Gå til innhold
Hundesonen.no

Kita og Nanti

armagnac

Recommended Posts

• Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Kjempefine bilder! De er helt herlige begge to :)

Heldige de er som får ha hverandre litt ekstra! Hvor lenge skal du ha Yippie ?

Skrevet

Hun blir hentet i morgen eller på fredagen :) ja de koser seg i hverandres selskap for å si det sånn :) var veldig greit å ha med to når vi skulle kjøre så langt (over 6 timer!)

så kan nok henne det blir litt trist for begge når de skilles om noen dager :) men det går seg nok til:)

de hundene som kom til Norge (3 stk) kommer nok til å møtes litt, for det er ikke så langt mellom oss :)

Skrevet

Nye bilder av valpisen 9 uker gammel :banana:

her på besøk hos storesøss, lånt ballen til pus :yes: noe som var veldig stas ;)

SDC10248.JPG

Koser seg på teppet sitt :P

SDC10245.JPG

blei veid og målt til 12kg og 41 cm på freda'n :P

Skrevet
hehe bare noen kg tyngre :yes:

fant kabel til kamera Tonje, men skjønner ikke hvorfor det ikke kommer opp i nytt vindu??! :banana:

hehe...ta med deg kamera hit, så skal jeg se på det...;)

Skrevet

Her er noen vinterbilder :wub: mye snø i Skiptvet, og lillemor begynner å tilpasse seg dette elementet :P :P

Her er storebror Marco og Yakita sammen med den kjære fotballen :lol:

HPIM0269.JPG

Yakita traver rundt og lukter på snøen :P

HPIM0268.JPG

Yakita baser i snøen ;)

Yakita_baser_i_sn_en.JPG

Marco dytta Yakita :P Men ingen sure miner forde :P

Yakita_tryna.JPG

Her leiker de med fotballen ;)

Yakita_og_marco.JPG

Tusler rundt i snøen, bare å venne seg til den med en gang :P

Yakita_har_funnet_seg_til_rette_i_sn_en.JPG

) uker her og med alle leikene sine samlet rundt seg :P

Yakita_koser_seg.JPG

Vi leiker litt :P og den rasetypiske "slenge ut labben" er på plass alt :wub:

Yakita_9_uker_og_meg.JPG

Sitter bare og ser pen ut :P

Yakita_19._feb_09.JPG

kommer mer bilder etterhvert ;) så har vi planer om å stille i valpeshow på stangehallen i april :P superspent, for å si det mildt :P

Skrevet

Masse fine bilder...bra det ordna seg med dem tilslutt! :wub:

gleder meg masse til å være med dere på valpeshow!!! greit at du fikk valp før meg egentlig, for da kan jo jeg bare lære av deg i forhold til utstilling og greier!!! :wub:

Skrevet

Litt mer bilder fra ute i snøen på Toten :) begynner å bli skikkelig vintervandt nå :)

Ett innebilde først da;) kulern SKIKKELIG på soffaen :D

Yakita_sover_i_soffaen_10_uker.jpg

Og på Toten har vi mye snø :)

Yakita_p__br_ytekanten_10_uker.jpg

Fant en isklump å leike med :D

Yakita_leiker_i_sn_en_10_uker.jpg

Skrevet
ååå...nydelige jenta...

åssen har det gått å ha ho med på jobb og greier?

Ja det har gått overraskende bra:) har ligget i buret når jeg har skodd hest og vært med ut når vi drar ut for å sko=D og alle synes ho er kjempesøt=) møter også en del hunder på jobb;) leika med en sheltie i dag;)

Så nydelig henne er :)

Blir spennende å møte dere :)

Blir spennende ja=) vi venter i spenning her hjemme=D

Skrevet

ja ho ser ut til å trives der :wub: mye å titte på og kjempesliten når vi kommer hjem :yes: spiser middag og sovner tvert :drool:

er ikke redd høye lyder og nye ting;) bare ligger og kuler'n=D

etter ny veiing i dag er vekten 14kg og 42,5 cm høy :D

Skrevet

I dag har jeg og Yakita vært på doggistreff i særp. :D det var skikkelig trivelig ;) var der sammen med Diego, Nita, Blondie og deres "mødre" :(

vi stokosa oss ved tunevannet i knallsol og grillings :yes: hundene kosa seg også, fik løpe fritt og leike :)

