Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor gammel var du da du drakk alkohol første gangen?


ipadda

Dabutalder alkohol  

127 stemmer

  1. 1.

    • 13 eller yngre
      35
    • 14
      31
    • 15
      22
    • 16
      18
    • 17
      7
    • 18
      3
    • 18 eller eldre
      5
    • Aldri smakt alkohol (det er ikke så utenkelig alternativ at det ikke får være med vel?)
      6


Recommended Posts

  • Svar 122
  • Created
  • Siste svar

Rundt 14-15 tror jeg. Skikkelig møking var jeg den sommeren jeg akkurat hadde fylt 16, og drakk sprit for første gang.. Huff..

Heldigvis vokste jeg fort fra de greiene der ja. Nå så drikker jeg omtrent aldri og hater følelsen av å miste kontrollen over meg selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Begynte tidlig jeg og.. rundt 13 år. Men det var bare å smake en eller to enheter (øl altså).

Etter det gikk det bare en vei, og det var oppover, eller nedover, alt ettersom.

Har roet meg litt nå da. Drikker nesten aldri i grunn.

Fyllasyk har jeg vært noen ganger, om jeg ikke bruker mitt hemmlige triks mot fyllasyke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Begynte tidlig jeg og.. rundt 13 år. Men det var bare å smake en eller to enheter (øl altså).

Etter det gikk det bare en vei, og det var oppover, eller nedover, alt ettersom.

Har roet meg litt nå da. Drikker nesten aldri i grunn.

Fyllasyk har jeg vært noen ganger, om jeg ikke bruker mitt hemmlige triks mot fyllasyke ;)

Hva er det? Å ikke drikke i det hele tatt? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg var rundt 13 år. Storesøsteren til ene venninnen min og kjæresten hennes hadde kjøpt rusbrus til oss, og jeg husker at vi var skikkelig redde for å bli oppdaget. Jeg har egentlig aldri drukket meg skikkelig drita, da, og jeg har heller aldri vært fyllesyk(bank i bordet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke at å drikke alkohol og å smake en munnfull er det samme. Med den definisjonen har jeg aldri drukket alkohol, jeg har med et par anledninger smakt litt forskjellig uten at noe falt i smak. Jeg har overhode ikke behov for å drikke alkohol heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var fjorten første gangen jeg var full, var på hjemmealeine fest, drakk vodka blanda med champanjebrus, kan love at det ikke var en slager.

Hadde vel en periode fra jeg var 15 til jeg ble 18 at jeg drakk mye og ofte, jobba tilogmed på et utested når jeg var 17.

Nå er det en fest eller tre i halvåret bare. Men tar meg gjerne vin, øl eller no til mat når som helst.

Fyllesjuk blir jeg ca aldri, heldigvis, men det kan ha noe med at jeg drikker mye vann, beholder et snev av fornuft tydeligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;) Har ikke drukket alkohol enda, jeg.

Jeg er 12, snart 13 år.

Nei, vent noen år til - til du er gammel nok og gjør det fordi du har lyst, ikke fordi alle andre gjør det (jeg snakker av erfaring, altså positiv erfaring - jeg ventet til jeg selv hadde lyst til å drikke, og det gjorde at jeg (stort sett, høm) har drukket nokså ansvarlig). ;)

Forøvrig er jeg fullt klar over at jeg om noen år kommer til å slutte med å drikke på den måten jeg har gjort fram til nå, og derfor er jeg veldig glad for at mamma og pappa lærer meg gode drikkevaner nå når jeg har blitt 18, også. Gode drikkevaner som i å nyte rødvin til maten, øl til potetgull og hvit-, rød- og rosévin for seg selv. Jeg har ikke helt sansen for sterkere ting (portvin, whiskey, sprit og aquevit (eller hvordan **** man skriver det)), men jeg setter pris på å nyte alkohol fornuftig. Samtidig som jeg syns det er kjempegøy å drikke meg full. (Faktisk. Og jeg blir egentlig ikke så innmari sjuk, verken mens jeg drikker eller dagen etterpå. Vann er en fin ting ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;) Har ikke drukket alkohol enda, jeg.

