Gå til innhold
Hundesonen.no

Kita og Nanti

armagnac

Recommended Posts

Snehvit er en fin harl. tispe=D der er det ikke mye grått:D I amerika er de veldig på fargen og der er det blitt mange fint tegnete (men kroppen er jo ikke alltid like fin )

Både jeg og oppdretter syntes Fiona er fin, men må vurdere det grå, siden hun har en del grått, eller liker jeg den svarte hannhunden og Mini Sne godt :lol: :lol:

Personlig synes jeg Snehvit er for lys i fargen, Arwen er mer min smak (men begge er flotte i kropp og hode) Samme med lys nese, veldig nyydelig :lol: på valper, men jeg liker den mørk på voksne.

Jeg vet de er ekstremt nøye på at harl skal ha minimalt med grått i USA, i tillegg til hvit krave og helst hvite ben, det er derfor de har så sinnsykt mye stygge hunder i harlfargen. Når det er kun fargen som teller mister den jo helt rasepreget i kroppen *grøss*

Poenget mitt er, uansett om det er en mørk eller lys harl vil man ALLTID finne noe grått på den.

Lykke til uansett hvilken valp du ender opp med, Lisbeth kommer til å være en kjempegod mentor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Personlig synes jeg Snehvit er for lys i fargen, Arwen er mer min smak (men begge er flotte i kropp og hode) Samme med lys nese, veldig nyydelig :lol: på valper, men jeg liker den mørk på voksne.

Jeg vet de er ekstremt nøye på at harl skal ha minimalt med grått i USA, i tillegg til hvit krave og helst hvite ben, det er derfor de har så sinnsykt mye stygge hunder i harlfargen. Når det er kun fargen som teller mister den jo helt rasepreget i kroppen *grøss*

Poenget mitt er, uansett om det er en mørk eller lys harl vil man ALLTID finne noe grått på den.

Lykke til uansett hvilken valp du ender opp med, Lisbeth kommer til å være en kjempegod mentor!

For mye hvitt du mener?? Ville hatt litt mer "drøss" av prikker?? :lol: Begger er pene ja, men Snehvit er renere i fargen, kunn en bitteliten grå flekk på det venstre låret :)

Liker nok mørk nese på de jeg også ja :lol:

Ja de er flinkere til å ta vare på både kropp og farge i Norge :lol: Syntes det begynner å bli en del fine harl. fra både Sverige, Finnland og Norge :lol: Jättiläeisen og har en del fine :lol:

Ja blir spennende å se hva jeg får til slutt :lol: Veit hun er flink med oppfølgning :lol: Det setter jeg pris på som valpekjøper. Mulig det blir deleie/fôrvert hvis det blir tispe, så da får vi en god del med hverandre å gjøre :lol: Egentlig det samme med hannhunden, ville ha noen som kunne forvalte den med tanke på avl med tiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, vanskelig å velge hvem man helst ville hatt da! Jeg personlig elsker svarte GD`er, det er liksom noe helt spesielt med de :lol: Men hadde nok sagt jatakk til prikkeliten også jeg :lol:

Ja Lisbeth vurderer mellom svart hannhund og to harlequin tispene, manteltispen og kanskje den svarte tispen. Heller mest mot harl. tispe eller svart hannhund, men hun var ikke heeeeeelt 100% sikker ennå :lol:

Ikke tvil om at har. er fine :lol: Men spennende med en fin svart hannhund også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For mye hvitt du mener?? Ville hatt litt mer "drøss" av prikker?? :lol: Begger er pene ja, men Snehvit er renere i fargen, kunn en bitteliten grå flekk på det venstre låret :lol:

Liker nok mørk nese på de jeg også ja :lol:

Jepp, mener hun er for mye hvit, jeg liker at det er mye sorte flekker, jeg.. (smak og behag vettu, begge er jo helt etter standard)

