Gå til innhold
Hundesonen.no

Piping i bur


ingervildesaua

Recommended Posts

Ja hvis du er så trangsynt at du tror jeg ikke lufter bikkja mi uten at den sier fra, eller etter at den har sovet,lekt, fått mat osv. .Så får du jo bare tro det! Du klarer jo ikke å se poenget mitt da. .jeg sperrer vel ikke bikkja inne og venter på at hun skal pipe? Men jeg mener alikevel at det er greit at hundene kan si i fra om de må noe MELLOM (merk... Jeg skriver MELLOM!) luftingene...

Nå er det vel nettopp det Loke forsøker å formidle her da - at hunden TRENGER ikke å LÆRE å si fra dersom det er viktig for den å komme seg ut MELLOM luftingene... Det gjør de nemlig helt av seg selv dersom det er nødvendig, for ingen normal hund som har lært seg at den gjør fra seg utendørs, vil gjøre fra seg inne uten at den har forsøkt det meste for å komme seg ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 160
  • Created
  • Siste svar

Et av argumentene for å ha hunden i bur, er for å venne den på å være i bur i tilfelle man skal bort et sted og hunden må være i bur der. Jeg lurer på en ting (leste nettopp huggormtråden); går dere rundt og bærer hundene over skuldrene eller i armene når dere er på tur også, bare for å venne de på å bli bært i tilfelle de blir bitt av huggorm eller skader seg på annet vis? Det ville jo vært like logisk egentlig; det KAN jo skje at hunden er i en slik tilstand at den ikke kan/bør gå, og det at den skal henge helt rolig rundt nakken på noen mens vedkommende går, høres ut som noe man bør trene på.. eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå er alt dette ut av min verden iallfall. Tia piper ikke lenger når vi skal legge oss, og hun kan sove i 6 timer i strekk, og det passer meg utmerket :lol: Takk for råd og ulemper om dette.

Er det ikke fantastisk praktisk at valper gir opp så fort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest tråden her, så bestemte jeg meg for å prøve å kutte ut buret bare for å se.... Og nå har Blondie sovet uten bur i 3 dager :yes::lol: Bare EN gang har hun bæsjet inne... Og hun var hjemme alene på soverommet mitt også i dag mens jeg var på jobb... Da luftet sønnen min (nesten 11 år) henne i hagen før han dro på skolen og når han kom hjem igjen fra skolen, og gulvet var tørt, og ingenting var ødelagt! FANTASTISK! Flink bissevovv! :lol::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest tråden her, så bestemte jeg meg for å prøve å kutte ut buret bare for å se.... Og nå har Blondie sovet uten bur i 3 dager :lol::yes: Bare EN gang har hun bæsjet inne... Og hun var hjemme alene på soverommet mitt også i dag mens jeg var på jobb... Da luftet sønnen min (nesten 11 år) henne i hagen før han dro på skolen og når han kom hjem igjen fra skolen, og gulvet var tørt, og ingenting var ødelagt! FANTASTISK! Flink bissevovv! :):lol:

Hurra for at noen faktisk tar til seg råd de får,og forstår budskapet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest tråden her, så bestemte jeg meg for å prøve å kutte ut buret bare for å se.... Og nå har Blondie sovet uten bur i 3 dager :yes::lol: Bare EN gang har hun bæsjet inne... Og hun var hjemme alene på soverommet mitt også i dag mens jeg var på jobb... Da luftet sønnen min (nesten 11 år) henne i hagen før han dro på skolen og når han kom hjem igjen fra skolen, og gulvet var tørt, og ingenting var ødelagt! FANTASTISK! Flink bissevovv! :):lol:

Kjempebra! All ære til deg som har tatt det til deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest tråden her, så bestemte jeg meg for å prøve å kutte ut buret bare for å se.... Og nå har Blondie sovet uten bur i 3 dager :yes::lol: Bare EN gang har hun bæsjet inne... Og hun var hjemme alene på soverommet mitt også i dag mens jeg var på jobb... Da luftet sønnen min (nesten 11 år) henne i hagen før han dro på skolen og når han kom hjem igjen fra skolen, og gulvet var tørt, og ingenting var ødelagt! FANTASTISK! Flink bissevovv! :):)

Toppers! :P Ingenting er vel bedre enn det! :P Flink sønn du har, og hund også! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest tråden her, så bestemte jeg meg for å prøve å kutte ut buret bare for å se.... Og nå har Blondie sovet uten bur i 3 dager ;):P Bare EN gang har hun bæsjet inne... Og hun var hjemme alene på soverommet mitt også i dag mens jeg var på jobb... Da luftet sønnen min (nesten 11 år) henne i hagen før han dro på skolen og når han kom hjem igjen fra skolen, og gulvet var tørt, og ingenting var ødelagt! FANTASTISK! Flink bissevovv! :P:P

Det må jeg si! Så flott at du bestemte deg for å prøve :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest tråden her, så bestemte jeg meg for å prøve å kutte ut buret bare for å se.... Og nå har Blondie sovet uten bur i 3 dager :P :P Bare EN gang har hun bæsjet inne... Og hun var hjemme alene på soverommet mitt også i dag mens jeg var på jobb... Da luftet sønnen min (nesten 11 år) henne i hagen før han dro på skolen og når han kom hjem igjen fra skolen, og gulvet var tørt, og ingenting var ødelagt! FANTASTISK! Flink bissevovv! :P;)

Nå er jeg glad, stolt og imponert altså! Flinke deg som har tatt til deg velmente råd fra oss her inne! Det gikk jo bra også, og hva er vel bedre enn å slippe å stenge hunden inne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest tråden her, så bestemte jeg meg for å prøve å kutte ut buret bare for å se.... Og nå har Blondie sovet uten bur i 3 dager :P :P Bare EN gang har hun bæsjet inne... Og hun var hjemme alene på soverommet mitt også i dag mens jeg var på jobb... Da luftet sønnen min (nesten 11 år) henne i hagen før han dro på skolen og når han kom hjem igjen fra skolen, og gulvet var tørt, og ingenting var ødelagt! FANTASTISK! Flink bissevovv! :P;)

Så flott! Jeg håper du inspirerer mange! Hunder klarer seg godt uten bur de, bare man gir dem en sjanse.

Flinke Blondie, og flinke Blodiemamma! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...