Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK, Bø i Telemark. Hvem skal?

Scarlet

Recommended Posts

hehe - Som en sidekommentar om hvorvidt Marthe bør melde på Extra i unghund eller åpen klasse, så er det vel overraskende om hun får noe særlig konkurranse punktum. Det er kanskje 2 maller på sånne utstillinger, er det flere så er det jo nesten sensasjonelt :lol:

Vi kommer, Dinamor skal stilles! I championklasse *flir*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 308
  • Created
  • Siste svar

Da er Loke påmeldt i championatklassen, så er det bare å få seg dit på et vis som gjenstår. Vi skal nemlig ta revansj på¨Dina som slo oss der sist *kremt. host osv..* Også MÅ jeg snart få hilst på Cane føler jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er Loke påmeldt i championatklassen, så er det bare å få seg dit på et vis som gjenstår. Vi skal nemlig ta revansj på¨Dina som slo oss der sist *kremt. host osv..* Også MÅ jeg snart få hilst på Cane føler jeg...

Det går tog, da. :lol: Hvis du ikke får skyss, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går tog, da. :lol: Hvis du ikke får skyss, altså.

Jeg vet..Men jeg håper å unngå det... Hater å ta tog til store utstillinger med hund, for det er alltid flere hunder på toget og vi må alle sitte i samme vogn. Loke tar ikke det der helt med ro desverre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet..Men jeg håper å unngå det... Hater å ta tog til store utstillinger med hund, for det er alltid flere hunder på toget og vi må alle sitte i samme vogn. Loke tar ikke det der helt med ro desverre...

Ja, det er sant...

Jeg skal forresten nedover, riktignok uten hund. Vi har årsmøte i NKKU, og ellers har jeg ingen andre planer enn å være i hallen og se på bikkjer. :lol: Er usikker på om jeg skal være der begge dagene eller ikke, da. Må studere togtider litt, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hit skal vi oså :) håper bare været blir bedre enn i fjord , så veiene holder seg opne . i fjord var alle fjell overganger stengt, så det ble en lang vei for å komme til bø! :P

Håper det blir slik som det var over fjellet da meg og Diezel var i Bø da...- glatt som F*** og snø opp i takhøyde noen steder, men helt stille og rolig. Ingen vind eller stengte fjell. :lol:

Vi krysser fingrene for lillesøss hvertfall! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det blir hyggelig å endelig få hilse på dere. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor i Bø skal utstillingen holdes? Er det langt fra jernbanestasjonen og dit?

Jeg har en skikkelig fæl og uferdig junior som såvidt har fylt ni måneder til den tid som jeg vurderer å melde på (bare for å kaste penger jeg ikke har ut av vinduet, eller noe sånt :ahappy:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor i Bø skal utstillingen holdes? Er det langt fra jernbanestasjonen og dit?

Jeg har en skikkelig fæl og uferdig junior som såvidt har fylt ni måneder til den tid som jeg vurderer å melde på (bare for å kaste penger jeg ikke har ut av vinduet, eller noe sånt :ahappy:)

Telemarkshallen står det på annonsen til NKK i hvert fall.

Det er fem- seks kilometer fra jernbanestasjonen og opp til hallen. Så det ser ut til at det er greit å beregne drosje opp eller for den sperke gå hihi.

Å, det er såpass langt ja... For øyeblikket høres det litt uaktuelt ut å gå, jeg har stort sett ALTFOR mye å bære på <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fem- seks kilometer fra jernbanestasjonen og opp til hallen. Så det ser ut til at det er greit å beregne drosje opp eller for den sperke gå hihi.

IKKE GÅ! Jeg har gått, men det var laaaaaaangt. Og det var tungt og vi måtte gå i veien siden fortauene hadde 1 meter snø på seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Telemarkshallen står det på annonsen til NKK i hvert fall.

Å, det er såpass langt ja... For øyeblikket høres det litt uaktuelt ut å gå, jeg har stort sett ALTFOR mye å bære på <_<

IKKE GÅ! Jeg har gått, men det var laaaaaaangt. Og det var tungt og vi måtte gå i veien siden fortauene hadde 1 meter snø på seg.

