Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilken rase passer for meg? :D


LindaM

Recommended Posts

  • Svar 116
  • Created
  • Siste svar

ikke japansk spisshund... ikke shiba heller :blush:

jeg så verdens nydligste hund ved butikken i dag :P

lignet på en stor sheltie, bare litt mindre pels enn en sheltie :P Veldig pen ;)

kan prøve å finne en ganske lik på google, så kan jeg vise dere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant et bilde som lignet ganske mye på formen, og pelslengen, alt er egentlig ganske likt... bortsett fra fargen og tegningene...

Ginger-dog.jpg

det vedlagte bildet under ligner ganske på tegningene og fargene :P

Hva synes dere ? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant et bilde som lignet ganske mye på formen, og pelslengen, alt er egentlig ganske likt... bortsett fra fargen og tegningene...

Ginger-dog.jpg

det vedlagte bildet under ligner ganske på tegningene og fargene :P

Hva synes dere ? ;)

Jeg syntes det var mitt i blinken for å si det sann. Veldig pen. Er det samme gruble rasen, eller

er det en annen rase ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Portugisisk vannhund?

Er ikke det veldig mye pelsstell? :/

Ærlig talt så syns jeg ikke at du skal stresse med å få hund.

Finn deg en rase,finn deg en oppdretter, snakk med oppdretteren og sett deg på venteliste!

*ignorerer* :rolleyes:

*Dobbelpost. Bruk redigeringsfunksjonen. Mod Raksha.*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine forslag:

Islandsk fårehund, Schipperke, Shetland sheepdog, Volpino italiano og Welsh corgi pembroke. ;)

Spesielt islandsk fårehund tror jeg kunne passet godt??

titter mye på sheltie nå.. annet en den, er det da kanskje islandsk fårehund, men det er jo en fårehund, og da er den vel fæl til å gjete? de andre tror jeg ikke er noe for meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er ikke bra og skaffe seg en rase med mye energi siden

du skulle trene agility.

Ehhh, det er vel greit med energi hvis man skal komme noen vei i agility.

Jeg synes labbisen er en flott førstegangshund, men smaken er som baken den er delt :P

Jeg kjenner en labradorgutt som er svært lite tykk og enda mindre lat ;)

labrador- nei.. da i tillfelle en blanding med labrador. dessuten, så synes jeg den blir akkurat litt for stor :P

toller- krevende? bare spør! jeg har ikke peiling, men hvis jeg ser over der den er foreslått, og argumentene til å ikke ha den, må jeg nok si nei til den også :/

Ei labradortispe kan være ganske liten, den. Min tollertispe er større enn mange av dem, iallfall.

Alle brukshunder er vel i utgangspunktet krevende. De krever å bli brukt. Entet til det de er avlet for, eller beslektete oppgaver. En toller er en førerorientert og våken hund. Tolleren er myk og kan fort bli skremt eller usikker og har ikke alltid så kjapp avreagering. Pga populariteten er det vel også noe uheldig avl ute og går og dermed møter man på enkeltindivider som har en svak psyke.

Jeg har klippet etter eget forgodtbefinnende i alle sitatene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste tidligere i tråden at du ikke orket markering.

Det er ikke bare hannhunder som markerer. Dina markerer, og hun er helt gal før, under og etter løpetid. (med markeringen altså :P)

vet, tispa til tanta mi markerte en del, men ikke så mye som hannhundene... også den løpetia ser jeg ikke på som noe problem i det hele tatt... det har egentlig aldri vært no aktuellt med hanne uansett :P

flere forslag ;) ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor valger du ikke aussie som din neste hund. Tror det er den rasen som passer for de aktivitetene

som du vil bruke hunden til.

Aussie: Lydighet, brukssport og agility er grener hvor aussien har vist seg som en god kandidat. Aussien lærer hurtig og den er svært kvikk til å kople situasjoner – på godt og vondt.

Engels Springer Spanie: Str: Stor

Aktivitetsbehov: Stort

Pelslengde: Langhåret

Behov for pelsstell: Middels

Middels stor, aktiv, vennlig, samarbeidsvillig, lettdressert og sosial rase.

- Du sa jo at du ville ha en sosial rase. Vi hadde springer før vi fikk Kaisa.

*Dobbelpost. Bruk redigeringsfunksjonen. Mod Raksha.*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se på Sheltie du. Flotte, kjappe, våkne og omgjengelige hunder som passer veldig godt som førstegangshund. De mangler ingenting på energi og kjapphet, snuppa mi holder fint følge med BC-tispen.

EDIT: De er også supre i ag, lette å ha med seg rundt, og veldig pene:p Jeg ville nok ikke gått for Aussie som førstegangshund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått bort i fra Aussie nå... ESS er absolutt ikke noe for meg ! :P

Se på Sheltie du. Flotte, kjappe, våkne og omgjengelige hunder som passer veldig godt som førstegangshund. De mangler ingenting på energi og kjapphet, snuppa mi holder fint følge med BC-tispen.

EDIT: De er også supre i ag, lette å ha med seg rundt, og veldig pene:p Jeg ville nok ikke gått for Aussie som førstegangshund!

Ja, titter mye på sheltie nå ;)

men titter i annonser hele tiden da, for å prøve å finne den perfekte sheltie mix... hehe :P

*Dobbelpost. Bruk redigeringsfunksjonen. Mod Raksha.*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Engels Springer Spanie: Str: Stor

Aktivitetsbehov: Stort

Pelslengde: Langhåret

Behov for pelsstell: Middels

Middels stor, aktiv, vennlig, samarbeidsvillig, lettdressert og sosial rase.

- Du sa jo at du ville ha en sosial rase. Vi hadde springer før vi fikk Kaisa.

Hvorfor ikke springer ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...