Gå til innhold
Hundesonen.no

Planlagte (eller uplanlagte) blandinger

Lola Pagola

Recommended Posts

• Svar 112
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Må skryte litt av min blanding også da :)

Chicka er 50% Flat, 25% BC og 25% Husky

Jeg liker best blandinger mellom Retrivere og BC, og HELST litt Dalmatiner i.

Chicka:

4717.JPG

4721.JPG

4921.JPG

Her er Vov-vov/Marco, 9mnd gammel Schafer/Rottweiler blanding

4849.JPG

4853.JPG

Tassen, Springer, BC og Lundehund

tassramme.jpg

Im000926.jpg

Skrevet
I går traff jeg en blanding av Thai Ridgeback og Siberian Husky! Den var dritrå! Kan ikke beskrives, må oppleves :cool: Hehe..

Blanding av ulvehund, resten ukjent (tør vi tippe afghaner?).

jewel.jpg

(funnet her, tilfelle kopiretten slår til http://www.earthdog.com/)

Den var bare helt utrolig vakker!

Skrevet

må jo si det e Blanding av Border collie og schæfer (siden je har det)

Men ellers . tror kanskje border collie & Samjoed kanskje hadde bltt bra.

fant en fin just: Det var Aussie og alaskan malamute...

har ikke noe bilde. men skal få lagt inn :cool:

Skrevet

Jeg har alltid hatt lyst til å se en whippet/border collie blanding jeg..

Fant faktisk en på finn, men var ikke noe bra bilder av den:(

Skrevet
Jeg har alltid hatt lyst til å se en whippet/border collie blanding jeg..

Fant faktisk en på finn, men var ikke noe bra bilder av den:(

Her har du en :cool: Penny 9 år gammel sto det :P

LurcherPhotoPenny.JPG

Skrevet

Min første hund var en blanding mellom engelsk bulldog og BC,jeg kunne desverre ikke ha han så lenge pga lite erfaring og det var en krevende hund for meg på det tidspunktet...Tenker på han hver dag å kunne virkelig ønske jeg kunne det jeg kan å vet i dag,for da hadde jeg hatt han enda

Skrevet

I Kragerø for noen år tilbake hilste jeg på en majestetisk, virkelig vakker hund - flatcoated/newfoundlander :cool: Den var som en slank nuffe, med litt mindre pels, og skikkelig flat-hode (i litt større format riktignok!). Traff den igjen året etter :P Fikk dessverre ikke tatt bilder av den.

Skrevet

får legge inn et bilde av min uvanlige blanding jeg da :P

Bichon frisè og Dverg pinscher :P

nedklippet

CIMG1123.jpg

med pels :P

DSC00321.jpg

Skrevet

syntes denne vofsen er utrolig herlig som valp. men vet jo ikke ossen den ser ut som voksen .

Det er blanding av Irsk Ulvehund & Rottweiler ..

Valpen

Denne har jeg au falt halt for : En venn a meg sin.. Den er blanding av Berner sennen & sankt Bernhardshund.

Ask

askgutten

Skrevet

Greit at dette her står under westie forklaringen på Canis, men man kan alikevel ikke kalle en westie for en hvit cairn.. Det blir som å kalle en irsk setter for en rød engelsk setter.. De er jo to forskjellige raser..

Historikk

I likhet med cairn- og sky terrier stammer west highland white terrieren fra de gamle skotske jaktterriere. Enkelte mener at opprinnelsen til rasen var hvite cairn terriere. De fleste skotske oppdrettere var lite begeistret for den hvite fargen, og de ønsket at en jaktterrier skulle gå i ett med naturen.

Skrevet

Merkelig at et hundelesikon skriver så missvisende :lol: Kan man også skrive at engelsk setter og irsk setter er samme rase bare forskjellig farge da eller? :) men greit kristiin, jeg forstår jo at du bare legger ut hva du har lest. Er jo ikke din feil at forfatteren har uttrykket seg så klønete :D han kunne jo feks skrive at de stammet fra samme opphavsraser og var nært beslektet eller noe. Eller at de en gang i tiden var samme rase. .men å kalle de for samme rase med forskjellig farge den dag i dag blir veldig feil for meg men.. :ahappy:

Skrevet

Så mange fine blandinger! Spesielt likte jeg ulvehundblandingen, den var som en superskinny Labbetuss :ahappy: Jeg er ekstra glad i sjegg og bart-hunder, de er så sinnsykt sjarmerende!

Ellers likte jeg denne veldig godt, blanding av Boston terrier og mops(pug) = Buggs

BuggsHarley1.jpg

BuggsNicky1HaflYearsBostonPug.jpg

Denne hunden kom min venninne over på Kroatia tidligere i sommer, det er en blanding av schæfer og chihuahua!

n506485310_3323575_7928.jpg

Skrevet
Denne hunden kom min venninne over på Kroatia tidligere i sommer, det er en blanding av schæfer og chihuahua!

n506485310_3323575_7928.jpg

haha, klarer ikke helt å se for meg hvordan en chihuahua å en shäfer parre sg jeg asså :ahappy:

Skrevet

Mine to tidligere blandingshunder var vel neppe særlig planlagte.

