MegaMarie Skrevet 26. November 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 26. November 2013 :lol: Altså, det er jo nesten nabolaget mitt så jeg har luftet hunder på høst og vinterstid der i åresvis. Treffer andre hundefolk der innimellom også, så jeg er redd hun blir veldig skuffet en dag Hehe, det er nabolaget til mamma nå også! Morsomt Ja, men vi får vente med å skuffe henne til den dagen kommer Hun har foreløpig ikke møtt noen andre der. Når du møter andre der, er de hyggelige da? Jeg merker f.eks de få folkene jeg møter i Nordnesdalen er utrolig hyggelige og hundevennlige Mine er alltid løse, og ingen som har brydd seg om det! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mokken Skrevet 26. November 2013 Rapporter Share Skrevet 26. November 2013 Hehe, det er nabolaget til mamma nå også! Morsomt Ja, men vi får vente med å skuffe henne til den dagen kommer Hun har foreløpig ikke møtt noen andre der. Når du møter andre der, er de hyggelige da? Jeg merker f.eks de få folkene jeg møter i Nordnesdalen er utrolig hyggelige og hundevennlige Mine er alltid løse, og ingen som har brydd seg om det! Siden Lykke ikke alltid har verdens beste innkalling rundt folk og hunder, tar jeg alltid mine i bånd Spør deretter om jeg kan slippe min, med en liten advarsel om at de kan hoppe De aller fleste slippes de løs med 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MegaMarie Skrevet 26. November 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 26. November 2013 Siden Lykke ikke alltid har verdens beste innkalling rundt folk og hunder, tar jeg alltid mine i bånd Spør deretter om jeg kan slippe min, med en liten advarsel om at de kan hoppe De aller fleste slippes de løs med Haha, greit å vite Om de plutselig kommer ut av det blå, så er det for seint for mine Blondie drar med seg hele gjengen nemlig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MegaMarie Skrevet 29. November 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 29. November 2013 Video av dagens sitt og bli trening Flink valp http://www.youtube.com/watch?v=eSP8kMhbeCk&feature=youtu.be 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ingvildoline Skrevet 29. November 2013 Rapporter Share Skrevet 29. November 2013 Så flinke dere er Tidi er bare så ufattelig skjønn, når hun er på tur opp og bare er helt "HEY MAMMA å' hen skal duuu a?" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ingvildoline Skrevet 29. November 2013 Rapporter Share Skrevet 29. November 2013 Her er video av en stk. hyper Tidi fra onsdag 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MegaMarie Skrevet 30. November 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 30. November 2013 Så flinke dere er Tidi er bare så ufattelig skjønn, når hun er på tur opp og bare er helt "HEY MAMMA å' hen skal duuu a?" Takk Og takk for videoen av lille hyper Tidi! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MegaMarie Skrevet 30. November 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 30. November 2013 I dag har vi vært i byn med @ingvildoline og Meesha for miljøtrening igjen. Det var utrolig dårlig planlagt, for byn var FULT av folk og det regnet (en kombinasjon som oppstår sjeldent!). Det var visst julekonsert med Kurt Nilsen, så det var fult av barn som løp rundt med blinkende fargelys. Det første Tidi gjorde da vi stoppet opp midt oppi dette mylderet var å sitte seg ned og tilby kontakt Så gikk vi litt rundt og trente på å passere alle de utrolig flotte menneskene Plutselig begynte de å skyte opp raketter. Tidi skvatt litt til å begynne med, men avreagerte kjapt og det tok ikke lang tid før hun ikke brydde seg. Igjen satt hun seg ned og tilbydde kontakt Flink hund! Da fikk vi ihvertfall en litt uventet raketttrening med på turen, og det gikk strålende 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Debbie Skrevet 30. November 2013 Rapporter Share Skrevet 30. November 2013 Så flinke dere er, blir helt svett. Her skjønner jeg at jeg må legge meg i selen.. Tips til gode filmer/ el til kassemtoden. Har liksom aldri fått den til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MegaMarie Skrevet 30. November 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 30. November 2013 Neida! Ingenting å stresse med. Alle tar det i sitt tempo. Kjenner jeg selv kan bli stresset av andre valper på samme alder som kan mye mer, men jeg prøver å kose meg med alt vi kan Det er moro å trene med valp! Men takk for komplimemtet! Jeg brukte canis til video. Hvis du googler kassemetoden skal du kunne finne den Lykke til! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MegaMarie Skrevet 4. Desember 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 4. Desember 2013 I dag kom @GunhildM på besøk med Sookie Sookie og Tidi er kjempe gode venner, da er litt samme sorten. De burnet rundt nede på stranden her i lag, og her er litt bilder fra festligheten (noen av bildene er tatt av Gunhild ) Tidi har smakt på noe rart Fin solnedgang Sookie rister seg Sookie dykker Jeg prøver å vise Tidi at vannet ikke er farlig Hun tror ikke helt på meg (kanskje hun lærte noe sist likevel? Sookie kommer til unnsetning! Klart vann ikke er farlig Tidi graver sand på Blondie som passerer så staselig og fredelig forbi bak henne :lol: Det går hardt for seg i leken i blant Søt sandmus Og tilslutt, et litt penere oppstillingsbilde enn det forrige. Tidi 4,5 måned. 