Gå til innhold
Hundesonen.no

Mopsevalpene ble født 17 Mars


Synnikken

Recommended Posts

  • Svar 235
  • Created
  • Siste svar
Nå peser og peser Lillemor..hun graver ikke så mye og sitter som regel i senga,men hun klarer ikke slappe av. Ser bare på meg med de store dådyrøynene..Huff,stakkars lille, skulle tro hun hadde hetetokter. Det vanskligste er nesten å la vær å trøste henne, men hun får mye ros istedenfor:)

Herregud, så spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Temperaturen har ikke steget enda og holder seg lav, men Lillemor går fra å ha peseanfall til å roe seg litt før hun begynner å pese igjen! E gir ho natta og morningen imorra, om ingenting har skjedd så tar jeg rådet fra veterinæren og kjører ho inn for å ta røntgenbilde så vi kan se om noen av valpene muligens blokker utgangen, kan vær det e defor temperaturen holder seg nede og aldri stiger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caroline og Lillemor styrer på. Hun har tokter med pesing og der hun styrer litt.

Skjer noe for alvor nå, de prøver å gå litt med henne. :P

Caroline har jevn kontakt med Torunn (min søster) for tips og triks ang kullet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun stresser mye, ikke rastløs av seg,men puster veldig fort og peser innimellom.. Hodet henger :P

Ikke noe kjekt å se at hun har det så ukomfortabelt så håper at noe skjer snart.. tempen er oppe i 36,6 nå, men tror hun har lav normaltemp så tror ikke hun skal helt opp til 38, har aldri målt det på henne før. Det blir sofaen på meg i natt, om jeg tørr å lukke øynene i det heile tatt..

Synnøve og torunn har tipset oss til å jogge litt med henne så nå har vi nettopp vært opp og ned gata litt, kanskje det vil hjelpe henne til å få litt fortgang i ting.. Hun vil ikke røre vann, havregrynsuppe eller noe annen mat..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, regner med at det er normalt:) ååååå..jeg er så spent..pliis, la alt gå bra:) (virker kanskje veeeldig giret nå,men jeg tar det utrolig nok ganske med ro.. so far :P )

Nå ble jeg sittende våken å følge med her :P

Spennende med Boris barn

Masse lykke til med fødselen,

Hilsen Boris reservemamma Sandra :P

post-1127-1237248422_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff.. dette kan ikke være sundt!Hun ligger fortsatt i sengen sin og peser, hun er trøtt, men klarer ikke sove! Nå synes jeg denne oppblokkingsfasen har vart veldig lenge for henne, kan ikke være så veldig behagelig.. Håper ikke hun er en av de "heldige" som får en fase som varer i over ett døgn, hun kommer jo ikke til å ha energi til å få ut alle sju da! Ikke noe tegn til at vannet har gått eller pressrier, men jeg venter jeg.. begynt å bli flink til det i det siste..hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååå.."gud bedre kongen og fedrelandet" som farmoren min sier.. Har bare klart å sove en halvtime hittil, Lillemor peser og peser og ingenting skjer.. Temperaturen presterte å synke til under 37 igjen etter å endelig ha klart å komt opp på 37,1. Ringte dyrelegevakten ( svindyrt, by the way) for å høre om vi burde gjøre noe nå, men hun sa at mest sannsynlig så strever hun med å klare å komme igang, men så lenge fødselen ikke er startet så har valpene det bra og da kan vi vente til dyreklinikken åpner. Så klokken halv ni bærer det rett til veterinæren om det ikke har skjedd noe forandring.. Stakkars Lillemor, tror hun begynner å bli temmelig sliten! Isåfall når jeg tenker på hvor sliten jeg er nå og jeg skal ikke føde..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pressriene startet kl.06.30.. ikke så ofte, men med jevne mellomrom.. virker ikke som de er så altfor sterke! (men nå vet ikke jeg hva som er sterk og hva som ikke er det). Hvor lenge kan hun ha slike pressrier uten å få en valp før det begynner å bli farlig og jeg bør kontakte veterinær? Hun hadde 36,5 da pressriene startet!! svar kjapt de som har anledning:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vannet gikk etter ca.en time med smårier..

Første valpen er kommet!kl.08.10.. en fawn gutt tror jeg på ca.180g

Tror ikke det er lenge til neste, har litt pressrier..

Lillemor har ikke helt skjønt hva som har skjedd, vi måtte gå mye og det tok en stund før valpen kom.. Vi fikk heldigvis gnikket den kvikk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...