Jeg er 12, snart 13 år.

Ikke jeg heller, og jeg er snart 15 ;)

Men så tror jeg det hadde blitt veldig vanskelig for både meg eller noen av vennene mine å få tak i noe, i en bygd der alle vet hvor gamle folk er og hva de heter (og hvem foreldrene dine er). Dessuten er det foreldrene mine som eier butikken her inne, det eneste stedet det er mulig å få tak i alkohol.

Men det er vel like greit egentlig. Er jo ikke mer en 1 og 1/2 år til jeg flytter ut uansett (Tror ikke mamma liker den tanken. Hun hater tanken på meg på fest ...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang... Slutten av førsteklasse på videregående (selv om jeg t.o.m. den dagen sa at jeg skulle i hvertfall ALDRI drikke før jeg ble 18!). Da var jeg vel 16 år tenker jeg. Og siden den gang har jeg tatt det rimelig gradvis - nå er jeg litt for ofte ute ;) Det tar på å være student! Hehe. Sitter her med hodepine etter gårsdagens storfest.

En ting er jeg stolt av - jeg kan drikke meg rimelig dritings, men jeg har aldri gjort noe jeg angrer på i fylla (annet enn tullsnakk), og har aldri spydd. For min egen del er det kanskje en dum ting de gangene å spy kunne hjulpet litt på formen, men jeg har ikke lagt noe bry for andre liksom. Fyllesyk er jeg heller aldri, bare hodepine til tider. En gang var det bare ******, og det skal aldri skje igjen. Styrtet 3 dl. vodka blandet (i munnen) med fanta.. fy fader så j****g det var. Tyskland er ikke bra hva gjelder alkohol, det må jeg si.

Huff.. husker forresten andre gangen jeg drakk. Første gangen drakk jeg èn cider, så det kjente jeg ikke. Andre gangen startet jeg med to cider, og skulle så tøft presisere og overdrive for de andre at "jeg ser dobbelt, jo.. jeg er såå drita assa".. ;) Fikk selvsagt slengt tilbake "ta en tredje cider, så ser du trippelt!". ;) Åh, så tøff jeg følte meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel første gangen jeg drakk sånn ordentlig var jeg 14 år tenker jeg. Men jeg var ikke full den dagen. Drakk gin og cola som vi hadde rappa av foreldra til noen. (IKKE å anbefale, det smaker granbar)

Etter det venta jeg nesten halvannet år før jeg drakk igjen. Så første gangen jeg var full var jeg 15 år og det var nyttårsaften (skal nevnes at jeg ble 16 under en mnd senere) Tror det var Smirnoff Ice det gikk i den kvelden og det var en typisk fjortisfyll kveld med mye grining og snubling fra min side.. :rolleyes: I dag er jeg 20 år så det er faktisk over 4 år siden ;) Tida flyr gitt.. Skulle tro det var i går.

2 ganger i løpet av påfølgende år drakk jeg meg ned i grøfta for å si det sånn og begge gangene så måtte venninnene mine ringe å få mamma til å hente meg.. Herlig.. ;)

Nå drikker jeg veldig sjeldent.. men jentetur til sommeren blir det og da blir det nok 14 dager med intens festing ja ;) Mer festing enn hva jeg har gjort de siste 2 åra tilsammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var vel 13 - 14 når jeg begynte med alt som var galt :rolleyes: Inkludert drikke, røyke, kjøre bil... Ikke drikke og kjøre samtidig da, det lot jeg være (helt til jeg var 16 og hadde moped) Uff, man gjorde mye teit. Nå drikker jeg nesten aldri... føler ikke jeg har tid, har hund jo... og har vi barnefri er det andre ting enn alkohol vi har lyst til å drive med ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang jeg smakte var jeg 5 år. ;) Når jeg tok min onkels rødvinsglas i den tro at det var saften han skulle lage til meg.

