Gå til innhold
Hundesonen.no

Så var man i gang igjen........

Guest Belgerpia

Recommended Posts

Skrevet
Joda, og hun er fortsatt gal og langt fra voksen *ler* Likevel er det jo fryktelig vanskelig å ikke bli sjarmert av disse bamsene da, selv om jeg absolutt ikke vil ha valp igjen på lenge :o

Jeg veit, jeg har aktivt gått inn for å ikke bli for sjarmert jeg *ler*

Oj da! Vi må jo ikke fornærme storesøster :D og når det gjelder dette med futt og fart er jo dette noe jeg ønsker, men oppførselen til mora til den forrige "grønnisen" ga utslag i stor usikkerhet og aggresjon hos de fleste av valpene i et kull på ti.

Hun er ikke så lett å fornærme hun, hun er stort sett like blid og glad hele tiden :o Og hun har gitt bra valper før, Dinamor, så jeg regner med at du slipper en sånn en til :icon_redface:

Har planer om å drive med litt utstilling, jeg da. Men nå syns jeg jo at alle gutta var like fine, men jeg regner med at Belgerpia ser hvem som passer best til vårt bruk. Jeg klarer ikke å plukke ut en.

Det gjør hun helt sikkert :blink: Men hyggelig at du vil stille ut, vi liker sånt!

• Svar 515
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Frk. Lilla er veldig søt, og gjør veldig mye ut av seg, det skal hun ha for! Og det er sikkert bare å komme en tur? hehe

Hehe ja, det er jo bare rett rundt hjørnet liksom :icon_redface: Tipper alle har havnet i sine nye hjem før jeg er på deres kanter igjen desverre... Men dere kan jo putte frk lilla i posten?

Guest Belgerpia
Skrevet
Hehe ja, det er jo bare rett rundt hjørnet liksom :icon_redface: Tipper alle har havnet i sine nye hjem før jeg er på deres kanter igjen desverre... Men dere kan jo putte frk lilla i posten?

tipper frøken Lilla blir i Oslo-området jeg ........... vi får se vi får se - men enn sålenge så holder jeg vel en knapp på lille frøken hemningsløs og supersøt

Skrevet

Da får jeg muligens anledning til å tafse på henne senere da :icon_redface:

Det høres ut som hun har mange likhetstrekk med lillemor her: minst i kullet, full av fart (og ****...) og pen!

Skrevet
Sist av gutta er Mørkeblå, nå Imagecopy Dancing Excalibur

amorkblIMG_2470.jpg

aIMG_2658.jpg

Jepp da er det bestemt. Imagecopy Dancing Excalibur - nå mere Stitch skal flytte til Tønsberg :blink:

Åhhh.... som jeg gleder meg :blink:

Skrevet
Jepp da er det bestemt. Imagecopy Dancing Excalibur - nå mere Stitch skal flytte til Tønsberg :blink:

Åhhh.... som jeg gleder meg ;)

Gratulerer!! :blink:

Skrevet

Åhhh.... som jeg gleder meg :blink:

Gratulerer så mye! ;)

Skrevet
Nå er det strengt tatt ikke tisper igjen da, kan jeg foreslå en hannhund istedet? Du trenger tre hunder du? Sheltie er jo egentlig bare en halv en? (Det er det jeg sier til meg selv når pikebarnet ønskedrømmer om sheltien sin, ihvertfall.. hehe)

Ja, de regnes som halve hunder (ehm, kremt, kremt), og KLART jeg trenger tre hunder. Trenger spesielt en belgergutt sammen med min unge, veldig lydige tisper. Det blir bra:D

Skrevet
Jepp da er det bestemt. Imagecopy Dancing Excalibur - nå mere Stitch skal flytte til Tønsberg ;)

Åhhh.... som jeg gleder meg :P

Så heldig du er! Gratulerer så mye med belgerbarn :P *Jeg er ikke full av misunnelse nei :) *

