Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Bjerke


Yodel

Recommended Posts

Mandag 26. Mai går ordinær påmeldingsfrist ut for NKK Bjerke.

Hvem har tenkt å melde på/ meldt på hit?

Noen som har tenk å være med på "festen" lørdags- kveld?

Vi kommer, og stiller 3 Basenjis. Selv om samboer'n er medlem av styret i NKK oslo/ Akershus, og dermed til dels ansvarlig for denne utstillingen har vi dessverre ikke mulighet til å bli med på "festen". Vi drar nemlig direkte etter utstillingen Lørdag for å få med oss "World Basenji Speciality" i Sverige søndagen. Dette blir da på en måte startskuddet for sommerens utstillingsturne med 4 utstillinger på 7 dager. Vi gleder oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 122
  • Created
  • Siste svar

DET var bra du minnet meg på! Hadde helt glemt det bort jeg...!

Jeg tror jeg skal debutere i utstillingsringen med Yippie og kanskje debutere i LP klasse 1? I tillegg skal jeg gå LP elite med Amira.

Noen spørsmål: Burde jeg melde på Yippie i junior eller unghundklassen? Hun blir 15 mnd 18. juni...

Utstillingen kan krasje med LP elite, burde jeg finne noen til å stille Yippie for meg? Finnes det noen handlere her inne som kunne tenke seg å stille henne for meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DET var bra du minnet meg på! Hadde helt glemt det bort jeg...!

Jeg tror jeg skal debutere i utstillingsringen med Yippie og kanskje debutere i LP klasse 1? I tillegg skal jeg gå LP elite med Amira.

Noen spørsmål: Burde jeg melde på Yippie i junior eller unghundklassen? Hun blir 15 mnd 18. juni...

Utstillingen kan krasje med LP elite, burde jeg finne noen til å stille Yippie for meg? Finnes det noen handlere her inne som kunne tenke seg å stille henne for meg?

Sonen kan være god å ha til tider :wub:

Som regel pleier jeg altid å melde på i den klassen der hunden min er eldst mulig, slik at den ser mer "ferdig" ut i forhold til sine konkurrenter. Unntaket er internasjonale utstillinger, dersom jeg tror sjansen er der for CACIB (int. Cert). Dette konkurrerer nemlig ikke juniorer om.

Tror du hun har noen sjans på cacib? (BIR/BIM vanligvis. Unntaket er om de allerede er int. champions) hadde jeg derfor ikke vært i tvil: Åpen unghund. Mener du at dette er utenfor rekkevidde hadde jeg nok satset på junior.

Ellers er det nok lurt å finne en "nød handler" just in case. Hvilken dag stilles Aussien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sonen kan være god å ha til tider :wub:

Som regel pleier jeg altid å melde på i den klassen der hunden min er eldst mulig, slik at den ser mer "ferdig" ut i forhold til sine konkurrenter. Unntaket er internasjonale utstillinger, dersom jeg tror sjansen er der for CACIB (int. Cert). Dette konkurrerer nemlig ikke juniorer om.

Tror du hun har noen sjans på cacib? (BIR/BIM vanligvis. Unntaket er om de allerede er int. champions) hadde jeg derfor ikke vært i tvil: Åpen unghund. Mener du at dette er utenfor rekkevidde hadde jeg nok satset på junior.

Ellers er det nok lurt å finne en "nød handler" just in case. Hvilken dag stilles Aussien?

Tusen takk for raskt svar!!

Siden jeg ikke har stillt henne i annet enn på valpeshow, er jeg veldig usikker på hva hun kan oppnå, men det er veldig mange aussier jeg synes er mye penere, så jeg tror ikke hun kan oppnå cacib. Tror jeg melder henne på junior jeg ;)

Aussiene stilles på søndagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KOmmer med de to svartingene mine :D Cæsar og Marissa, usikkert om jeg har penger til å melde på Lindka, vet ikke helt om det er så stas med såpass stor utstilling for mor enda, men er i tankene, men så var det å avse nesten 300 penger til hihi, som jeg ikke har hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kommer ikke og det er jammen første gang på mange år.

Da er vi i Finland med 1 x LC, 2 x utstilling og 1 x racing. Og racingen skal bli spennende gitt, det er første gangen :D

Lykke til til alle på Bjerke. Håper dere IKKE får samme været som ifjor :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Da har jeg meldt på Amira i lydighet. Med Yippie blir det debutering i både lydighet og utstilling (juniorklassen)! Det blir spennende å se om hun fungerer hvis det blir varmt...

Da er vi i samme båt :D

Jeg brå bestemte meg for å melde Talli på kl.1 siden det bare ble 100,- dyrere. Men vi får se om tannvisning og stå er ferdig til den tid (ja jeg er litt treg av meg kjenner jeg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi i samme båt :D

Jeg brå bestemte meg for å melde Talli på kl.1 siden det bare ble 100,- dyrere. Men vi får se om tannvisning og stå er ferdig til den tid (ja jeg er litt treg av meg kjenner jeg)

Så spennende! Yippie tusler på stå under mars, er utrolig på fellesdekk og hopp gjerne opp på tannvisning... Trener vi - neida...! Nå har vi noe å trene i mot, så vi får bare sette igang! Det gjelder deg og :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Så spennende! Yippie tusler på stå under mars, er utrolig på fellesdekk og hopp gjerne opp på tannvisning... Trener vi - neida...! Nå har vi noe å trene i mot, så vi får bare sette igang! Det gjelder deg og :D

Oh, kjenner igjen symtomene. Velger derfor å bare holde meg forann ørene og over "lese" den siste kommentaren din *lalalalalalalalala* :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For første gang på 4 år skal jeg ikke på Bjerke. Det er så tidlig i år, og jeg er på agilityleir i Sverige med Geir Grefstad hele uka. .. . . .

Jaja. Jeg får heller glede meg til resultatene deres!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg krysser virkelig fingrene for bedre vær enn i fjor... I fjor satt den ene skoen min fast i gjørma, og jeg måtte hale og dra med begge hender for å få den opp igjen :lol: Jeg har aldri brukt de skoene igjen, siden den ene har gjørme grodd fast både inni og utenpå *flir*

Ellers håper jeg det ikke blir altfor mange i Normas klasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi (jeg og en venninde) kommer med en whippet og to Whels Corgier:)

Vi er "nybegynnere" begge to, så detta blir spennende:)

Whippeten skal gå i junior klassen, og en whels corgi i unghund, og en i åpen klasse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ikke, er på SSRK (Svenska Spaniel og Retrieverklubben sin utstilling) og stiller :icon_confused:

Må forøvrig si jeg syntes det var en sinnsyk pris på middagen(!)

I Sverige i forbindelse med WDS hadde de en, og det var 200SEK for middag, dessert, musikk ovs..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
    • Jeg eier en selveier leilighet i et sameie. Helt uproblematisk. Leste vedtektene før jeg bydde/kjøpte og snakket med megler om dyrehold også først.  vi er vel rundt en 70 enheter tror jeg totalt på 5 bygg. Og jeg vet det er minst 10 hunder som bor her fast pr.d.d + folk som passer hund med ujevne mellomrom. Og en hau med katter er det også. Eneste regelen vi har er at hunder ikke skal i heisen pga allergi, det går bra siden hvert bygg kun er 4 etasjer. Tror dog det er folk som bryter den regelen ganske ofte som bor høyere opp en meg i første. 😂  Relativt nytt bygg da, ferdigstilt i 13/14 og dermed veldig god lydisolering også. 
    • Han fikk vite det når vi hadde hilsa på valpene! 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...