Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilket fôr bruker dere?


Happyface

Fortype, velg i begge kolonner  

176 stemmer

  1. 1.

    • BRUKER IKKE TØRRFOR - TRYKK HER
      29
    • Royal Canin
      59
    • Hills
      18
    • Eukanuba
      18
    • Labb
      8
    • Blecando
      4
    • Pro plan
      21
    • Sportsmanns pride
      4
    • Spesific
      9
    • Lone Star
      1
    • Brit
      1
    • Oliver
      0
    • Troll
      0
    • AvoDerm
      1
    • Bewi Dog
      2
    • Happy Dog
      1
    • Josera
      0
  2. 2.

    • BRUKER IKKE RÅFOR - TRYKK HER
      78
    • Vom og Hundemat
      77
    • Norwegian Polar
      4
    • Lokal Råfor produsent
      3
    • Lokal slakter
      2
    • Hjemmesnekkret
      10
    • Natures Diet
      2


Recommended Posts

  • Svar 112
  • Created
  • Siste svar
Mente ikke at de er BEDRE enn de andre, men at de er gode i seg selv. :whistle:

Det er vel det som er det essensielle i for diskusjoner, spiller ikke noen rolle hva dei heiter eller hvor langt opp dei kjem på en undersøkelse. Så lenge dei ikkje fungerer optimalt på din hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel det som er det essensielle i for diskusjoner, spiller ikke noen rolle hva dei heiter eller hvor langt opp dei kjem på en undersøkelse. Så lenge dei ikkje fungerer optimalt på din hund.

Ja, jeg vet det. Mente at jeg syntes de forene er gode. Alle er jo bedre enn First Price? :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er i en utforskningsfase, i å med at Grim er litt hobbyanoretiker.

I starten fikk han Lone Star og Norwegian Polar, men da vi skulle kjøpe ny forsyning var begge deler utsolgt så vi måtte prøve noe annet.

Ikke var han så ivrig på det heller.

Han har fått P.P. + hundepølse en stund, men ingen spessiell iver der heller, så har kjøpt en påsa Hills for å teste det.

Mest sansynlig går vi videre til V&H om det heller ikke funker.

Noen tips på noe som kan få han til å legge på seg et par kilo fett rundt kassa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det er gode ingredienser i det? Ikke bare fiskemel osv.? At mange hunder fungerer godt på det; får fin pels, spiser godt og er i form..? :whistle:

Enig med deg. Fôret skal ikke bare være der fordi det er det eneste hunden "liker".

Maten bør inneholde en del vitaminer og mineraler som hunden har bruk for til sinde forskjellige aktiviteter og den skal faktisk bli mett. Bare "fiskeslang" er jo ikke akkurat super maten for superhunder :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Eva1 har et godt poeng, jeg.. VI (Doggiser, soniser eller hva vi nå kalles) er vel å regne som litt "overinteresserte" i våre hunder og deres ve og vel. Kanskje man til og med skal kalle oss en form for "elite" av normale hundeeiere (da vi vel har få som jobber professjonelt med hund) - og hvaslags fôr ender VI opp med på toppen av listen? Jo, RC, Pro Plan og Vom & Hundemat.

Ikke så veldig rart at man da automatisk antar at disse fôrtypene er bra da, vel?

Susanne

(Pro Plan og litt Vom & Hundemat her i huset)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RC her også. Prøvde ut V&H, veldig fornøyd og Blondie elsket det. Men klissete hundekjøtt+ lange hvite barter og skjegg = misfarging og grusom lukt.. pjuuuk :whistle:

Hvis du gir det halvfrosset så slipper du sølet.

Jeg sliter med å finne et for både jeg og bikkjene er fornøyd med. Pr i dag forer jeg på DSforet til RC, men når denne sekken er tom kommer jeg til å skifte til 50/50 Eukanuba/V&H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

V&H her - har prøvd eukanuba på flere hunder, enda ikke funnet en hund som fungerer optimalt på det.

Har lyst til å teste RC i kombinasjon med V&H på Kahlo, men er så teit å kjøpe 15 kg om hun ikke tåler det.

Eksisterer olivers lenger forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olivers eksisterer, men du må nok til Danmark (eller evt Sverige) for å få tak i det. Det ble vel stoppet i Norge fordi det var genemanipulert mais i det, eller noe slikt.. Og EU bryr seg kanskje ikke om slikt...

Ang. det å "prøve ut" et fôr Raksha, så kan jo tørrfôr dels kjøpes i mindre poser, og i løsvekt enkelte steder. Men på en riesen, så bør du vel egentlig prøve ut såpass mye som 15 kg for å se om det er noe forskjell for hunden uansett, vil jeg tro.

Kan ikke skjønne at det med hvite barter er noe problem selv om man bruker vom og hundemat, Blondiemamma ?

Mine blir ikke sølete og ekle av det - men nå blander jeg det inn i tørrfôr (enten oppblødt eller tørt), så kanskje det er dèt som gjør forskjellen?

Valpene mine får dog ren V & H, men de har jo ikke sååå lange barter heller... (Men ja, de lukter "mat" etterpå, ja - i forskjell til når de får tørrfôr)..

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du gir det halvfrosset så slipper du sølet.

Ja det var kanskje en ide :P Kan jo prøve

Kan ikke skjønne at det med hvite barter er noe problem selv om man bruker vom og hundemat, Blondiemamma ?

Mine blir ikke sølete og ekle av det - men nå blander jeg det inn i tørrfôr (enten oppblødt eller tørt), så kanskje det er dèt som gjør forskjellen?

Hun legger jo hele ansiktet oppi skåla da og sleiker og sleiker rundt for å få med seg alle restene, og da blir ikke barten seendes ut. Lukt er en ting, det kan vaskes bort, men misfargingen er noe annet.. og jeg har til og med prøvd å vaske bartene hennes med shampoo etter hvert måltid, men det blir litt VEL mye jobb.

Hørte om noen andre som formet kjøttet til små kuler og håndforet de. Da vil de heller ikke legge bartene i kjøttet. Tenkte jeg skulle prøve det ut :P (snakk om bortskjemt bikkje.. Håndmatet med kjøtt :whistle: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

V&H her - har prøvd eukanuba på flere hunder, enda ikke funnet en hund som fungerer optimalt på det.

Har lyst til å teste RC i kombinasjon med V&H på Kahlo, men er så teit å kjøpe 15 kg om hun ikke tåler det.

Eksisterer olivers lenger forresten?

Kan du ikke kjøpe en mindre sekk enn 15 kg da? De fleste variantene fåes jo sekker på 4 kg også, 7 kg finnes vel ikke lenger (jeg har i hvert fall ikke sett det på lenge). Men ja, jeg skjønner dilemmaet, jeg måtte hive over 10 kg med Eukanuba fordi det ikke fungerte på Orry i det hele tatt... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...