Gå til innhold
Hundesonen.no

Dalmatineren Casper (Curia's Bebop)


Lola Pagola
 Share

Recommended Posts

  • Svar 748
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

11.mars måtte jeg farvel med min beste venn. Vi fikk 11 fine år sammen.  ❤     

Favoritthunden min blir 7 år i dag! http://lolapagola.com/7-ar-dag-d/

Ja synes det er synd jeg og, jo mer jeg tenker på det egentlig. Godt gemytt og pen og se på. Men blir det ikke noe trøster jeg meg med at selv om han får noe etter seg blir det ikke Casper-kloner uans

Posted Images

Husker jeg feil, eller skulle det bli valper etter ham?
neida, du husker riktig :-) det skjærte seg med flyet, så oppdretter rakk ikke til Norge i tide …dessverre. Men hun planlegger å bruke ham til neste kull, blir antageligvis inseminasjon... også er det endel andre planer Og, det er mange som ønsker å bruke ham, men det ligger noen år frem i tid, unge tisper og et par tisper som Skal ha andre kull først. Så da gjenstår det å se hva det blir... er iallefall et par av disse jeg mer enn gjerne kunne hatt valp fra selv, så jeg håper jo det blir noe av. Så sånn sett er det bra det ikke er enda, passer ikke med valp nå. Men jeg er ferdig med å glede meg på forhånd:-P Sent from my LG-P880 using Tapatalk 2
  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

I dag er verdens beste gullgutt 5 år! :wub: Jeg kunne sikkert skrevet en bok om hvor fantastisk han er, og om alt det kule han gjør, nesten hver dag gjør han meg kvalmt stolt, og hver dag gir han meg noe å le av. Håper vi får minst 50 år til sammen, meg og min personlige klegg!

Sniff-2.juni_.2012-065.jpg

besok-fra-norge-og-dalmis-075.jpg

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen! :sorcerer:

Han ser så majestetisk og utrolig klok ut, syns jeg! Er det din første hund?

Håper dere får mange gode år sammen :)

Casper takker :D

Ja det er min første helt egne hund. Vi har hatt hunder i familien og, men det er jo ikke helt det samme. Vi hadde en utrolig snill og søt blandingshund blant annet, og jeg husker at jeg pleide å forestille meg at han var en dalmatiner :P Og etter snart 5 år med Casper får jeg noen ganger fortsatt en sånn wow opplevelse, at drømmen faktisk har gått i oppfyllelse.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Casper takker :D

Ja det er min første helt egne hund. Vi har hatt hunder i familien og, men det er jo ikke helt det samme. Vi hadde en utrolig snill og søt blandingshund blant annet, og jeg husker at jeg pleide å forestille meg at han var en dalmatiner :P Og etter snart 5 år med Casper får jeg noen ganger fortsatt en sånn wow opplevelse, at drømmen faktisk har gått i oppfyllelse.

"jeg husker at jeg pleide å forestille meg at han var en dalmatiner :P"

He he he, det slepper du jo nå da:-)

Jeg har alltid ville ha hund, men fikk ikke lov hjemme. Fremdeles er det hver eneste gang viss jeg nevner ordet hund til min mor så forteller hun meg hvor upraktisk det er, man blir så bundet og man kan ikke reise noen steder og hun forteller det akkurat som om dt er noe nytt hver gang, ha ha ha. (til og med selv etter at jeg selv har hatt hund;-))

Jeg tror jeg så min første dalmis når jeg var 17 år. Ble kjent med noen folk på Kreta og den familien hadde dalmatiner hjemme i Norge, forelsket ved første blikk :ahappy:

God feiring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"jeg husker at jeg pleide å forestille meg at han var en dalmatiner :P"

He he he, det slepper du jo nå da:-)

Jeg har alltid ville ha hund, men fikk ikke lov hjemme. Fremdeles er det hver eneste gang viss jeg nevner ordet hund til min mor så forteller hun meg hvor upraktisk det er, man blir så bundet og man kan ikke reise noen steder og hun forteller det akkurat som om dt er noe nytt hver gang, ha ha ha. (til og med selv etter at jeg selv har hatt hund;-))

Jeg tror jeg så min første dalmis når jeg var 17 år. Ble kjent med noen folk på Kreta og den familien hadde dalmatiner hjemme i Norge, forelsket ved første blikk :ahappy:

God feiring!

