Gå til innhold
Hundesonen.no

Vi har fått valper 13/4!


Guest Dratini

Recommended Posts

  • Svar 260
  • Created
  • Siste svar
Guest Dratini
Så spennende :ahappy: Blir morsomt å se hva som kommer... Men jeg tør ikke tippe.

Jeg har tippet selv, men er virkelig usikker på antall :wub:

Hannen har hatt 5 kull tidligere, 2 i Tyskland, ett i Nederland, ett i England og ett i Finland, totalt 30 valper. Av disse 30 valpene er det 12 hanner og 18 tisper og kun i to kull har det vært født flere hanner enn tisper. 6H/2T, 2H/1T, 2H/5T, 1H/3T og 1H/7T (ikke i samme rekkefølge som landene). Det skal også nevnes at kun en av de andre tispene ble paret mer enn en gang (Amy og Biko pare hele 4 ganger på 3 dager, skikkelig kjærlighetspar var de :icon_redface: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Nå ligger hun og presser, regner med at vannet går snart...

Dette er spennende! Håper ikkje tempen går opp igjen no då.. tipper 5 valper, 3 hanner og 2 tisper.

Skjønner ikke helt hva du mener??? Tempen går ned, for så å gå opp igjen, vannet går og fødselen begynner. Sånn var det sist gang og slik har det vært hos de andre hundene som jeg har vært med på valping hos (Grønnlandshunder, Collie og Schäfer...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ligger hun og presser, regner med at vannet går snart...

Skjønner ikke helt hva du mener??? Tempen går ned, for så å gå opp igjen, vannet går og fødselen begynner. Sånn var det sist gang og slik har det vært hos de andre hundene som jeg har vært med på valping hos (Grønnlandshunder, Collie og Schäfer...).

Alexis "rota" med tempen i tre daga før ho fødte. Ho grov i valpekassa i nesten ei veke før det skjedde noko. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Amy sin temp går ned og så opp igjen og så er fødselen i gang i løpet av 24 timer. Å grave i kassa er noe hun gjør de siste timene, men dette er jo noe som er forskjellig fra tispe til tispe.

Kl 08.16 kom første valp, kl 09.06 nr 2 og kl 10.15 kom valp nr 3. Det er flere igjen... Og til dere som har gjettet... Kjønn og farger kommer etterhvert :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...