Gå til innhold
Hundesonen.no

Kita og Nanti


armagnac

Recommended Posts

Skrevet

men jeg skal si til ho når jeg får program i posten, så finner vi ut av det med dager;) er mange kjente som skal dit, så blir spennende å se hvordan det går med alle :ahappy:

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

ja siden det ikke har skjedd så mye nytt de siste dagen kan jeg jo si at den helga i april vi skal på utstilling skal vi prøve å få tatt et "famileportrett" av de tre valpene som bor her i Norge :P det vil si Ylbert (Pupziz sin), Yippie og min sin :ahappy:

ellers koser vi oss om dagen :) lillemor er også blitt veldig flink til å pipe å skrape ved/på døra når ho må ut på do :icon_confused:

er med på jobb om dagen, noe som går kjempefint! ikke redd for høye lyder og nye ting :)

var med når jeg skodde hesten min etter jobb i dag, de er bare så søte sammen :banana:

så har vi fått litt mer søvn om nettene nå, er ikke oppe i 4 tida lenger, eller halv 6 for den saks skyld :ahappy: nå sover ho somregel til halv 7 og da ligger ho bare og driver med leikene sine :P ikke vekke mamma:P

må le for meg selv nå, ho snorker og sover skikkelig tungt og plutselig så logrer ho skikkelig i sovne :) har tydeligvis trivelige drømmer lillemor -_-

mer oppdattering til helga etter vi har vært på utstillingskurs med blondiemamma :ahappy: privatkurs jeg se :):)

Skrevet
mer oppdattering til helga etter vi har vært på utstillingskurs med blondiemamma :ahappy: privatkurs jeg se :):ahappy:

:icon_confused::ahappy: kurs og kurs fru blom.... Har du utstillingsbånd forresten? jeg tar med meg de jeg har jeg, så kan vi se hva som passer best på henne :banana:

Skrevet
:icon_confused::banana: kurs og kurs fru blom.... Har du utstillingsbånd forresten? jeg tar med meg de jeg har jeg, så kan vi se hva som passer best på henne :ahappy:

det kjøpte jeg før jeg hentet ho, så både det og halsbånd er i boks :ahappy::) men du må gjerne ta med noen :ahappy:

kanskje jeg stikker bortom dere på stange å sier hei

ja hadde vært koselig det:)

Skrevet
det kjøpte jeg før jeg hentet ho, så både det og halsbånd er i boks :ahappy::icon_confused: men du må gjerne ta med noen :ahappy:

ja hadde vært koselig det:)

hvis ikke mamma er opptatt med frida, så tar jeg med hu

Skrevet

Fant vist noen bilder fra sist helg her nå :ahappy:

Yakita og Sivert er ute og koser seg i det fine været :banana: Yakita er meget opptatt med den pinnen :ahappy: og sivert følger ivrig med på den store valpisen som noen ganger er bittelitt skummel :icon_confused:

Yakita_11_uker_ute_med_Sivert.jpg

Her er Yakita på tur over gjerdet inn til brønnen :shocked: fikk heldigvis tak i ho rett på andre siden :ahappy:

Yakita_11_uker_p__tur_over_gjerdet_til_br_nnen.jpg

Skrevet

Hey, bildene mine igjen jo! :ermm:

Ser jo nesten ikke Sivert oppe i buska der da.... :D og den valpen er litt av ei fjellgeit når ho først setter i gang...:D godt du fikk fort tak i ho...:D brønnen er nok ikke det smarteste alternativet nå som isen smelter.... :D

Skrevet

i ettermiddag har vi vært på kurs med blondiemamma :icon_redface: lærte nyttig ting som å tenke på hva slags klær man skal ha på (i forhold til fargen på hund) noe jeg ikke hadde tenkt på :icon_redface::)

ellers trente vi på hvordan halsbåndet skulle sitte og hvor på halsen det skulle ligge ;) trene også litt på å stille opp, noe som må trenes litt mer på :P

mangler litt før ho står like fint som Blondie :rolleyes: heldigvis har vi noen mnd å ta det igjen på :P:P skal nok se at vi lærer etterhvert;)

Blondiemamma: Tusen takk for tips og råd ;) fikk forresten kjøpt et smalt halsbånd i sverige på 38cm, som jeg synes sitter veldig fint, og et smalt fint svart bånd :P har trena litt i kveld ;) stilt opp, hatt halsbåndet opp bak øra og flytta på bein :P jeg får ta noen treningsøkter med ho HVER dag fram til utstillinga :lol:

skal prøve å få lagt ut noen nye bilder i løpet av helga:) der vi står på teppe (så ho ikke synes det er glatt) oppstilt med utstillingsbånd ;)

Skrevet

hehe prøver i hvertfall få til nok trening, så lille valpis skal føle seg trygg når vi skal stille :icon_redface: da bør det være i boks med å stå pent å flytte bein :icon_redface:

Skrevet

da prøver vi igjen :rolleyes: her med nytt halsbånn og bånn og på teppet :lol: får se om det blir bedre etterhvert :icon_redface:

ser vi må prøve å få nesa litt lenger opp :) så ikke ho "henger" slik i båndet :icon_redface: men vi har ikke trent SÅ mye, så synes ho er flink jeg ;)

Yakita_oppstilt_14._mars.JPG

Skrevet

OJ! Det gjorde seg skikkelig med det båndet ja! Se hvor mye bedre hun står på de to siste bildene! Flinke dere er :icon_redface::lol: Vet nå ikke helt hvor mye nytte dere fikk av treningen i dag, men det ble da noen tips i hvertfall :) Synes Yakita er superflink jeg til å være bare 12 uker... :icon_redface:

Skrevet
OJ! Det gjorde seg skikkelig med det båndet ja! Se hvor mye bedre hun står på de to siste bildene! Flinke dere er :icon_redface: :icon_redface: Vet nå ikke helt hvor mye nytte dere fikk av treningen i dag, men det ble da noen tips i hvertfall :lol: Synes Yakita er superflink jeg til å være bare 12 uker... :)

hehe ja det var snasent det ;) vært og sett på "oppstillingbilde-tråden"??

var til mye nytte for meg i hvertfall, så veit jeg hva som må terpes på :P ja er en tålmodig "lita" jente :P

Skrevet

hehe sant det:) hjelpe mye at folk som har peil kommer med tips og råd :) tipper jeg kommer til å bli dritnærvøs den dag jeg skal stille :) så vi får bare krysse fingra å håpe det beste :P

Skrevet
Takk takk :) vi ligger i hardtrening fram til vår første utstilling :P

Ja de er kjempeflinke begge to :P Me e begynnt å snuse litt på sitt og kom,, ho har no berre vore her i to dagar då, men e kjempeflink..

Yakita og mi er omtrent på samme alder så eg håpar mi vert like flink, men eg kjem nok ikkje til å gå på utstilling då..

Håpe det går fint med treninga fram over og lykke til :)

Skrevet
Ja de er kjempeflinke begge to :) Me e begynnt å snuse litt på sitt og kom,, ho har no berre vore her i to dagar då, men e kjempeflink..

Yakita og mi er omtrent på samme alder så eg håpar mi vert like flink, men eg kjem nok ikkje til å gå på utstilling då..

Håpe det går fint med treninga fram over og lykke til :)

ja det er morro å se når de lærer så fort :P har din valpis egen tråd også??

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...