Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvem er dere på Hundesonen?


Cloudberry

Recommended Posts

  • Svar 129
  • Created
  • Siste svar

22 år gammel østlending som lever i eksil (studerer) i Tromsø. Jobber som ponniridelærer ved siden av studiene, og har en Spike. Spike er kjøpt som phalene, er en papillon og høres ut som et marsvin. Han er veldig ivrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg heter Anette (sier seg kanskje selv utifra nicket men...), blir 21 år om ca 2 uker, bor i Oslo og studerer sivilmarkedsføring på BI :ahappy:

Jeg har to engelske springer spaniels, Orry er snart 6 år og Norma er 6 måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg heter også Anette, er 24, utvandra vestlending, bor i oslo. Jobber som fagpedagogassistent og nattsykepleier for øyeblikket, men setter nok baken på skolebenken igjen til høsten for å bli pedagog på ordentlig.

Har Abby/ knøttis - petit brabancon på et drøyt år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg heter Tina, er 21 (22 i mars) og bor for tiden i Kongsberg, vokste opp i Hønefoss aka Chickenfalls... Jobber fortida med drifting av SAP (kjeedelig IT) og tar generell studiekompetanse. Planen er å søke på et studium i Bø til neste år, men får se hva som skjer. Har en sånn livsfarlig schæfer ( :ahappy: ) på 3 1/2 år som opptar den tida som ikke går med til lekser... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 32 (snart 33), gift og har 2 barn, 2 hunder og en katt. Har bodd i Sverige siden 1999 og trives ganske bra der.

Jeg har värt sykemeldt (og mammaledig) i 3 år nå, men har nå begynt å arbeidstrene på mitt gamle arbeidsted; en gruppebolig for demente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navnet står i nicket - jeg heter altså Maria.

Jeg er 18 år gammel, født i -89, og bor på Fjellhamar i Lørenskog (ikke langt fra Oslo). Jeg går for tiden siste året på Lillestrøm vgs. der jeg tar realfag og tysk fordypning. I tillegg jobber jeg på dyrebutikk her på lørenskog, og har planer om å ta flere fag og å jobbe kommende semester, slik at jeg kan studere om et par år. Drømmen er å bli veterinær, eller å studere jus eller arkitektur, helst i Tyskland. Men hva jeg ender opp som er ennå ganske uvisst. :)

Hjemme har jeg en hund og et akvarie, og er generelt veldig glad i dyr. Chessea (hunden) er 2,5 år gammel, og eies sammen med familien min. De store drømmen er å drive eget oppdrett av Portugisisk vannhund. :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg heter Marie, er 18 år og bor i Oslo. Jeg går 2. året på videregående(studiespesialisering), men i ferier jobber jeg på SFO med barn med nedsatt funksjonsevne. Jeg har to hunder, Vesla (strihåret dachs på litt over 2,5 år) og Chili (belgisk fårehund, tervueren på 2 år).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingvild, er østlending som har bodd på sørvestlandet i litt over fire år, er tjue selv. Har to hunder, Border Collien Akersborg Knott, og Shetland Sheepdog tispen Zima, som jeg har på fòr. Studerer religion, og skal bli journalist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn: Mikkel

Alder: 30 :)

Hunder: Nirm en korthåra BC hannhund på 6 år. Vida, IKEA schäfer på straks 4 år (trur hu egentlig er sånn bruksschäfer da, men hu er "feilfarga"... :)).

Jobber med: Lysslukking og dørlåsing, også kalt Vekter. Evighetsstudent (kan man bli avhengig?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn: Mikkel

Alder: 30 :)

Hunder: Nirm en korthåra BC hannhund på 6 år. Vida, IKEA schäfer på straks 4 år (trur hu egentlig er sånn bruksschäfer da, men hu er "feilfarga"... :)).

Jobber med: Lysslukking og dørlåsing, også kalt Vekter. Evighetsstudent (kan man bli avhengig?).

haha, trodde ikke man kunne le så mye av en enkelt presentasjon :D

Kathrine

17år

Skoleslave på tidligere almenn,nå pent kalt "studieforbredende". Skal vel bli advokat en gang i tiden om karakterene holder...

Jobber i en søt liten dyrebutikk innimellom ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg heter Tone, 56 år, er vel den eldste her på sonen. Har to, snart tre barnebarn.

Er sykepleier, driver endel med maling, akryl og akvarell. Skal begynne på Nydalen kunstskole i April.

Eier Sibrian Husky: Inka og Odin som er kullsøsken, snart to år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heter Sara og er 26 år. Bor i Trondheim og jobber som servitør. Til høsten starter jeg på skole igjen og til vinteren (08) får jeg meg en Parson tispe :)

Er forresten datteren til "PippinogSymra" her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg heter Tone, 56 år, er vel den eldste her på sonen. Har to, snart tre barnebarn.

Er sykepleier, driver endel med maling, akryl og akvarell. Skal begynne på Nydalen kunstskole i April.

Eier Sibrian Husky: Inka og Odin som er kullsøsken, snart to år.

Trodde jeg var eldst jeg, med mine snart 52. (Det er :P det, 30 er ikke :P !)

Heter Heidi

Jobber som lærer/rådgiver

Har wheatenterrieren Pippin (bamsefar) og beardisen Symra (pjuskeguri).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...