Ja slipper det :lol:

Ja det sa mamma og, at det var upraktisk og at man blir bundet. Så etter blandingshunden ville ikke foreldrene mine ha flere hunder, fordi at jeg og søsteren min hjalp aldri til :P men fikk mast meg til å ha en på fôr, en gordon setter. Så hadde ham i tre år mens eierne var i utlandet. Også ble jeg jo ferdig på videregående, og da var det faktisk ganske greit å kunne dra på folkehøyskole og ikke ha ansvar for en hund.

Takk! Casper feirer med å sove, jeg feirer med å gjøre en kjip oppgave :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja slipper det :lol:

Ja det sa mamma og, at det var upraktisk og at man blir bundet. Så etter blandingshunden ville ikke foreldrene mine ha flere hunder, fordi at jeg og søsteren min hjalp aldri til :P men fikk mast meg til å ha en på fôr, en gordon setter. Så hadde ham i tre år mens eierne var i utlandet. Også ble jeg jo ferdig på videregående, og da var det faktisk ganske greit å kunne dra på folkehøyskole og ikke ha ansvar for en hund.

Takk! Casper feirer med å sove, jeg feirer med å gjøre en kjip oppgave :P

Ja, og det er jo riktig, men det er bare det med moren min at hun forteller det som om det aldri har vært nevnt før og med et engasjement som er beundringsverdig :ahappy: Men hun har tydeligvis glemt hvordan det var når hun var på besøk og jeg hadde en valp i huset, hun var jo mye mer engasjert enn meg, he he he. Det var vel bestemora i hun som kom fram, tenker jeg :D

Har nevnt det en gang til henne at hun jo var så begeistra, men nei,, det stemmer IALLEFALL IKKE! He he he

Dere får feire litt mer offisielt etter middagshvilen da :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og det er jo riktig, men det er bare det med moren min at hun forteller det som om det aldri har vært nevnt før og med et engasjement som er beundringsverdig :ahappy: Men hun har tydeligvis glemt hvordan det var når hun var på besøk og jeg hadde en valp i huset, hun var jo mye mer engasjert enn meg, he he he. Det var vel bestemora i hun som kom fram, tenker jeg :D

Har nevnt det en gang til henne at hun jo var så begeistra, men nei,, det stemmer IALLEFALL IKKE! He he he

Dere får feire litt mer offisielt etter middagshvilen da :lol:

HAHAHAHA Akkurat som mamma! :lol: hun forteller også slike ting som om ingen skulle ha sagt det før :lol: (og hvem er Caspers største fan? Jo det er mamma det :wub: )

Gratulerer til kjekkeste Casper :ahappy: Spennende at det kanskje blir valper etter fra han i fremtiden :D

Casper takker! :D Ja det håper jeg virkelig, da skal nok jeg ha en altså.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiiine! Gratulerer så mye :D

Kan jeg spørre et dalmantiner-spørsmål litt sånn på si? Jeg gjør det jeg :P
Vet man hva som styrer hvor flekkene havner? Er det genetiske plasseringer, eller tilfeldigheter? Sagt på en annen måte, dersom man kloner en dalmis, vil klonen bli lik? Og hvordan er det med menge prikker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiiine! Gratulerer så mye :D

Kan jeg spørre et dalmantiner-spørsmål litt sånn på si? Jeg gjør det jeg :P

Vet man hva som styrer hvor flekkene havner? Er det genetiske plasseringer, eller tilfeldigheter? Sagt på en annen måte, dersom man kloner en dalmis, vil klonen bli lik? Og hvordan er det med menge prikker?

Takk! :D

Du... det aaaaaaaner jeg ikke altså :lol: litt genetisk er det nok, man ser jo noen avkom blir veldig like foreldrene sine i prikkeplassering. Er blant annet en mor og datter her i Norge jeg sliter med å se forskjell på altså...! Men helt likt blir det jo aldri. Og mengden prikker kommer jo også an på foreldrene, parrer man to lyse foreldre (lite prikker) så vil vel de fleste valpene også bli lyse. Men det kan jo også dukke opp tungt tegnede valper fra "intet"... Casper sitt kull var iallefall veldig jenvt og pent tegnet omtrent alle sammen, og det er begge foreldrene og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen Casper! :flowers:

Hvis jeg klare å leve med røytingen en gang i fremtiden så vil jeg ha en dalmatiner som er like flott som ham. :ahappy:

Tusen takk!! :D

Vet du, hvis du bare passer på å bli kjent med en Casper før du skaffer deg en, kommer du ikke til å tenke så mye på hårene. De er nemlig totalt verdt det, det kan jeg love deg!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...