Det er langt nok til at det blir taxi-tur, ja. Om det er flere som kommer med samme toget, så går det jo an å spleise på taxi også :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er langt nok til at det blir taxi-tur, ja. Om det er flere som kommer med samme toget, så går det jo an å spleise på taxi også :ahappy:

Jeg gjorde det da jeg tok taxi fra togstasjonen sist, og da var vi tre i samme taxi, og det ble 40 kroner på hver eller noe sånt. Absolutt overkommerlig. :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Lange turer er ikke nødvendigvis veldig stimulerende. Det kan være, men det kan også øke stress, særlig hvis dere går mye i ukjente miljøer eller rundt mye andre folk og hunder. Stress og usikkerhet er i stor grad genetisk, og påvirkes såklart av hormoner. Søksarbeid er ofte god stimuli, og er bevist å øke selvtilliten hos hunder. Meld dere på et kurs i nosework, barn hunt eller annen type søk som dere kan bruke som aktivisering i hverdagen. Tren triks og lydighetsøvelser. Kjøp spill med utfordringer som hun kan løse for å få middag. Generelt vil jeg også skjerme henne mot å bli presset inn i situasjoner der hun føler hun må si fra. Det er ikke alltid mulig, men ikke la fremmede klappe henne, hold avstand til ting eller steder som stresser henne, osv. Hvis hun knurrer er hun for ukomfortabel, og hvis det signalet blir oversett er bitt ofte neste.
    • Har en mittelspitz tispe som har mye stress. Dette spesielt i de to røyteperiodene og under løpetid. Merker dette godt med økende varsling, knurring mot ukjente(hvis de forsøker ta på henne) og slikking av labber. Alt dette begynte etter første løpetid. Vi forsøker å gå lange turer og leke for å stimulere henne, virker noe... Ingen smerter.  Snakket med dyrlegen uten noe særlig gode råd. Har også hatt atferdsanalyse for noen år siden, hvor konklusjonen var mer stimuli og eksponering.   Er det noen med liknende erfaringer? Kan det være hormonelt betinget, eller er det en slags angstlidelse?   
    • Det er ingen grunn til å ikke bruke tørrfôr som godbiter ellers også, det er jo bare mat, så lenge hunden vil ha det. Og vær for all del ekstremt forsiktig med AI. De stiller ikke vesentlige spørsmål som en veterinær vet å spørre før man behandler en hund. Kildekritikk er fint, men det kommer helt an på hvilke kilder man bruker. Og har lov til å bruke. Så enten er AI-en trent på ulovlig materiale, eller så har den et begrenset spenn av kilder. I tillegg er det ekstremt stor forskjell på hundehold i ulike land, så selv forutsetninger for forskning og råd fra profesjonelle vil variere stort.
    • Altså hvorfor har ikke jeg tenkt på dette?!  Så genialt med AI altså👏🏻  Har snakket med vetrinær igjen i går, og vi skal forsøke med Hills sitt allergifor:) Vi startet overgang i går og lillemann ELSKET det og «sorterte» maten i skåla for han skulle spise Hills-bitene først🤣  Det som var et kjempepluss var at foret har godbiter med samme ingredienser, så de kunne han få 4 stk av om dagen, selv om han er på eliminasjonsdiett. Så GJETT om det ble fest hjemme i går. Første godbit på mer enn syv uker.  Fikk også sove natta gjennom uten magetrøbbel og i morres var avføring fast og fin!    Har skikkelig tro på at dette skal bli bra🫶🏻 OG når vi forhåpentligvis starter provokasjonsdiett om noen uker så skal vi starte med VOM fra taste!    Tusen takk for gode råd folkens👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻 Dere er helt supre som tar dere tid til å svare, og nå er vi såå lykkelige i heimen😍    
    • Takk! 🥰 Jeg glemte at det finnes en verden av små butikker utenom gigantene. Du reddet dagen og uka og måneden, og potensielt hele sommeren min. Nettopp vært på kurstime med råfor klabb og klæss og isj, og så ikke veldig lyst på fremtiden. Får hamstre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...