Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilken farge på aussien ville du hatt?


Poter

Hvilken farge på aussien ville du hatt?  

104 stemmer

  1. 1.

    • Svart
      1
    • Svart og tan
      3
    • Svart tofarget (bicolor)
      6
    • Svart trefarget (tricolor)
      8
    • Rød
      1
    • Rød og tan
      3
    • Rød tofarget (bicolor)
      2
    • Rød trefarget (tricolor)
      8
    • Blue merle
      7
    • Blue merle og tan
      8
    • Blue merle og hvit
      15
    • Blue merle med hvit og tan
      18
    • Rød merle
      4
    • Rød merle og tan
      3
    • Rød merle og hvit
      7
    • Rød merle med hvit og tan
      10


Recommended Posts

Syntes det var morsomt med den fargevelger tråden til setterne og tenkte det hadde vært gøy med en på aussien også :ahappy:

Så la oss si at australian sheperd (aussie) for deg hadde vært det du ville ha og du kun stod igjen med valget på farge, hvilken farge ville du valgt?

Her kan du se fargene (mange kombinasjoner, ja!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 91
  • Created
  • Siste svar
Men fremdeles ikke sett en penere Aussie enn Arn, men han er usedvanlig pen da.

:ahappy: du er nå så søt også, da! Blir glad i mammahjertet, da!

Jeg er faktisk ikke sikker på hvilken farge jeg ville valgt. Før var det kun blue merle med hvit og tan jeg likte best og i allefall ikke svart tricolor, men nå som jeg har Arniparnien ser jeg jo at også den fargen har sin sjarm... :ahappy: Så... jeg må tenke litt på det. Har bare hatt rasen i syv og et halvt år, kan jo ikke bestemme meg på så kort tid, vel?! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm...vanskelig med aussiefarger syns jeg, for om en blue merle har pen farge er den virkelig pen, men en blue merle med stygg farge, er virkelig ikke pent i det hele tatt, det gjelder alle fargene...om noen skjønte det?

Red og blue merle og red tric er mine favoritter, så lenge fargene og tegningene er pene :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke se noe tan på henne jeg da.. :)

Men Sirifarge.. *mumle noe om at det skulle stått "sirifarge" i pollen* :D

Tan-fargen må ikke være "oransjeaktig" som den er på de fleste blue merler. Den kan være helt lys-aktig.

Mener Siri har litt tan på innsiden av bakbeina og litt veeeldig lys tan i ansiktet. Det var enklere å se da hun var yngre :)

Siri

siri lår

EDIT: Nydelig hund ja :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siri har vel noe som svaaaakt kan minne om tanfarge på innsiden av lårene bak ja :) Så hun er vel egentlig med tan, den bare er ekstremt svak, man må virkelig kikke etter irl om man vil se den. Så ser man litt overfladisk på henne ser hun ut som blue merle med hvitt (er vel det som står i kontrakten også).

Edit: Har bilder av det faktisk.

http://i41.photobucket.com/albums/e252/iwm...pg?t=1229910658

Ble litt stort

http://i41.photobucket.com/albums/e252/iwm...t/benfarge2.jpg

http://i41.photobucket.com/albums/e252/iwm...t/benfarge3.jpg

http://i41.photobucket.com/albums/e252/iwm...et/benfarge.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siri har vel noe som svaaaakt kan minne om tanfarge på innsiden av lårene bak ja :) Så hun er vel egentlig med tan, den bare er ekstremt svak, man må virkelig kikke etter irl om man vil se den. Så ser man litt overfladisk på henne ser hun ut som blue merle med hvitt (er vel det som står i kontrakten også).

Tror det er samme med en av slektningene hennes i Trondheim, Buffy. :D Er vanskelig å se at det er tan hvis man ikke vet at tan-fargen kan ha de fleste nyanser - fra helt lys som på Siri og til helt nøttebrun-rødaktig. Kjempe interessant! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er samme med en av slektningene hennes i Trondheim, Buffy. :) Er vanskelig å se at det er tan hvis man ikke vet at tan-fargen kan ha de fleste nyanser - fra helt lys som på Siri og til helt nøttebrun-rødaktig. Kjempe interessant! :)

Jammen! :o jaja.. :D Jeg liker blue merle med hvit.. kan ha svak tan og .. hehehe! :D

SIRIFARGE! :D

Hun er bare sååå vakker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...