Første gang jeg drakk var jeg nesten 14, men etter det tok det to år og da drakk jeg vel forholdsvis ofte også. :rolleyes:

Når jeg begynte med drikkingen ble jeg ganske ofte fyllesyk, men de siste 5-7 årene har jeg ikke vært det en eneste gang, frem til sist gang jeg drakk.. Som var i sommer på avsluttningsfest i barnehagen (forforeldrene selvfølgelig.. )!

Drakk LITT mer enn jeg hadde tenkt, og ble litt fullere enn det som var meningen, og dermed fyllesyk også..

Hadde planlagt å opp tidlig neste dag for da skulle jeg på NKK Trondheim. ;)

Det ble ikke fullt så tidlig for å si det sånn.. Begynte vel å kjøre kl 6 og var ikke ferdig med å sette opp telt osv før kl 2 på natta. En smule trøtt neste morgen da ja. ;)

Meeen, det var utrolig moro da. Moro å kjøre 3-hjulssykkel ned låvebrua. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier jeg det, er det jo ikke hemmelig lengre! ;)

Hive innpå en allergitablett?

Jeg begynte vel å drikke da jeg var 14-15 og sluttet det året jeg fylte 19. Da var alt det der ferdig og utprøvd og jeg så ikke lenger vitsen. ;) Klarer meg utmerket godt uten alkohol, og er aldeles ingen festløve eller en som går på byen i helgene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var vel på fylla første gangen da jeg var 15 og et halvt ;)

EDIT: Det var alene-hjemme-fest og alle sovnet spredt utover gulv og/eller møbler i huset.. hehe.. Heldigvis ikke mitt hus...

Hadde kun et fåtall antall fjortisfester (spritfylla, jømmi!) fram til jeg var 18 og kunne begynne å gå ut på byen! Så kom det nye venner og bekjentskaper inn i livet mitt og det var en periode da jeg var rundt 18-20 år at det tok seg opp. Etter at jeg fikk samboer har det dabba av ;)

Jeg er ikke helt anti-alkohol, men jeg drikker sjeldent rett og slett fordi jeg ikke har tid til festing eller råd. Kan godt ta et glass vin til maten, men den helt store fylla blir det mindre av (èn gang nå i januar, men jeg vet ikke hvor full jeg egentlig var... ble ikke fyllesyk iallefall).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første slurk var da jeg skulle hente en øl til far på hytta, da var jeg vel 10 eller noe slikt.

Første gang jeg drakk meg snydens var jeg vel 12, og da jeg var 13 var jeg godt i gang med grøftefyll hver helg. Ordentlig sjarmerende med hjemmebrent på kanne, spy overalt og diverse utrivelige hendelser man aldri vil glemme.

Så, da jeg var 15, kom min fars alkoholisme ordentlig opp i dagen, sammen med min tantes (hun drakk seg ihjel), og foreldrene deres (i en sofa fra ikea, liksom - der har du familien min ;)). Da fant jeg ut at livet mitt skal ta en annen vending enn deres gjorde, og at avhengighet av nikotin og sjokolade sikkert var mer enn nok, så nå drikker jeg et par ganger i året i lystig lag, og prøver å begrense mengdene.

Det hjelper å se hvor motbydelige folk blir i fylla også, og hvor fort man faktisk kan ødelegge veldig mye fordi man mister hemningene og gjør det man har mest lyst til der og da.

Dette er ikke ment moraliserende overfor dere som drikker og fester, men jeg vil gjerne be dere om en ting:

[preken]

Skal dere være fulle, vær det med folk dere virkelig stoler på. Man kan det like moro med alkohol innabords med tre venninner som man har i et lokale fullt av mer eller mindre fremmede, og det er langt tryggere både for de feilene andre gjør, og de feilene en selv gjør.

[/preken]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...