Gå til innhold
Hundesonen.no

Bildekritikken


Mirai
 Share

Recommended Posts

  • Svar 2.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Tar sinnsykt mange bilder på lure coursing treninger/prøver. Utfordringen min er å få bilder som ikke er kjedelige og platte.. Føler jeg traff litt annerledes her!

Posted Images

flere sånne bilder! :D

Jeg vet ikke om jeg kan love det, men om resultatet blir noenlunde brukbart kan jeg i løpet av neste uke kanskje vise noe som jeg aldri har gjort før: Bilde fra barmarksløp sett fra froskeperpektiv med ultravidvinkel og lange lukkertider på en særdeles gjørmete løype ( om det blir regn slik varslingen mener det kan bli :) ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om jeg kan love det, men om resultatet blir noenlunde brukbart kan jeg i løpet av neste uke kanskje vise noe som jeg aldri har gjort før: Bilde fra barmarksløp sett fra froskeperpektiv med ultravidvinkel og lange lukkertider på en særdeles gjørmete løype ( om det blir regn slik varslingen mener det kan bli :) ).

*håper det blir bra* Høres utrolig kult ut, gleder meg til å se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om jeg kan love det, men om resultatet blir noenlunde brukbart kan jeg i løpet av neste uke kanskje vise noe som jeg aldri har gjort før: Bilde fra barmarksløp sett fra froskeperpektiv med ultravidvinkel og lange lukkertider på en særdeles gjørmete løype ( om det blir regn slik varslingen mener det kan bli :) ).

og så skal vi ikke dit... :( nå sporer jeg av, men sist gang var vi på samme arrangement. denne helgen blir det ikke tur dit for oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10041574744_c386a3f372_o.jpg

input? :) var og lekte med 50 mm i skogen idag :)

jeg krangler litt med kalibrering av skjermen for tiden. hmf!

Ok, da kan jeg si noe da :lol: enig, er kjedelig å ikke få respons. Jeg synes bildene ble litt for mørke, rett og slett. Det kan være stilig med motlys, men akkurat her synes jeg ikke det passet, da hundene forsvant litt mye, særlig Pi som ikke får lys på seg i det hele tatt.. Det andre bildet du la ut nå var og litt mørkt synes jeg, men det var bedre, fordi det er ingen hunder som forsvinner på det, om du skjønner. Ellers var kompsisjonen fin på begge :)

edit: nå hadde jeg veldig feil tilt på skjermen så jeg, så det ble mørkere enn det egentlig var. Men fortsatt litt for mørkt, etter min smak, ville prøvd å lysne litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da kan jeg si noe da :lol: enig, er kjedelig å ikke få respons. Jeg synes bildene ble litt for mørke, rett og slett. Det kan være stilig med motlys, men akkurat her synes jeg ikke det passet, da hundene forsvant litt mye, særlig Pi som ikke får lys på seg i det hele tatt.. Det andre bildet du la ut nå var og litt mørkt synes jeg, men det var bedre, fordi det er ingen hunder som forsvinner på det, om du skjønner. Ellers var kompsisjonen fin på begge :)

edit: nå hadde jeg veldig feil tilt på skjermen så jeg, så det ble mørkere enn det egentlig var. Men fortsatt litt for mørkt, etter min smak, ville prøvd å lysne litt :)

Takk :) jeg har laget en lysere versjon også. Men jeg tror mye har å si hvilken skjerm. på laptop skjerm på jobb ble bildet RAUA, på skjerm hjemme,bra!

