Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor gammel var du da du drakk alkohol første gangen?


ipadda

Dabutalder alkohol  

127 stemmer

  1. 1.

    • 13 eller yngre
      35
    • 14
      31
    • 15
      22
    • 16
      18
    • 17
      7
    • 18
      3
    • 18 eller eldre
      5
    • Aldri smakt alkohol (det er ikke så utenkelig alternativ at det ikke får være med vel?)
      6


Recommended Posts

På min første fest var jeg 18,5! Så du er ikke alene om å være sent ute! ;) Nå er jeg den partyløven, sikkert grunnet min manglende fyllesyke - har liksom ingenting å frykte ;)

NÅ følte jeg meg skikkelig gammal ;) Første gangen jeg drakk, var jeg 23 år! Startet sent, og har tatt det veldig pent etter det egentlig. Har aldri vært "snydens", men jeg har vært full et par ganger. Foreløpig har jeg ikke blitt fyllesjuk, men jeg drikker som regel minst like mye vann som alkohol mens jeg drikker og dytter innpå minimum en halv liter vann når jeg er 'ferdig', pluss en degsj med salt og en allergitablett for å være på den sikre siden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 122
  • Created
  • Siste svar

Jeg begynte å feste høsten i åttende (tilsvarer niende nå). Første festen jeg virkelig husker, var St.Hansaften sommeren etter. Vi var på rideleir på Dokka og hadde en halv flaske Kalinka hver. Aner ikke hvem som kjøpte det, men fulle var vi. Dagen etter red vi seks timer som vanlig og ikke husker jeg at det var så gøy å være full, men å ri derinot...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

overraskende mange som begynte å drikke i 13-14 års alderen ;) Var bare interessert i kaniner og skole da jeg ;)

Selv drakk jeg første gangen den helgen jeg begynte i 2 klasse (vgs), altså noen uker før jeg ble 17. Hadde sannsynligvis begynt enda senere, dersom ikke folk hadde mast sånn, hehe. Men jeg er glad mine foreldre har vært såpass strenge med alkohol, og jeg er glad for at jeg ventet så "lenge" ;)

Er nå 18 år, og synes festing og byturer er noe av det kjekkeste som finnes, DET var det ingen som hadde trodd om "avholds-festebremsen" meg for et par år siden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

overraskende mange som begynte å drikke i 13-14 års alderen ;) Var bare interessert i kaniner og skole da jeg ;)

Selv drakk jeg første gangen den helgen jeg begynte i 2 klasse (vgs), altså noen uker før jeg ble 17. Hadde sannsynligvis begynt enda senere, dersom ikke folk hadde mast sånn, hehe. Men jeg er glad mine foreldre har vært såpass strenge med alkohol, og jeg er glad for at jeg ventet så "lenge" :P

Er nå 18 år, og synes festing og byturer er noe av det kjekkeste som finnes, DET var det ingen som hadde trodd om "avholds-festebremsen" meg for et par år siden ;)

Sånn er det meg meg og. Jeg skal love deg mange av "poppis-folka" fra ungdomsskolen, som mente at nerde-Maria aldri kom til hverken å drikke eller finne på noe sprøtt, så av meg ute på by'n for første gang da jeg ble 18, gjorde folk svært lange i maska - jeg danset til og med! :rolleyes: De fikk seg et lite sjokk der tror jeg. Men jeg skjønner dem godt, for makan til tørrpinn som jeg var på ungdomsskolen skal du lete lenge etter (verden bestod av mamma'n min, hester og lekser). Og jeg sier ikke at det er alkoholen som er så stort og annerledes med meg, men jeg forandret meg virkelig (jeg vil si til det positive) på videregående, til gamle bekjentes store overraskelse... ;) Moro å gi skeptikerne en liten tupp bak.

Litt O.T. dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hive innpå en allergitablett?

Jeg begynte vel å drikke da jeg var 14-15 og sluttet det året jeg fylte 19. Da var alt det der ferdig og utprøvd og jeg så ikke lenger vitsen. ;) Klarer meg utmerket godt uten alkohol, og er aldeles ingen festløve eller en som går på byen i helgene.

