Gå til innhold
Hundesonen.no

Fibi og Scilos sin tråd.

ida

Recommended Posts

Tur til Skraperudtjern i dag 15 03 08:

Årets første bad... :ahappy:

IMG_4735.jpg

IMG_4724.jpg

Solo plompa!

IMG_4734.jpg

Fibi plompa!

IMG_4738.jpg

Scilos hopper på land. (Rare bilder er litt fine noen ganger)

IMG_4741.jpg

Kan jeg få låne pinnen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 435
  • Created
  • Siste svar
Han så fin, er vild med hans farver, men jeg har svært ved at komme migover at han faktisk kun vejer 10 kg, når jeg sammenligner han og Charlie, da Charlie vejer 15kg(ikke 100 gr for meget fedt på ham),Synes han ser så høj ud.

Han la på seg 600 gram da han gikk på post op. fôr og tok det med ro i et par uker. Forhåpentligvis er han oppe i 11 kilo nå. ;)

For en NYDELIG hund :ahappy: Han har vokst en del siden sist gang jeg så bilder av han. Hvor høy er han nå? :)

Han har nok ikke vokst i høyden, men lagt seg ut litt. Vet ikke hvor høy han er, jeg. :ahappy: Litt lavere enn tollerdamene og mye spinklere. Det skal han nok være også, men litt kjøtt på beina er det fint at han har fått.

Han var mindre en den whippetdamen han lekte med i dag...

Prøver et par bilder til, jeg.

IMG_4712-1.jpg

IMG_4726.jpg

IMG_4719.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flotte bilder og hunder! Men jeg fryser ved tanken på å bade i skraperutjern på denne tida. Var på skullerud selv i dag, men kom oss ikke så langt på pittesmå valpeføtter, men kasnkje vi ramler borti dere en annen dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flotte bilder og hunder! Men jeg fryser ved tanken på å bade i skraperutjern på denne tida. Var på skullerud selv i dag, men kom oss ikke så langt på pittesmå valpeføtter, men kasnkje vi ramler borti dere en annen dag!

Tollere fryser ikke før de er ferdige å bade og egentlig ikke så veldig da heller. De tråkka høl i isen for å få bada..... Det lå en centimeter tykk hinne på den innerste delen av vannet.

EDIT: Fjernet noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke Fibi var så lykkelig de første par timene i dag da hun måtte sitte i bilen, mens vi ordnet med bål og pølser. Men hun koste seg veldig da hun fikk være med å vise sine "kunster", tigge pølser av damene i utdrikningslaget og baaaade. :ahappy: Kan lese mer om det her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag feiret vi våren med å ta en treningstur nede på fotballbanen. Fibi gikk tre spor og hadde slett ikke glemt gamel kunster, men er nok klar for nye utfordringer på den fronten. I tillegg trente vi litt på ymse utfordringer. Noen av dem ble foreviget:

IMG_4836.jpg

Se hva prinsen kan! :lol:

IMG_4867.jpg

Hopp

IMG_4868.jpg

Hoppetihopp

IMG_4863.jpg

Mellom mellom mellom

IMG_4865.jpg

Er ikke helt sikker på hva som forgår her, men det er sikkert noe viktig. :)

IMG_4853.jpg

Kan dere sitte pent ved siden av hverandre, eller... Nehei, ikke det.

IMG_4851.jpg

Nå gidder vi ikke trene mer!

IMG_4854.jpg

IMG_4857.jpg

IMG_4861.jpg

Vi avslutter med den undervurderte øvelsen: "Grave oss til Kina sammen"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scilos er en vakring, både utenpå og inni. Nå har han og fått litt kjøtt på kroppen, og litt lenger pels, så han er og veldig deilig å ta på. Og han er fortsatt knøtt liten i forhold til de andre store barna....

Noen bilder fra skogstur søndag:

IMG_0896.jpg

IMG_0898.jpg

IMG_0899.jpg

IMG_0934.jpg

IMG_0937_edited-1.jpg

IMG_0940_edited-1.jpg

IMG_0946_edited-1.jpg

IMG_0954.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scilos er bare vakker... personligheten lyser gjennom bildene :lol: Når jeg ser bilder av han leke får jeg alltid lyst på en Scilos som hund nr 2. Synd det bare finnes en av han <_< Vakre lille morsomme grekeren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scilos er bare vakker... personligheten lyser gjennom bildene :lol: Når jeg ser bilder av han leke får jeg alltid lyst på en Scilos som hund nr 2. Synd det bare finnes en av han <_< Vakre lille morsomme grekeren :)

Han er den perfekte hund nummer 2. :) Jeg var full av skrekk og gru ved tanken på å få en hund til i hus og så for meg masse mas, stress og en sur og "ego" Fibi. Så viser det seg at Fibi er verdens snilleste "storesøster" og alt er bare gøy. Selvom han er både søt og svært solid mentalt, mener du vel ikke sånn egentlig at vi burde laget flere som han? Sånn egentlig...

Han er nydelig. :P

Hvordan uttaler du navnet hans forresten? Skilos rett og slett?

Navnet uttales Skilås med trykk som i "kake". Det betyr rett og slett hund på gresk. Jeg kaller ham stort sett Skilaki, som betyr valp. :P Det var Ingvild som ønsket at vi skulle skrive det med "c" istedenfor "k" og da ble det sånn. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vakker!

Sjelden jeg sier det om blandinger (selvom mange er søte).

11 kg hørtes ut som en ypperlig hendig størrelse. Basenji hannhundene mine veier omtrent det samme. Rundt 11 kg. (Og er ca 43-45 cm høye)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er virkelig vakker, og jeg har veldig lyst på en liten kopi. Aldri sett en så skjønn blandingshund, han har et knallfint uttrykk. Lurer på hva han tenker om alt jeg, fra å være gatehund i Hellas til å være familiehund med mennesker og andre hunder og bånd og klikker og pølsebiter.. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er den perfekte hund nummer 2. :P Jeg var full av skrekk og gru ved tanken på å få en hund til i hus og så for meg masse mas, stress og en sur og "ego" Fibi. Så viser det seg at Fibi er verdens snilleste "storesøster" og alt er bare gøy. Selvom han er både søt og svært solid mentalt, mener du vel ikke sånn egentlig at vi burde laget flere som han? Sånn egentlig...

Synes du burde lage en egen rase jeg :P Gresk Scilos er vel et fint rasenavn? Jeg VIL ha en sånn! :brr:

Han er direkte lekker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...