Gå til innhold
Hundesonen.no

Fibi og Scilos sin tråd.

ida

Recommended Posts

Skrevet
Helt enig! Men jeg tror virkelig ikke det vil være noe problem å få godkjent en kastraksjon her i Norge heller, med tanke på a) bakgrunnen til hunden, og b) at det virker som veldig mange veterinærer mener at "medisinsk grunn" er et relativt begrep.

Da forhører jeg meg litt rundt om pris og slikt, samt betaler tilbake "redda Skilos" - gjelda mi til supersnille Jane, før vi satser på at hans evne (og lyst) til å forplante seg blir historie.

• Svar 435
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Da forhører jeg meg litt rundt om pris og slikt, samt betaler tilbake "redda Skilos" - gjelda mi til supersnille Jane, før vi satser på at hans evne (og lyst) til å forplante seg blir historie.

*føle seg veldig, veldig snill... * :)

Skrevet
Noen baller som det teknisk sett ikke er lov til å fjerne her til lands, uten at det ligger medisinske grunner bak... :fisk_01:

I know, men det er de færreste dyrleger som bryr som om den loven har jeg inntrykket av. Tipper at det foregår fler kastrasjoner på ikke-medisinsk grunnlag enn på et medisinsk grunnlag sånn rundt om i Norge. :)

Jeg vet ihvertfall om jeg hadde hatt hannhund om ikke skulle brukes i avl eller på utstilling så hadde jeg klippet bjeller, hehe, og derfor har jeg tisper...? :)

*føle seg veldig, veldig snill... * :)

Du ER snill du Jane! :P

Skrevet
Du ER snill du Jane! :lol:

Det er hun! :lol: Nå gleder vi oss veldig til å treffe onkel Snorre til helgen, kanskje. Har tatt det litt med ro nå de første dagene for å finne ut litt hvordan ting egentlig fungerer når man bor sånn i en familie og hører til "på orntli'"

Skrevet
Det er hun! :lol: Nå gleder vi oss veldig til å treffe onkel Snorre til helgen, kanskje. Har tatt det litt med ro nå de første dagene for å finne ut litt hvordan ting egentlig fungerer når man bor sånn i en familie og hører til "på orntli'"

Vi gleder oss også! Veldig... :lol:

Skrevet
Flere bilder? :lol:

Sitter på jobben, så bilder må vente litt. Kanskje supersnille Jane har med kamera til helgen så vi kan legge ut noen kjempefine speilrefleksbilder. :lol:Smiske smiske

Skrevet
Sitter på jobben, så bilder må vente litt. Kanskje supersnille Jane har med kamera til helgen så vi kan legge ut noen kjempefine speilrefleksbilder. :lol:Smiske smiske

Selvfølgelig skal kamera være med! :lol: Hadde du trodd noe annet...? :rolleyes:

Skrevet

Ganske så lurt! :lol: Regner meg at alt er i skjønneste orden?

Selvfølgelig skal kamera være med! ;) Hadde du trodd noe annet...? :rolleyes:

Si meg en ting, har Ida møtt deg før egentlig...? :lol:

Skrevet
Ganske så lurt! :lol: Regner meg at alt er i skjønneste orden?

Si meg en ting, har Ida møtt deg før egentlig...? ;)

Alt er veldig bra, men han trenger mye bekreftelse (eller er ekstremt kosete som man også kan kalle det :lol: ), og er ganske sikkert ganske sliten etter å ha reist i tre døgn for så å bli bombardert med nye inntrykk, klima, etc. Så uansett om han spretter opp klar for action, sånn omtrent bare jeg vrir meg litt på stolen, tror jeg det er lurt å gire ned litt til å begynne med. Eller kanskje også nettopp derfor. :rolleyes:

Men kameraet har jo ikke regndekken, så det er slett ikke alltid det får være med på tur! Kamera med pels kunne kanskje ha vært en løsning.. :lol:

