Gå til innhold
Hundesonen.no

bakdeler med din rase


Kristina

Recommended Posts

Kan aldri nå langt i Agility, hvis jeg i det hele tatt kan begynne med det.

Klasse 3 lydighet trenger jeg ikke å tenke på engang. :(

De er sta, ikke forvent en en hund som logrer i hundre hvis du får besøk.

De kan overse folk som vil hilse på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakdeler med en puddel... hmm... tja... vi har hale, bakben, kryss, to labber.. som en standard hund altså... :wink:

Ulemper derimot... Mye pelsstell(er en ulempe med mindre du er Benedicte :() svarte pudler er det vansklig å få gode hodebilder av.. Kan bli overentusiastisk i møte med familie(ikke fremmede...), lærer fort på godt og vondt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm.vel,whippet er vel ikke den enkleste av hundene når det gjelder motivasjon.de røyter en del i røyteperiodene(min er mye hvit,så da er det ikke særlig fristende med svarte klær...),løper j***lig fort å har ikke bestandig full kontroll,så da er det viktig å følge med å få flytta seg når de kommer løpende. :roll: .får lett småsår og rifter,kan være overlegen mot fremmede(for den som ser det som en bakdel). bortsett fra det er de perfekte :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulemper med pomme:

-Gneldrer

-Kan bli skeptisk til fremmede/andre dyr hvis de ikke blir godt sosialisert fra de er små

-Reservert mot fremmede

-Trener BARE hvis de selv vil

-De er (tro det eller ei) en veldig krevende rase på både godt og vondt :(

-Kan være veldig stressende å ha i hus for eier hvis en ikke liker hunder som tripper alle veier,løper hit og dit og følger etter deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elwira er jo en veldig spessiel golden og er ikke som en typisk golden. Hennes bakdeler er:

vil ikke hilse på fremmede (ikke helt normalt for rasen)

mørkeredd

røyter

underdanni

trenger oppmerkseomhet hele tiden

er ikke veldig rase på agility banen

hopper opp på folk hun kjenner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, la meg se.. Finnes det noen ulemper med Border Collie?? Hehe, tja, de kan stresse, krever masse mental trening, understimulerte eller overstimulerte hunder blir ofte angstbitere eller graver opp alt som er, de kan skvette inne, jage halen sin, gjete alt som beveger seg fra maur og marsvin til syklister og bilister, og er lettlærte hunder på godt og vondt. Får de ikke nok å gjøre så finner de på ting selv. Det gjelder å finne balansen mellom å overstimulere og understimulere- altså stimulere helt passe. Viktig å lære ro trening. Røyter dessuten endel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye pelsstell(er en ulempe med mindre du er Benedicte )

Nå skulle jeg akkurat til å si at ulempene med labrador var at de ikke har mye pels :(

hihi.. Ulemper:

- Overentusiastiske villdyr som overfaller besøkende i ren glede

- Legger lett på seg

- lite pelsstell :(

- Må vaskes 5 ganger om dagen fordi de hele tiden finner seg en deilig søledam de kan rulle seg i

- Kjent for å hoppe opp etter å ha rullet seg i dammer... :roll:

Fordeler:

- Glad i alt, hvis du klarer å kontrollere det litt

- Lettlærte

- Ekte labradorer skal være utholdelige og raske

- Utrolig gode til å apportere

- Svømmer som en gud

- Lett å motivere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elwira er jo en veldig spessiel golden og er ikke som en typisk golden. Hennes bakdeler er:

vil ikke hilse på fremmede (ikke helt normalt for rasen)

mørkeredd

røyter

underdanni

trenger oppmerkseomhet hele tiden

er ikke veldig rase på agility banen

hopper opp på folk hun kjenner

Å jo! Kjenner ei som trener med sine to... Hu har trent i to mnd. og de tar allerede en hel bane begge to. Så golden er en fin rase i agility! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jo! Kjenner ei som trener med sine to... Hu har trent i to mnd. og de tar allerede en hel bane begge to. Så golden er en fin rase i agility! :wink:

