Gjest Skrevet 12. Juni 2013 Rapporter Share Skrevet 12. Juni 2013 Dette likte jeg skikkelig godt!!! For noen nydelige fargetoner! Om jeg virkelig skal whine til deg, så ville jeg forsøkt BITTELITT mer fokusfelt, slik at også den rosa fikk være med i fokus (eller omså manipulert blomsten med en pinsett for å få alle på samme høyde... ). Me like Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest vivere Skrevet 12. Juni 2013 Rapporter Share Skrevet 12. Juni 2013 Takk for kritikken Alt sitter på samme syltynne stengel og jeg tror at å pirke på blomstene ikke ville være spesielt lurt M h t fokusfeltet er jeg enig, men da måtte jeg flytte stativet og refokusere. Med en blomst som ustanselig skiftet posisjon p g a vinden var det en utfordring nok å justere fokus kontinuerlig bare for dette ene bildet Men jeg vurderer å kjøpe denne to-veis makroskinna som burde fungere for slike bilder. http://tinyurl.com/nde4ery Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest vivere Skrevet 15. Juni 2013 Rapporter Share Skrevet 15. Juni 2013 Møtte en liten hjerteknuser idag: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Michellus Skrevet 15. Juni 2013 Rapporter Share Skrevet 15. Juni 2013 Åååå nommin Se på den lille bollabollen der daaaa :wub: Hvor kommer den fra da? Hadde ikke så mye mer å komme med enn det gett Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SiriEveline Skrevet 15. Juni 2013 Rapporter Share Skrevet 15. Juni 2013 Idag møtte vi ender, og tror jeg fikk til noen fine bilder. Men kommer sikkert til å stikke samme sted og få flere, så tar gjerne imot tips til om det er noe jeg kan gjøre bedre/annerledes! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest vivere Skrevet 15. Juni 2013 Rapporter Share Skrevet 15. Juni 2013 Idag møtte vi ender, og tror jeg fikk til noen fine bilder. Men kommer sikkert til å stikke samme sted og få flere, så tar gjerne imot tips til om det er noe jeg kan gjøre bedre/annerledes! Fine og skarpe bilder, flotte farger På de to øverste ville jeg nok hatt litt mere rom rundt stokkendene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SiriEveline Skrevet 15. Juni 2013 Rapporter Share Skrevet 15. Juni 2013 Fine og skarpe bilder, flotte farger På de to øverste ville jeg nok hatt litt mere rom rundt stokkendene. Takk! Da skal jeg prøve meg litt frem neste gang Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lola Pagola Skrevet 16. Juni 2013 Rapporter Share Skrevet 16. Juni 2013 Er ganske fornøyd med vannbildet av Casper, om jeg får si det selv ikke alltid like lett å få actionbilder til å stemme med 50mm linsen, ofte blir en fot kuttet osv, og særlig vannbilder synes jeg er litt vanskelig, ofte står solen "feil" og vannet blir utbrent osv. Men her var det flom, og en fin bakgrunn :-) 6 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest vivere Skrevet 16. Juni 2013 Rapporter Share Skrevet 16. Juni 2013 Slettet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest vivere Skrevet 19. Juni 2013 Rapporter Share Skrevet 19. Juni 2013 Unna vei, her kommer jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SiriEveline Skrevet 19. Juni 2013 Rapporter Share Skrevet 19. Juni 2013 Stilig! Det var et ganske uvanlig motiv gitt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rocket Skrevet 19. Juni 2013 Rapporter Share Skrevet 19. Juni 2013 Beklager facebook kvalitet og i utgangspunktet liten JPG fil. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Banshee Skrevet 19. Juni 2013 Rapporter Share Skrevet 19. Juni 2013 Her har vi gule snegler 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 19. Juni 2013 Rapporter Share Skrevet 19. Juni 2013 Tatt med iPhone 5 kamera i rimelig dunkelt mørke.... Noen dager før midnattsola tikka inn. Kva tycks? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alzenas Skrevet 21. Juni 2013 Rapporter Share Skrevet 21. Juni 2013 En kar vi redda ut av kjeften på katta i fjor: Facebook kvalitet: Men her er Nala 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SiriEveline Skrevet 21. Juni 2013 Rapporter Share Skrevet 21. Juni 2013 Det kattebildet var kjempekult! Det fanger meg skikkelig, slike gresstrå kan jo være ganske så forstyrrende, men her skaper det bare en sånn spennende følelse syntes jeg da. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest vivere Skrevet 21. Juni 2013 Rapporter Share Skrevet 21. Juni 2013 Jeg har vært en tur innom Hadeland glassverk og "glasshytta" der. For amatørhobbyfotografer som meg et utrolig interessant sted med mange utfordringer p g a lysvariasjonene i hytta, fra dagslyset fra de store vinduene til skygger og fra brenneovnene med sine høye temperaturer og intense hvite farger. Dette bildet er svært oppskarpet og så langt fra bra som man kan komme, men jeg syntes redigeringen var grei nok Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pajko Skrevet 23. Juni 2013 Rapporter Share Skrevet 23. Juni 2013 Mit første forsøg med panorama funktionen i photoshop... Danmark er HELT faldt! 5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest vivere Skrevet 23. Juni 2013 Rapporter Share Skrevet 23. Juni 2013 Prestekragekrone med vanndråper i kveldssol og motlys Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 23. Juni 2013 Rapporter Share Skrevet 23. Juni 2013 Kult, de sirklene er jo sånne "celler" jeg pleier å ha på øynene.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest vivere Skrevet 23. Juni 2013 Rapporter Share Skrevet 23. Juni 2013 Kult, de sirklene er jo sånne "celler" jeg pleier å ha på øynene.... Sirklene er ørsmå vanndråper på blomsterkrona. Sola kommer inn bakfra og mønsteret på dråpene er strukturen i kronbladene som speiles gjennom dråpene. Synes det ble en artig effekt, Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest vivere Skrevet 25. Juni 2013 Rapporter Share Skrevet 25. Juni 2013 Fotografere småkryp er fascinerende og utfordrende og noe jeg ikke er god på. Men likevel, her er en småkryspam. På de to siste bildene er det kommet støvkorn i kamera. De er klart synlige men forhåpentligvis ikke noe som forstyrrer alt for mye. Kritikk er velkommen. Dette er tatt i skrått motlys: De to neste er av en annen flue. Bildene er tatt fra ulik vinkel og med forskjellig avstand til motivet. Egentlig burde jeg hatt et hvitt ark eller noe som reflektor. Det ville lyst opp flua litt slik at den ikke ble så mørk.. Og til slutt dette bildet av samme flue som ovenfor men tatt litt nærmere fra en annen vinkel Og da er det slutt på fluespam. De to kommende helgene skal jeg forsøke meg på bikkjer. Gråtass skal ha kurs og så er det Norwegian Masters som er konkuransse i IPO. Gleder meg stort Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tabris Skrevet 25. Juni 2013 Rapporter Share Skrevet 25. Juni 2013 Noen som har noen innspill på dette bildet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest vivere Skrevet 25. Juni 2013 Rapporter Share Skrevet 25. Juni 2013 Noen som har noen innspill på dette bildet? Kontraster som hvitt og svart er vanskelig, men her synes jeg du har fått det fint til Strået i forgrunnen synes jeg sjenerer, men det kan jo andre ha andre meninger om. Jeg vet ikke hvilken blender du har brukt, men om du har mulighet senere ville jeg forsøkt en større blenderåpning (lavere blendertall) for å få bakgrunnen enda mer diffus. Men ellers: herlig hund og et flott bilde Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SiriEveline Skrevet 25. Juni 2013 Rapporter Share Skrevet 25. Juni 2013 Tabris: Enig med Vivere her ang. strået, og lavere blendertall, utenom det så var det et veldig flott og koselig bilde Vivere: Digget det første bildet veldig, man ser virkelig detaljer på flua. Nummer to var fluen som du selv sier, litt mørk, men på nummer tre får du jo virkelig frem krypet Skikkelig smånasty med håra på ryggen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts