Gå til innhold
Hundesonen.no

Tur/treningskompiser

Raksha

Recommended Posts

Takk for turen, vi hadde det kjempemoro! :P Veldig hyggelig at det kom så mange, vi var nok et fryktinngytende syn med det kobbelet av gærne bikkjedyr :P

Nå ligger begge mine og snorker (Norma i fanget, stakkars sliten valp mener hun :rolleyes:), og er nybadet og rene igjen.

Vi satte forresten stor pris på klementiner og boller, Jane!

Sist, men ikke minst, håper vi det snart blir tur igjen. Vi KOSER oss hver gang :P

Edit: kjempekoselig at du tok turen helt fra Sandefjord, Camilla, veldig hyggelig å møte dere begge to! Fiiine siklefeitboxer :lol:*fnis*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 436
  • Created
  • Siste svar
Beklager Ida for Oscar oppførsel :lol:

Han plagde da ikke meg ... :Laugh: . Det går helt fint, han roet seg jo mot slutten og neste gang tar han sikkert et nei for et nei! :P

Bilder kommer (masa), men det tar litt tid... Det ble noen bilder, og de må lastes inn på pc'n og komprimeres før de er klare for sonen.

Hvem maser? :P

Vil ha bilder NÅÅÅ

Sist, men ikke minst, håper vi det snart blir tur igjen. Vi KOSER oss hver gang :P

Lørdag er en flott dag å gå tur i skogen for da er alle andre på butikken. Neste lørdag? Dette tror jeg er sunt for både hunder og folk. Vi koser oss veldig med alle sammen. Sporty av deg å stille opp Camilla. Har du en litt sliten dobbeltboxer :D i heimen, kanskje?

Jeg har redigert sitatene etter eget forgodtbefinnende..

Gråtass: Det er bare å bli med! :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Han plagde da ikke meg ... :Laugh: . Det går helt fint, han roet seg jo mot slutten og neste gang tar han sikkert et nei for et nei! :lol:

Ida, hadde ikke du noe du mente i en rettskrivingstråd?? Det heter faktisk plaget.. Plagde?!?

Jeg har redigert sitatene etter eget forgodtbefinnende.....

Jeg også..

Syns jeg ser meg på slep etter 3 schäfere og 1 bc på tur med ørten andre i Oslo. Kontroll er oppskrytt sier nå bare jeg.. Men når bestanden minker litt her, jeg får rikelig med fritid og penger, så skal jeg bli med på tur. Helt klart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ida, hadde ikke du noe du mente i en rettskrivingstråd?? Det heter faktisk plaget.. Plagde?!?

Syns jeg ser meg på slep etter 3 schäfere og 1 bc på tur med ørten andre i Oslo. Kontroll er oppskrytt sier nå bare jeg.. Men når bestanden minker litt her, jeg får rikelig med fritid og penger, så skal jeg bli med på tur. Helt klart!

Plaget, plaget plaget. Plagde :lol: . Kan man ikke si begge deler?

Det er ikke så mange metrene du er på slep etter noe som helst. Skogen er rimelig nær både T-bane og parkering, og hundene stikker vel mest innom for litt snop, eller sofistikert tigging, sånn innimellom. Det er igrunnen ikke så veldig mange av disse sonenhundene som tripper fot på tur, tror jeg. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da f**n til mas da... <_<

Her kommer noen smakebiter, har nå gått over 70 av bildene, 100 to go... :lol: VEEEELDIG mange går rett i søppelkassa.

Disse to fant hverandre litt... Love is in the air... :P

sonetreff-008.jpg

sonetreff-031.jpg

Og jeg skjønner firfotingen godt jeg, vakker er hun:

sonetreff-025.jpg

Min store favoritt (sammen med knottis da):

sonetreff-022.jpg

Stor og kul mastiff fra Sandefjord :shocked:

sonetreff-026.jpg

Vakreste lille babisen som storkoste seg i dag når det ikke regnet

sonetreff-014.jpg

Næringsvett har hun også

sonetreff-011.jpg

Også storebroren til Norma da, som vi knapt nok merker at vi har med på tur:

sonetreff-006.jpg

Noen er mest opptatt av ett gjørmehøl:

sonetreff-035.jpg

I flg Snorre var dette dama med de beste godbitene i dag. Det ser ut som om flere var enig med han.

sonetreff-017.jpg

Flere bilder kommer siden. Nå er jeg SULTEN. Og Gråtass, jeg VIL ha med vakker tjukk bc-dame på tur!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Plaget, plaget plaget. Plagde :lol: . Kan man ikke si begge deler?