Men i mine øyne ble det flotte hunder likevel.

Jonasogpusi.jpg

Jonas, blanding Golden retrivier og Grønnlandshund.

IMG_0026.jpg

Rambo, 3 /4 Karelsk bjørnehund og 1/4 border collie.

Copy1ofIMG_0012.jpg

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Takk! Vi har vurdert Toller, Flatcoated Retriever og husky faktisk! Synes selv at huskyer er så fantastiske, men ville ha noe litt mer førerorientert. Tror selv at en flat og belgisk fårehund blir for mye hund igjen. Men tusen takk for gode tips! Og når det kommer til røyting har vi tatt dette i betraktning ja! Fordelen med husky er jo at de har røyte perioder! Så satser på at robotstøvsugeren vår får kjørt seg!
    • Tydeligvis. Har snakket med mange som har blitt "tvunget" til å kjøpe hund.  Personlig så ble jeg paff, og skuffet- fra en seriøs oppdretter som kydde så og vær så imøtekommende til skikkelig skarp sur stemme...    
    • Så bra du tenker på økonomien før du skaffer hund! Det koster en del, og som du har erfart kan det fort komme på ekstra kostnader. Når det gjelder timing så er det noen faktorer. Hvis du ikke allerede har vært i kontakt med oppdrettere så kan det ta tid å finne et valpekull med leveringsklare valper. Noen oppdrettere har reservert alle valpene før de er født. Så start med å kontakte ulike oppdrettere og sjekke tid for valpekull, om foreldrene oppfyller avlsrådene til raseklubben osv. Hvis dere skal flytte, slik jeg forstår det, så kan det være greit å ha kommet noenlunde i orden før en valp kommer i hus. Er huset "valpesikkert"? Er det hage/uteområde som er inngjerdet, er dette noe dere tenker å gjøre eller ha på plass før valpen kommer? Er det noen store oppussingsprosjekter i ny bolig som kan være greit å ha unnagjort før man får en nysgjerrig og aktiv krabat i hus? Personlig foretrekker jeg å få valp i sommerhalvåret, når man uansett er mye ute. Det gjør dotreningen så mye enklere enn å måtte pine seg ut i -15 annenhver time, og stå og vente på at valpen skal gjøre fra seg. Siden du kommer til å være hjemme så er ikke alenetrening et stort problem, men en valp er aktiv, så det kan være greit å få valp i en rolig periode, kanskje ikke rett før eksamensperioden f.eks. Når det er sagt så kommer jo alt an på når den rette valpen fra den rette oppdretteren er leveringsklar. Når valpen først er i hus så må man tilpasse seg det, men det virker jo som dere har gode forutsetninger tenker jeg.
    • Jeg synes golden virker som et bra alternativ for dere. Siden du er vant til husky så er du vant til høyt aktivitetsnivå, og det virker som du er forberedt på og klar over at golden trenger litt mer mental aktivisering, men også er mer førerorientert og lettere å trene. Den store negative faktoren for min del med golden er at de røyter MYE. Her er det enten mye børsting og støvsuging og/eller ofte bading. Men hvis dere fikser det synes jeg det høres ut som en golden vil trives hos dere. Det er mange raser som kunne passet, jeg tenker flatcoated retriever, belgisk fårehund, finsk lapphund eller setter. Men jeg synes golden virker som et veldig godt alternativ for dere.
    • Hei! Jeg (dame 23) og samboeren min (29) vurderer å gå til anskaffelse av en hund. Jeg er ganske turglad av meg og driver med friluftsliv som hobby (hengekøyeturer, fjellturer, teltturer, fisketurer osv.) samboeren min er mer hjemmekjær og liker å ta det mer med ro, det gjør også jeg i perioder. Pga. en kronisk sykdom kan hverdagen min være uforutsigbar, men så lenge jeg holder meg i aktivitet og med måte så pleier det å gå greit. Vi ser etter en hund som kan være med på alt. Alt fra familiebesøk til fisketurer til ferier med bobil og hele pakka. Vi ser etter en følgesvenn rett og slett, som ikke skal sitte alene hjemme hele dagen, men som kan inkluderes i våres hverdag. Vi bor ganske landlig og selv om leiligheten vår ikke er så stor, vurderer vi golden retriever som rase. Vi trenger en hund som kan være aktiv, men også tåler ett par dager på sofaen. Vi ser etter noe allsidig, en rase som er litt morsom og rampete, men også lett kan trenes og formes slik vi ønsker. Det er så utrolig mye å velge mellom og det er så mange raser jeg kunne tenkt meg. Jeg er oppvokst med støvere og jeg og min mor skaffet oss husky når jeg var 17, hun har vært min følgesvenn i så mange år allerede. Men nå har jeg lyst på en hund jeg kan forme litt mer slik jeg vil. Jeg er åpen for tips til hunderase som kunne passet annet enn en golden retriever også! Det viktigste for meg er at det er en rase som vi har kapasitet til å ha, slik at vi får en godt balansert hund som får behovene sine møtt. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...