Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilket fôr bruker dere?


Happyface

Fortype, velg i begge kolonner  

176 stemmer

  1. 1.

    • BRUKER IKKE TØRRFOR - TRYKK HER
      29
    • Royal Canin
      59
    • Hills
      18
    • Eukanuba
      18
    • Labb
      8
    • Blecando
      4
    • Pro plan
      21
    • Sportsmanns pride
      4
    • Spesific
      9
    • Lone Star
      1
    • Brit
      1
    • Oliver
      0
    • Troll
      0
    • AvoDerm
      1
    • Bewi Dog
      2
    • Happy Dog
      1
    • Josera
      0
  2. 2.

    • BRUKER IKKE RÅFOR - TRYKK HER
      78
    • Vom og Hundemat
      77
    • Norwegian Polar
      4
    • Lokal Råfor produsent
      3
    • Lokal slakter
      2
    • Hjemmesnekkret
      10
    • Natures Diet
      2


Recommended Posts

Olivers eksisterer, men du må nok til Danmark (eller evt Sverige) for å få tak i det. Det ble vel stoppet i Norge fordi det var genemanipulert mais i det, eller noe slikt.. Og EU bryr seg kanskje ikke om slikt...

Jøss, visste ikke at det var derfor olivers ble fjernet fra norge. Var sånn rimelig fornøyd med det i en periodet.

Ang. det å "prøve ut" et fôr Raksha, så kan jo tørrfôr dels kjøpes i mindre poser, og i løsvekt enkelte steder. Men på en riesen, så bør du vel egentlig prøve ut såpass mye som 15 kg for å se om det er noe forskjell for hunden uansett, vil jeg tro.

Kan du ikke kjøpe en mindre sekk enn 15 kg da? De fleste variantene fåes jo sekker på 4 kg også, 7 kg finnes vel ikke lenger (jeg har i hvert fall ikke sett det på lenge). Men ja, jeg skjønner dilemmaet, jeg måtte hive over 10 kg med Eukanuba fordi det ikke fungerte på Orry i det hele tatt... :rolleyes:

Får man kjøpt RC til store raser i mindre enn 12-15kg? I såfall så skal jeg gjøre en innsats for å finne ut av det. Bør helt klart la henne gå på minst 15 kg for å se om foret funker optimalt, men Eukanuba som jeg har stående, får hun diare av selv i små mengder. Så reagerer hun likt på RC så holder det liksom med et par kg å teste ut med. Har 15 kg Eukanuba stående uåpnet i boden, har lenge planlagt å bli kvitt den, men siden jeg ikke ser den hver dag, så blir den liksom bare stående der. :icon_confused:

Snille mannen som kommer på døra med mat til bikkja mi, har bare 15kg av RC til store raser. Men det skal jeg sjekke opp andre steder - takk for tips. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 112
  • Created
  • Siste svar
Får man kjøpt RC til store raser i mindre enn 12-15kg?

Snille mannen som kommer på døra med mat til bikkja mi, har bare 15kg av RC til store raser. Men det skal jeg sjekke opp andre steder - takk for tips. :icon_confused:

Når GD fôret kommer i 4 kg, så kommer nok de andre variantene i det også. Lykke til på leitinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke kjøpe en mindre sekk enn 15 kg da? De fleste variantene fåes jo sekker på 4 kg også, 7 kg finnes vel ikke lenger (jeg har i hvert fall ikke sett det på lenge). Men ja, jeg skjønner dilemmaet, jeg måtte hive over 10 kg med Eukanuba fordi det ikke fungerte på Orry i det hele tatt... :rolleyes:

Du får RC i 8 kg. :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får man kjøpt RC til store raser i mindre enn 12-15kg? I såfall så skal jeg gjøre en innsats for å finne ut av det. Bør helt klart la henne gå på minst 15 kg for å se om foret funker optimalt, men Eukanuba som jeg har stående, får hun diare av selv i små mengder. Så reagerer hun likt på RC så holder det liksom med et par kg å teste ut med. Har 15 kg Eukanuba stående uåpnet i boden, har lenge planlagt å bli kvitt den, men siden jeg ikke ser den hver dag, så blir den liksom bare stående der. :)

Snille mannen som kommer på døra med mat til bikkja mi, har bare 15kg av RC til store raser. Men det skal jeg sjekke opp andre steder - takk for tips. :)

Jeg har i hvert fall fått alle Medium-fôrene jeg har prøvd i mindre sekker, det vil si Junior, Adult og Sensible. Jeg synes det er rart om de store rasene ikke har dette alternativet, i tillegg til at jeg er rimelig sikker på at jeg har sett det i butikkene jeg kjøper fôr.

Du får RC i 8 kg. :ahappy:

Gjør man det fortsatt? Jeg har ikke sett det på lenge, men det er jo mulig at mine forhandlere ikke tar det inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått valpene i dag?! Du må jo lage tråd til oss da! :rolleyes:

Ja, eller jeg har henne på fôr, så Mira og valpene (tre gutter og ei jente) er hos eieren. Skal på barselbesøk til helgen, så da skal jeg knipse bilder av de små rottene og lille Mira som har blitt mamma :ahappy: Jeg er så utrolig treig, men skal lage en tråd.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Når har jeg brukt ca en halv 15 kg sekk med Eukanuba til valpen min. Ser nå at hun har begynt å flasse litt...