Ja, sånn er jeg og (nesten). Dvs, jeg er gjerne ordentlig på fest et par ganger i året, hvor jeg blir ganske full- aldri dritings! Ellers går det i vin til maten innimellom, og kanskje en irish coffee eller en jamaican coffee. Har ikke behovet for å fyllefeste lenger, heldigvis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg smakte litt øl da jeg var liten, men bortsett fra det har jeg ikke drukket alkohol. Har ikke noe behov for det heller, og når alle sier at "hallooo, jeg må jo drikke" konstant, får jeg enda mindre lyst. ;) Dessuten synes jeg det er dumt at når jeg er på konsert er det alltid noen som er helt på bærtur, sjangler bortover gulvet og slår folk over ende og hiver øl på andre og maser. <_< Helt greit for meg at folk drikker altså, men det ødelegger konsertopplevelsen litt å få øl i håret og måtte dytte unna innpåslitne eklinger hele tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er det meg meg og. Jeg skal love deg mange av "poppis-folka" fra ungdomsskolen, som mente at nerde-Maria aldri kom til hverken å drikke eller finne på noe sprøtt, så av meg ute på by'n for første gang da jeg ble 18, gjorde folk svært lange i maska - jeg danset til og med! :rolleyes: De fikk seg et lite sjokk der tror jeg. Men jeg skjønner dem godt, for makan til tørrpinn som jeg var på ungdomsskolen skal du lete lenge etter (verden bestod av mamma'n min, hester og lekser). Og jeg sier ikke at det er alkoholen som er så stort og annerledes med meg, men jeg forandret meg virkelig (jeg vil si til det positive) på videregående, til gamle bekjentes store overraskelse... :D Moro å gi skeptikerne en liten tupp bak.

Litt O.T. dette...

haha, det er som om du beskriver meg :D Jeg var også en sjenert tørrpinne helt frem til jeg begynte å drikke- synd å si det, men alkoholen gjorde faktisk underverker for meg. Jeg fikk bedre selvtillitt, ble mer utadvendt, det ble mye lettere å snakke med det motsatte kjønn og jeg ble mye mer sosial. dette gjelder også i edru tilstand, altså..

Min mellomste søster som ble 16 i oktober begynte å drikke for noen mnd siden, og jeg synes det er så tåpelig. Ser enda på henne som en liten fjortiss, og nekter å ha noe som helst med hennes drikking å gjøre :P Jeg fikk vite forrige helg at hun hadde vært på byen- med MITT leg <_< Jeg er så skuffet og sint, men hun nekter for det så det er vel ikke så mye å gjøre med det..

Jeg har forresten stor respekt for de som klarer å holde seg borte fra alkohol :P Skulle ønske jeg også var selvsikker nok til det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier jeg det, er det jo ikke hemmelig lengre! :P

Nå er du bare teit *ler*

:D Har ikke drukket alkohol enda, jeg.

Jeg er 12, snart 13 år.

Det er heller ikke noe å trakte etter når en er ung. Man trenger i utgangspunktet aldri å drikke, men skal en først gjør det- så bør en være litt trygg på det en gjør og ikke minst, dem man er sammen med. Drikkepress er bare tull og man skal holde seg for god til å falle for det pressmiddelet.

NÅ følte jeg meg skikkelig gammal :D Første gangen jeg drakk, var jeg 23 år! Startet sent, og har tatt det veldig pent etter det egentlig. Har aldri vært "snydens", men jeg har vært full et par ganger. Foreløpig har jeg ikke blitt fyllesjuk, men jeg drikker som regel minst like mye vann som alkohol mens jeg drikker og dytter innpå minimum en halv liter vann når jeg er 'ferdig', pluss en degsj med salt og en allergitablett for å være på den sikre siden...

Salt??? Den var ny.