Det er ikke så mange metrene du er på slep etter noe som helst. Skogen er rimelig nær både T-bane og parkering, og hundene stikker vel mest innom for litt snop, eller sofistikert tigging, sånn innimellom. Det er igrunnen ikke så veldig mange av disse sonenhundene som tripper fot på tur, tror jeg. :P

Eh.. Er ikke overbevist om at jeg hadde hatt med meg like mange hunder hjem som det jeg kom med.. Noen jakter mer enn andre :P Fot?? Må være ett fremmedord, særlig i sammenheng med ordet tur..

MJ Nå blir det straffe lekser på deg! Hrmpf..

Så det så!

Blæ! Det ser fortsatt veldig rart ut uansett hva ordboka sier..

Flere bilder kommer siden. Nå er jeg SULTEN. Og Gråtass, jeg VIL ha med vakker tjukk bc-dame på tur!

Hun er vel også den eneste jeg hadde orket å ha med på en sånn tur :tongue: Tjukke bc damer er stadig tilgjengelige så det er bare å si i fra.. De må jo, når de er kronisk på slanker'n..

Kanskje neste lørdag hvis vi kunne tatt det litt på formiddagen. Jeg skal spise middag hos mora rundt fire, så skal til Oslo uansett.. Må ha med Gråtassen også, men det går vel greit..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han plagde da ikke meg ... :Laugh: . Det går helt fint, han roet seg jo mot slutten og neste gang tar han sikkert et nei for et nei! :whistle:

Lørdag er en flott dag å gå tur i skogen for da er alle andre på butikken. Neste lørdag? Dette tror jeg er sunt for både hunder og folk. Vi koser oss veldig med alle sammen. Sporty av deg å stille opp Camilla. Har du en litt sliten dobbeltboxer :P i heimen, kanskje?

*klippet*

Det er bra :) Det var bra at Fibi sa hva hun mente om saken. Lille bølledyret var bare så høyt opp i skyene at han ikke merket det :whistle:

Jeg er med på lørdag! Da tar jeg kanskje med begge dyra :P *gruer meg allerede*

*klippet*

Ehm, jeg har en gal kengeru pubertets hann og en blanding som tror hun er trekkhund :P Jo fler jo bedre :D

Oscar ser passe dopa ut på det bildet :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlige bilder :whistle: Flink er du, gleder meg til resten! Næringsvett og dådyrøyne har da ikke minstefrøken :P

Gråtass, jeg forventer å ha deg med på tur snart....

Agilityjenta: du kan stjele Norma neste gang hun har raptus :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for turen, og for flott referat Vilde...

Det var en kjempefin tur, og Snorre har og inntatt horisontalen etter en runde i dusjen (noe han IKKE satte pris på). (Han ligger antakelig og drømmer om Chilli der han ligger... )

Bilder kommer (masa), men det tar litt tid... Det ble noen bilder, og de må lastes inn på pc'n og komprimeres før de er klare for sonen.

Kjempeimponerende at "soppen" tok seg turen helt fra Sandefjord for å være med oss. Kjempehyggelig!

Gleder meg til neste gang

Soppen, ja. Den var ny! :)

Takk for turen, vi hadde det kjempemoro! :whistle: Veldig hyggelig at det kom så mange, vi var nok et fryktinngytende syn med det kobbelet av gærne bikkjedyr

Nå ligger begge mine og snorker (Norma i fanget, stakkars sliten valp mener hun :rolleyes:), og er nybadet og rene igjen.

Vi satte forresten stor pris på klementiner og boller, Jane!

Sist, men ikke minst, håper vi det snart blir tur igjen. Vi KOSER oss hver gang

Edit: kjempekoselig at du tok turen helt fra Sandefjord, Camilla, veldig hyggelig å møte dere begge to! Fiiine siklefeitboxer *fnis*

Det var hyggelig å reise så langt for å gå tur med dere også! MEn jeg har fiiiine sikleikkefeitebullmastiff, jeg! :D

Han plagde da ikke meg ... . Det går helt fint, han roet seg jo mot slutten og neste gang tar han sikkert et nei for et nei!

