Gå til innhold
Hundesonen.no

Kita og Nanti


armagnac

Recommended Posts

Skrevet

Har vel nesten det.. * endeleg kom ho * :) Prøvde å laste opp bilder i sta, men fekk besked om at dei var for store :)

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Har vel nesten det.. * endeleg kom ho * :) Prøvde å laste opp bilder i sta, men fekk besked om at dei var for store :)

Obs.. * endeleg er ho her.. :P

Skrevet

da blir det et valpeshow til på meg og "Kita":D fått post fra NGDK i dag med påmeldingskjema til NGDK's utstilling i Vikersund :D der er det også en valpeklasse i lydighet som jeg vurderer og debudere i :D kjempefint at de lager overkommelige klasser for en liten valpis :D

klassen innebærer:

- lineføring

- stå med line

- innkalling fra sitt (tillatt med langline)

- enkeldekk, 30 sek. /tillatt med langline)

spennende synes jeg og vi har fortsatt en del tid å trene på og i starten av april begynner valpekurset :D da bør ting begynne å fungere etterhvert:)

ho blei forresten vaksinert på jobb om fredagen, noe som gikk veldig bra:)

Skrevet

Høres så moro ut med valpeklasse i lydighet! :D blir mye "showing" på dere framover... :D Kjempe spennende da...skal bli med å se på så lenge det passer seg sånn...:D

Skrevet

prøve å få med oss en del erfaring nå som ho er valp :D med tanke på at det sikkert ikke blir noe mindre reising når ho blir eldre :D da får ho jo en fast liten følgesvenn også :D det gleder vi oss til:)

hjelper mye at valpis har sett en utstillingsring før ho er ett år :D gleder meg til din kan bli med på all morroa :D

Skrevet

Måtte bare ta bilde av Kita'n min i soffaen i dag tidlig :P ser ut som ho føler seg som en dronning, i hvertfall vell fornøyd med tilværelsen og egen toseter :P som vi sikkert må ha med hvor enn vi flytter i framtiden :yes:

Yakita_i_soffaen_12_og_en_halv_uke.jpg

Skrevet

tok et tøft bilde til i dag :closedeyes: blei litt dårlig, da jeg måtte forte meg å ta det :D har sett ho har toppa øra ltt rart de siste dagene, og nå er det dokumenter :D ikke slik man ser for seg en liten grandis :D

Yakita_12_og_en_halv_uke_topper__ra_rart.jpg

Skrevet

hehe ja aller helst skal ho ha pute til hode også, nå ho skal sove :D

men med sånne ører ser jeg mer for meg en terrier enn en grandis :D :D

Skrevet

nye bilder fra i dag :P var ute i dagtidlig kl. 8 og hundene kosa seg skikkkelig i DET knallværet :P

Marco er skikkelig stor i kjeften hehe :P men koser seg det gjør de i hvertfall ;)

Marco_med_et_kjempegap_21._mars.jpg

hehe synes dette bilde var skikkelig komisk :P skikkelig glis ;)

Marco_med_et_glis_21._mars.jpg

Marco er redd for halen sin ;)

Marco_er_redd_for_rumpa_si_21._mars.jpg

Nusse nusse :P blitt skikkelig kompiser dissa to ;)

Marco_og_Yakita_leiker_ute_21._mars.jpg

ser nå ganske drastisk ut, men de får nå leike å ajere som de vil :P

marco_og_Yakita_leiker_21._mars.jpg

Marco blir overfalt av Yakita :P

Marco_og_Yakita_koser_seg_ute_21._mars.jpg

Marco er stor fan av å rulle rundt i snøen hihi

Yakita_og_Marco_leiker_ute.jpg

hehe ikke noen tvil om at Yakita er vinneren :)

Yakita_legger_Marco_i_bakken_21._mars.jpg

Den som gir seg er en dritt ;)

Marco_p__b_nn_21._mars.jpg

begge gromhunda i huset :) så pene atte :P

Marco_og_Yakita_ute_21._mars.jpg

Skrevet

Så fin ho eeee=D

Har dere lært å ligge på kommando eller?? ;)

Funker dårlig her enda vartfall ;)

Men sitt går supert ;)

Ylbert er 20 kilo og 52,5 ;) Skikkelig svære begynner å bli altså ;)

Skrevet

Hun er like gammel som Ellie ca, men veier 12 kg mer ;)

Veldig pen er hun og da ;)

Skrevet

Kjempe fine bilder!Hun vokser ser jeg ;) Klart hun vil ha pute!hun jeg har nå er ikke å nøye på det men,forriga hadde egen pute ;)

Skrevet
Så fin ho eeee=D

Har dere lært å ligge på kommando eller?? ;)

Funker dårlig her enda vartfall ;)

Men sitt går supert ;)

Ylbert er 20 kilo og 52,5 ;) Skikkelig svære begynner å bli altså ;)

ho ligger ved hjelp av å peke på bakken ;) blir bedre og bedre, men tar det ut i fra sitt foreløbig ;)

Skrevet
Hun er like gammel som Ellie ca, men veier 12 kg mer ;)

Veldig pen er hun og da ;)

hehe ho er større enn de fleste valpene som vi møter på treff rundt om i Østfold også ;) snart like høy som golden vi har her hjemme ;) men ho er i hvertfall veldig snill ;)

Skrevet

Liten oppdatering fra utstillingsringen med mamma Vanja;) ho blei stilt på SKK´s Internationale Hundeutstilling i Malmö. der blei det ett Ck og ett CACIB også blei hun nummer 5 av samtlige tisper;)

Så stilte den ene hannvalpen fra X-kullet, Xiggy=) han vant ett Ck og ett CACIB og blei 7. beste hannhund av samtlige hanner=)

Norbert (oppdretter) lurte på om vi ville stille i Sverige 25.-26. juli! På Stora Segerstad Sveriges største og "roligaste" utstilling, som han sa :icon_confused::P synes jeg ser lille uvitende meg på en stor utstilling ja :P men har nå i hvertfall muligheten til å få veiledning fra oppdretter der :P

Skrevet

Måtte bare legge inn noen bilder jeg har tatt av vidunderet ditt! :whistle: håper det er greit? :lol:

Prinsen og prinsessa i sofaen (Sivert og Hoinn...:) )

SDC10337.JPG

Yakita synes pus trenger en vask:

SDC10333.JPG

Prinsesse Yakita synes det var litt kaldt å sitte på bakken:

SDC10323.JPG

Skrevet

næmen :whistle: de bildene blei jo kjempefine :)

folkens dere skulle sett lille pus og Kuta dele bur fra skiptvet til toten :o Kita sov med hode opp pus :lol:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...