.... litt usikker på når jeg egentlig begynte selv. Mener å tro at det var rundt 16års alderen. Det gikk vel i peach canei (litt usikker på stavingen der) som var jyselig.... og vodka blandet ut med det meste..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke jeg heller, og jeg er snart 15 :D

Men så tror jeg det hadde blitt veldig vanskelig for både meg eller noen av vennene mine å få tak i noe, i en bygd der alle vet hvor gamle folk er og hva de heter (og hvem foreldrene dine er). Dessuten er det foreldrene mine som eier butikken her inne, det eneste stedet det er mulig å få tak i alkohol.

Men det er vel like greit egentlig. Er jo ikke mer en 1 og 1/2 år til jeg flytter ut uansett (Tror ikke mamma liker den tanken. Hun hater tanken på meg på fest ...)

Nermer meg 15 jeg også, og har ingen planer, som innebærer det å drikke alkohol..

Har jo nippet på vinglass o.l, men å "smake" noe mer enn det, kommer ikke til å skje i den nermeste fremtid...

Nå kan jeg jo heller ikke fordra lukten av alkohol *ler* :P

Husker forresten en morgen da jeg var liten, var vel sånn rundt 4 år, tenker jeg.. Mamma hadde hatt noen venner på besøk, på kvelden, etter jeg hadde lagt meg, og da jeg våknet neste morgen, stod det noen glass på bordet, det ene så ut som appelsonsaft.. og jeg var tørst, så jeg bestemte meg for å drikke opp det glasset.. Det var i tilleg ganske stort, og det var ikke drukket segrlig mye av.. Så jeg heiv innpå, og drakk opp glasset.. Det var først etter jeg hadde satt glasset tilbake på bordet, at jeg plutselig følte meg veldig kvalm, og begynte å faktisk kjenne etter på smaken på det jeg akkurat hadde hivd i meg... Det var veldig syrlig, samtidig som det var veldig stært.. det tok ikke lag tid før jeg løp ut på kjøkkenet, for å fylle et, eller ti glass med vann, for å skylde vekk den merkelige smaken...

Det har forrseten skjedd en gang til, men da var det kveld, men det var nemlig "rød saft" denne gangen.. hehe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FØRSTE GANG JEG DRAKK var jeg 13/14 år. vi hadde raid i våre foreldres barskap. dvs at alt vi fant ble hellt på 1,5 liters flasker. SAMMEN :D FY **** det smakte døden. blanding av vodka, øl, vin, tequila, wishkey, osv. vokste opp i holmenkollen , og det var noen heftige innhold i en del av de barskapene. husker å minnes at fargen på dette skvipet var rimelig ulekkert ...var en del dyre årganger oppi det og gitt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'Oppdatering': nå som så mange har skrivi om sine drikkeopplevelser, så må jo også nesten jeg.

Jeg har jo selvsagt smakt med lillefingern i glasset til mamma i mange år, sånn ved spesielle anledninger, jul osv.

Men første gang jeg drakk meg full var jeg en mnd fra å være 16, på sommerferie nede hos besteforeldrene mine, der jeg møtte to skikkelig søte gutter som lurte på om jeg ville være med på båttur. Per da var jeg en ganske sjenert og usikker jente, med lite venner, som absolutt ikke var sikker på meg selv eller mitt eget utseende osv. (da også en grunn til at jeg ikke hadde vært på fest eller noe tidligere) Disse to var 17 og 18, så det var jo kjempestas at de ville være med meg. Ble med ut på en holme, hadde det veldig koselig, og styrta på øl etter øl, tror jeg fikk i meg 6-7 øl på kun kort tid. Var jo selvfølgelig så dritings at jeg knapt kunne stå på beina, og husker nesten ikke hva som skjedde etter det, men husker det godt nok. Mista hvertfall dyden den kvelden, husker knapt noenting i det hele tatt. Men, møtte dem igjen noen dager senere, og det var skikkelig koselig, da. Første guttene som ikke gikk i samme klasse som meg jeg noengang hadde prata skikkelig med. :D

Men må si jeg angrer på den kvelden der, at jeg ble med, og at jeg drakk meg så full. Men var iallefall litt mer åpen når jeg begynte på videregående den høsten, og fikk faktisk noen gode venner der, som jeg ikke er like sikker på om jeg hadde dersom jeg ikke hadde opplevd det jeg gjorde den sommeren. Så skal det også sies at jeg aldri var på fest med de i klassen min, eller noen andre, på det førsteåret på vgs, men jeg skaffet meg andre venner som jeg hadde det mye morro med, var da jeg virkelig tødde opp. :P

