Gå til innhold
Hundesonen.no

Bildekritikken


Mirai
 Share

Recommended Posts

_MG_9015kopi_zps39cdd796.jpg

Dette synes jeg var et nydelig "miljøbilde" :) Avstemte høsfarger på åkeren og skogen i bakgrunnen inkl de gamle tømmerhusene. Fint blikk på den snusende/søkende hunden. Om jeg skulle bemerket noe er det at jeg skulle sett mer skarphet på øynene, men det er en redigeringssak :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Tar sinnsykt mange bilder på lure coursing treninger/prøver. Utfordringen min er å få bilder som ikke er kjedelige og platte.. Føler jeg traff litt annerledes her!

Posted Images

Guest Michellus

_MG_9015kopi_zps39cdd796.jpg

Enig med vivere at jeg ville hatt litt mer skarphet rundt øynene :) Og dette blir jo en smakssak, men jeg personlig ville spritet opp fargene litt. Høstfargene er så fint at de virkelig skal synes, synes jeg da :P Men likte bildet, det var fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har noe å si om dette bildet? :)

599367_10151910340806181_978982051_n.jpg

Flott bilde av en hund som jeg synes ser litt sørgmodig ut. Fint fokus på øynene men her ser det ut som om du - slik jeg også pleier - bruker en blenderåpning som er hakket større enn nødvendig. Hadde du brukt en blender lavere ville dybeskarpheten dekket nesen og litt lengre bakover hodet. Det tror jeg bildet ville tjent på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og har det "problemet"... jeg skrur ned til (eller heter det opp)?) 1.4 så fort jeg får sjansen... jeg er veldig fornøyd med dette bildet, synes det fanger Casper innmari godt, men jeg kunne ønske jeg hadde fått med nesen og (selv om jeg har fått med det viktigste, som er øynene). Men det var nytt objektiv, og jeg ante egentlig ikke helt hva jeg holdt på med. Prøver å tenke litt mer på det nå, men glemmer meg støtt og stadig.

Curias-Bebop.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kunne jeg gjort bedre? :)attachicon.gif_MG_2589.jpg

Gått enda et par skritt bak, fått mer av himmelen mer og mindre av den rotete/kjedelige bakken. Hvis du f.eks hadde flyttet kameraet på litt på skrå opp mot venstre hjørne, hadde det vært ideelt :) (håper du skjønner hva jeg mener).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kunne jeg gjort bedre? :)attachicon.gif_MG_2589.jpg

Hvis man ser bort fra menneskene, da..

10091161914_1e8285cffa_o.png

Har gjort en halvhjerta forsøk på å fjerne folkene i bildet og fjernet litt av forgrunnen. Etter min mening blir bildet "flatt" i det skarpe lyset og uten dybde. Dersom det var praktisk mulig ville jeg gått mye lengre tilbake og plassert noe mellom deg om bygget, senket kamera helt ned til bakken og vippa objektivet mer på skrå oppover slik at det ble litt mer himmel i bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest bikkje1

Gått enda et par skritt bak, fått mer av himmelen mer og mindre av den rotete/kjedelige bakken. Hvis du f.eks hadde flyttet kameraet på litt på skrå opp mot venstre hjørne, hadde det vært ideelt :) (håper du skjønner hva jeg mener).

Tror det kunne blitt kult om du croppet det, og på en måte med "vilje" har med bare 'hjørnet'. (På et rundt Colosseum :P )

Så forresten ikke den siste personen i midten av bildet :P

Har gjort en halvhjerta forsøk på å fjerne folkene i bildet og fjernet litt av forgrunnen. Etter min mening blir bildet "flatt" i det skarpe lyset og uten dybde. Dersom det var praktisk mulig ville jeg gått mye lengre tilbake og plassert noe mellom deg om bygget, senket kamera helt ned til bakken og vippa objektivet mer på skrå oppover slik at det ble litt mer himmel i bildet.