Ser at manteljenta kanskje havner hos deg, men da blir jeg småsur altså, og kjempekjempe misunnelig, for hun er min favoritt. Dvs min. Bare min, min, min, min. *vil ha valp! sukk..*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg synes harl ofte blir litt "rotete", rar ku liksom (men langt ifra alle), ville definitivt gått for den sorte hannen jeg da, men nå har jeg alltid ønsket meg en sort gd-gutt og da :lol:

Noen er fryktelig rotete, serlig de med mange små spettete flekker, da er det bedre med litt større og ferre flekker, for å få det til å se litt "ryddig" ut :lol: Enig med deg der :lol:

Begge deler er spennende for min del :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, mener hun er for mye hvit, jeg liker at det er mye sorte flekker, jeg.. (smak og behag vettu, begge er jo helt etter standard)

Ja, syntes begge er fine på hver sin måte :lol:

Ser at manteljenta kanskje havner hos deg, men da blir jeg småsur altså, og kjempekjempe misunnelig, for hun er min favoritt. Dvs min. Bare min, min, min, min. *vil ha valp! sukk..*

Ja hun er med i vurderingen hun også :) I ringen skal de uansett hvem det blir :lol: Hun er pent tegnet hun også :) Men heller mer mot harl. eller sort :lol:

Snakket du forresten med Lisbeth om valp fra dette kullet?? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket du forresten med Lisbeth om valp fra dette kullet?? :lol:

Nei, jeg KAN rett og slett ikke ha valp akkurat nå... Det var engang i planene mine at jeg skulle ha valp fra dette kullet, men.. Livet skjer, vettu. Kanskje om Arwen skal ha kull senere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg KAN rett og slett ikke ha valp akkurat nå... Det var engang i planene mine at jeg skulle ha valp fra dette kullet, men.. Livet skjer, vettu. Kanskje om Arwen skal ha kull senere?

Det var synd da :) Snehvit skal ha kull til vinteren da, om alle helsetester er OK :lol: :lol: Ellers blir det kull på Mössan etterhvert :lol: Men hun er ikke mer enn snart 6mnd gammel...

Veit ikke om ho har planer om ett kull til på Arwen, med tanke på at hun har haleknekk... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp... men jeg vil ha vaaalp nåååh!

Isj, livet er ikke greitt bestandig. Heldigvis finnes sonen, sånn at man kan følge med på andres valper :lol:

hehe skjønner den :) Det er så kos den tiden man venter på valp og får oppdatteringer fra oppdretter :lol: Hadde du kunne hatt valp har great bell i Danmark kull nå :) to svarte og to harl. :lol: Mye man kan sitte og titte på mens man venter selv veit jeg :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veeet! Jeg tror jeg har sett på alle harlkull i Norden som er født/på gang nå.. *patetisk*

Det blir det blir, når livet er snilt med meg igjen :lol:

Ja er mange kull nå, og noen få som er ekstra spennende :lol: Håper du finner ditt perfekte kull engang og lager tråd her inne til nye valpen :lol: Så jeg kan sitte og titte på enda fler herlige valpebilder :lol:

Fiona igjen :)

Fionasta.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er utrolig nydelige :lol: Jeg elsker den blue merle fargen. De valpene som er hvite og sorte, med grått på, forsvinner den gråfargen når de blir eldre? Jeg tror aldri jeg har sett GD med sånn gråflekker om de er sorte og hvite?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er utrolig nydelige :lol: Jeg elsker den blue merle fargen. De valpene som er hvite og sorte, med grått på, forsvinner den gråfargen når de blir eldre? Jeg tror aldri jeg har sett GD med sånn gråflekker om de er sorte og hvite?

Quoter meg selv, jeg..

Det er umulig å finne en harl HELT uten grått, men det er ønskelig med minst mulig. Mange merleflekker mørkner til sort med alderen, noen få lysner mot hvitt. Minisnes ben vil nok bli sort, ser det er sortprikket inni det grå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de er herlige :) Og Tulip forklarer det godt :) Klarest mulig flekker med minst mulig grått, helst med hvite bein og krage, men dette er ikke dommere så strenge på :lol:

Lurer på hva slags navn de får jeg :lol: Nordic Giant's også noe på "E" :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi bestilt hytte til valpebesøk :) Har vært en hel del frem og tilbake, om vi skal ta fly/tog/bil også sove en natt hos oppdretter.

