Gå til innhold
Hundesonen.no

Blondie & Tidi


MegaMarie
 Share

Recommended Posts

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Takk for omtanke ❤️ Dessverre ble det ikke snakk om måneder en gang ?Tidi fikk sovne inn onsdag 13 mars ? Hun virket noe bedre på søndag og mandag etter at hun hadde fått supplerende medisin

Blondie har blitt 14 år! Hipp hipp hurra!

Tidi var tiltenkt å ha et kull hos oppdretter nå i vinter. Men før hun eventuelt skulle parres, så skulle hun ta ultralyd av hjertet da det er dukket opp en del unge kelpier med hjertefeil. På vei til

Posted Images

I dag var debuten for Tidi på valpeshow. Hun ble BIR i sterk konkurranse med seg selv, og BIG 3 icon_biggrin.gif?m=1129645325g

7.5 months old puppy. Lovely outline. Typically head. Good bite. Nice reach of neck. Good shoulders, nice firm front. Body needs to mature. Good power rear end. Well presented. Nice free movements. Very promising.

Dommer var Stephen Hourihan.

12857947323_acfbeec8d9_z.jpg

Blondie debuterte i Veteranklasse og fikk sin aller første Very good. Hun var for feit, og det er jeg enig i. Veldig positivt overrasket over at dommeren trakk ned for det. Jeg har hørt om alt for mange feite utstillingshunder, og jeg har stilt Blondie for feit før uten noen merknad på det.

8.5 år gammel. Litt stor og kraftig. Litt tung, kraftig hode som kunne vært mer feminint. Korrekt bitt, bra øyne og ører. Tilstrekkelig lengde på hals. Velvinklet. Kraftig utviklet bryst. Bra hale. Rikelig pels med god struktur. Beveger med godt steg, men tungt. Herlig temperament.

Dommer var Leif Ragnar Hjort.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, nå føler jeg jentene mine er en skikkelig flokk :wub: I de siste månedene på tur har Tidi plaget Blondie en del. Det har vært slik at jeg av og til har vurdert å ha langline på henne så jeg kan stoppe henne. Blondie ser ikke ut til å bry seg så mye, men jeg syns ikke hun skal finne seg i det heller. Etter mange turer med kjæft og dårlig stemning har det endelig løsnet :D I dag løp de så fint i lag :ahappy:

Jeg la ut et spor til Tidi som fikk ligge mens vi gikk tur. Det begynte på mark og gikk deretter over til skog med først en 90 gradersvinkel på marken og deretter en svakere vinkel inn i skogen. Jeg er ikke flink nok til å stole på henne, så i den første vinkelen hadde jeg tvunget henne for langt bort fra sporet, men hun fant den fint selv og løste den veldig fint og nøyaktig. Overgangen til skog var null problem. Hun gikk faktisk finere i skogen enn hun gjorde på marken. Mulig fordi det blåser og er mer åpent på marken så luktene sprer seg mer, mulig også fordi hun hadde gått et stykke på mark og skjønte nå hva hun skulle gjøre når hun nådde skogen. Noe høy fart, men veldig fint ellers :)

Slenger inn et bilde av Blondie fra utstillingen på lørdag så ikke dette blir så veldig "Wall of text" :P

12875890245_690455221b_z.jpg

Etterpå trente jeg lydighet med de begge. Jeg prøvde å legge Blondie i dekk og tenkte å trene Tidi i mens så hun fikk forstyrrelser. Men det var umulig :P Bare jeg gikk bort til Tidi var Blondie klar for å løpe. Så det ble små steg av gangen. Bare at jeg gikk bort og koste med Tidi, så belønnet jeg. Blondie var så heit og kul i dag :D Hun hadde råfin utgangsstilling og en utrolig fin fri ved fot! Hun klasket i bakken hver gang jeg stoppet og hadde en skikkelig kul attitude. Vi hadde også noen fine stå under marsj med leke belønning. Blondie er veldig pysete og kan ofte bli redd for leker, spesielt om jeg kaster de. Men i dag var hun så heit at det var bare kult! :D Vi avsluttet med en dekk til hvor jeg gikk bort til Tidi og koste litt, og deretter bare ventet i 30 sekunder mens jeg stod i ro. Jeg tror vi nærmer oss et sikkert klasse 1 program nå :D

