Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Kongsvinger


SFX

Recommended Posts

Jeg klarer ikke å bestemme meg for om jeg skal skrive:

En skriver koster like mye som et frisørbesøk. Bli med inn i nåtida folkens.

Eller:

Uffda, jeg skjønner godt at dette blir problematisk for mange.

Kan noen hjelpe meg å bestemme meg?

Altså; Mitt forrige frisørbesøk kostet kr 1200,- Min sist innkjøpte skriver kjøpt på elkjøp for 3 mnd siden kostet kr 299,- Så det syns jeg egentlig var en veldig dårlig sammenligning *fnis* Så jeg syns du skal gå for putesytetaktikken..

Hvor vanskelig kan det være å få startnummeret printet ut og hente det i sekretariatet før man tusler i ringen. Snakk om å lage problemer ut av en liten bagatell. Men hvis NKK sparer masse tid (og derav penger) på dette, så burde det kanskje komme til uttrykk i påmeldingsgebyrene etterhvert :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 117
  • Created
  • Siste svar
Altså; Mitt forrige frisørbesøk kostet kr 1200,- Min sist innkjøpte skriver kjøpt på elkjøp for 3 mnd siden kostet kr 299,- Så det syns jeg egentlig var en veldig dårlig sammenligning *fnis*

Mine frisørbesøk/skrivere har en tendens til å koste 700 kr! :yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, men, men... Hva med oss som verken går til frisøren ELLER har printer, da? Får ikke vi lov til å være med i det hele tatt?? (ha ha ha ha!)

Ca 10 % av alle hundene som stiller møter ikke, uansett - porto og papir spart.

Hvis man har meldt på 2-3 stykker får man ofte konvolutt og pm for alle sammen - porto og papir spart.

Selv med en pakkemaskin vil pakking av 2-3000 brev ta tid for en av NKKs ansatte - tid er spart (og tid er penger?)

Så ja, kanskje de kan gi tilbake besparelsene ved å sette ned påmeldingsavgiften, ikke kreve blodpris for katalogen, eller simpelthen ikke ta betalt for parkeringen ?

Er rimelig overbevist om at NKKs stand kan skrive ut nummerlapper til dere (oss) som ikke har printer. Så det er neppe noe å "ta sånn på vei" for.

Synes det var utrolig smart, jeg. Og joda, jeg HAR tilgang på printer, så jeg skal nok greie å få printet ut de to arkene..

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mona: Hvis ALLE møter, skal Albin dømmes som hund nummer???

Jeg teller hannhunder...

X'en er hund 38, så enten er det mye hanner, eller altfor mange juniorer...

Albin er nr. 23 og Bella nr. 54.

14 stk. mellom Albin og X'en. Noen championhanner er det garantert med, så tror nok det er et overkommelig antall juniortisper. :yes: Eller, med mindre det er drøssevis med juniorer etter X'en da..

Da vet vi i alle fall at det er minst 23 hanner og 16 tisper om certene! Men det er selvfølgelig mange fler enn det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er faktisk skikkelig kjedelig å ha en rase man stort sett alltid er alene i også. Jeg hadde jo Skye terriere i en årerekke, og så ikke andre skyer annet enn på et par NKK-utst. i året - resten var jeg heelt alene. Kjempekjedelig! (Selv om cert'ene og BIR'ene ble mange, ja..)

Beardiser er ganske "passe" antall, da.. Sånn mellom 20 og 30 på NKKutst. og 10-20 totalt på de nasjonale. Og stort sett alle får cert'ene de trenger for å bli champions, og de fleste er fornøyde, liksom...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestemt at av 25 beardiser er det 12 hanner, 12 championtisper + Symra. :D

Hehe, det hadde vært noe!

Også står du som vinner av åpen klasse tispe, uten CK... :yes:

Da er det bedre å bli nummer tre med CK, spør du meg.

Albin er nr. 23 og Bella nr. 54.

14 stk. mellom Albin og X'en. Noen championhanner er det garantert med, så tror nok det er et overkommelig antall juniortisper. :D Eller, med mindre det er drøssevis med juniorer etter X'en da..

Da vet vi i alle fall at det er minst 23 hanner og 16 tisper om certene! Men det er selvfølgelig mange fler enn det..

Oh steike, det kan ikke være så mange juniorer?

Fem-seks championhanner, så får vi håpe på en del i åpen etter Albin.

16 mellom X'en og Bella, og enda 12 bernere etter Bella. Og for tiden stiller det type to-tre i unghund og fire-fem i champion, så da tenker jeg det er cirka 20 tisper i åpen klasse, og at X'en er blant de siste i sin klasse.

Kjenner jeg liker det svenske systemet, hvor alle er alfabetisk, så en kan regne lettere på hvor mange som er i hver klasse, ut fra hvem som pleier å stille.

Det er jo selvsagt gøy med konkurranse, men av og til tenker jeg at neste gang kjøper jeg en uhyre sjelden rase.... (Hollandsk Smaus kanskje?)

Også møter du en dommer som ikke har sett rasen før, ikke aner hva den skal gjøre, og gir deg flat rød for å være sikker på ikke å drite seg ut med cert'et...

Ei venninne har et par raser som ikke er så utbredt, og en får av og til litt rar bedømmelse. Hun har også en rase som for fem år siden var lite utbredt, nå stiller de i hopetall, og skikkelig dårlige eksemplarer blir av og til satt opp fordi dommer ikke har peiling - som er forståelig, når rasen knapt finnes. Så sjarmen med å ha en sjelden rase er liten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katalogoppbygging...