Men det hadde blitt så tett mellom besøk og valpehenting :) Var snakk om å besøke fra 28.-29. mai også dra natta til 2. juni for å hente :D Syntes det blei vel mye kjøring på så få dager, er jo over 50 mil over fjellet :P

Så vi tar en miniferie isteden med hundene og alt :D

Reiser nedover torsdagsnatta den 27. mai og blir til valpen skal være med hjem :lol: Regner med den er klar ved 8. uker, da bærer det i tilfelle hjemover igjen 2. juni :P

Så får vi sett litt av Bergens by også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til! Noen nydelige nurk det der! Gleder meg masse til å se flere bilder! :)

Ja de er skjønne, må nesten inrømme at jeg har falt litt for den med en del grått på :lol: den har jo det søte uttrykket :D Men det er uvist hvordan det grå vil slå an i ringen :D Så oppdretter vurderer saken, men har jo fler i kikkerten til meg :P

Gleder meg til fler bilder jeg også :D

Men nå går nok mye av tiden med til moren, Arwen, som har fått en veldig kraftig jurbetennelse :P Jobber med det i samråd med vet'n nå. De håper ikke hele juret vil sprekke, så det er ganske ille :D Godt valpene har begynt med en del fast føde nå :) Kom mer blod enn melk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er valpene blitt 4 uker gamle alt :lol: De er bare så hærlige nå :ahappy:

Her er det bilde av Mini Sne :ahappy: Første turen ute i dag :lol:

MiniSne4ukergammel.jpg

Her er bilder av El Diablo (venstre), Lille Rusin (høyre) og Mini Sne bak :ahappy:

ElDiabloRusinogMiniSne4ukergamle.jpg

Litt av gjengen ute :wub: Ser ikke forskjell på de svarte. Ellers er Diablo, Lille Rusin og Mini Sne :lol:

Frsteturenute4ukergamle.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi bestilt hytte til valpebesøk :wub: Har vært en hel del frem og tilbake, om vi skal ta fly/tog/bil også sove en natt hos oppdretter.

Men det hadde blitt så tett mellom besøk og valpehenting :ahappy: Var snakk om å besøke fra 28.-29. mai også dra natta til 2. juni for å hente :lol: Syntes det blei vel mye kjøring på så få dager, er jo over 50 mil over fjellet :D

Så vi tar en miniferie isteden med hundene og alt :lol:

Reiser nedover torsdagsnatta den 27. mai og blir til valpen skal være med hjem :ahappy: Regner med den er klar ved 8. uker, da bærer det i tilfelle hjemover igjen 2. juni :lol:

Så får vi sett litt av Bergens by også :D

Jeg blir DØDELIG fornærmet om dere ikke stikker innom meg på veien! :ahappy::D

:D Gleder meg til å se hvem som blir din. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir DØDELIG fornærmet om dere ikke stikker innom meg på veien! :):P

:P Gleder meg til å se hvem som blir din. :D

Vi skal møte Pia med Euro, så dere får bare henge dere på, Kita og Aimee blir med :)

Fikk nettopp melding på FB av oppdretter at *ho TROR, merk deg TROR* som ho sa hehe :o At det blir harl. tispe på meg :) Enten Lille Rusin eller Mini Sne (som ho kaller Snoop) :) Søte begge, og det er ikke en enesre harl. tispe på Østlandet :D:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal møte Pia med Euro, så dere får bare henge dere på, Kita og Aimee blir med :)

Fikk nettopp melding på FB av oppdretter at *ho TROR, merk deg TROR* som ho sa hehe :D At det blir harl. tispe på meg :o Enten Lille Rusin eller Mini Sne (som ho kaller Snoop) :) Søte begge, og det er ikke en enesre harl. tispe på Østlandet :) :)

Pshhhyyt! Ikke noe problem da :)

Overtaler pius til å komme opp i min store fine hage jeg da! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...