Skrevet
Jepp da er det bestemt. Imagecopy Dancing Excalibur - nå mere Stitch skal flytte til Tønsberg :)

Gratulerer :P Og bare for å ha nevnt det - tispeeieren forventer oppdateringer om hvordan det går med valpen hun og *flir* En liten blogg er vi veldig glade i, f.eks.. Ikke noe press, liksom.. hehe

Ja, de regnes som halve hunder (ehm, kremt, kremt), og KLART jeg trenger tre hunder. Trenger spesielt en belgergutt sammen med min unge, veldig lydige tisper. Det blir bra:D

Ikke ødelegg illusjonen min nå, det er den eneste grunnen til at pikebarnet evt får lov å få en egen hund, fordi den egentlig bare er halv.. hehe - En liten belgergutt sammen med to fåre-frøkner høres ut som en perfekt kombinasjon. Belgeren er jo kjent for å være snille og greie valper som ikke ødelegger stort, og ikke trenger spesielt med trening og oppfølging *flir* (får vel henge på et ironivarsel nå da, kanskje?)

Skrevet
Ikke ødelegg illusjonen min nå, det er den eneste grunnen til at pikebarnet evt får lov å få en egen hund, fordi den egentlig bare er halv.. hehe - En liten belgergutt sammen med to fåre-frøkner høres ut som en perfekt kombinasjon. Belgeren er jo kjent for å være snille og greie valper som ikke ødelegger stort, og ikke trenger spesielt med trening og oppfølging *flir* (får vel henge på et ironivarsel nå da, kanskje?)

Hoho, jeg får panikkangst og vondt i magen bare ved tanken *ler* (Men altså, jeg har aldri hatt en så hyggelig og behagelig hund som lille sheltiedamen. Hun bare er der hun, alltid blid, alltid glad, vill og gal- men ingenting i sammenligning med Knott- søt og snill og ikke spesiell slitsom i det hele tatt. Så du kan trygt la datterbarnet få Sheltie *drive lobbyvirksomhet*)

Skrevet
Jepp da er det bestemt. Imagecopy Dancing Excalibur - nå mere Stitch skal flytte til Tønsberg :)

Gratulerer med valp:)

Skrevet
Gratulerer :o Og bare for å ha nevnt det - tispeeieren forventer oppdateringer om hvordan det går med valpen hun og *flir* En liten blogg er vi veldig glade i, f.eks.. Ikke noe press, liksom.. hehe

Føler ikke noe press i det hele tatt, jeg! :)

Takk for alle gratulasjoner :)

Skrevet
Føler ikke noe press i det hele tatt, jeg! ;)

Tispeeieren føler at hun kan forvente oppdateringer samtidig med oppdretteren og hun *ler*

Kommer det fler bilder av valpisene snart eller? :P

hehe - Stakkars tråden har blitt neglisjert den.. Det er klart det er mer bilder, selv om det ikke er ukesbilder - oppdretteren liker jo å leke med kamera, liksom.. De er stort sett å finne i bloggen hennes, da :P

aIMG_6674.jpg

Stitch sin Stitch :P

aIMG_6705.jpg

aIMG_6713.jpg

aIMG_6930.jpg

aIMG_6939.jpg

aIMG_6998.jpg

aIMG_7080.jpg

Her har de fått selskap av tante Musa :P

aIMG_7114.jpg

Tante Musa er snill hun :P

Skrevet

Tispeeieren føler at hun kan forvente oppdateringer samtidig med oppdretteren og hun *ler*

aIMG_6674.jpg

Stitch sin Stitch ;)

Han er jo en skjønn liten bamsing da :P

Og Tante Musa er jo helt herlig der hun ligger. Det uttrykket hun har sier jo alt :P (kose med små svarte bamser)

Og 2ne; jeg skal bombardere deg med bilder og oppdateringer og fremskritt i hverdagen :P

*tenke tanken om muligens en liten blogg på nettet*

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...