4 stykker i agilityklubben min har golden :( Hun ene er bare 15 år gammel og de begynte å trene for noen år siden... Hunden er DRITRASK!! full av liv og går agility kjempebra!:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jo! Kjenner ei som trener med sine to... Hu har trent i to mnd. og de tar allerede en hel bane begge to. Så golden er en fin rase i agility! :wink:

Ops jeg skrev feil, jeg mente raske ikke rase :oops: Jeg går på agility med min egen golden og hun er ganske god i ag, men hun er bare ikke så raske. Hehe, de lærer fort hinderne :( Nå begynner hun å bli litt raskere da, men før måtte jeg stoppe å vente på henne :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ops jeg skrev feil, jeg mente raske ikke rase :oops: Jeg går på agility med min egen golden og hun er ganske god i ag, men hun er bare ikke så raske. Hehe, de lærer fort hinderne :( Nå begynner hun å bli litt raskere da, men før måtte jeg stoppe å vente på henne :wink:

Hehe.. Uki :(

Hu kommer nok til å bli shit rask! Først nå(etter å ha trent et år) har Romeo virkelig begynt å gjøre alt'n kan i aglity bana. Nå går det kjempe fort! :P

Det går fortere med meg og Romeo, enn med Anne og Sara(BC :wink:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har veldig mye energi til tider som kan bli et problem om de ikke får brukt

Har sine øyeblikk når hun bestemmer seg for å bare være ramp (men det gjelder vel alle raser? :wink: )

Kan få som problem at de hopper og er VELDIG menneskeglade (går omveier rundt andre hunder for å hilse på eieren istedenfor :roll: )

Er veldig nysgjerrige og greier av og til ikke styre nysgjerrigheten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er lite egentlig...

voktende.

Liker ikke fremmede(det stemmer ikke med Vicky da.. hehe)

Enmannshund. Blir kun knyttet til en person, men tollerer familien til personen. Liker ikke å ha andre hunder for tett innpå seg.

Kan bli innpåsliten på den utvalgte eieren(f.eks følger etter på do og iver alt).

Kommer egentlig ikke på så mye. Liker å fokusere på alt det positive isteden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. Finner jo en del ulampar ved alle raser om man leter, men.. :D

Portugisisk vannhund:

-Mye pelsstell (jeg liker det jeg da men...)

-Kan være noen ordentlige stabeist

-Vokter tomta for fremmede med høye boff

-Lærer fort på godt og vondt

-Er veldig avhengige, og sjelden selvstendige hunder

-Graver hull i plenen som en eller annen kanin...

-Blir ville om de ikke får nok hjernetrim og tur

:P Det er det jeg kommer på i farta. Men det er stort sett bare positive egenskaper ved denne rasen syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overentusiastiske villdyr som overfaller besøkende i ren glede

Å, ikke bare besøkende. Gjerne alt og alle man ser ute på tur også, om mulig.

Ellers har du fått med alt, utenom det at det skjuler seg forbausende mye hår på labradoren, som kommer fram i røyteperiodene. Jeg kan nappe ut svære dotter med underull av Tinka et par-tre uker før løpetida hennes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. Finner jo en del ulampar ved alle raser om man leter, men.. :D

Portugisisk vannhund:

-Mye pelsstell (jeg liker det jeg da men...)

-Kan være noen ordentlige stabeist

-Vokter tomta for fremmede med høye boff

-Lærer fort på godt og vondt

-Er veldig avhengige, og sjelden selvstendige hunder

-Graver hull i plenen som en eller annen kanin...

-Blir ville om de ikke får nok hjernetrim og tur

:D Det er det jeg kommer på i farta. Men det er stort sett bare positive egenskaper ved denne rasen syns jeg.

enig i disse punktene, min blir destruktiv om hun ikke blir nok stimulert (tur/hjernetrim). I tillegg er hun en energibombe, og det tar aldri slutt :D det har vist seg at det så og si er umulig å lære henne å slutte og hoppe.

men ellers verdens flotteste rase såklart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...