Gå til innhold
Hundesonen.no

Kita og Nanti

armagnac

Recommended Posts

• Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

WOW :lol: Nanti trur jeg er den fineste GD`en jeg har sett! Nydlig! :lol:

Hva skal hun brukes til? :D

Takk for det :lol: Hun har i hvertfall skikkelig sjarm ;)

Når hun blir litt større skal hun stilles, gå litt spor (kanskje starte konkuranse i det hvis jeg tørr) og ett håp om å starte LP klasse 1 :D Vi får se litt hva hun liker :):D

Skrevet

satser på att hun gjør det bra i alle grener da :) hun var iallefall nydelig! :D

Takk :( Tror ho kan egne seg til spor i hvertfall ;) Snuser som en gal når jeg slenger ut noe godis ;) Utstilling blir det 7.-8. august ;) Første valpeshowt hennes på rasespesialen i Sverige :) Spennende :( Så da er det bare å trene stå og trave pent og se på tenner;)

Edit: Ville bare opptattere litt mer ang. Nanti ;) I dag er hun 9 uker og veier 12,8kg :( Vokser og legger på seg fint :wub:

• 2 weeks later...
Skrevet

Alt går bra her med den nye lille frøkna :) Nanti og Kita er med meg på jobb hver dag nå :) Og Nanti setter pris på bilen alt :ahappy:

Kita er flink storesøster som er ganske tålmodig, men ikke redd for å si fra når det treng :thumbs:

Et bilde av dem på jobb i dag :D Jentene mine :wub:

Kita18mndogNanti11uker.jpg

Skrevet

Kita er selvfølgelig pen, men minsten er jo bare rålekker :ahappy:

Kita18mndogNanti11uker.jpg

Hihi - må le litt av den armen som holder frøken flekk innenfor kameraet synsvinkel :thumbs:

Skrevet
:wub: også ser det ut som Kita bare herregud skal jeg sitter her? :thumbs: *slenge ene leppa litt til siden* :):ahappy:
Skrevet

Kita er selvfølgelig pen, men minsten er jo bare rålekker :D

Takk for det :thumbs:

Hihi - må le litt av den armen som holder frøken flekk innenfor kameraet synsvinkel :ahappy:

Må ikke ikke tro lillemor hadde så mye ro i kroppen etter en stund i bilen :wub:

:P også ser det ut som Kita bare herregud skal jeg sitter her? :D *slenge ene leppa litt til siden* :) :)

Kita begynner å bli lei slik bildemas nesten hver dag :D (tror egentlig ho spiste gress)

Skrevet

:banana: Store, lille, søte ponnien :flowers: Hun er allerede nesten like høy som Java, men gått forbi i vekta! Haha!

Ja hun vokser som et ugress om dagen :whistle: Legger gjevnt og fint på seg, ca 2 kg i uka og 2cm i høyden :ahappy:

Skrevet

Nytt oppstillingsbilde av begge to :whistle:

Kita er nå 18mnd gammel og kroppen begynner så smått å ta form ;)

IMG_5131.jpg

IMG_5136.jpg

Lille Nanti blir 12 uker til onsdag :( Så her er det litt utstillingstrening hver dag ;)

oppstilling26Juni2010.jpg

Oppstilt26juni2010.jpg

Skrevet

God damn, jeg tar tilbake alt jeg har sagt om at harlequin ofte blir så rotete, iallefall noe av det, for Nanti er jo dritlekker, digger fargene og tegningene hennes!

Og Kita er jo som vanlig überskjønn, begynner å bli voksen nå ja! :whistle:

Skrevet

God damn, jeg tar tilbake alt jeg har sagt om at harlequin ofte blir så rotete, iallefall noe av det, for Nanti er jo dritlekker, digger fargene og tegningene hennes!

Og Kita er jo som vanlig überskjønn, begynner å bli voksen nå ja! ;)

Tusen takk for fine ord Lola Pagola :( Nanti er ikke så verst "ryddig" i flekkene ;) Hjelper mye med at de er ordentlig hvite i grunnfargen :whistle:;)

Kita har faktisk vokst i høyden også ;) var brått 79cm når jeg målte sist ;) ;) Ikke så liten lenger ;)

Skrevet

Vakkre vakkre, grasiøse, nydelige hundene! :whistle: *sukk* Enig med Lola, Nanti er dritekker! ;) Og Kita har blitt kjempepen!

Skrevet

Vakkre vakkre, grasiøse, nydelige hundene! :whistle: *sukk* Enig med Lola, Nanti er dritekker! ;) Og Kita har blitt kjempepen!

Takk for det Rocket :( De to jentene mine er så søte sammen ;)

Skrevet

Nydelig hunder! gleder meg til å møte dere igjen på en utstilling og kose på ;) Dæven, da er faktisk Kita 2 cm høyere enn Elias :(

Skal du på NKK Bjerke?? Kanskje vi møtes der ;) Jeg er litt overlegen og distre, så du får presentere deg som Rottmaneier ;) Så kan du kose så mye du vil :whistle:

Trodde ikke Kita vokste noe mer jeg, så blei overrasket når ho faktisk hadde vokst 1,5cm siden ho var 15mnd ;);)

Skrevet

I dag har Nanti blitt vaksinert :P Hun simpelten elsket dyrelegen :P Fikk litt godis i tillegg, så da logret hun så hun nesten datt ned av bordet :P

Fikk også markekur i dag :lol:

Veide begge to i samme sleng når vi var der :P Kita veier 52,4kg og er litt rund i kantene pga løpetiden :lol:

Lille Nanti veier 19,4kg og er 51cm høy :P

Skrevet

Nanti koser seg sammen med Kita hver dag, de er med på jobb også får Nanti sin daglige dose med "stå" trening :banana:

I går var Nanti 13 uker og målte 55 cm og veide 22 kg :whistle: Stor frøken begynner ho å bli :getlost:

Nanti koser seg på trappa :banana:

IMG_5152.jpg

Og får fortsatt plass på fanget :wun: Enn så lenge:P

IMG_5160.jpg

Skrevet

:whistle: Jeg kjenner at jeg er litt avstandsforelsket i hundene dine :getlost: De er bare så utrolig flotte :blink:

Hehe er lov det vettu :banana: De er to hjerteknusere begge to :banana:

Skrevet

Blir spennende å se hvordan det går i Sverige...Gleder meg som en unge! :getlost:

Ja gjett :whistle: Det skal bli en knall tur med hele vår lille flokk :banana: Heldigvis går de i forskjellige klaser foreløbig, så det ikke blir så mye stress :banana:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...