Tidi fikk trene på utgangsstilling. Hun begynner å bli veldig flink nå! Det er så morsomt å se henne sitte i utgangsstilling. Hun er jo som en liten lydighetshund :D Jeg sliter litt med å få henne til å bare bli sittende der. Hun prøver alltid å gjøre noe. Vrikke litt på rumpen, justere litt på seg. Men det kommer vel etterhvert. Etterpå trente vi litt dekk og baklengsmarsj. Vi gikk vendinger og endret underlag :)

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Pinnegalning

13091157194_0a51679445_c.jpg

Her står hun og venter på meg på vårt faste kaste pinne sted :aww: Det er noe av det gøyeste i verden :D

13091156984_37fcdf849a_c.jpg

Begynt å få en del mørkere øyne nå

13090981063_4844cef85d_c.jpg

Pinne :heart:

13090848475_c30be3c6c1_c.jpg

Søteste Blondie :wub:

13090848895_2b11a5d894_z.jpg

Jeg er så klar for at klubben vi trener i skal starte opp brukstreningen igjen! Tidi løper så lett gjennom terrenget, jeg kan ikke vente med å få testet henne i rundering :D I tillegg så må vi trene en del spor. En masse spor!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine bilder igjen! Vakre hundene :wub:

Rundering er nok kjempegøy, det må vi få testet snart også :)

Takk! Ja, rundering er utrolig gøy :D Bare til å teste!

Nydelige vofser :wub:

Tusen takk :ahappy:

En video av Dekk og bli trening med Tidi fra i dag :)

http://www.youtube.com/watch?v=_6tl_ZnN9ys&list=UUltycplmltMsXgR_zDfkVhw

Og en video av fri ved fot og utgangsstilling trening :)

http://www.youtube.com/watch?v=xUlnU2QAS0A&list=UUltycplmltMsXgR_zDfkVhw

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidi er så utrolig fin :wub:

Aw, takk :D Jeg er veldig enig :wub:

De to altså :wub: Herregud så herlige de er! I dag på agilitytrening var plutselig jeg og Blondie helt på nett! Hun hadde utrolig bra fart, og fulgte meg hele tiden :D Jeg følte vi var et team, endelig :D

Tidi fikk trene litt fremadsending og tunnel. Fremadsending er lenge siden vi har trent på, men det tok ikke lang tid før hun skjønte det :) Etterpå trente vi litt utgangsstilling og den er blitt så fin! :D Så trente vi litt fvf med vendinger.

Tidi 8 måneder :) Oppstillingsbilde kommer i løpet av uken.

13251887384_c5d223ba46_z.jpg

13251887194_f8155712d7_c.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidi 8 måneder gammel

11,8 kg og 46 cm høy.

13309788853_605ac8a20f_c.jpg

13309999384_53f94798d1_c.jpg

Veldig overrasket over dagens måling. Jeg pratet nettopp med noen på agilitytreningen om hvor liten hun er. Men jeg målte henne helt likt som alle de andre gangen. Faktisk vil jeg si hun stod mye bedre i dag på målingen enn de andre gangene. Jeg måler henne alltid 3 ganger og tar gjennomsnittet av de målingene. Den første var 46, den andre litt over 46 og den siste 46,5. Så jeg sier 46.

Lille lydighetskelpien :wub:

13309788733_8b348b2388_z.jpg

13309999034_c416d44785_z.jpg

13309998744_776d069b87_z.jpg

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå om dagen bor Gunhild og Sookie hos oss, så Tidi har endelig fått en lekekamera ute også. Blondie og Tidi leker bare inne. Det var godt for Tidi :ahappy:

13389620393_871033279c_z.jpg

13389844464_57d959c17d_z.jpg

13389620813_80baa640db_z.jpg

Tidi fikk gå et jordespor i dag. Det lå ikke så veldig lenge, men det gikk heldigvis fint. Ingen rusing avgårde denne gangen. Hun gikk veldig fint og dypt i dag :ahappy: Hvor nøyaktig det var, det vet jeg ikke, for nå må jeg slutte å prøve å styre henne og heller stole på at hun går rett :P Det var 2 vinkler på 90 grader i sporet som hun løste veldig fint :ahappy: Den ene snudde hun virkelig kroppen sin 90 grader og peiste på videre, men så ble hun usikker og sirklet litt rundt, før hun fant veien videre. Veldig spennende å se henne løse vinklene så bra :) Nå gleder jeg meg til brukstrening fremover!