Ser at mange bruker RC i steden for Eukanuba, er valpeforet fra RC bra?

Skal begynne med V&H et måltid for dagen tenkte jeg, men ha tørrfor i tillegg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Vi er i en utforskningsfase, i å med at Grim er litt hobbyanoretiker.

I starten fikk han Lone Star og Norwegian Polar, men da vi skulle kjøpe ny forsyning var begge deler utsolgt så vi måtte prøve noe annet.

Ikke var han så ivrig på det heller.

Han har fått P.P. + hundepølse en stund, men ingen spessiell iver der heller, så har kjøpt en påsa Hills for å teste det.

Mest sansynlig går vi videre til V&H om det heller ikke funker.

Noen tips på noe som kan få han til å legge på seg et par kilo fett rundt kassa?

Tror ikke jeg ville ha byttet så ofte, om han ikke får så mangen alternativer så nøyer han seg gjerne med det han får servert etterhvert....

Har god erfaring både med PP laks og ris + V&H til hunder med segre smaksløker :rolleyes2:

Til topic:

Merethe får Specific, Birk skal nå få prøve Marcus Müle sitt for, det er prøvesmakt med stor suksess.

Venter bare på at forhandler skal få inn igjen. Syntes det er for gale å betale over 600 kr sekken for PP...

Gir litt V&H innimellom ved store kraftanstrengelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg skal jo finne ett og holde meg til det. Blir nok P.P. Er ikke no mål i å teste alt. :D

Jeg merker jeg egentlig burde stjåle bilen og lappen til mutter så hu ikke kjøper fôr uten meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sluttet å gi Tinka AvoDerm, egentlig bare fordi kulene er så store og det virker ikke som om hun syntes det er så godt.

Så fórer to måltider med V&H Valpefór med Biola Naturell yoghurt og et måltid med Royal Canin Veterinary Mini Junior også med en skje med yoghurt.

Tørrfóret har bittesmå kuler noe som gjør det praktisk talt umulig å sett i halsen, og også mye lettere å bløte opp (noe jeg gjør nesten hver gang jeg fórer tørt). Og hun liker Veterinary så godt at vi også bruker det som godbiter til trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd Labb i noen måneder nå, har også en post om det på s.2.

Forrige fòret jeg brukte fungerte ikke, og da FK hadde nytt åpningstilbud her så bestemte jeg meg for og prøve Labb igjen. Brukte det for noen år siden men da fungerte det ikke på bikkjene her. Så var ikke beigestret for det.

Men nå er det helt supert. La på seg med en gang, ble mye finere og blankere i pelsen, sluttet og røte, spiser mye mer roligere..

Hadde tenkt jeg skulle prøver V&H men må kjøre en stund for og få tak i det og da ble det Labb i stedet så lenge.

Men kommer nok til og prøve etterhvert.. Sparer veldig mye på og kjøpe V&H til fordel av 15kg Eukanuba her iallfal. Labb er ikke så allerværst i pris heller i fordel av RC, Eukanuba og Proplan her iallfal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en hund som tåler det meste har har vært innom flere fôrtyper; eukanuba, RC, olivers mm og kan ikke si jeg merker forskjell i den ene eller andre retningen.

Nå bruker jeg labb fordi det er relativt billig og jeg har en FK butikk i nærheten. Itillegg sper på med matrester og annet jeg måtte ha tilgjengelig av billige kjøttprodukter ect, og en slump raps- eller fiskeolje en gang i blant. Kjøper til og med en liten boks av de billigste av de billige butikkvåtfôrene i ny og ne uten at hunden har dødd av det til nå :ahappy:

Fôring av hund er slett ikke så vanskelig som fôrprodusentene skal ha det til, litt sunn fornuft rekker langt. Vet DU om du har fått i deg alle de essensielle aminosyrene i dag? :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

50/50 Brit Adult/large breed blandet med V&H. Fungerer kjempebra for våre hunder.

Hannen vår spiste ikke tørrfor (uansett type) når det er løpetid i nærheten (dog spiste han normalt når våre tisper hadde/har løpetid). Etter at vi byttet til Brit spiser han med god apetitt uansett løpetid eller ikke. T.o.m. V&H kunne ligge igjen i skåla hans ved løpetisper i nabolaget...

Og hvis Labb liksom er norges mest brukte for, hvor er alle de som bruker Labb.?

Kanskje en av årsakene til at Labb ligger med så høye salgstall er at hundene må ha mer av det foret enn av annet tørrfor? (er bare spekulasjoner fra min side det, men de hundene jeg kjenner som spiser Labb, får mye mer tørrfor enn hva som er "normalt" med andre tørrfortyper).

Ser at det er veldig gode for som dominerer :huh:

Ingen av våre hunder har fungert på noen av de på toppen på tørrforlista. Så for meg er ikke disse "veldig gode" som du så pent benevner de som.

Hva avgjør om et fòr er bra?

For meg er det hundene som bestemmer hvilket for som er best. Jeg bryr meg "midt i ræ..a" om hva forskjellige tester sier. De fôrene som visstnok skal være så utrolig bra, fungerer bare ikke for mine hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...