Konklusjonen er, vent til du har noen gode venner du vil drikke med, som du føler deg trygg på. De kommer etterhvert, tro det eller ei, uansett om du drikker eller ikke! :P Vent til du føler deg klar til å drikke, og når du kjenner at du begynner å bli full, slutt å drikke, ellers blir du snydens. Er mye morsommere å ha kontroll på hva du driver med. (jeg har per i dag god kontroll på hvor mye jeg drikker, jeg stopper akkurat når jeg skal.) :)

Jeg er sjelden ute og drikker, av 2 grunner, nr 1 jeg har ikke råd, og nr 2 det er så langt til sentrum. Egentlig ganske greit, for jeg bruker mindre penger på det, og når jeg først drikker får jeg litt trim i samme slengen.(for taxi har man egentlig iallefall ikke råd til, kanskje bare ene veien..) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nermer meg 15 jeg også, og har ingen planer, som innebærer det å drikke alkohol..

Har jo nippet på vinglass o.l, men å "smake" noe mer enn det, kommer ikke til å skje i den nermeste fremtid...

Nå kan jeg jo heller ikke fordra lukten av alkohol *ler* :D

Jeg liker jo ikke smaken, og det er dumt å drikke bare for å drikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salt og alkohol kan jo ikke være bra?? Begge deler dehydrerer jo kroppen... :-O

Jeg mener å ha hørt fra en ganske sikker kilde at salt binder vann i kroppen...? For min del er det så sjelden jeg drikker at det neppe spiller noen rolle, og det er jo ikke snakk om mengder heller - kanskje en kvart liten teskje. (Og av en eller annen grunn så sensurerer sonen ordet d æ s j, til degsj???)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener å ha hørt fra en ganske sikker kilde at salt binder vann i kroppen...? For min del er det så sjelden jeg drikker at det neppe spiller noen rolle, og det er jo ikke snakk om mengder heller - kanskje en kvart liten teskje. (Og av en eller annen grunn så sensurerer sonen ordet d æ s j, til degsj???)

Min oppfatning er at det er bra å spise salte ting når man drikker, men fordi det gjør at man blir tørst og drikker mer vann/brus/juice, og det igjen gjør at man blir mindre dehydrert og dermed fyllesyk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min oppfatning er at det er bra å spise salte ting når man drikker, men fordi det gjør at man blir tørst og drikker mer vann/brus/juice, og det igjen gjør at man blir mindre dehydrert og dermed fyllesyk.

What she said! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Je har hele tiden "smakt" av mamma og pappa, men det ble fort at vi fikk hver sin cider. Da ble var vi kanskje 10-12 år eller noe sånt da. Jeg begynnte å gå på fest på ungdomsskolen og det har forsatt helt til nå, men nå fester jeg bare enda mer, nesten hver helg :rolleyes: Men jeg synes jeg er litt flink da, for jeg drikker mye og er godt beruset, men har bare vært skikkelig full to ganger :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var vel 11 år første gangen mine kjære kusiner synes det var kjempefestlig å sjenke meg drita på tyrkershots og rusbrus, og liten og naiv som jeg var smakte det jo bare som brus. Jeg var vel som de fleste andre her inne 12/13 der det var gøy å rappe ting i pappas barskap og drikke det i skjul. "fylla" begynnte jeg vel med i tiende, 14, 15 kanskje. Tror drikke vanene har endret seg myye de siste årene. vet jo om at mamma og sånn har hatt sine episoder, men mange på min egen alder (16) er jo virkeli ute hver eneste helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jeg ikke drikker har absolutt ingenting med selvsikkerhet å gjøre, heller nesten det motsatte. :D

ja, det kan vel gå begge veier. Jeg liker ikke å gå på byen/på fest uten å drikke. Føler ikke jeg klarer å føre en normal samtale da, uten å bli flau :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...