13389620653_e5d88df572_z.jpg

13389494155_b0863d2b71_z.jpg

13389844894_0096bdd1d6_c.jpg

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

:wub::wub::wub::wub::wub::wub::wub::wub::wub::wub::wub::wub::wub::wub:

Å, hun er flott!

Hihi, takk :D

I dag var vi i sentrum for miljøtrening og sosialisering med Ida til @Ane :) Vi tok bussen inn, og bare det å gå bort til busstoppet var stressende nok for Tidi. Hun er nemlig redd biler, og det er en god del biler som kjører utenfor i gatene her, ihvertfall i rushen. Så hun var temmelig stresset da vi skulle inn på bussen for første gang. Bussjåføren var kjempe snill og hyggelig, han sa i fra om at det var en annen hund lengre bak, så jeg satt meg ned fremme med Tidi på fanget. Litt styr å passe på så hun ikke klinte med sidemannen :lol: Men ellers satt hun fint.

Vel inne i byen møtte vi Ida og Ane :ahappy: Tidi syntes Ida var mye kulere denne gangen :D Vi tok oss en runde rundt på torgalmenningen før vi drog opp til den Botaniske hage :ahappy: Det var varmt og hundene var tørste. Plutselig falt Tidi i vannet :lol: Jeg aner ikke hva hun prøvde på da hun falt uti, for jeg lo så mye av det hele at jeg husker kun at hun falt :lol: Noen folk utenfor parken stod også å lo :lol: Vi fant ihvertfall ut at hun kan svømme da :P

Før hun falt i vannet

13606103243_b7e682fd5c.jpg

Etter hun falt i vannet :P

13606449984_91a95381a6_c.jpg

Full fres!

13606450624_8c55c658d9_c.jpg

13606450604_d7a5f2233b_c.jpg

Vakre Ida :wub:

13606450034_7ec4e557cf_c.jpg

Vi trente hundene litt i parken før det bar hjemover. Mens jeg ventet på bussen trente jeg og Tidi litt på torgalmenningen. Veldig mye forstyrrelser, men innimellom var hun kjempe flink og virkelig på! :ahappy: På bussen hjem møtte vi en 4 år gammel jente som Tidi fikk kose masse med :ahappy: Det er så søtt å se for snill og flink hun er med barn :D

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var vi på tur med @ med Harly og Lykke :ahappy: Tidi fikk endelig løpe og leke med hunder av sitt eget kaliber, og på slutten var hun så sliten at hun faktisk la seg ned frivillig ute. Det tror jeg ikke at jeg har sett siden hun var 9 uker gammel og ble dratt med på sopplukking i 3 timer :lol: Blondie ble med på løpingen en sjelden gang, men trivdes godt med flokken :ahappy:

Lykkemor :ahappy:

13625531925_ba193f5dbc_z.jpg

Harly :)

13625889664_66c0f2c490_c.jpg

13625889534_e8a20e8d3d_z.jpg

Harly poserer :ahappy:

13625889264_73eb13f2ed_c.jpg

Happy Tidi :ahappy:

13625889254_6d6b267859_c.jpg

13625888784_41e6fc2cbf_c.jpg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

I dag måtte jeg gjøre meg selv litt vondt og se på bilder av Tidi da hun var 9 uker gammel. Herregud så søt hun var :wub: Det er noe med kelpievalper altså! Jeg fant en video fra en tur i skogen da hun var 9 uker gammel også :)

https://www.youtube.com/watch?v=ImvWm-TqQzY&feature=youtu.be

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

herlighet :-) :-) valpesyk!