Okai, takk for tilbakemeldinger! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut i fra gjørmedråpene tørr jeg vedde 50 spenn på at du har skarpet bildet opp... :P Men det er bare fordi øynene mine er så uvenn med funksjonen "sharpen" i photoshop at de hyler til meg når de ser det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut i fra gjørmedråpene tørr jeg vedde 50 spenn på at du har skarpet bildet opp... :P Men det er bare fordi øynene mine er så uvenn med funksjonen "sharpen" i photoshop at de hyler til meg når de ser det :P

Stort sett så fjerner jeg alltid litt støy og skarper opp bildene ørlitt i Capture NX2 eller i Difine og Sharpener PRO. Hadde jeg fotografert med JPG hadde jeg ikke behøvd det, men i RAW neutral (eller standard) blir alle bildene flate og mangler den "punchen" man får når man fotograferer i JPG. Men RAW-fotografering har jo så utallig flere muligheter m h t etter-redigering at jeg bruker alltid RAW i kameraene mine og følgelig blir alle bildene etterbehandlet m h t støy og oppskarping før de konverteres til .PNG filer og legges ut på nettet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nina Skramstad og åtte av a-lagshundene i aksjon på Barmarksløpet på Sessvollmoen den 5. oktober 2013. Søsknene Sporhundens Føyke og Sporhundens Kelvin i led i de gamle stridsvognsløypene.

10106121104_7632a4ed97_o.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10041574744_c386a3f372_o.jpg

input? :) var og lekte med 50 mm i skogen idag :)

jeg krangler litt med kalibrering av skjermen for tiden. hmf!

Takk :) jeg har laget en lysere versjon også. Men jeg tror mye har å si hvilken skjerm. på laptop skjerm på jobb ble bildet RAUA, på skjerm hjemme,bra!

10041700793_65e22bd518_o.jpg
_MG_5706-2 by AnetteHen, on Flickr

Sier meg enig med de fleste andre. Motlys er spennede og kjekt å jobbe med og er utrolig kult når det blir bra. Enig med den som nevnte blitz her, tror det hadde blitt bra.

Litt vell skarpt høylys, blir litt utbrent rett og slett ser det ut som. På det lysere bildet blir fargene på sheltien litt blasse. Ser også ut som det har blitt litt fargestøy i ansiktet på sheltien?

Ser også ut som den har falt litt ut av fokuspunktet, at det hovedsaklig er Pi som er blitt fokusert på når du har tatt bildet?

Ellers liker jeg komposisjonen :) Fått med hele hundene, ingenting som forstyrrer utenom høylyset. Godt med potensiale. :)

Ingen som har noen kommentarer til bilde jeg la ut tidligere?

Har lastet ned Trial på Photoshop CC. Liker det veldig godt! Samme gode RAW behandlingen som i CS :D

beauty_is_in_the_eyes_of_the_beholder__b

Personlig er jeg fornøyd med fokuspunktet, men skulle ønske mer dybde i bildet. Komposisjonen er jeg også ganske fornøyd med, samt det naturlige lyset. (Kun dagslys fra vindu, ingen blitz etc som er brukt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som har noen kommentarer til bilde jeg la ut tidligere?

Personlig er jeg fornøyd med fokuspunktet, men skulle ønske mer dybde i bildet. Komposisjonen er jeg også ganske fornøyd med, samt det naturlige lyset. (Kun dagslys fra vindu, ingen blitz etc som er brukt)

Jeg synes bildet er nydelig :) Kanskje litt mer dybde, men det er jeg ikke sikker på er nødvendig. Derimot skulle jeg sett en bitte liten (men bare bitte liten) oppskarping av det fremste øyet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg er tispemennenske, og trives mye bedre med tisper enn hannhunder.  Men jeg oppfatter ofte hannhunder som mer kosete, og lojale.  De er ofte "dummere" enn tispene synes jeg.. Skal ha tispe denne gangen også. 
    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
    • Jeg eier en selveier leilighet i et sameie. Helt uproblematisk. Leste vedtektene før jeg bydde/kjøpte og snakket med megler om dyrehold også først.  vi er vel rundt en 70 enheter tror jeg totalt på 5 bygg. Og jeg vet det er minst 10 hunder som bor her fast pr.d.d + folk som passer hund med ujevne mellomrom. Og en hau med katter er det også. Eneste regelen vi har er at hunder ikke skal i heisen pga allergi, det går bra siden hvert bygg kun er 4 etasjer. Tror dog det er folk som bryter den regelen ganske ofte som bor høyere opp en meg i første. 😂  Relativt nytt bygg da, ferdigstilt i 13/14 og dermed veldig god lydisolering også. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...