Litt sært er jo Danmark, da - som har importerte hunder først i hver klasse.. (I alle fall hadde de det tidligere)

Kjekt for dommeren å vite, liksom..

Men ja - det svenske (alfabetiske) er jo bra. Da kommer kullsøsken ved siden av hverandre (hvis de har like navn), etc. Mne selvsagt litt kjedelig da alle stort sett alltid står i samme rekekfølgen, da. (Hvis du har en hund som heter Abba er man ALLTID, alltid, alltid først, liksom..)

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt problemet med at man skriver ut nummerlappen selv jeg... Som noen har nevnt, det koster ikke stort for en helt ok printer, og de som har meldt på elektronisk er jo nødt til å ha nettilgang.

Om man absolutt ikke vil/kan printe ut papirene selv får man melde på manuelt, da kommer PM+nummerlapp i posten... Det hjelper jo lite med akkurat denne utstillingen, men på kommende utstillinger er det jo en mulighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh steike, det kan ikke være så mange juniorer?

Fem-seks championhanner, så får vi håpe på en del i åpen etter Albin.

16 mellom X'en og Bella, og enda 12 bernere etter Bella. Og for tiden stiller det type to-tre i unghund og fire-fem i champion, så da tenker jeg det er cirka 20 tisper i åpen klasse, og at X'en er blant de siste i sin klasse.

Da har jeg gjort litt mer research.

Bentley(junior) er nr. 4 i ringen, Jonas(unghund) er nr 10, Hugo(åpen) nr. 13, Albin(åpen) nr. 23, Zarek(champion) nr. 30, X'en(junior) nr. 38 og Bella(åpen) nr. 54.

Hvorfor kjenner jeg ikke fler med tisper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg gjort litt mer research.

Bentley(junior) er nr. 4 i ringen, Jonas(unghund) er nr 10, Hugo(åpen) nr. 13, Albin(åpen) nr. 23, Zarek(champion) nr. 30, X'en(junior) nr. 38 og Bella(åpen) nr. 54.

Hvorfor kjenner jeg ikke fler med tisper?

Jaja, det får gå som det går, det gjør det uansett. Og du vet, vi har så pene tisper at det er samme hvem og hvor mange som er påmeldt, vi banker dem lell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg gjort litt mer research.

Bentley(junior) er nr. 4 i ringen, Jonas(unghund) er nr 10, Hugo(åpen) nr. 13, Albin(åpen) nr. 23, Zarek(champion) nr. 30, X'en(junior) nr. 38 og Bella(åpen) nr. 54.

Hvorfor kjenner jeg ikke fler med tisper?

:)

Ikke bare meg som sitter og "analyserer" tallene i forhold til nr i ringen.

Har kommet fram til at det enten må være usedvanlig mange hanner i championklassen, eller så er godt over halvparten av påmeldte DSG tisper.

Ikke fordi det betyr noe, men likevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katalogoppbygging...

Litt sært er jo Danmark, da - som har importerte hunder først i hver klasse.. (I alle fall hadde de det tidligere)

Kjekt for dommeren å vite, liksom..

Men ja - det svenske (alfabetiske) er jo bra. Da kommer kullsøsken ved siden av hverandre (hvis de har like navn), etc. Mne selvsagt litt kjedelig da alle stort sett alltid står i samme rekekfølgen, da. (Hvis du har en hund som heter Abba er man ALLTID, alltid, alltid først, liksom..)

Susanne

Og er du oppdretter og har et kennelnavn på A, og har med deg 3 AK hanner f.eks - så går alle etter hverandre. Det har nemlig jeg sett noen ganger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kjører gjennom Oslo/Lillestrøm etc og kan plukke opp meg og Tia på lørdag?

Eller vet noen hvordan man lettest kommer seg dit? Ser at hallen og togstoppet er et stykke fra hverandre..

Av det jeg har funnet kommer man seg ikke dit kollektivt og i tide på lørdag med mindre man har oppmøte etter 11.00.. Ikke veldig god forbindelse. Jeg sitter på med en, men han har kun 2-seter, så det er nok ikke mer plass.. Håper det ordner seg for dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av det jeg har funnet kommer man seg ikke dit kollektivt og i tide på lørdag med mindre man har oppmøte etter 11.00.. Ikke veldig god forbindelse. Jeg sitter på med en, men han har kun 2-seter, så det er nok ikke mer plass.. Håper det ordner seg for dere.

Derfor er jeg så glad for at jeg ikke stiller før 12 :D Det er sikkert forsinkelser også. Alternativet er å ta tog/buss til Kongsvinger og taxi videre til hallen, men det greieste hadde jo vært om det var en buss som stoppet like ved (eller noen har plass i bilen ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
    • Jeg eier en selveier leilighet i et sameie. Helt uproblematisk. Leste vedtektene før jeg bydde/kjøpte og snakket med megler om dyrehold også først.  vi er vel rundt en 70 enheter tror jeg totalt på 5 bygg. Og jeg vet det er minst 10 hunder som bor her fast pr.d.d + folk som passer hund med ujevne mellomrom. Og en hau med katter er det også. Eneste regelen vi har er at hunder ikke skal i heisen pga allergi, det går bra siden hvert bygg kun er 4 etasjer. Tror dog det er folk som bryter den regelen ganske ofte som bor høyere opp en meg i første. 😂  Relativt nytt bygg da, ferdigstilt i 13/14 og dermed veldig god lydisolering også. 
    • Han fikk vite det når vi hadde hilsa på valpene! 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...