10041700793_65e22bd518_o.jpg
_MG_5706-2 by AnetteHen, on Flickr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ganske kjedelig å poste for å bli ignorert :P

Uffda. Jeg er enig med Lola P. at bildene er en tanke for mørke. Om mulig ville jeg ha lysnet trestammene i forgrunnen bittelitt. Også hodet på hundene kunne kanskje fått en liten "opplysning" tror jeg. Motlysbilder er vanskelige synes jeg men spesielt på hundebildet ville jeg kanskje forsøkt med en blits med en "diffusor" eller rettet blitsen på skrått mot himmelen. Men blits er vel ikke det første man tenker på når man går tur med hundene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det er så mange flinke fotografer her! Jeg har lyst å finne et fotografi jeg vil ha ut på 70x100 plakat i ramme i stua. Men hvor kan jeg finne bilder man får bruke? Eventelt gi en liten sum for det? Jeg vet mange selger, og det er helt greit, bildene er jo fantastiske, og en del lever nok av dem, men jeg har ikke råd til å betale kjempe mye dessverre.. Vet ikke helt hvilket bilde jeg e ute etter. Ikke noe bestemt, må nesten bare se bildet og få "feelingen"! Skal være som eneste bilde på en vegg i stua, så får mye oppmerksomhet.

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det er så mange flinke fotografer her! Jeg har lyst å finne et fotografi jeg vil ha ut på 70x100 plakat i ramme i stua. Men hvor kan jeg finne bilder man får bruke? Eventelt gi en liten sum for det? Jeg vet mange selger, og det er helt greit, bildene er jo fantastiske, og en del lever nok av dem, men jeg har ikke råd til å betale kjempe mye dessverre.. Vet ikke helt hvilket bilde jeg e ute etter. Ikke noe bestemt, må nesten bare se bildet og få "feelingen"! Skal være som eneste bilde på en vegg i stua, så får mye oppmerksomhet.

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

Jeg har flere bilder av hundene fra studio. Også har jeg noen jeg har tatt selv.
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flere bilder av hundene fra studio. Også har jeg noen jeg har tatt selv.

Har mangen egentatte oppe, men har ikke noen av det jeg er ute etter til plakaten :) Vil ikke ha meg selv forstørra på det størrelsen midt i stuen :P og heller ikke en av de jeg har av hundene. Har de så mange andre steder.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :) jeg har laget en lysere versjon også. Men jeg tror mye har å si hvilken skjerm. på laptop skjerm på jobb ble bildet RAUA, på skjerm hjemme,bra!

10041700793_65e22bd518_o.jpg
_MG_5706-2 by AnetteHen, on Flickr

Dette var mye bedre enn det mørke! Alt i alt et fint bilde, men jeg synes fremdeles bildet var litt kjipt fordi hundene ser ut av bildet, uten at vi har noen anelse om hva de nyter synet av. Motlystet gir sheltien en litt "grumsete" pels.

Besøk i hagen

9930012815_2258fa8e24_o.png

Jeg har alltid drømt å kunne ta fine viltbilder! Sånn som de du har av reven, ørna og dette rådyret! Nydelige alle sammen! Jeg ønsker jeg et litt større utsnitt, men da er det kanskje noen greiner foran kroppen?

"Litjpia" på 9 uker på skogstur. Stort sett det eneste jeg ble fornøyd med :lol:

1122211_zps9f9f1fbd.jpg

Liker komposisjonen (og motivet!) men stråene er litt forstyrrende.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid drømt å kunne ta fine viltbilder! Sånn som de du har av reven, ørna og dette rådyret! Nydelige alle sammen! Jeg ønsker jeg et litt større utsnitt, men da er det kanskje noen greiner foran kroppen?

Tusen takk. Det er koselig med slike tilbakemeldinger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
    • Jeg eier en selveier leilighet i et sameie. Helt uproblematisk. Leste vedtektene før jeg bydde/kjøpte og snakket med megler om dyrehold også først.  vi er vel rundt en 70 enheter tror jeg totalt på 5 bygg. Og jeg vet det er minst 10 hunder som bor her fast pr.d.d + folk som passer hund med ujevne mellomrom. Og en hau med katter er det også. Eneste regelen vi har er at hunder ikke skal i heisen pga allergi, det går bra siden hvert bygg kun er 4 etasjer. Tror dog det er folk som bryter den regelen ganske ofte som bor høyere opp en meg i første. 😂  Relativt nytt bygg da, ferdigstilt i 13/14 og dermed veldig god lydisolering også. 
    • Han fikk vite det når vi hadde hilsa på valpene! 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...