Gå til innhold
Hundesonen.no

Kvinne har 48 hunder


Argyr

Recommended Posts

  • Svar 882
  • Created
  • Siste svar

Hva er det egentlig dette mennesket vil? Jeg skjønner det bare ikke. Her skal det avles hund, koste hva det koste vil - får man ikke tilgang på renrasa hunder, får man vel avle blandinger? Jeg er bare redd all motstanden fra hundefolk gjør dette mennesket enda mer innbitt. Trist, trist, trist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det egentlig dette mennesket vil? Jeg skjønner det bare ikke. Her skal det avles hund, koste hva det koste vil - får man ikke tilgang på renrasa hunder, får man vel avle blandinger? Jeg er bare redd all motstanden fra hundefolk gjør dette mennesket enda mer innbitt. Trist, trist, trist.

Helt enig!

Om damen ikke er helt stabil ,forstår jeg ikke hvorfor Mattilsynet får ut finger'n for å være ærlig.

Denne "avlingen" på hummer og kanari tjener ingen på bortsett fra damen da.

Utestengt fra SKK og om jeg husker rett NKK? Det burde da gitt visse signaler til Damen,men tydeligvis blir dette ikke plukket opp.

Det er utrolig mye dritt avling der ute og hvorfor i alle dager skal ikke vi som hundekjøpere bli advart mot useriøse "oppdrettere"

Personlig synes jeg dette skulle inn i Forbrukerrådet/ombudet og finne lister over oppdrettere med dårlig meritter/mishandling osv. Vi kan jo sjekke et firma i Brønnøysundregistret om vi er i tvil..så hvorfor ikke lage et oppdretter register. Ja vet det blir vanskelig,men må da være lov å drømme.

Så igjen,hva med dyra sine rettigheter? Skal det virkelig være lov å behandle dyr som dritt osv uten at noen offentlige instanser kan gjøre noe? Mattilsynet har like mye makt som meg i å stoppe bikkja fra å drite i nedoverbakke (grovt fortalt)

Ja takk til PM ang.ny side..Har 2 stk nå men ene er innaktiv

Zoey : fant ikkeno jeg .mulig jeg søkte på feil ting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

> Hentet fra Facebook:

> INVITASJON TIL DEMONSTRASJON

> Med tillatelse fra Politiet skal vi ha en demonstrasjon på

> Flisa, 02.10.09., kl 1800.

> Demonstrasjonen skal være for å gi dyrene en stemme! Vi krever

> nå at vi får et eget ”Dyrepoliti” i Norge, men vi vil også at

> Mattilsynet og Dyrevernet skal være TO instanser, ikke

> sammenslått som det er i dag. Slik det er i dag, fungerer

> ikke. Dyr lider over hele Norge og Mattilsynet snur ryggen

> til. Dette må vi sette en stopper for!!

> Derfor har vi nå de to siste månedene hatt en

> underskriftkampanje i hele Norge, og disse underskriftene skal

> leveres til en stortingsrepresentant etter demonstrasjonen.

> Gir ikke det noen endringer eller reaksjoner, kommer vi bare

> til å fortsette! MEN; nå skal vi altså ha en demonstrasjon på

> Flisa, og dyrene trenger mange representanter til å være med,

> så KOM IGJEN FOLKENS!

> Jeg vil gjerne ha en oversikt over hvor mange vi blir, så ring

> meg eller send meg en mail hvis du vil være med.

> Dette er jo på kveldstid, så fakler og plakater vil gjøre

> susen. Dette skal være en stille demonstrasjon, og vi starter

> i enden av Kaffegata og beveger oss opp til Rådhuset. Der vil

> det bli holdt noen apeller.

> VELKOMMEN!

> Kontakt:

> Marte Bergødegård

> E-mail: info@bergsdale.eu

> Mobil: 95256944

> HUNDER ER OGSÅ VELKOMMEN (Men selvfølgelig må de være under

> kontroll, vi kan ikke ende opp med noe hundekrangel!)

Tv2 vil dekke demonstrasjonen.

Det ryktes om et blandingsvalpekull til hos kvinnen. dachsblandinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både finn.no og dyrenett.no har slettet annonsen på rottweilerblandingene, men de ligger fremdeles til salg på zett.no :sint_01:

Er litt ambivalent i forhold til dette, for det er jo viktig å få valpene ut av det huset så fort som mulig - på en annen side vil hun jo bare fortsette å avle så lenge hun får solgt dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sikkert veldig stygg nå. Men jeg har faktisk ikke troen på denne anonymiseringen av denne (og andre) personer. Det gir dem rom for å fortsette, fordi det bare er et "fåtall" av Norges befolkning som vet helt sikkert HVEM denne damen er.

Jeg er for praktiseringen av "å henge ut folk" som gjør slike ting - slik som i endel andre land rundt om i verden.

Jeg vet at det blir praktisert uthenging av folk med fantastiske resultater rundt om i verden. feks: voldtekts forbrytere. Du henger opp en plakat på et supermarked og vips- så vet alle hva du har gjort, og hvem de skal passe seg for. Du kan ikke lenger skjerme dine dumme handlinger. Man ser jo tydelig hva som har skjedd i denne saken, damen har blitt holdt anonym i den grad det går ann, og folk har vært dumme nok til å omplassere hundene sine til henne i uvisshet. Noe slikt hadde kanskje aldri (aldri si aldri, tatti) skjedd om folk rundt om i Norge viste på forhånd at "den damen gir du ikke noe hund til..."

See my point?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

See my point?

Har du noen gang hørt om rettssikkerhet? At man ikke skal dømmes uten hjemmel i en lov? At man har rett til anonymitet?

Klarer du å se for deg de fatale konsekvensene det vil ha for en person om det henges opp plakater med bilde av vedkommende og teksten "Pass deg for ham, han er en voldtektsmann!" på butikker, skoler og legekontor i nærmiljøet hvis denne personen da skulle vise seg å være uskyldig? Alternativt hvis vedkommende blir dømt og soner sin straff - når vedkommende da slipper ut igjen, vil det være umulig å starte et nytt liv om alle veit hvem du er og hva du har sonet for, og således ikke ønsker å ha noe som helst med deg å gjøre.

Rettssikkerheten i Norge innebærer ikke bare en rettferdig rettssak, men også at man skal begrense den uformelle og utilsiktede straffen når en person enten er uskyldig, eller har sonet ferdig straffen. Så langt er ikke saken med Åsnes-kvinnen kommet til rettssalen, og da er det blodig urettferdig om hun skal henges ut i alle landets medier og på butikkene i området der hun bor. Selv om det selvfølgelig kan være frustrerende at hun har mulighet til å skaffe seg nye hunder, må denne frustrasjonen rettes mot det lokale lensmannskontoret (som ikke har fått i gang rettssak enda). En slik frustrasjon skal ikke gå utover kvinnens rettssikkerhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes faktisk det er relativt ille å henge ut et menneske som a) ikke er dømt, og som b) mest sannsynlig er veldig, veldig syk, på denne måten. Maken til hekseprosess. Å være med i lovlige demonstrasjoner, å være lei seg for at hun fortsatt har hunder og forbannet på systemet - helt greit, og selvsagt! Men måten noen av dere skriver på, nei ... Jeg får lyst til å spy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes faktisk det er relativt ille å henge ut et menneske som a) ikke er dømt, og som b) mest sannsynlig er veldig, veldig syk, på denne måten. Maken til hekseprosess. Å være med i lovlige demonstrasjoner, å være lei seg for at hun fortsatt har hunder og forbannet på systemet - helt greit, og selvsagt! Men måten noen av dere skriver på, nei ... Jeg får lyst til å spy.

Helt enig, men vil også tilføye at i neste sak som er lik dette, kan det være vi tar feil og henger ut en uskyldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er for praktiseringen av "å henge ut folk" som gjør slike ting - slik som i endel andre land rundt om i verden.

Jeg vet at det blir praktisert uthenging av folk med fantastiske resultater rundt om i verden. feks: voldtekts forbrytere. Du henger opp en plakat på et supermarked og vips- så vet alle hva du har gjort, og hvem de skal passe seg for. Du kan ikke lenger skjerme dine dumme handlinger. Man ser jo tydelig hva som har skjedd i denne saken, damen har blitt holdt anonym i den grad det går ann, og folk har vært dumme nok til å omplassere hundene sine til henne i uvisshet. Noe slikt hadde kanskje aldri (aldri si aldri, tatti) skjedd om folk rundt om i Norge viste på forhånd at "den damen gir du ikke noe hund til..."

See my point?

Men jeg tror ingen land (vi liker å sammenligne oss med i hvert fall...) gjør dette uten at vedkommende har fått en rettskraftig dom mot seg. Om folk skulle kunne henges ut på mistanke, ville det kunne gi en del mindre heldige resultater - hva om noen mener at du mishandler hundene dine og henger opp lapp på den lokale matbutikken, eller verre - hva om noen mistenker deg for å begå overgrep mot små barn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

"Damen" annonserer igjen valper på dyrenett + noe som heter vovve.net og på zett.no, mens på finn er annonsen slettet...igjen :)

I tillegg opererer hun med e-mail adresse på dyrenett som er: duerengedigendust@...... :lol: Sier vel litt om hvor "stabil" damen er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir dårlig..... :D

Og sorry asså, men om det ser ut som dritt, det lukter dritt og det tom smaker dritt - ja da er det sannsynligvis dritt! Dama er IKKE uskyldig selv om vårt elendige rettsvesen ikke har greid å få dømt henne!

...føler meg bare trist og maktesløs over at et sånt menneske skal få lov til å fortsette og fortsette og fortsette uten at de som har mulighet gjør noe som helst!

DRITTKJERRING!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå syns jeg man skal la damen få være i fred og heller konsentrere dere om å prøve å rette energien dit det kan ha en virkning. Det er hverken hennes eller deres feil at systemet ikke virker som det er nå. Dama trenger hjelp virker det som, medisinsk hjelp. Å 'headhunte' henne slik med å følge med på alle bevegelsene hennes er i brudd med loven. NEI - jeg unnskylder ingen, men å bruke sonen til dette syns jeg ikke er rett. (ferdig med den saken og svarer ikke på kommentarer rundt dette)

Bruk energien f.eks her:

INVITASJON TIL DEMONSTRASJON

Med tillatelse fra Politiet skal vi ha en demonstrasjon på

Flisa, 02.10.09., kl 1800.

Demonstrasjonen skal være for å gi dyrene en stemme!

Vi krever nå at vi får et eget ”Dyrepoliti” i Norge, men vi vil også at Mattilsynet og Dyrevernet skal være TO instanser, ikke sammenslått som det er i dag.

Slik det er i dag, fungerer det ikke.

Dyr lider over hele Norge og Mattilsynet snur ryggen til.

Dette må vi sette en stopper for!

Derfor har vi nå de to siste månedene hatt en underskriftkampanje i hele Norge, og disse underskriftene skal leveres til en stortingsrepresentant etter demonstrasjonen.

http://www.brukshundforumet.com/nok-er-nok-mattilsynet/

Gir ikke det noen endringer eller reaksjoner, kommer vi bare til å fortsette!

MEN; nå skal vi altså ha en demonstrasjon på Flisa, og dyrene trenger mange representanter til å være med, så KOM IGJEN FOLKENS!

Jeg vil gjerne ha en oversikt over hvor mange vi blir, så ring meg eller send meg en mail hvis du vil være med.

Dette er jo på kveldstid, så fakler og plakater vil gjøre susen. Dette skal være en stille demonstrasjon, og vi starter i enden av Kaffegata og beveger oss opp til Rådhuset. Der vil det bli holdt noen apeller.

VELKOMMEN!

HUNDER ER OGSÅ VELKOMMEN (Men selvfølgelig må de være under kontroll, vi kan ikke ende opp med noe hundekrangel!)

edit: *bahh, selvfølgelig er navn og tlf fjernet derfra ser jeg - intensjonen var jo god da og man kan vel møte opp likevel - samt kanskje finne infoen her andre plasser, der kontaktnavn og nr er*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå syns jeg man skal la damen få være i fred og heller konsentrere dere om å prøve å rette energien dit det kan ha en virkning. Det er hverken hennes eller deres feil at systemet ikke virker som det er nå. Dama trenger hjelp virker det som, medisinsk hjelp. Å 'headhunte' henne slik med å følge med på alle bevegelsene hennes er i brudd med loven. NEI - jeg unnskylder ingen, men å bruke sonen til dette syns jeg ikke er rett. (ferdig med den saken og svarer ikke på kommentarer rundt dette)

Bruk energien f.eks her:

INVITASJON TIL DEMONSTRASJON

Med tillatelse fra Politiet skal vi ha en demonstrasjon på

Flisa, 02.10.09., kl 1800.

Demonstrasjonen skal være for å gi dyrene en stemme!

Vi krever nå at vi får et eget ”Dyrepoliti” i Norge, men vi vil også at Mattilsynet og Dyrevernet skal være TO instanser, ikke sammenslått som det er i dag.

Slik det er i dag, fungerer det ikke.

Dyr lider over hele Norge og Mattilsynet snur ryggen til.

Dette må vi sette en stopper for!

Derfor har vi nå de to siste månedene hatt en underskriftkampanje i hele Norge, og disse underskriftene skal leveres til en stortingsrepresentant etter demonstrasjonen.

http://www.brukshundforumet.com/nok-er-nok-mattilsynet/

Gir ikke det noen endringer eller reaksjoner, kommer vi bare til å fortsette!

MEN; nå skal vi altså ha en demonstrasjon på Flisa, og dyrene trenger mange representanter til å være med, så KOM IGJEN FOLKENS!

Jeg vil gjerne ha en oversikt over hvor mange vi blir, så ring meg eller send meg en mail hvis du vil være med.

Dette er jo på kveldstid, så fakler og plakater vil gjøre susen. Dette skal være en stille demonstrasjon, og vi starter i enden av Kaffegata og beveger oss opp til Rådhuset. Der vil det bli holdt noen apeller.

VELKOMMEN!

HUNDER ER OGSÅ VELKOMMEN (Men selvfølgelig må de være under kontroll, vi kan ikke ende opp med noe hundekrangel!)

det virker som de ikke har tillatelse fra politiet lenger, fikk denne idag:

Kjære alle sammen!

Vedrørende demonstrasjonen på Flisa 2.oktober for å bedre dyrs rettsvern:

Det har dukket opp noen problemer underveis… Vi fikk jo fått tre muntlige tillatelser i forkant til å avholde demonstrasjonen fra Politiet, hvor vi da selvfølgelig trodde at alt var i orden. Men nå har plutselig Politiet har trukket denne tillatelsen, og vi har fått avslag, noe vi har klaget på, men som resulterte i et nytt avslag.

Men det vil ikke si det samme som at vi gir oss eller trekker demonstrasjonen. Vi bare flytter den til privat grunn! Så samme dato, samme klokkeslett, men annet sted. Vi møtes oppe i Kaffagata og går en tur der, men da må vi være stille og ikke gjøre noe ut av oss. Etter gåturen kjører vi til et jorde hvor vi har fått tillatelse fra grunneier til å ha en markering med appeller. Det tar et par minutter å kjøre fra Flisa og ned til dette jordet.

TV2 og noen andre media kommer fortsatt, samt vår advokat Robert Voldhuset. Så jeg håper at alle dere også kommer, selv om det ikke blir den "store" demonstrasjonen vi hadde håpet på og planlagt i lang tid nå. Men husk at vi gjør dette for dyrene! Og da spiller det ingen rolle hvor vi er, bare vi får fram vårt budskap! Og det er at vi vil ha en endring i dyrs rettsvern i Norge, vil ønsker at Mattilsynet og Dyrevernsnemda får komme tilbake til to instanser slik det var før, og vi vil ha strengere straffer ved vanskjøtsel og mishandling av dyr, og sist men ikke minst så ønsker vi et dyrepoliti!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå syns jeg man skal la damen få være i fred og heller konsentrere dere om å prøve å rette energien dit det kan ha en virkning. Det er hverken hennes eller deres feil at systemet ikke virker som det er nå. Dama trenger hjelp virker det som, medisinsk hjelp. Å 'headhunte' henne slik med å følge med på alle bevegelsene hennes er i brudd med loven. NEI - jeg unnskylder ingen, men å bruke sonen til dette syns jeg ikke er rett. (ferdig med den saken og svarer ikke på kommentarer rundt dette)

Ja riktig. For det er ikke det at dama har fått være i fred som gjorde at det ble som det ble hos henne i utgangspunktet, så det syns jeg var en strålende god ide (jah, sarkastisk ja).

Og hvordan i huleste h***** kan det være ulovlig å "følge med på alle bevegelsene hennes" når hun legger de ut på offentlige fora? Det er snakk om annonser HUN legger ut, for svarte :D

Nei, jeg hadde heller ikke svart på reaksjoner på et - forhåpentligvis - så lite gjennomtenkt utbrudd som du kommer med her, var jeg deg..

EDIT: Og jeg kan seriøst ikke helt se at det er noe bedre å lage et folkeoppmøte i all offentlighet i damas hjemmekommune enn det er å diskutere saken på nett.. Sorry.. Forklar det gjerne for meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...