Gå til innhold
Hundesonen.no

Mopsevalpene ble født 17 Mars

Synnikken

Recommended Posts

• Svar 235
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Har lagt ut noen bilder på blogsiden min no:) Hadde ikke kabel til kameraet så det blei mobilbildene:) Skal legge inn bilder av hver enkelt når de har blitt noen dager gamle:) må bli litt sterkere før jeg begynner å "herje" med de:)

Skrevet
Er ikke helt vanlig kull dette nei :D gjennomsnittskull på mops er på tre stk.. :D

Så artig at det ble så mange da :D

I England blir ofte de med hvitt bryst avlivet ved fødsel dessverre.

FYSJ!

a082.gifa158.gif

Skrevet

Gratulerer med vel overstått fødsel, så morro med en fawn farget valp. Noen valper er ofte slitne etter fødslen og da kan de sove mye og drikke lite. Det er vanlig at valper går noen gram ned i vekt det første døgnet. Har du sjekket ganen på den valpen som suger dårlig, greit å ta en titt på alle sammen så har du noe å sammenligne med.

Skrevet
*klipp*

Tar gjerne ett barselsbesøk når de begynner å bli 4-5uker :D

Muhaha! :D

Sandra, du har ikke noe valg. Du og kameraet ditt skal være med meg å hilse på når de vralter rundt om noen uker..

( :D Dog har nok jeg vært oppom å sett på nussetrollene lenge før den tid da jeg har planer om å renne ned dørene til Caroline om noen dager bare for å glo litt i kassen :D )

Skrevet
Muhaha! :D

Sandra, du har ikke noe valg. Du og kameraet ditt skal være med meg å hilse på når de vralter rundt om noen uker..

( :D Dog har nok jeg vært oppom å sett på nussetrollene lenge før den tid da jeg har planer om å renne ned dørene til Caroline om noen dager bare for å glo litt i kassen :D )

Må nok det ja... men er skummelt med valpebesøk :D:D

Skrevet
Gratulerer med vel overstått fødsel, så morro med en fawn farget valp. Noen valper er ofte slitne etter fødslen og da kan de sove mye og drikke lite. Det er vanlig at valper går noen gram ned i vekt det første døgnet. Har du sjekket ganen på den valpen som suger dårlig, greit å ta en titt på alle sammen så har du noe å sammenligne med.

Han som muligens har en åpen gane suger ikke dårlig, det er det som er så rart.. Han var mye mer frempå enn de andre og kavet seg bort til tattene og hang seg fast..Kanskje er det en sjanse for han, vi får se, skulle gi han et par dager ifølge veterinæren. Er smånervøs for å sovne inatt (selv om jeg tror jeg ikke klarer å holde øynene åpne), er så redd for at det kanskje skal bli for kaldt eller Lillemor legger seg på de eller...eller..

Skrevet

Nå har jeg lest denne tråden fra begynnelse til slutt, og ble bare mer og mer spent på selve fødselen her! :D

Gratulerer til mor og "mormor" med 7 små, nydelige valper!!! og lykke til framover...:D

Skrevet

Jeg vil bare minne dere på hva jeg skrev i går :

Noe sier meg at du blir vekket i morgen tidlig, rundt kl 05.00 - da er det igang

Tipper på 4 sorte tisper, 1 fawn tispe og 1 sort gutt.

Fødselen startet rundt den tiden og det ble bare 1 fawn valp, er jo regne Snåsakvinnen jeg :D

GRATULERER så mye, lykke til med kullet ! :D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det kommer jo litt på ambisjonene mtp lydighet og sånt også. Hunder som er lette å trene krever ofte også mer aktivisering.  Med labrador er det på godt og vondt mye matfokus, det er et godt verktøy i treningen, men også en utfordring. På samme måte som at mange pudler er kresne og vanskeligere å belønne med mat. Spaniel er generelt også mer matglade, men kanskje ikke så ekstreme som labrador.  Gjeterhundrasene har ofte også en del stress, og gjerne lyd med det.  Korthårscollie er en av de jeg synes er litt annerledes og som er ok hunder på aktivitet, de røyter en god del, men ikke noe pelsstell utover børsting og støvsuging. Jeg er litt usikker på lydnivå der. Men kan være verdt en titt.
    • Takk for svar 😁 Har vurdert labrador ja, men litt redd for at den hadde spist alt den kom over 😂  Har absolutt vurdert puddel på nytt, men fra en annen oppdretter. Jeg gjorde mye research og kontaktet flere oppdrettere da jeg fikk min første, men det endte ikke så bra allikevel. Var også ikke klar over at de brune var kjent for å være ekstra gal. Jeg startet en puddelgruppe i området da jeg fikk ham og vi dro på jevnlige treff der, så vet jo at ikke alle er like ikke, men det var en del av guttene som var vanskelige å ha med å gjøre.. så hadde valgt tispe om det ble puddel, tenker jeg. Springer spaniel har jeg ikke sett noe på, har ikke særlig erfaring med den type hund. Pelsstell går helt greit. Alle har jo noe stell. Puddel var ganske mye innimellom, men det var jo ikke verre enn at jeg bare kunne glattbarbere ham om jeg ikke orket en periode. Har også blitt klok av skade og innsett at jeg må prioritere trening på ro ute 🫣
    • Ah perfekt! Takk skal du ha for heads up! Hadde litt guffen magefølelse. Takk for tips, sjekker ut disse nærmere  
    • Nydelig puddel! Selv om du var uheldig med denne så finnes det nok stabile og roligere puddler av begge kjønn. Det handler mye om gener og litt om trening. Men jeg tenker med en gang standard labrador av beskrivelsen din. Det er sjelden mye lyd, de er arbeidssomme, men (som alle raser) tåler en rolig dag så lenge de ellers får det de trenger av aktivisering både mentalt og fysisk. Ellers ville jeg kanskje tatt en titt på springer spaniel, men de kan ha litt lyd. Faktorer som spiller inn er hvor mye aktivitet du ser for deg i hverdagen, og hvor mye pelsstell som er ok. Med puddel er du jo litt vant til pelsstell, så jeg antar det går fint?  Puddel med litt bedre research både på oppdretter og linjer kan jo også være en mulighet. De er flotte arbeidshunder, og det er jo en grunn til at de er brukt som servicehunder - da skal de tåle det meste av ulike situasjoner i ulike omgivelser. Hvis det kun var stresset hos denne hunden du ikke likte med puddelen så ville jeg dratt på noen puddeltreff og snakket med noen oppdrettere.
    • Fine puddelen som var min, for å få litt farge inn her 💚
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...