. Nå får jeg bare begynne å selge unna de andre selene som ikke kan brukes på henne.

ToNo, jeg tror ikke jeg har sett bilder av dine foxer jeg. Har du to tisper? Legg ut bilde av de da, gøy å se andre også. Det er ikke så mange av de :wub:

Skal prøve på å legge ut bilder! Inntil da så ser du jentene på avataren min. Lite bilde selvsagt, ikke så lett å se detaljer! Nei, ikke så mange som har foxer, nesten litt rart så flotte som de er! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det (sånn ca) den samme som Nemi har på seg her?

IMG_5724-2.jpg

Isåfall er jeg veldig fornøyd! Men dere med foxterrier, sitter sela sånn at de ikke kommer seg ut av den? Venninna mi med foxterrier har et problem med at hannhunden hennes hele tida kommer seg ut av sela, så jeg anbefalte den her, men hadde jo vært enda bedre om noen med foxterrier kunne anbefalt den! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja soppen det er den samme, med unntak av at den som Marit og Dina har er en ny modell som kom sist år :wub:

Den gamle modellen holder på å gå ut nå desverre, fordi jeg er mere fornøyd med den :wub:

Okei, jeg er veldig fornøyd med den (selv om vi ikke bruker den så mye før jenta lærer seg å oppføre seg litt bedre), så tusen takk til Mari, for at jeg fikk kjøpe den! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ser veldig bra ut ja. Men hvordan er den for hannhunder? Ser jo ut som at den bakerste reimen vil forstyrre "vaniljekransen" (som min kjære farmor kaller den).?

Du som har så stor hund slipper det problemet :wub:

Jeg har ikke noe problem med at den er for lang. Meget fornøyd med selen.

Beste bildet jeg fant der zorba har den på;

600.jpg

sela.jpg

Her er en annen hund med den på:

AAAAAqPqn9cAAAAAAKgciQ.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chico (til mamma) har den selen og er kjempefornøyd.. altså både hund og eier. Han er en Kleiner Münsterländer hanne. Har ikke noe bilde her, men skal ditover nå så kanskje jeg kan legge ut et.

Ikke noe problemer med vaniljekransen hans heller :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja soppen det er den samme, med unntak av at den som Marit og Dina har er en ny modell som kom sist år :wub:

Den gamle modellen holder på å gå ut nå desverre, fordi jeg er mere fornøyd med den :wub:

Samme her. Ut fra det jeg har sett av den nye, så er jeg mye mer fornøyd med den gamle selen. Og har heldigvis den til Bridie. (samt at jeg har en etter Ero også)

Ang å komme seg ut av den... Aro som Raksha her hadde, var en HUNDini uten like og kom seg ut av det meste. Men RuffWear'n måtte han gi seg for :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja soppen det er den samme, med unntak av at den som Marit og Dina har er en ny modell som kom sist år :wub:

Den gamle modellen holder på å gå ut nå desverre, fordi jeg er mere fornøyd med den :wub:

Jeg liker også den gamle modellen best. Nå har jo den nesten gått ut av markede, så jeg planlegger å kjøpe min brukt fra ei Vennine med gårdshund. Jeg skal, vil og skal ha den gamle modellen! :wub: Den former seg bedre etter kroppen på hunden, syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker også den gamle modellen best. Nå har jo den nesten gått ut av markede, så jeg planlegger å kjøpe min brukt fra ei Vennine med gårdshund. Jeg skal, vil og skal ha den gamle modellen! :wub: Den former seg bedre etter kroppen på hunden, syns jeg.

Det er jeg helt enig i, jeg har en av hver, og foretrekker absolutt den gamle modellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tipset.

Var ute og kjøpte belte, bånd og sele, men selen passet dårlig og jeg likte den ikke når jeg så den på hunden. Har nå kjøpt medium størrelse av den det tipses om og får den vel over helga - blir spennende. Både å prøve den og se hvordan hunden reagerer på tur - blir vel bare vimsingen i starten tenker jeg ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...