Gå til innhold
Hundesonen.no

Back on track hundedekken

Recommended Posts

Jeg venter også på BOT dekken til Sølve, blir spennende å se hvordan passformen er. I mellomtiden sover han på BOT Minifilt hver natt i sengen(e) sin(e). Etter at jeg kjøpte Minifilt har jeg merket en stor bedring i ryggen hans, og det er rart å se hvor mye han foretrekker Minifilten som underlag - spesielt på dager som er sure og våte. I tillegg har den revmatiske moren min kjøpte seg samme teppebit og hun er blitt mye bedre i nakken og skuldrene etter å ligge på den om natten, så Minifilt er blitt fast følgesvenn for henne. :) Det er veldig moro med produkter som fungerer så bra. :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 297
  • Created
  • Siste svar

Enten har jeg rotet med størrelsene, eller så har jeg prøvd på 2 forskjellige modeller for i dag prøvde jeg en i klubben sitt dekken på labbisen. Den var str 54 og satt som et skudd :)

Birk har fått prøve på også, traff en kingsize DSG som vi fikk låne dekkenet til så han må ha str 45-47.

Så da er det bare å bestille dekken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Det var det jeg også syntes! Har målt med en linjal 3 ganger nå...!

Hvor måler du egentlig fra? :) Har alltid innbildt meg at My og Amira er på ca. samme størrelse, men kan være jeg har tatt helt feil.. My er rundt 48cm fra manke til halefeste. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor måler du egentlig fra? :lol: Har alltid innbildt meg at My og Amira er på ca. samme størrelse, men kan være jeg har tatt helt feil.. My er rundt 48cm fra manke til halefeste. :lol:

Måler fra nakken til rompa slutter.... Æsj, har sikkert kjøpt aaalt for stort...! Har kjøpt 54-56 cm...! Amira er ca 52 cm høy og måler henne (etter mange forsøk) til 54 cm (har virkelig prøvd å korte inn målingen :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måler fra nakken til rompa slutter.... Æsj, har sikkert kjøpt aaalt for stort...! Har kjøpt 54-56 cm...! Amira er ca 52 cm høy og måler henne (etter mange forsøk) til 54 cm (har virkelig prøvd å korte inn målingen :lol: )

Cita har 54-56, hadde ikke skadet å ha 1-2 cm mindre, men passer fint. Amira er vel ikke særlig kortere i ryggen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@bcAmira: Du har kanskje målt hele halsen? Du skal bare måle fra skulderbladene, på manken til haleroten :lol:

Edit: Nå har Jølle og Embla begynt med BOT før tur, og jeg håper mamma begynner å bruke det etter tur også. Jølle har vært så stiv at han har gått krumrygget, men etter å ha begynt med BOT er han blirr mye mer spretten og leken igjen. Nå ruller han og tar krappe svinger :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Nå sitter JEG med dekkenet tredd over hodet og ned langs ryggen :innocent: . Har satt igjen Amira hjemme 4-5 dager, så da kan jeg jo teste dekkenet i mellomtiden...! Tenkte faktisk å ha det på i natt og kjenner etter om det har noen som helst effekt på meg. Har hatt det på en del timer, og det er logisk nok litt varmt, men har ikke merket noe spesielt, så har tenkt å ha det på lenge i strekk. Er veldig nysgjerrig på om dette bare er lureri :)

Har forøvrig kjøpt det tynneste dekkenet (beregnet til innebruk). Tenkte at Amira kan ha det under et annet dekken når hun atår ute mange timer i bånd om vinteren.

Tror det er bittelitt langt, men da går det bare godt over rompa, så tror det går fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter JEG med dekkenet tredd over hodet og ned langs ryggen :lol: . Har satt igjen Amira hjemme 4-5 dager, så da kan jeg jo teste dekkenet i mellomtiden...! Tenkte faktisk å ha det på i natt og kjenner etter om det har noen som helst effekt på meg. Har hatt det på en del timer, og det er logisk nok litt varmt, men har ikke merket noe spesielt, så har tenkt å ha det på lenge i strekk. Er veldig nysgjerrig på om dette bare er lureri :lol:

Har forøvrig kjøpt det tynneste dekkenet (beregnet til innebruk). Tenkte at Amira kan ha det under et annet dekken når hun atår ute mange timer i bånd om vinteren.

Tror det er bittelitt langt, men da går det bare godt over rompa, så tror det går fint.

En jeg kjenner lånte Embla sitt dekken og hadde det rundt knærne sine en natt. Hun har vært plaget med knærne i mange år. Hun sa at kneet ikke var like hovent om morgenen som det brukte å være :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dere konkurrerer og bruker Back on Track så får dere huske å kontrollere dopingreglene. Her i Sverige har de nemlig klasset BoT som doping :twisted:

Juhuuuu, endelig har "de" tatt til fornuft :P

Sitat fra: http://kennet.skk.se/skk/innehall.aspx?ID=397&Sprak=sv

"Därigenom har NatDopK beslutat att västen faller under Dopingreglementets 7.1 Otillåtna metoder, vilket betyder att det är 7 dygns karenstid efter det att västen använts. Karenstiden innebär då att hundägaren inte får använda "Back-On-Track-västen" 7 dygn innan hunden deltar på prov, utställning eller tävling. Denna karenstid gäller om hunden INTE anses vara frisk."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Det de selger på Canis, er det tykt/tynt? Hva er det de selger på Canis hovedsakelig beregnet for? Billigging // i-ro-ligging utendørs // "oppvarming/nedvarming" etter tur innendørs? Har lest gjennom hele tråden men er enda forvirret :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhuuuu, endelig har "de" tatt til fornuft :)

Sitat fra: http://kennet.skk.se/skk/innehall.aspx?ID=397&Sprak=sv

"Därigenom har NatDopK beslutat att västen faller under Dopingreglementets 7.1 Otillåtna metoder, vilket betyder att det är 7 dygns karenstid efter det att västen använts. Karenstiden innebär då att hundägaren inte får använda "Back-On-Track-västen" 7 dygn innan hunden deltar på prov, utställning eller tävling. Denna karenstid gäller om hunden INTE anses vara frisk."

Hvordan kan de vite om hunden har brukt dekkenet innen den siste uken før en prøve/utstilling/konkurranse? Spør de eier/handler da eller? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan de vite om hunden har brukt dekkenet innen den siste uken før en prøve/utstilling/konkurranse? Spør de eier/handler da eller? :)

Hadde en 1 1/2 mnd lang mailutveksling med K.B. i SKK ang akkurat det og på direkte spørsmål om de fantes en måte å avdekke det på fikk jeg bare svada-svar med henvisning til professor ditt & datt da K.B. ikke hadde noe vettugt svar.

Så min "tolkning" av det hele er at det ikke finnes noen måte å avdekke misbruk på. Hvilket jo egentlig er synd. For siden det er klassifisert som doping om hunden ikke er frisk burde det også vært en måte å avdekke det på.

Så jeg oppfatter det hele som at her må man stole på at eier/fører ikke starter en hund som har måttet bruke BOT i rehab-øyemed, men de har ingen måte å avdekke det på om eier/fører allikevel gjør det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

leste på canis sidene at man burde ta en str større enn hundens lengde når man har hannhund, så jeg handlet inn str 63cm. har en bc, å han er ca 58 cm lang fra hals/manke til haleroten begynner..

men syntes det ble stort til han, noen andre som ha erfart det? eller har jeg bare en smal og lang dachsborder?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...