Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Kongsvinger


SFX

Recommended Posts

  • Svar 117
  • Created
  • Siste svar

Parkeringsmessig synes jeg selvsagt det er helt strålende å ha oppmøte kl. 9 jeg også. Men samtidig er det jo usedvanlig deilig å komme seg tidlig på utstillingen, sette ifra seg hunder og annet "surr" man har med seg, og da kunne slappe av, kikke litt og somle rundt på utstillingen FØR rasen blir bedømt.

Ekstra tid til å børste har man også...

Synes det er så ofte man skal kjøre langt så man speeder avgårde så raskt rasen er ferdig - ergo er det mere "kos" når man får den "kikke rundt"tiden FØR bedømmelsen.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parkeringsmessig synes jeg selvsagt det er helt strålende å ha oppmøte kl. 9 jeg også.

Susanne

Det er ganske lett å parkere med innkalling klokken ett også, for da har jo alle andre dratt! :yes:

Sist jeg var innkalt til ett (24.08.08, jeg kommer til å huske det en stund, og gangen før det var jaggu lenge siden sist - og jeg holdt på å forsove meg!), fikk jeg parkere fem meter fra ringen. Hvis det var så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj!

Der fikk jeg jaggu startnummer og PM fra NKK i mail-form.

Med startnummer som vedlegg i PDF fil som må skrives ut- helst på litt tykkere ark og med laser-skriver.

Det har ikke jeg fått, men det kommer vel.

Laserskriver har jeg da ikke, men det må vel gå på et vis.

Siden jeg uansett laminerer mine nr-lapper, trenger jeg i hvertfall ikke løpe på Binders å kjøpe tykkere papir.

Så for meg er dette like enkelt...

Tok en titt på NKK.no.

Man kan jo laste ned fra "Min side" også,.

Synes egentlig dette var veldig ryddig og ordentlig.

Håper det blir vanlig også i utlandet.

Da er det slutt på alt pes med startnr som ikke kommer før man reiser osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med at dette er noe ekstra? Sorry, dere uten printer - ingen utstilling. Men sikkert kjekk backup om noen ikke finner nummeret når de skal dra f.eks

EDIT; Syntes pokker meg de heller kunne begynt med å spare papir ved å sende alle pm'ene til oppdrettere i ett i stedet for 5 forskjellige. Nei dette syntes jeg var teit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, startnummer og PM på mail? Den var ny fra NKKs side! De har vel ikke sagt i fra om dette på forhånd, eller har jeg gått glipp av noe?

Jeg gleder meg til denne utstillingen jeg, selv om vi ikke skal stille selv :yes: Søndagen er jeg på plass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et spørsmål. Er de som sitter i NKK tette i huet? Her får man startnummer per mail! Altså de går ut ifra at alle internett og de går også ut ifra at alle har skriver. Så der røyk utstillinga gitt. Pengene tilbake nuh.

Alle som melder seg på elektronisk vil jo nødvendigvis ha tilgang på internett? Og de fleste har vel også tilgang på skriver gjennom jobb/skole/bibliotek/venner/o.l.... Men klart, jeg forstår jo definitivt at det er litt mer tungvint å få det sånn enn å få det ferdig tilsendt i posten.

Men gud, så mye lettere det må være for NKK å gjøre det slik når det er 2-3-4000 påmeldte hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med at dette er noe ekstra? Sorry, dere uten printer - ingen utstilling. Men sikkert kjekk backup om noen ikke finner nummeret når de skal dra f.eks

Med noe ekstra mener du noe som bare blir på denne utstillinga?

For dette er konmmet for å bli...

http://www.nkk.no/nkk/public/openIndex?ARTICLE_ID=3539

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan vel skrive ut så mange eksemplarer som man vil av startnummeret? I så fall håper jeg noen skriver ut ekstra til meg neste gang jeg skal på NKK-utstilling, så slipper jeg å betale for å komme inn. :yes:

Det ser ut som en scannbar kode øverst på starnummeret. Tipper de skanner inn nummeret og stempler det? Bare et lite gjett, men det er jo iallefall en mulighet å løse det på.

(samme nummer vil ikke gi 2 adganger?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut som en scannbar kode øverst på starnummeret. Tipper de skanner inn nummeret og stempler det? Bare et lite gjett, men det er jo iallefall en mulighet å løse det på.

(samme nummer vil ikke gi 2 adganger?)

Det er jo mulig at de gjør det slik selvsagt... Men det vil jo sikkert gjøre at det tar litt lengre tid å komme inn, slik at det blir lengre køer? Og da kan det hende at det hadde vært like greit å sende ut startnumrene i posten allikevel. Nuvel, det er jo bare å vente og se det da, egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle som melder seg på elektronisk vil jo nødvendigvis ha tilgang på internett? Og de fleste har vel også tilgang på skriver gjennom jobb/skole/bibliotek/venner/o.l.... Men klart, jeg forstår jo definitivt at det er litt mer tungvint å få det sånn enn å få det ferdig tilsendt i posten.

Men gud, så mye lettere det må være for NKK å gjøre det slik når det er 2-3-4000 påmeldte hunder.

Nei, jeg melder f.eks på for oppdretter, og det går bra fordi medl. nr hennes kommer automatisk opp siden hun er oppdretter. Med dette systemet her betyr det at dersom hun skal på utstilling må hun nå få noen til og melde på OG printe ut startnummeret. Skjønner om noen i denne situasjonen kanskje føler at det kan bli litt mye mas med dette systemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for en svartmaling fra enkelte her.

NKK (som jeg ikke tror består av kun idioter) sparer mye penger i porto, de sparer papir (miljøvennlig), vi får papirene på et sted vi ikke kan rote de bort, og kan selv velge hvor mye av PM vi vil printe ut.

Jada, det finnes noen som ikke har tilgang til internett eller printer, men jeg er overbevist om at det da går an å få startnummeret tilsendt av NKK, få hente papirversjon i NKKs info-stand, eller finne andre løsninger.

I stedet for å fly i taket og tro at NKK gjør dette for å være onde eller for å ekskludere de som ikke henger med på den teknologiske utviklingen, er det jo ikke verre enn å ta en telefon og forklare problemet.

Jeg synes dette er et supert tiltak, og ser så mange fordeler at det veier opp for den håndfullen som får en utfordring.

For øvrig har jeg vært med på å forberede utstillingspapir i store kvanta, og det er faktisk mye lettere å lage en konvolutt per hund, i stedet for en konvolutt per eier. Portobesparelsen er minimal i forhold til økt tidsbruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...