Gå til innhold
Hundesonen.no

Er du for eller imot burbruk


For eller imot burbruk?  

170 stemmer

  1. 1.

    • 1. Jeg har ingenting imot burbruk, bruker selv på min(e) hund(er)
      50
    • 2. Jeg bruker ikke bur, men skjønner at andre kan ha behov for det
      49
    • 3. Jeg bruker ikke bur, og har ingen forståelse for at andre trenger å bruke det heller.
      42
    • 4. Bruker bur en sjelden gang, ved spesielle anledninger (utstilling/besøk etc) Bruker du bur flere ganger i uken, velg alternativ 1.
      29
    • 5. Har ingen mening om dette, men bryr meg masse om krig og fred og politikk og sånn assa
      0
  2. 2.

    • Har ikke bur i bilen
      18
    • Har bur i bilen
      121
    • Bruker sikkerhetssele for hund
      18
    • Har ingen av delene (men har bil og hund)
      11
    • Har ikke bil
      24


Recommended Posts

Det mangler vel enda et alternativ? For de som bruker bur i en periode som et ledd i trening, f.eks.?

Jeg valgte nr1, med samme baktanke som deg. :lol:

Nr1 er jo ikke synonymt med burbruk 16 timer hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv bruker jeg bur ved "spesielle" annledninger som utstilling eller opphold på hotel sammen med andre hunder.

Har forståelse for bruk av bur i korte tidsrom som ledd i trening eller hunder som må holdes i ro pga sykdom/skade.

I bil har jeg alltid bur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegutten min sover enten i bur om natten eller i sengen hos meg.

Har prøvd å ha han løs på rommet sitt med åpen burdør, men da er det hylekor og skraping på burdøren (som var stripset fast) Så Når vi sier Lalle og enten peker ned trappen eller inn i buret luter han lykkelig avsted :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd både tispetruse og babybleie med hull til halen, men på et eller annet mystisk vis, så klarer hun å krype ut av den i løpet av natta <_<

Ah, da blir det verre ja... Norma er ikke overbegeistret for sin heller og har prøvd å rive den av, men hun er tydeligvis ikke like smart som Blondie *flir*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en bod full av bur synes jeg.

Et for enhver anledning... :rolleyes2:

Men har ikke et voldsomt brubruk.

Egentlig er burbruken min som tatt rett ut av den nye Svenske hundeloven.

Hundene sitter i bur i bil, på fly og mellom slagene på utstilling.

Ellers står burene pent bortpakka i boden, bortsett fra det i bilen da.

Bur er ok det, men alt med måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Bruker bur omtrent kun i bil, og noen få ganger på utstilling/stevner, men ikke alltid der heller. Har ikke bur inne, og bruker det ikke på hotell eller andre steder vi overnatter, i forbindelse med løpetid eller besøk. Har nok alt for liten forståelse for at andre kan trenge det.. :flowers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker bur når Jaily er alene hjemme. Hun er veldig tyggete i perioder (ene kanten av bordet i stua har f.eks. blitt offer for noen kløende valpetenner, veldig pent) så er mest så hun ikke skal finne på å tygge på noe farlig. I bil bruker jeg alltid bur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde bur i leiligheten til gamlehunden, men tenkte å prøve uten til neste hund. Ble bare brukt når eg var på jobb da... Dyret kunne jo åpne dører....

I bilen har hunden lagt i bagasjerommet, med bagasjegrind bak nakkestøttene. Har tenkt litt på å få plass til bur i bilen, men den er litt teit å få bur inn i uten å måtte legge ned setene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Kaisa ligger i bur både om natten og i bilen.

Det er greit å kunne ha hun i bur om natten. Men hun har fått lagt i sengen min 5 eller 6 ganger eller noe sant.

Jeg syntes det er godt og trygt å ha Kaisa i bur i bilen. Ser at de fleste her bruker bur i bilen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaisa ligger i bur både om natten og i bilen.

Det er greit å kunne ha hun i bur om natten. Men hun har fått lagt i sengen min 5 eller 6 ganger eller noe sant.

Jeg syntes det er godt og trygt å ha Kaisa i bur i bilen. Ser at de fleste her bruker bur i bilen også.

Bare av ren nysgjerrighet; hvorfor er hun i bur om natten? :drool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eira ligger i bur om natten og når vi er på skole/jobb.

Hun har bur i faren min sin bil, men moren min har så liten bil at det ikke er plass til bur :drool: Så hun har bare sånn netting mellom bagasjen og baksetet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...