Gå til innhold
Hundesonen.no

Er du for eller imot burbruk


For eller imot burbruk?  

170 stemmer

  1. 1.

    • 1. Jeg har ingenting imot burbruk, bruker selv på min(e) hund(er)
      50
    • 2. Jeg bruker ikke bur, men skjønner at andre kan ha behov for det
      49
    • 3. Jeg bruker ikke bur, og har ingen forståelse for at andre trenger å bruke det heller.
      42
    • 4. Bruker bur en sjelden gang, ved spesielle anledninger (utstilling/besøk etc) Bruker du bur flere ganger i uken, velg alternativ 1.
      29
    • 5. Har ingen mening om dette, men bryr meg masse om krig og fred og politikk og sånn assa
      0
  2. 2.

    • Har ikke bur i bilen
      18
    • Har bur i bilen
      121
    • Bruker sikkerhetssele for hund
      18
    • Har ingen av delene (men har bil og hund)
      11
    • Har ikke bil
      24


Recommended Posts

Ja jeg er bare nysgjerrig jeg. Er egentlig ikke ute etter noen diskusjon om burbruk, for det er det jo en egen milelang tråd for (og den ligger her). Men for all del, har noen lyst til å diskutere her og, be my guest. Men sånn i utgangspunktet er jeg bare nysgjerrig på statistikken jeg da.

Ang. det første alternativet (bruker bur) er det jo litt uspesifisert i hvilken grad man bruker det, om det er hver dag eller bare noen ganger. Men får bare si burbruk er burbruk. Selv bruker jeg det med ujevne mellomrom, hvis jeg har det travelt og ikke rekker rydde opp u-hundevennlige ting, eller er hjemme hos foreldrene mine og ingen er hjemme som kan holde øye med ham, ikke noen helt hundesikre rom der.

Synes du det mangler avstemmningsvalg, vent med å stem, og kom med forslag, så kan jeg kanskje legge til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker ikke bur på min, og har ikke hatt noe stort behov for dette de siste fire årene heller. Men jeg har både stålbur og tøybur liggende på loftet. Brukte det under valpetiden, og tar det frem, for eksempel, når vi skal ut og reise, er på utstillinger etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundene sitter litt i bilen. Der har vi fått bygget skillevegger, så foran er det de to vanlige setene, så kommer hundene, med hver sin sidedør og til slutt koffertene til mammas jobb. Vi har en Nissan Patrol, en stor firehjulstrekker.

Mamma har dem med på jobb, og når hun kjører rundt i fjøsene (veterinær) går hun tur med hundene på veien dit. De er litt i bilen når mamma er på jobb også, når de er i veien på kontoret.

Jeg stemte, men jeg hadde ikke no å trykke på liksom :lol: Det skulle vært et alternativ som: Jeg bruker litt bur, men er egentlig i mot det. Eller noe sånt :) Men jeg stemte at jeg var imot det, og at jeg ikke bruker, fordi hvis det bare hadde vært mine hunder hadde jeg ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bur i bilen... Trossalt pålagt med lov...

Det er vel egentlig ikke påbudt å måtte holde hunden i bur under bilkjøring. Det som derimot er lovpålagt er å sikre all last. Hunden er last, men det er helt lovlig å ha hunden festet i eget sikkerhetsbelte beregnet på hund, eller i adskilt (godkjent gitter) bagasjerom i stasjonsvogn og varebil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg enig med Tore, fin avstemning! :lol: Og bra at 'har ikke bil'-alternativet var med. :)

Måtte vurdere sterkt fram og tilbake om jeg skulle gå for alternativ 2 eller alternativ 4, 4 trakk egentlig mest, meen, jeg landa på 2 tilslutt. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med et valg som er cirka.. Bruker bur kun i få situasjoner når det ser seg nødvendig

(f.eks. når jeg har med valpen til andre så er det ikke alltid like populært med tiss overalt, pluss at det ikke er valpesikret der, og det kan man ikke kreve av de man er på besøk hos).

For ingen av de andre valgene passer meg.. jeg har jo hunden løs når jeg er hjemme da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel egentlig ikke påbudt å måtte holde hunden i bur under bilkjøring. Det som derimot er lovpålagt er å sikre all last. Hunden er last, men det er helt lovlig å ha hunden festet i eget sikkerhetsbelte beregnet på hund, eller i adskilt (godkjent gitter) bagasjerom i stasjonsvogn og varebil.

Jaja, det ble vel litt dumt skrevet, men vi har ingen andre muligheter for sikring i bilen en Bur, 2seter og flere hunder.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle vært et alternativ for oss som bruker bur av og til, men minimalt... Blondie har bur som vi bruker av og til (feks nå som hun har løpetid, og hun er så vant til å ligge i sengen, at hun i løpet av natta ligger under dyna vår og blør ned hele lakenet :lol:) men ellers blir buret brukt minst mulig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle vært et alternativ for oss som bruker bur av og til, men minimalt... Blondie har bur som vi bruker av og til (feks nå som hun har løpetid, og hun er så vant til å ligge i sengen, at hun i løpet av natta ligger under dyna vår og blør ned hele lakenet :lol:) men ellers blir buret brukt minst mulig..

Skrev det ovenfor jeg også... mangler det valget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bilbur.

Hadde jo egentlig tenkt til å kjøpe innebur til bolla også,men det har liksom aldri blitt noe av.

Har ihvertfall ikke noe problem med at folk har bur og bruker det fornuftig, kan sikkert være ålreit for både bikkje og hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har dobbelt bur i bilden, for da er hunden helt rolige pluss at det er sikkrere for dem. Og så har jeg to bur som jeg bruker på utstilling og trening, for jeg klarer ikke og ha to hunder løse når jeg trener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bur i bilen og har ett bur inne. Det står med åpen dør, eller faktisk så har jeg tatt døra av, så Arn går ut og inn der som han selv vil. Det er hans favorittplass og han sover gjerne der store deler av natta. Buret står under kontorpulten inne på kontoret, så han har et avskjermet og huleaktig sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle vært et alternativ for oss som bruker bur av og til, men minimalt... Blondie har bur som vi bruker av og til (feks nå som hun har løpetid, og hun er så vant til å ligge i sengen, at hun i løpet av natta ligger under dyna vår og blør ned hele lakenet :lol:) men ellers blir buret brukt minst mulig..

Tispetruse da? Norma har tispetruse om natten når hun blør under løpetiden, rett og slett fordi hun sover i sengen og jeg ikke vil ha griseri på lakenet. Det fungerer helt fint...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tispetruse da? Norma har tispetruse om natten når hun blør under løpetiden, rett og slett fordi hun sover i sengen og jeg ikke vil ha griseri på lakenet. Det fungerer helt fint...

Har prøvd både tispetruse og babybleie med hull til halen, men på et eller annet mystisk vis, så klarer hun å krype ut av den i løpet av natta <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...