Gå til innhold
Hundesonen.no

Mopsevalpene ble født 17 Mars


Synnikken

Recommended Posts

  • Svar 235
  • Created
  • Siste svar

Men om noe ikke skjer denne gangen heller.. hva tror dere kan være grunnen til at hun synker så lavt hele tiden uten at noe skjer? Blir litt bekymret, finner ikke noen plass på internett hvor en tispe ha hatt samme lave temperatursvingningene som Lillemor.. Vet at det er forskjellig fra hund til hund, men å gå ned til nærmere 36 blank flere ganger uten resultat kan da ikke være normalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om noe ikke skjer denne gangen heller.. hva tror dere kan være grunnen til at hun synker så lavt hele tiden uten at noe skjer? Blir litt bekymret, finner ikke noen plass på internett hvor en tispe ha hatt samme lave temperatursvingningene som Lillemor.. Vet at det er forskjellig fra hund til hund, men å gå ned til nærmere 36 blank flere ganger uten resultat kan da ikke være normalt?

Beklager her nå altså, men la nå den stakkars hunden være i fred, dropp temperaturmålinger og slutt å tyt ! Stakkars hund... Vet du hva NORMALtemperaturen hennes er da ? Det kan jo hende hun har lav kroppstemperatur til vanlig, og da er disse variasjonene helt normalt og ikke noe tegn på forestående fødsel.

Mitt forslag: kast temperaturmåleren din, pust dypt og slapp av !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om noe ikke skjer denne gangen heller.. hva tror dere kan være grunnen til at hun synker så lavt hele tiden uten at noe skjer? Blir litt bekymret, finner ikke noen plass på internett hvor en tispe ha hatt samme lave temperatursvingningene som Lillemor.. Vet at det er forskjellig fra hund til hund, men å gå ned til nærmere 36 blank flere ganger uten resultat kan da ikke være normalt?

Emma sin temp når hun skulle ha ga vi opp :) så det er nok ikke alltid det stemmer dette med temp fall. som Siri sier, legg fra deg temp måleren og sett deg godt tilbake i sofean og vent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager her nå altså, men la nå den stakkars hunden være i fred, dropp temperaturmålinger og slutt å tyt ! Stakkars hund... Vet du hva NORMALtemperaturen hennes er da ? Det kan jo hende hun har lav kroppstemperatur til vanlig, og da er disse variasjonene helt normalt og ikke noe tegn på forestående fødsel.

Mitt forslag: kast temperaturmåleren din, pust dypt og slapp av !

Jøsses da.. Jeg kan være enig i at jeg er litt opptatt av denne temperaturmålingen, men jeg er da bare spent! Hunden min har ingenting imot at jeg måler henne, hun kommer frivillig med en gang hun ser jeg holder temperaturmåleren for hun får så mye skryt og ros.. Siden dette er et innlegg startet for å følge valpefødselen til min hund så føler jeg at jeg bør ha lov å tyte litt, er det ikke det et forum er til for da? Hvis det plager deg slik så kan du la vær å titte innom.

Dette er mitt første valpekull og betryggendes ord, veiledning og hjelp er det jeg søker på dette formet, ikke kvasse tilbakemeldinger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøsses da.. Jeg kan være enig i at jeg er litt opptatt av denne temperaturmålingen, men jeg er da bare spent! Hunden min har ingenting imot at jeg måler henne, hun kommer frivillig med en gang hun ser jeg holder temperaturmåleren for hun får så mye skryt og ros.. Siden dette er et innlegg startet for å følge valpefødselen til min hund så føler jeg at jeg bør ha lov å tyte litt, er det ikke det et forum er til for da? Hvis det plager deg slik så kan du la vær å titte innom. Dette er mitt første valpekull og betryggendes ord, veiledning og hjelp er det jeg søker på dette formet, ikke kvasse tilbakemeldinger...

