Gå til innhold
Hundesonen.no

Du vet du er hundenerd når...


Mari

Recommended Posts

...når man bruker en lørdagskveld fra 20 til 22 på å inspisere og trene lydighet i et lagerlokale man "plutselig" fikk tilgang på fremfor middag med gode venner.... Og man attpå til synes man har hatt den kjekkeste lørdags kvelden på lenge...og har brukt mange timer på hundene tidligere på dagen...:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 398
  • Created
  • Siste svar
Er det nå jeg skal si at jeg ikke viste hva du het engang? Du var og ble Buffy, egentlig er du det ennå du... :lol:

:P Godt å høre at Buffy lever videre da :P

Når man blir spurt "Amerikansk Bulldog ja.. Er ikke det en sånn fra Den Utrolige Reisen?", hvor man prater i fem minutter om at joda det stemmer det, og at bikkja har stamtavlenavnet Sure Grips Rattler, er ut av Sure-Grip´s Dick the Cruiser & Sure-Grip´s Rodeo Rose, og at etter filmen ble han avlet på masse, og at det er en hel haug av hunder som har ham i stamtavlen, og at han har gitt endel HD, og at han kommer fra en lang linje med Johnson-hunder, og at den Amerikanske Bulldoggen i Den Utrolig Reisen 2 heter egentlig Kershner's Screamer, og at han var ut av Painter's Terminator og Kershner's Shannah og at.... etc etc. Til slutt avslutter jeg med "Turkey! Turkey! Turkey!" og ler godt.
:P :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du blir rørt av at bikkja kommer og vil grave ned tyggeringen sin under hodeputen din mens du ligger i senga(etter å ha prøvd å komme seg ut med den men ikke få lov, og prøvd å grave den ned under ryggputene i sofaen og finni ut at det ikke er trygt nok.) Jeg ble helt seriøst rørt til tårer, og tror typen så litt ekstra rart på meg da, gitt.

Hvordan kan man ikke forstå at man blir utrolig glad for å få en halvtygga, mjuk, klissete tyggering trykka inn under nakken/puta? :lol:

Når man ikke lenger reagerer når katten sitter halvveis fast under bikkja når hun legger seg. Hun vil jo bare kose?

Når man faktisk ser 'Must love dogs' på tv fra midt i filmen fordi tittelen antyder at det kunne ha handla litt mer om hunder enn den faktisk gjør. :P

Når man inderlig håper man er i såpass form i morgen tidlig, at man kommer seg opp relativt tidlig og kan gå tur i skogen med bikkja, før snøen smelter helt(hvis den ikke er borte i løpet av natta). :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..du dusjer hunder før du dusjer deg selv, vel vitende om at varmtvannet vil ta slutt før alle er ferdig.

..velger å børste bikkja inne, selv om det betyr et hus fullt av hår - for da flagrer ikke pelsen bort, og man får lagt den til i samlingen.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..du dusjer hunder før du dusjer deg selv, vel vitende om at varmtvannet vil ta slutt før alle er ferdig.

..velger å børste bikkja inne, selv om det betyr et hus fullt av hår - for da flagrer ikke pelsen bort, og man får lagt den til i samlingen.

:)

Doh, selvsagt! Man kan jo ikke fortelle en hund at grunnen til at det plutselig ble kaldt, var fordi varmtvannsberederen ikke hadde mer å gi. Og når man først samler på pels, er det et samleobjekt like godt som noe annet! (Dessuten syns jeg det er litt flaut når store dotter pels flyr over til naboen og lander i pønsjen deres på terassebordet.. :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har visst at jeg er nerd lenge, men jeg gleder meg over å se at sambo er i ferd med å bli påvirket også! Han er ikke oppvokst med hund, så hans hundeerfaring er basically de tretten månedene vi har hatt X'en.

