Gå til innhold
Hundesonen.no

Dyreportretter

Grim

Recommended Posts

Skrevet

Jeg syntes det er gøy å pusle med sånt. Her er noe jeg har laget;

Jaguar

jaggu.jpg

Lejon

leon.jpg

Terv

terv.jpg

Er det noen fler som vil vise frem kreativiteten? :happy:

• Svar 95
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Jeg kan ikke å tegne i det hele tatt lenger, men MÅ bare skryte av julegaven jeg fikk av Bente (Carma). Hun har tegnet Bridie til meg hun! :D Litt dårlig bilde dette da, siden det er tatt med mobil osv, men tegninga er FLOTT! :D

DSC00846.jpg

Skrevet

Wow! Så flinke dere er! *imponert*

Åsså Marit... må ikke oute meg i DETTE selskapet da! *krype flau under gulvteppet*

Skrevet
Wow! Så flinke dere er! *imponert*

Åsså Marit... må ikke oute meg i DETTE selskapet da! *krype flau under gulvteppet*

Å klapp igjen tryta på deg! Innse at du er flink og ferdig med det. Tar du de tre kattene her nå neste gang?

Skrevet
Å klapp igjen tryta på deg! Innse at du er flink og ferdig med det. Tar du de tre kattene her nå neste gang?

Javisst! Bare kom med dem og få dem til å sitte stille og posere! :wub:

Skrevet

Mopsmaleri.jpg

Dette har da min søster malt til seg selv... :wub: Hun er kunstner så hun tegner og maler på bestilling :P

*skryte litt av henne da, hun er jo tross alt innom her og sniker støtt og stadig*

Skrevet

Så flotte tegninger, artig å se :brr:

Liker også å tegne dyr, men tiden strekker nesten aldri til :brr:

Her er noen av mine (mobil bilder):

i138411788463285ih2.jpg

Eldar og sønnen min da de begge var 1år

i136752971985975ru8.jpg

Rex (svigermor`s golden)

dsc00715kb6.jpg

Gamlepusen min, jeg tegnet ham mens han sov

i138415785_83440_5.jpg

Skrevet

Mye bra her. Gøy å se. :ahappy:

Jeg lurte på om det var noen som kunne tenke seg å poste et bilde av kjeledeggen sin her, som jeg kunne prøve å male/tegne?

-For det er mye mer utfordrene å prøve å få til, enn et random bilde jeg finner på nett i å med at eieren kjenner dyret ut og inn og ser med en gang om det er noe som ikke stemmer.

Skrevet

Du kan gjerne tegne Chessea, men pelsen er ikke så lett å tegne at det gjør noe :ahappy: Hehe.

Forøvrig veldig moro å se bildene deres - kjempefine er de! Selv kan jeg bare tegne 2D-hunder. Det er kun med blyant.

Skrevet

Jeg lurte på om det var noen som kunne tenke seg å poste et bilde av kjeledeggen sin her, som jeg kunne prøve å male/tegne?

-For det er mye mer utfordrene å prøve å få til, enn et random bilde jeg finner på nett i å med at eieren kjenner dyret ut og inn og ser med en gang om det er noe som ikke stemmer.

Forte meg før det er førti andre som svarer og vil ha :P

Jeg syns sjelden tegninger av hunder med barter og pels blir noe realistiske. Kan du tegne en ulvehund?

http://i41.photobucket.com/albums/e252/iwm...28/IMG_3385.jpg

Skrevet

Gosj, dette var utrolig bra.. Den løven var jo helt rå.. og fine Bridie..

Hvis noen har lyst til å prøve å tegne en dalmis er det bare å rope ut...

Skrevet

Tegn i vei om du vil! :P

Masse bilder i bloggen min av Bridie da :P

Skrevet
Jeg har hvertfall to som vil bli tegna :ahappy:
:P

Jeg prøver meg frem, og poster de her etterhvert som de blir ferdig, eller jeg står fast og ber om tips, hehe.

Maria: Hadde vært supert om du kunne valgt et bilde for meg. Ikke så enkel den pelsen nei, men jeg skal gjøre et forsøk!

Enn så lenge hopper jeg til Haifa. Herlig uttrykk!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Har nylig vært gjennom det samme med min tispe på snart 9 år. Hun var for det meste i sengen sin den første uken, så vi gå henne våtfor og vann ved sengen (hun nektet å spise tørrfor, så hun fikk vårfor i ca 10 dager). hun beveget seg litt mer etter 7 dager, men ble ikke seg selv før stingene ble tatt av
    • Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...