Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvem er dere på Hundesonen?


Cloudberry

Recommended Posts

  • Svar 129
  • Created
  • Siste svar

(fullstendig OT, men jeg får litt sånn "anonyme alkoholikere" følelse her jeg... *knis* "Hei. Jeg heter xxx og er xxx gammel og har drevet med xxx i mange år"... (alle de andre ) "Hei xxx"

*ler*)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(fullstendig OT, men jeg får litt sånn "anonyme alkoholikere" følelse her jeg... *knis* "Hei. Jeg heter xxx og er xxx gammel og har drevet med xxx i mange år"... (alle de andre ) "Hei xxx"

*ler*)

Hihi, jeg og:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(fullstendig OT, men jeg får litt sånn "anonyme alkoholikere" følelse her jeg... *knis* "Hei. Jeg heter xxx og er xxx gammel og har drevet med xxx i mange år"... (alle de andre ) "Hei xxx"

*ler*)

Hehe, ble litt AA ja!

Men veldig trivelig at så mange vil fortelle litt om seg selv da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(fullstendig OT, men jeg får litt sånn "anonyme alkoholikere" følelse her jeg... *knis* "Hei. Jeg heter xxx og er xxx gammel og har drevet med xxx i mange år"... (alle de andre ) "Hei xxx"

*ler*)

Bare at det mengler noen tåredryppende historier om avhengigheten, hvordan familie og venner prøver å distansere seg fra deg, og hvor mange ganger du har prøvd å slutte. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeanette-Kristin, blir 19 i sommer :P

Går siste året på vgs, påbygging.

Håper å komme inn på folkehøyskole til høsten, aner ikke hva jeg skal bli, men har veldi lyst å reise mye ;)

Har blandingshunden Bono på snart 2år :P

er ikke det litt kjipt å ha bikkje hvis man har lyst å reise veldig mye?

det er liksom en av grunnene til at jeg faktisk skaffer meg hund, jeg har så flyskrekk at jeg aldri kommer meg noen steds. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(fullstendig OT, men jeg får litt sånn "anonyme alkoholikere" følelse her jeg... *knis* "Hei. Jeg heter xxx og er xxx gammel og har drevet med xxx i mange år"... (alle de andre ) "Hei xxx"

*ler*)

"annonyme sonenavhengige"? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke det litt kjipt å ha bikkje hvis man har lyst å reise veldig mye?

Jeg har haft hund selv om jeg har rejst meget, ofte når jeg har rejst i europa har hundene enten været med, eller været hos familien, og når det jeg har rejst til Thailand eller andre oversøiske rejsemål så har min familie også taget dem, selvom jeg måske har været væk i 1½-3 måneder, men nu har min familie også stort hus med stor have og hund selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(fullstendig OT, men jeg får litt sånn "anonyme alkoholikere" følelse her jeg... *knis* "Hei. Jeg heter xxx og er xxx gammel og har drevet med xxx i mange år"... (alle de andre ) "Hei xxx"

*ler*)

;)

"annonyme sonenavhengige"? :P

HAHA! *Rekker forsiktig opp hånden for å presentere meg* :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taran, 16år gammel(snart17) fra Sokna ved Hønefoss. Går mitt første år på medier og kommunikasjon på Hønefoss videregående. Jobber i tilegg på en shellstasjon noen ganger i mnd og har tidligere jobbet på cafe og Norefjell.

Har 4 hunder hjemme. Hei Heison og Pan, to elghundgutter på 6 og 9år som jaktes med. Elghundjenta Betty på snart 2 som driver med litt av hvert og Australian Shepherden Tella på snart 3år, som det trenes og konkurreres med :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg heter Marthe og er 18 år. Lever langt ute på landet (et sykke fra Haugesund) med ei schäfertispe, border collie hannhund, malinois tispe og ei border collie/australsk kelpie tispe :P Trener lydighet, IPO og bruks.

Ellers så går jeg på linjen medier og kommunikasjon, og jobber på hundepensjonat ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Maritus

Jeg heter Marita, blir 14 år i Mars, så kan vell nesten kalle meg 14? :P Jeg bor i Larvik og går i 8. klasse på Hedrum ungdomsskole. Mine interesser og lidenskap er dyr. Det dyret jeg har falt mest for er hund da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Susanne er navnet og revetal er stedet, 17år er alderen. For de som ikke vet hvor det er så er det i Re kommune i vestfold.

Går 2.året på Re vgs. På linja helsefagarbeider. Jobber også på et gammlehjem, og skal til slutt bli sykepleier regner jeg med. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke det litt kjipt å ha bikkje hvis man har lyst å reise veldig mye?

det er liksom en av grunnene til at jeg faktisk skaffer meg hund, jeg har så flyskrekk at jeg aldri kommer meg noen steds. :lol:

Det er vell kanskje ikke det mest praktiske, men kommer til å ta med hunden så mye som mulig, ellers kommer han til å være med mamma å pappa. Det vil liksom ikke bli reiser som varer over flere månder, selv om jeg aller helst kunne tenke meg å flytte til utlandet, da slepper jeg å reise så mye :P og da blir han selfølgelig med :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg heter Heidi og er 17 år (blir 18 i september). Jeg bor i Drammen, og går fortiden på drm. vgs med fordypning i realfag (fysikk, matte, biologi og kjemi). Jeg har planer om å ta ett år på folkehøgskole etter vgs (hundekjøring og friluftsliv) også vil jeg til Bergen og studere enten biologi eller fysikk.

Jeg har golden retrieveren Elwira som er snart 4 år :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare at det mengler noen tåredryppende historier om avhengigheten, hvordan familie og venner prøver å distansere seg fra deg, og hvor mange ganger du har prøvd å slutte. :lol:

Hehe.. ja, sant nok. Men typisk at en jusstudent skulle henge seg opp i slike detaljer da :P

"annonyme sonenavhengige"? :P

Yes! Der var den! Bortsett fra at den manglet "klangen" liksom.

:P

HAHA! *Rekker forsiktig opp hånden for å presentere meg* :P

Jeg har vel strengt tatt ikke sagt "hei" selv jeg! Dame fra Bergen, en gal pels med fire ben med tankene sine 200 meter ut i omkrets til enhver tid. Pelsen lyder navnet Sofus, blir tre år i mars og oppfører seg egentlig som en eh.. valp.

Ellers to katter og et hus fullt av hybelkaniner!

Og ja, en smule soneavhengig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...