Gå til innhold
Hundesonen.no

Du vet du er hundenerd når...


Mari

Recommended Posts

Når man våkner om natten uvanlig klam på beina.. kjenner oppå dynen ved beina at hunden har ?gulpet? men slikket det i seg igjen.. Tar på seg en pysjbukse og tøfler og sover videre?

haha, dette skjedde da i natt og jeg tenkte faktisk ikke over hva som skjedde før jeg våknet i morges å tenkte.. æssj.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 398
  • Created
  • Siste svar
... når man på den faste turplassen (der man treffer på de samme menneskene nesten

daglig) kun kan navnene på hundene som går der; hun med Enzo, han med Poncho osv..

Og man ikke har en eeeeeneste liten anelse om hva eierene heter, selv om navnene

sikkert har kommet opp ved flere anledninger. :)

... alle hunder/eiere det blir snakket om, blir alltid omtalt med hundens navn..

:D Det er sant.. Ei i hundeklubben skulle lagre nr mitt her om dagen, og lagret meg bare som "mammaen til Blondie" :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man vet at man er hundenerd når......

...man har huset for seg selv på en fredagskveld - bikkja har gitt opp å få deg til å leke og lsneket seg opp i sofaen uten at du så det - du merker at du blir kald på beina fordi du har glemt å legge ved i ovnen - tv-en "plutselig" viser seg å være på "Grosvold" - fordi du begynte å surre rundt på "doggis" før dagsrevyen en gang - ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... Når man kan konstatere at skikkelig godt tørkede (hjemmetørkede) leverbiter har en holdbarhet på minimum et år, fordi man finner dem i jakkelommen på jakken man sist brukte en gang i januar, og de er like fine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....når man vurderer å si nei til operasjon i foten fordi den brått innebærer tre døgn på sykehus og IKKE vil sette hundene på kennel...ikke hos venner,

Jeg kjenner en oppdretter som sto på venteliste til en kneoperasjon i mange måneder. Da hun endelig ble innkalt sa hun nei takk fordi det krasjet med en utstilling.

Ja eller bare hundenavn..og hva po... heter folka?

Nederst i veien her ligger huset der Enya bor, ingen av oss vet hva folkene som bor der heter ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nederst i veien her ligger huset der Enya bor, ingen av oss vet hva folkene som bor der heter ...

*flire* Møter Anton og Zara (med deres respektive eiere) flere ganger i uka jeg, men jeg aner ikke hva noen av dem heter - og gikk forbi han ene og dama hans i dag, og skjønte ikke hvorfor han gliste og omtrent kasta seg over Kahlo. :P "Oi, er det deg? Kjente deg ikke igjen uten hund jeg..." :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..Eller når man roper ut døra etter forbigående, fordi de hadde Basenjii, og en usedvanlig nuttelig bruksschæfervalp.. Man nettopp har stått opp, men raser alikevell ut i bare pysj, med hår til alle kanter, for å klappe på,og spørre og grave om kennler og linjer osvosv..

:P

Men: hundemennesker som de var så reagerte de ikke på det engang:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...eller at man ikke aaaner hva folk heter eller hvordan de ser ut, men man kjenner alle hunder i omegn ved navn, vet hvor de bor og hvor og når de pleier å gå tur... Der jeg bodde før skjedde det ofte (alt for ofte!) at det dukket opp løshunder som jeg alltid kunne plassere ved navn og gjerne hvor de bodde sånn at man kunne få dem hjem, men hvem som eide dem?? Tjæææ... er det viktig da?

Leverte forøvrig fra meg en stor flott schæferhann som slet seg da vi gikk forbi her for ikke lenge siden (måtte jo det! Kunne jo ikke la han gå løs...). Jeg kunne ikke kjent igjen dama som åpnet døra om jeg hadde fått betalt for det, men bikkja skulle jeg greid å plukke blant mange andre lignende hunder...... Men det er jo bare naturlig!!??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..Eller når man roper ut døra etter forbigående, fordi de hadde Basenjii, og en usedvanlig nuttelig bruksschæfervalp.. Man nettopp har stått opp, men raser alikevell ut i bare pysj, med hår til alle kanter, for å klappe på,og spørre og grave om kennler og linjer osvosv..