Skrevet
Alt er veldig bra, men han trenger mye bekreftelse (eller er ekstremt kosete som man også kan kalle det :lol: ), og er ganske sikkert ganske sliten etter å ha reist i tre døgn for så å bli bombardert med nye inntrykk, klima, etc. Så uansett om han spretter opp klar for action, sånn omtrent bare jeg vrir meg litt på stolen, tror jeg det er lurt å gire ned litt til å begynne med. Eller kanskje også nettopp derfor. :rolleyes:

Men kameraet har jo ikke regndekken, så det er slett ikke alltid det får være med på tur! Kamera med pels kunne kanskje ha vært en løsning.. :lol:

På "vanlig" tur i regn får ikke kamera være med, men ved veldig spesielle anledninger er det noe som heter paraply... :lol:

Edit: men det er ikke noe å lure på, jeg har nemlig bestilt et par kuldegrader og sol både fredag og lørdag, så det blir strålende fotovær.. ;)

Skrevet

Ja det er kanskje lurt å ha litt ro trening da, hehe men det kan du jo litt som så det er vel ikke noe stress ;)

På "vanlig" tur i regn får ikke kamera være med, men ved veldig spesielle anledninger er det noe som heter paraply... :P

Edit: men det er ikke noe å lure på, jeg har nemlig bestilt et par kuldegrader og sol både fredag og lørdag, så det blir strålende fotovær.. :lol:

Hehe ja det går sikkert fint nå som stormen Tuva kommer ;)

Skrevet

Her kommer noen bilder som ikke tidligere er vist.... ;)

IMG_4209.jpg

Her er vi i Tyskland og venter og venter. Storesøster er god å ha. ;)

IMG_4233.jpg

Sånne kjøpesentre er det ikke mange av i Norge. ;)

IMG_1660.jpg

Her er Skilos akkurat kommet og vi har oss en liten alvorsprat om at all ventingen er over. Etter en lang kosestund kunne jeg tenke på å ta av meg jakka. :)

IMG_1652.jpg

Det er flere som er glade for å se hverandre :)

IMG_4243.jpg

Litt sliten etter en reise gjennom hele europa, kanskje. ;) Fremdeles i Tyskland....

IMG_4378_2.jpg

Så et raskt hopp til i ettermiddag. Når man har vært ute i stormen, hopper man helt av seg selv opp på spisebordet for håndkletørkings, før man legger seg i den rene klesvasken med en ullgenser over seg. Det eneste fornuftige i en sådan stund! ;)

Skrevet

På noen bilder ligner han veldig på en kooiker! Nydelige gutten. Forstår godt at det ikke var mulig å reise fra en sånn en ja.

(Vakre døtre har du forresten også!).

Guest Christine
Skrevet

Så nydelig han er :)

Og ja, han var heldig som møtte dere!

Legg ut masse, masse bilder av søtnosen da :)

Skrevet
Så nydelig han er :)

Og ja, han var heldig som møtte dere!

Legg ut masse, masse bilder av søtnosen da :)

Som Ingvild sa oppi her. Det var vi som var heldige som møtte ham. Eller ble overfalt og invadert, litt ettersom hvordan man ser på det. ;) Bilder kommer litt etter hvert. * Håpe på skikkelige bilder til helgen.*

Skrevet

Han er SÅÅÅÅ nydelig! Vil treffe han snart... Han ser ut som en type Norma kan komme til å forelske seg i :)

Skrevet

For en utrolig nydelig hund! Vil vel si at både dere og han var veldig heldige som møtte hverandre. Han plukket dere nok ut tenker jeg :rolleyes:

Uansett, en herlig og flott historie som rører meg dypt inne i hjertet :lol:

Flere bilder, ja takk :P

Skrevet
Han er SÅÅÅÅ nydelig! Vil treffe han snart... Han ser ut som en type Norma kan komme til å forelske seg i :lol:

Det ville nok være svært gjensidig! :P Han er en ekte gresk loverboy... :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...