Hvem maser? :P

Vil ha bilder NÅÅÅ

Lørdag er en flott dag å gå tur i skogen for da er alle andre på butikken. Neste lørdag? Dette tror jeg er sunt for både hunder og folk. Vi koser oss veldig med alle sammen. Sporty av deg å stille opp Camilla. Har du en litt sliten dobbeltboxer :whistle: i heimen, kanskje?

Jeg har redigert sitatene etter eget forgodtbefinnende..

Gråtass: Det er bare å bli med!

Dobbeltboxer, ja. Hva er det med at alle henger seg opp i boxer når de ser Baghera? :P

Jeg kan ikke huske at det er noe til lørdag (har jo ikke noe liv så da er det vel ikke det... ) så jeg blir med på tur igjen jeg...

Hmmm... Lurer på om Camilla har kommet seg hjem jeg. Litt av en reise for å komme seg på tur...

Jeg kom nettopp inn døra og fløy rett hit! :lol:

Dere må slutte å ha så masse smileyser, jeg får jo ikke posta!

Nå skal jeg begynne på bilder, forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dobbeltposter IKKE litt, for her er noen av bildene! (Treige, treige photobucket. <_< )

IMG_3563.jpg

Norma kooooser seg på fanget til muttern! :whistle:

IMG_3569.jpg

Orry prøver å overtale meg til å gi han godbit, samtidig som han synes kameralyden min var litt kul.

IMG_3571.jpg

Norma synes egentlig at Anette kunne slippe henne ned på gulvet.

IMG_3577.jpg

Titte lengselsfullt ut over vogna.

IMG_3578.jpg

Her har man kontakt!

IMG_3582.jpg

Et mylder av folk og dyr.

IMG_3583.jpg

Her og.

IMG_3591.jpg

Norma sjarmerte jo INGEN i senk, da! :P

IMG_3592.jpg

Jeg vet ikke heelt hva som skjer med Baghera her, men. :lol:

IMG_3593.jpg

Springer-finingen!

IMG_3600.jpg

Begge to.

IMG_3606.jpg

Snorre og Chili flørter.

IMG_3608.jpg

...I motsetning til Fibi og Oscar.

IMG_3615.jpg

"Men mamma, da. Kan ikke jeg få en sånn, væææærsåsniiiil?"

IMG_3618.jpg

"Kan jeg ooog?"

IMG_3622.jpg

Snorre kikker etter Chili.

IMG_3627.jpg

..Men ho er jo her!

IMG_3628.jpg

Der, ja!

IMG_3632.jpg

Kjærlighet ved første glefs. <3

IMG_3634.jpg

At Ida tør å stå sammen med Baghera her, skjønner ikke jeg! :whistle:

Resten kommer snart, bare mase litt på photobucket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søren!! Hadde lagt inn en hel haug av bilder her, så kom plutselig firfotingen og skulle ha kos, og dro dermed ut ledningen... <_<

Vi prøver igjen.

Kjekke Oscar:

sonetreff-132.jpg

sonetreff-089.jpg

sonetreff-067.jpg

Verdens søteste lille valp og hennes storebror:

sonetreff-072.jpg

sonetreff-075.jpg

sonetreff-140.jpg

sonetreff-154.jpg

Gå på tur med storebror:

sonetreff-160.jpg

sonetreff-172.jpg

* Dele opp *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
    • Jeg har jo vært inne på tanken, særlig nå i perioden jeg ikke fikk lekt med han. Men i utgangspunktet bør det være mer enn nok. I tillegg til korte lufteturer er han en time i skogen ila formiddagen, og får en økt eller to med spor/lydighet/felt/rundering ila ettermiddagen/kvelden. Jeg har sluttet med all trening inne fordi det tydelig bygger stress, men han bør ikke være understimulert totalt sett. Mellom øktene får han også mye ro og søvn
    • Du har en ganske aktiv hunderase, hvor mye aktivitet får han i løpet av en dag? Selv om han ikke har kunnet leke har han vel fått både tur og aktivitet, håper jeg? Hodearbeid, søk, triksetrening? Jeg ville lagt mer arbeid i ro og trygghet rundt måltider, og ro- og hodetrening etter trening og hundemøter og andre stressede situasjoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...