:P

Men: hundemennesker som de var så reagerte de ikke på det engang:D

*Mumle noe om at jeg braste ned i veien her hind dagen fordi jeg så en Mops.. I BARE håndkle.. å med veien mener jeg HOVEDVEIEN til stavanger fra Bergen.. Midt i rushtiden.. å det var snø ute..*

Jeg er glad jeg hadde fire dansende mopser rundt bena da ja.. :P

*vinke pent ti alle som tutet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... man i løpet av en natt ikke drømmer om bare én, men om fire Hundesonenhunder som man ikke engang har møtt...

OOhh.. Den har jeg ikke hatt enda *lol*

Hvilke hunder hadde den ære av å være dine "drømme-hunder" da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man drømmer om å bygge hus og det man har mest detaljert planlagt er hvordan hundenes fasiliteter skal være.

*ler* Jepp, og når man kjøper hus/tomt etter hvordan det vil bli med evt plass til hundegård og stort barnebasseng til hundetrening m.m...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OOhh.. Den har jeg ikke hatt enda *lol*

Hvilke hunder hadde den ære av å være dine "drømme-hunder" da??

En av "dine" faktisk. :lol: Amy, dobørsten, Bowie til Lotta og 2nes Gubbelille (Tommy). Det er skikkelig snålt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av "dine" faktisk. :lol: Amy, dobørsten, Bowie til Lotta og 2nes Gubbelille (Tommy). Det er skikkelig snålt.

Passe deg nå Mari - høres direkte usunt ut!! *håper at Amy i det minste oppførte seg i drømmen din*

Flir.. Amy og dobørsten (dobørsten må jeg innrømme jeg er ekstremt svak for.. bare tilnavnet dobørsten er jo nok til at man vet at den hunden liker man simpelthen!).. hvis de 2 møttes tror jeg det ville blitt et kjempemøte av type "Godzilla møter Alien", 2 bestemte tisper hvor ingen ville gitt seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Labtispe (noe partisk her). Ønsker du ikke heftigheten til jaktlinjer har man jo dual, eller også linjer av standard som ikke er blant de tyngste. Finnes absolutt standard labs som er flotte med funksjonelle kropper (og hjelper jo når de holdes slanke og spreke).    Lagt til: Ellers gjelder de samme linjene golden også, med mindre pelsstell enn på springer.
    • Hei sonen!  År 5 uten hund. Nå er jeg lei. Har vært innom de fleste rasene (altså vurdert) og har over gjennomsnittet (nerde) kunnskap om raser, men allikevel sliter jeg litt med å lande. Kanskje dere kan hjelpe?  Springer eller Sheltie. Meeennnnn. Springer: redd pelsstell men skjønner at man kan klippe den I sportsklipp uten å barbere eller ødelegge pels.  Sheltie: hater bjeffing, ser på fb gruppene at 9/10 sliter med unødvendig bjeffing og at de ikke egner seg I ymse sport grunnet lyd...   Hva skal jeg med hund?  Familie hund som jeg kan trene med og dra på kurs/seminar med. Lære mer hands on, har masse bok kunnskap men mangler litt hundespråk forståelse og hvordan løse problemer. Går turer i fjell og skog. Er mye ute og diller med barna.  Jeg har stor familie, 2 små barn, 1 stort. Mye barn innom på besøk.  Kom gjerne med andre forslag, men har vært igjennom alle rasene og slått de fra meg av forskjellige årsaker. Hjertet mitt vil en ny bruksschæfer tispe men hjerna sier nei  
    • Jeg er tispemennenske, og trives mye bedre med tisper enn hannhunder.  Men jeg oppfatter ofte hannhunder som mer kosete, og lojale.  De er ofte "dummere" enn tispene synes jeg.. Skal ha tispe denne gangen også. 
    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...