Gå til innhold
Hundesonen.no

Kifani-tråd

Recommended Posts

• Svar 227
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

kommer ann på bredde, størrelse, utforming.. det letteste er at du sjekker siden hennes der står alt..

Mine kosta rundt 200

Skrevet

Det kommer an på hvilken type du vil ha og hvor mye du vil ha på det. Jeg bestilte en halvstrup til Dina, men navn, to broderier på hver side av navnet, og telefonnr på halvstrupen, og refleks. Dette kostet meg litt i overkant av 300 inkl porto. Synes ikke det er så ille når du får velge og vake hva du vil ha på det :D

Edit for å spørre, noen som har bestilt sele av henne? Hvordan er de? Bilder? :D

Skrevet
Edit for å spørre, noen som har bestilt sele av henne? Hvordan er de? Bilder? :D

Jeg har en nomesele derifra. Har ikke bilder desverre, for vi er på ferie og det er ikke selen. Det tok endel mailing fram og tilbake før hun stolte på at jeg visste hva en nomesele var, og at det virkelig var det jeg ville ha til en papillon :D

Bortsett fra det er jeg fornøyd med service og tiden det tok. Selen sitter bra og virker til å være solid nok til vårt bruk, regner med at hun har bredere bånd til større hund.

Skrevet

Prøvde å gå inn på sidene, men får beskjed om at de er sperret! Oh no! Og jeg som endelig har snirklet meg til å skulle bestille halsbånd fra Kifani.. Noen som vet noe om hvordan jeg evt får tak i de??

Skrevet
Hvordan er den bevernylonen? Jeg ønsker ett mykt stoff, som er slitesterkt og sterkt, og som ikke gnager i pelsen til hunden.

Jeg er veldig fornøyd med den ihvertfall. Mykt,glatt og slitesterkt. :)

Skrevet

Fikk nytt halsbånd i posten idag, som alltid kjempe fornøyd!

chiband01.jpg

Fargen matcher øynene hennes og hun elsker jo vann, så derfor bølger

chiband02.jpg

chiband03.jpg

Detalj

Skrevet

Hvilke mål oppgir dere når dere bestiller? Jeg ser det står halsomkrets og hodeomkrets, men jeg er ikke sikker på hvordan jeg måler hodeomkretsen?

Skrevet
Hvilke mål oppgir dere når dere bestiller? Jeg ser det står halsomkrets og hodeomkrets, men jeg er ikke sikker på hvordan jeg måler hodeomkretsen?

Bare mål der hodet er breiest,så er du sikker på at halsbåndet går på. :)

Skrevet

Så flott det nye halsbåndet til Chicka var!!

Her er Dina sitt første Kifani bånd. Det blir nok ikke det siste!

4759_118784586334_666261334_3383356_5547040_n.jpg

4759_118784591334_666261334_3383357_484112_n.jpg

4759_118784596334_666261334_3383358_2428720_n.jpg

Det er litt i bredeste laget, men det funker veldig greit :) Er veldig fornøyd med det. Skal bestille et nytt så snart jeg har klart å bestemme meg for hvilket. Det jeg skal bestille neste gang skal være hvertfall 1cm smalere. Jeg har veldig lyst til å bestille en sele og da, men jeg vet jo hvordan det kommer til å gå :)

Skrevet
Det er litt i bredeste laget, men det funker veldig greit :) Er veldig fornøyd med det. Skal bestille et nytt så snart jeg har klart å bestemme meg for hvilket. Det jeg skal bestille neste gang skal være hvertfall 1cm smalere. Jeg har veldig lyst til å bestille en sele og da, men jeg vet jo hvordan det kommer til å gå :)

Så fint det var :)

Hvilken bredde bestilte du i? Jeg skal ha til Diego og de er vel omtrent samme str vil jeg tro?

Skrevet

Det der er faktisk 4cm bredt. Jeg har et hurtta halsbånd i den bredden, og liker egentlig at det er såpass bredt :) Liker det veldig godt. Halvstrupen er sånn at den gir fort etter, og det synes jeg er kjempeviktig. Det ligger fint på henne og er mykt og godt å ha på :)

Skrevet
5068_132426275032_653285032_3338092_3320026_n.jpg

Selv om det er litt for stort(jeg gadd ikke måle), er jeg veldig fornøyd. Må nok bestille flere... :)

Haha, jeg så dette båndet inne på Kifanis side, og tenkte at det MÅTTE jo bare være ditt...

Skrevet

Jeg har også bitt meg merke i dette på kifani sin side. Det var jo helt rått! Det som er kjiåt med å ha brun og hvis hund er at jeg synes ikke det passer med rååååsa... Dog tror jeg at jeg bare MÅ bestille et lilla ett. Det er min favoritt farge, så får det matche meg og ikke hunden da :)

Skrevet

Jeg la også merke til det båndet. Likte det :) Tenkte å skaffe noe lignende, bare med LP, men "LP-junkies" blir liksom litt for teit når jeg vet at du har agilityjunkies!

Tia har tjenestetegn derfra.

Skrevet
Jeg la også merke til det båndet. Likte det :) Tenkte å skaffe noe lignende, bare med LP, men "LP-junkies" blir liksom litt for teit når jeg vet at du har agilityjunkies!

Næ...er det noene som er LP junkie så er det deg :) Ville bestilt det jeg :)

Skrevet

Why not?

Jeg skal bestille noen flere bånd, og tror jeg skal drite i å ha navn på hundene på båndet. Mye kulere med slike ''påstander'' :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...