Hihi, jeg kan ikke skjønne at hun har vært så liten! Jeg husker venninnen min som passet Blondie da jeg hentet henne ble helt sjokkert da hun fikk se henne første dagen da vi kom hjem :lol: Hun veide jo bare 3 kg da hun kom til meg, chihuahua jo! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelige bilder du tar :wub:

Tusen takk :D

Farlig å se på valpebilder :wub: men det er jo godt når de blir store da!

Veldig farlig :P Jeg husker jeg syntes det var så kjedelig med valp, de kunne jo ikke være med på alt. Men nå kunne jeg godt tenke meg en så liten klump igjen :wub:

I helgen har jeg og Blondie vært med på agilitykurs med Jouni Orenius. Vi fikk masse nyttige tips og motivasjon for videre trening :ahappy: Blant annet å jage og erte opp Blondie litt før vi skulle gå banen for da var farten hennes mye bedre. Masse blindbytter, for da blir farten igjen bedre. Fremover må vi jobbe med at hun skal kunne løpe selvstendig i svingene selv om jeg står i ro. Det har vi slitt mye med, men nå fikk vi mange smarte løsninger på hvordan bli bedre på det :) Utrolig hyggelige kursdeltakere som gjorde stemningen og kurset bra selv om været ikke var det :lol: En utrolig dyktig instruktør som tilpasset seg alle kursdeltagerne! Jeg skulle ønske jeg kunne gå kurs hver dag!

Film fra kurset! :) Blondie stikker først ut for å sjekke ut paparatziene :lol:

https://www.youtube.com/watch?v=B2h4CumGw6U&list=UUltycplmltMsXgR_zDfkVhw

Neste helg er det agilitykonkurranse, deretter er det LP konkurranse i begynnelsen av Mai, også skal Tidi debutere i juniorklasse på Australsk Gjeterhundspesialen i slutten av Mai :ahappy: Mye spennende fremover.

Et bilde som @ tok av Blondie fra kurset :ahappy: Takk for hjelpen!

[url=https://flic.kr/p/nauhmV]13890858765_86ef6c9cba_z.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

I dag var jeg og Blondie på agilitykonkurranse.

Farten hennes har kommet seg betraktelig i det siste, og jeg har trent for mye på klasse 2/3 baner med mye svinger. Dermed har jeg ikke fått sett Blondie på klasse 1 baner med mye rette linjer. hvor naturligvis farten øker enda mer. Dermed gikk første løpet ikke så bra da hun var raskere enn meg over alt. Feil i slalomen, og en vegring. Men vi endte opp med en 3 plass i agility :ahappy:

I hopp derimot var jeg forberedt. Et knall løp, helt til nest siste hinder. Jeg trodde ikke det kom til å bli noe problem for oss, men på slutten av brifingen tenkte jeg at jeg skulle legge inn en kommando for å få henne bort på det hinderet jeg ville ha henne på. Men kommandoen kom sikkert litt seint og litt svakt, i tillegg til at jeg lå alt for langt fremme, så det ble desverre disk. Mens ellers et utrolig fint løp! :ahappy: Gleder meg til i morgen!

https://www.youtube.com/watch?v=ijS2iIfuceY&list=UUltycplmltMsXgR_zDfkVhw

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 2! Startet med en kjempe fin agilitybane, men jeg klarer å tulle det til allerede på start. Jeg prøver å gire opp Blondie og er ganske tett i første hinderet, så hun løper forbi. Jeg vet hun ikke er spesielt glad i de stengene som måler tid heller og har vegret seg fra å hoppe de hindrene før. I slalomen tuller hun seg også i dag. Endte med en 4 plass :)

https://www.youtube.com/watch?v=L5bsrR6MGqM&list=UUltycplmltMsXgR_zDfkVhw

Hoppløpet. Endelig napp :D Jeg startet langt fra første hinderet denne gangen og valgte å la vær å gire henne opp. Hun var litt sliten, dermed litt vanskelig å føre. Men det funket :D Nå mangler vi bare 1 napp så er vi i klasse 2 hopp! Vi fikk med oss en fjerdeplass her også.

https://www.youtube.com/watch?v=1ycR7iJfxh0&list=UUltycplmltMsXgR_zDfkVhw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...