Og jeg skjønner han begynner å bli herdet, når han bare trekker på skuldrene over at gulvene han vasket i går allerede er fulle av blod etter vårt heller urenslige løpetidsdyr. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet du er nerd når du på butikken ser en bunt med pinner pakket i plast, og tenker "jøss, visste ikke at Bunnpris selger sporpinner" - og må ut av butikken og litt nedi gata før du innser at det var pinnekjøttpinner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet du er nerd når du på butikken ser en bunt med pinner pakket i plast, og tenker "jøss, visste ikke at Bunnpris selger sporpinner" - og må ut av butikken og litt nedi gata før du innser at det var pinnekjøttpinner...

Hahaha :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... har egen hodepute til hunden i sengen og ser på det som den nest naturlige ting? :rolleyes:

... ikke reiser på ferie mer enn ei uke om gangen fordi man savner hundene sånn?

... bruker mer penger på hundeutstyr enn ting til deg selv?

... reiser gjerne 8-9 timer for å komme på kurs/konkurranser men synes det er langt for en ferie/konsert/shoppetur?

... har julekalender til hunden sin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også er man litt nerd når man bare sjekke mail, hundeforum, hundehjemmesider og nettsteder med "hundsk" innhold før man gjør noe annet;)

Som når man må sjekke aussieforum før man kan se på film? :rolleyes:

...når du kaver deg ut av huset selvom du er syk bare fordi du ikke vil ødelegge hjemmealenetreningen til valpen din...

...når du lufter hundene neddopet på migrenemedisin, iført ørepropper og solbriller (på svarteste natta) slik at de stakars hundene får strukket litt på seg...

...når du koker, kjøler ned og moser grønnsaker som hundene får ved siden av v&h og ris, og du selv spiser brødskiver til middag den dagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du får feriepenger og det første som blir kjøpt er enda flere hundeleker.

Drar for å kjøpe klær til en selv, og kommer hjem med nytt halsbånd til dyret.

Skjenner meg igjen! :rolleyes:

... har egen hodepute til hunden i sengen og ser på det som den nest naturlige ting? :rolleyes:

... ikke reiser på ferie mer enn ei uke om gangen fordi man savner hundene sånn?

... bruker mer penger på hundeutstyr enn ting til deg selv?

... har julekalender til hunden sin?

hodepute, selfølgelig! ferien blir ikke så lang som en uke en gang! :) mer penger på hundeutstyr ja! julekalender er nesten ferdig, ble litt sent ute i år!

hahaha :rolleyes2:

Når man får dårlig samvittighet hver gang man spiser noe hunden ikke kan få smake på? Eller hver gang man spiser, og føler at hunden jo burde hatt en minst like stor porsjon, for det er jo så godt!

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet du er hundenerd når du klør partneren din bak øret for at han skal slutte å stresse.

Eller i brystet for å berolige, eller stryker ham i munnviken/på skulderen når han har vært flink. :) Og ikke minst tryller fram en halvgammel levergodbit med lommerusk på. :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er opptatt av at hunden spiser bra og sunn mat, holder seg slank og pen i kroppen og har muskler, men bryr seg ikke så mye om seg selv. :rolleyes2:

Litt arti å kalle folk etter nickene når man snakker om dem. :)

Og så kjenner jeg ikke alltid igjen folk uten hunden. hehe litt flaut da.

Og så blir man aaaaldri lei av å snakke om hunden SIN, hele tiden når anledningen byr seg. MIN MIN MIN. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som når man må sjekke aussieforum før man kan se på film? :rolleyes:

KLIPP

Aussieforum? :) :rolleyes2:

Du vet du er hundenerd når du har sluttet å spise ting som sjokolade og diverse andre ting hunden ikke kan spise i nærheten av hunden... (haha, jeg har faktisk blitt tynnere siden jeg fikk meg hund.. ;))

Eller at hunden har både egen dyne og pute i sengen.. (snakk om 220 dyner ;) ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. Du kjører på glatta, og det eneste som egentlig bekymrer deg, er hvordan man må gjøre det med hundene om man plutselig parkerer rundt et tre eller på en elg og må hentes av ambulanse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...