Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Kongsvinger


SFX

Recommended Posts

  • Svar 117
  • Created
  • Siste svar

Om noen vil ha tips på overnatting så sjekk: Vormsund Golfhotell. Ligger i 2 etg over et Amfi kjøpesenter, selvbetjent så dere får nøkkelkort. Derfor veldig greit med hund, i hvertfall har det vært det for oss, for i perioden vi har vært der har det kun vært noen få hundefolk + oss (for kaldt for golffolket?). Den ene gangen vi bestilte ekstraseng til Lill fikk hun 2 køyesenger, så hadde vi vært 6 personer hadde vi betalt ca 200 kr hver :thumbs:

Som sagt kjøpesenter der, bensinstasjon i kort gåavstand + bensinpumpe, ikke lang kjøring til utstillingen.

EDIT; Link

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Styggen" er påmeldt i eksteriør..

Kult! Gleder meg til å høre resultatet :blink:

Hehe, det gjør jammen jeg også. Det er enten eller. Hadde vært gøy med et NKK-cert, da blir han nemlig Nuch.. Men det heller nok mer over til den gule siden, tenker jeg. :rolleyes:

Det er nå gøy å stille likevel da.. *S*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babs er påmeldt i veteranklassen i år - hennes debut som veteran (om man ser bort fra en gjesteopptreden i fjor da, før aldersgrensene ble endret) ! Jeg kunne selvsagt stilt henne som champion, jeg tror vel man har litt bedre sjanse til å nå til topps fra championklassen, men jeg synes ikke hun er i sånn knall-kondisjon for tida, så da passer hun nok best som veteran...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok så jeg stiller Bella likevel, så da står begge mine for championatet!

Noen som har tips til overnatting?

Er jo ikke all verden av overnatting der.

Vi fikk rom på Kongsvinger gjestegård, der er hund velkommen.

Vær obs på at telefonnummeret på hjemmesiden IKKE er riktig, søk heller i telefonkatalogen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ikke all verden av overnatting der.

Vi fikk rom på Kongsvinger gjestegård, der er hund velkommen.

Vær obs på at telefonnummeret på hjemmesiden IKKE er riktig, søk heller i telefonkatalogen.

Skal du stille gårdshund ?

Jeg skal stille Betty, og tenk... nå er hun gammel nok til å være med og konkurere om certet, på dagen faktisk! :)

Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du stille gårdshund ?

Jeg skal stille Betty, og tenk... nå er hun gammel nok til å være med og konkurere om certet, på dagen faktisk! :wub:

Gleder meg!

Ja jeg skal stille Hampus i championklassen.

Desverre har han lagt på seg igjen, her er det jojo på vekta.

Så jeg har ikke store forhåpningene...

Men uansett, gøy å stille sammen med andre uansett resultat!

Er møkklei av å være alene, eller sammen med et par andre gårdiser på utstilling.

Morsomt når hundene blir gamle nok til å konkurrere da...

Hampus plukka 6 CERT første sesongen, og ble faktisk N UCH på sin 2-årsdag.

Men da sees vi nok i gårdisringen. :sint_01:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja - jeg vet at man pr d.d. IKKE får overnatte i vogn i nærheten av hallen. (Men man får stå der med camp.bil)

Men jeg snakket med NKKs plassjef nå i Stavanger, og han jobbet med å få ordnet campingvogn-plass i nærheten (en skole rett på baksiden av hallen, eller noe slikt). Men de vil informere om det nærmere, da..

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har eh... meldt på 2 herfra jeg gitt. Den sorte greyhounden, Puma (oh yess, ser ikke ut i måndeskinn) og Tascha (den gale, snakkende dalmatiner med lopper i blod). Tascha står for championatet, men har ikke noen videre håp ettersom det er hunder der som er mye bedre enn det Taschahar blitt (hun har vokst seg stygg i overlinjen). Men vi stiller nå opp uansett:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig! Sjekket for en halvtime siden og da var den ikke lagt ut enda.

66 er som forventet ja, men hadde jo håpet på litt færre likevel. :icon_confused:

Hehe, og jeg kan vedde mye på at du stiller i den største klassen! Sikkert 20 i AKT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for sent oppmøte! Vi pleier å ha oppmøte ni, av og til ti, men nå fikk vi oppmøte kl 12! Det betyr at jeg fint kan benytte meg av kollektivtransport, og allikevel ha god tid :icon_confused:

Ellers så var det god påmelding for oss: 16 Petit, 6 Belge og 5 Bruxellois.

Jeg har bare én hund påmeldt - Foxy, som er en bruxe.

Ellers så har vi fått dommerbytte, til Rodi Hübenthal. Har ikke stilt for han før, så tar gjerne imot tips på pm.

Og Caroline: vi skal i samme ring :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg eier en selveier leilighet i et sameie. Helt uproblematisk. Leste vedtektene før jeg bydde/kjøpte og snakket med megler om dyrehold også først.  vi er vel rundt en 70 enheter tror jeg totalt på 5 bygg. Og jeg vet det er minst 10 hunder som bor her fast pr.d.d + folk som passer hund med ujevne mellomrom. Og en hau med katter er det også. Eneste regelen vi har er at hunder ikke skal i heisen pga allergi, det går bra siden hvert bygg kun er 4 etasjer. Tror dog det er folk som bryter den regelen ganske ofte som bor høyere opp en meg i første. 😂  Relativt nytt bygg da, ferdigstilt i 13/14 og dermed veldig god lydisolering også. 
    • Han fikk vite det når vi hadde hilsa på valpene! 😂
    • Takk for svar. Da tenker jeg hvertfall riktig med å hjelpe den «voksne» hunden med å gå imellom den og valpen. Så jeg fortsetter uansett med det, og gir dem også pauser fra hverandre. 
    • Personlig så synes jeg ikke at det skal være den eldste sin jobb å sette valpen på plass, selv om det er veldig fint innimellom at en tydelig og rettferdig voksen hund kan gå inn og korrigere valper/ungjunder. Det er gjerne mer effektivt enn om vi som mennesker gjør det. Den eldste skal allikevel være trygg på at du setter grenser for valpen og skjermer den ved behov. Husk at en 2 år gammel hund er ikke nødvendigvis voksen i hode.  Så mitt eneste tips er å ta den voksne på alvor når den ber om hjelp! 
    • Hei Jeg har en hund på snart 2 år og en valp på 10 uker. Valpen er selvfølgelig veldig leken og er som valper flest. Valpen synes det er veldig gøy å leke med den eldre hunden ved å gå etter bein og hale, også normalt, men hunden min på snart 2 år sier aldri ifra når hun har fått nok. Ser på hele kroppsspråket hennes at hun synes det er slitsomt, men hun sier aldri noe, bare prøver å løpe unna. Da blir det jeg som må steppe inn å «redde» henne og få valpen unna. Når den 2 år gamle hunden var valp og var voldsom mot eldre hunder ble hun satt på plass på en fin måte og dette skapte fine læringsøyeblikk. Har dere noen tips?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...