Beklager at jeg ikke pakker inn mine meninger i bomull, men det får da være måte på å være hysterisk liksom ? Jeg har også vært førstegangsoppdretter (vel - enestegangsoppdretter kalles det vel), men jeg fløy da ikke rundt og målte tempen på hunde for det ? Valpene kommer når de kommer, og flere har jo forsøkt å fortelle deg at ikke alle hunder følger "boka" hva gjelder temperatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager her nå altså, men la nå den stakkars hunden være i fred, dropp temperaturmålinger og slutt å tyt ! Stakkars hund... Vet du hva NORMALtemperaturen hennes er da ? Det kan jo hende hun har lav kroppstemperatur til vanlig, og da er disse variasjonene helt normalt og ikke noe tegn på forestående fødsel.

Mitt forslag: kast temperaturmåleren din, pust dypt og slapp av !

Den stakkars hunden? Tror ikke hunden lider akkuratt!

Og hun må da få lov til å være spent og oppspilt. Dette er hennes tråd og hennes kull.

Går ann å si ting på en annen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I boken "valping" som jeg har lest står der at du burde begynne å måle hundens temperatur fire ganger om dagen etter dag 55, dette er for å følge med så du ser når det virkelige droppet kommer. Jeg har bare gjort som det stod i boken og var bare nervøs pga av den lave temperaturen hun har hatt de siste dagene, jeg forventet heller en tilbakemelding som kunne forklare meg hvorfor hun har så lave temperaturer! Og helt på slutten kan jeg si at grunnen til at jeg oppdaterer temperaturmålingene og forandringene på denne siden er fordi jeg selvsagt vil ha tilbakemeldinger fra andre men også fordi det er evt valpekjøpere som følger med på denne tråden som er like spent som meg..

Og som victoria sier, hunden lider ikke!!tvert imot!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden er om et par timer på dag 60 :) Så vi har noen dager på oss enda, men jeg hadde en prat med veterinæren på onsdag og hun sa at jeg kunne forvente meg en fødsel natt til torsdag pga den lave tempearturen. Jeg hadde forberedt meg på at valpene skulle komme imorra eller tirsdag så da kom jeg i "fødselsmodus" tidligere enn antatt og når fødselen ikke skjedde ble det starten på en ventetid jeg hadde regnet med skulle begynne på mandag:P skjønner du?!Hehe.. neinei..tikk takk tikk takk.. Den som venter, venter på noe godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var stemningen litt bedre her ja :whistle:

Ingen valper inatt, men jeg våknet opp av at hun gravde i sengen litt og det er første gang hun har gjort! Jeg har valgt å legge bort tempen og hive beina på bordet (som jeg ble så "fint" mint på her :) ) og bare vente nå.. Det kan ikke være så veldig lenge igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for en tjukkabolla feiting :whistle:

Satser på 4 sorte gutter og 3 fawn jenter, jeg.

Ja, du ser det ikke like lett på bildet, men hun er SVÆÆÆER! Magen hennes er steinhard, er jo ikke mer plass inni der nå :D Håper bare magen hennes fortsatt har bra nok elastitet til å klare å presse ut alle de små :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg snakket med veterinæren:) Hun ville først at jeg skulle komme inn med Lillemor så hun fikk undersøke henne, men siden jeg sa at jeg kan kjenne at valpene lever så bestemte vi oss for å gi henne en dag til :whistle: Det at hun endelig har begynt å grave litt idag vil tyde på at det ikke kan være lenge igjen no:) Hun ba meg ringe på igjen imorgen så hun var oppdatert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg snakket med veterinæren:) Hun ville først at jeg skulle komme inn med Lillemor så hun fikk undersøke henne, men siden jeg sa at jeg kan kjenne at valpene lever så bestemte vi oss for å gi henne en dag til :whistle: Det at hun endelig har begynt å grave litt idag vil tyde på at det ikke kan være lenge igjen no:) Hun ba meg ringe på igjen imorgen så hun var oppdatert:)

Stend eller? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå peser og peser Lillemor..hun graver ikke så mye og sitter som regel i senga,men hun klarer ikke slappe av. Ser bare på meg med de store dådyrøynene..Huff,stakkars lille, skulle tro hun hadde hetetokter. Det vanskligste er nesten å la vær å trøste henne, men hun får mye ros istedenfor:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...