Håper dette er noe vi kan gjenta flere ganger, for vi storkosa oss virkelig ;):)

Så må det slenges ut noen bilder da av "ungene" våres som var der ;)

Her er Nita og Yakita :( ser plutselig hvor stor Yakita'n min er ;) var yngst, men størst og tyngst hihi

Hundetreff_28.02.09_039.jpg

Her har vi hele gjengen :( Nita, Diego, Blondie og Yakita ;)

Hundetreff_28.02.09_028.jpg

Yakita er ei skikkelig fangloppe :D trøtt og sliten på slutten av dagen hihi

Hundetreff_28.02.09_003.jpg

Nydelige Nita i snøen :(

Hundetreff_28.02.09_018.jpg

Lille primadonna'n Blondie ;)

Hundetreff_28.02.09_048.jpg

Diego, minstemann på treffet :D

Hundetreff_28.02.09_016.jpg

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da får jeg prøve å se etter ett annet navn til den kommende valpen min da. Siden ingen av dem falt i smak. Har dere noen andre forslag på fine navn til tispe?
    • Hva gjør dere om 10-15 år? Kommer dere til å fortsette å ha ny hund da? Det er umulig å vite men hva tror dere? Hvor gamle er dere? Jeg selv aner ikke. Ser ingen liv utenom hund men nå har jeg hatt hund hele voksne liv. Men om jeg skal fortsette med hundetrening,kurs,utstilling vites ikke. Da må jeg ha noe annen hobby men jeg vet ikke hva. Hva tror dere dere skal?
    • Hvilket navn er finest av Emmy, Lilly eller Sally?
    • Det er variasjon i egenskaper innad i rasen, men generelt vil jeg påstå at Hovawarten er mer samlet mentalt. De skal ha arbeids- og samarbeidslyst. Til forskjell fra mange av gjeterne kan de nok virke litt sta og egenrådige, men mitt inntrykk er at det veldig ofte er fører som ikke har knekt koden for å motivere til samarbeid med en hund som gjerne arbeider selvstendig. Det som gjør at jeg tror hoffen kan passe deg ut i fra din beskrivelse av ønsker er: - "atletiske og friske bruksschäfere der «mykere» egenskaper vektlegges" - Hoffen er en generelt frisk rase, med en funksjonell bygning. Det finnes dessuten et enormt helseregister hvor det er god oversikt over forskjellige sykdommer.  -  "Hunden som jeg ser etter er atletisk og lett, elsker å bruke nesen til f eks smeller, fungerer bra til lydighet, veldig lite skarp og ikke like mye drifter og «heithet» som hos de heftigste bruksschäfere, men ellers med forventede egenskaper av en schäferhund i en sunn kropp." - dette er for meg egentlig essensen av en hoffe. De er veldig alsidige uten å være ekstreme, og perfekte som aktive familiehunder med kapasitet for langt mer. De er atletiske og holdbare (noe variasjon i størrelse er det). Elsker å bruke nesa og trener gjerne lydighet. Den gjennomsnittlige hoffen har lite skarphet. De har (og skal ha) en del drifter, men de aller fleste er mer moderate enn de heftigste bruksschäferne. Det en skal være klar over, er at det er en vokter. De skal dog ikke vokte på alt og alle. Mine følger for eksempel gjerne med på det som skjer utendørs, men varsler kun i veldig spesielle tilfeller (hvis det plutselig står en ukjent hund på gårdsplassen eller om det er unormal aktivitet på natta). De reagerer for eksempel ikke om det banker på døra. Lager ikke lyd når jeg kommer hjem eller om noen de kjenner kommer inn uanmeldt når jeg ikke er hjemme. Vet ikke hvor du holder til, men send meg en PM om du har spørsmål og/eller eventuelt ønsker å møte en eller flere hoffer så skal jeg finne noen i nærheten av deg
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...