8,9 kg og 41 cm høy. 5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Michellus Skrevet 4. Desember 2013 Rapporter Share Skrevet 4. Desember 2013 Se så fin hun har blitt da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HeleneFS Skrevet 5. Desember 2013 Rapporter Share Skrevet 5. Desember 2013 Så fine bilder! Jeg tror din mor blir skuffa til våren. Husker kyrkjetangen var den mest populære stranden! De to parkeringsplassene pleier å være full pluss at bilene står langs hele veien ut ut i hovedgaten. Men om vinteren er det lite folk der, har selv gått mye tur der, men det er jo mest en "lekeplass" og ikke turplass så dere får sikkert vært mye i fred 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ingvildoline Skrevet 5. Desember 2013 Rapporter Share Skrevet 5. Desember 2013 Fineste musen! Vi må dra på den stranden sammen en gang, kanskje når bøllene våre er blitt snille med hverandre løse også 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MegaMarie Skrevet 5. Desember 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 5. Desember 2013 Se så fin hun har blitt da Jaaa Det er ikke bare meg, sant? Hun er fin Så fine bilder! Jeg tror din mor blir skuffa til våren. Husker kyrkjetangen var den mest populære stranden! De to parkeringsplassene pleier å være full pluss at bilene står langs hele veien ut ut i hovedgaten. Men om vinteren er det lite folk der, har selv gått mye tur der, men det er jo mest en "lekeplass" og ikke turplass så dere får sikkert vært mye i fred Takk Haha, jeg tror nok at hun vet at det er flere der på sommeren ihvertfall. Men hun er nå veldig fornøyd foreløpig. Og det er jeg og Fint sted å tusle rundt på og veldig greit da jeg var syk og bare kjøre ned dit å slippe hundene Fineste musen! Vi må dra på den stranden sammen en gang, kanskje når bøllene våre er blitt snille med hverandre løse også Hihi, ja, det må vi få til en dag Jeg må bare få skryte av Tidi litt. Hun har nesten ikke noe ressursforsvar, og det er veldig deilig! Fra en hund med mye, til en med nesten ingenting. Hun deler lekene sine helt fint med andre hunder, i går hoppet Joya på Tidi sin mat da Joya var ferdig med sin egen, og selv om Tidi var sulten, så godtok hun det. Har hun bein eller noe så kan vi bare kose så mye vi vil med henne Dette var pappa veldig fornøyd med i bursdagbesøket mitt da begge hundene hadde fått hver sin grisehale og Blondie voktet sin, mens Tidi bare lå der og logret mens hun knasken på sin Fineste lille snille! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MegaMarie Skrevet 7. Desember 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 7. Desember 2013 Nå er det kommet masse snø her Tidi er sååå glad hver gang vi går ut døren og hun ser snø Hun hopper rundt uti den dypeste snøen og står med forventningsfulle øyne og venter på at jeg skal sparke snø som hun kan hoppe etter Snømonsteret Jeg savner valpelukt 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Debbie Skrevet 7. Desember 2013 Rapporter Share Skrevet 7. Desember 2013 Så herlige bilder :Grin: 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MegaMarie Skrevet 10. Desember 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 10. Desember 2013 Så herlige bilder :Grin: Tusen takk I dag gikk vi spor igjen for første gang på lenge Denne gangen var det veldig få godbiter i sporet, og det hadde ikke lagt så veldig lenge. Til å begynne med ruset hun mye avgårde og hun hellet mye mot venstre (tror vinden flyttet lukten bort dit). Men på slutten gikk hun utrolig fint Det var akkurat begynt å bli mørkt ute da vi gikk sporet, så det ble mørkespor på henne og Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MegaMarie Skrevet 17. Desember 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 17. Desember 2013 I går ble Tidi 5 måneder gammel Hun er fremdeles snill og god som bare det Tannfellingen er vel så og si ferdig nå tror jeg. De fleste tennene hennes ser ut som voksen tenner Det klør litt når de vokser ut, sier Tidi, men ellers går alt bra. Hun er rå å trene med og det er bare så ufattelig morsomt I dag har vi vært på trening. Vi trente på kontakt, sitt, bli og begynte å trene inn stigen og møne. Jeg vil ha løpende felt på henne, så det blir en utrolig lang innlæringsprosess. Først skal hun løpe over en planke på bakken, deretter skal den heves slik at den etterhvert får høyden til en stige. Deretter skal man legge på en sving etter stigen og hele tiden så skal hun løpe på en slik måte at hun rører ved feltet. Hehe, puh! Vi har langt igjen. Etterpå gikk vi et spor. Det gikk veldig fint i begynnelsen, men det var litt mye lyd og forstyrrelser. Jeg krysset en sti midt i sporet og da ble hun helt forvirret. Jeg har filmet sporet, så vi får se om jeg får lastet den opp senere Blondie var så søt på trening i dag Vi trente lydighet og jobbet med kontakt under fri ved fot. Hun så ut som en leken liten soldat som marsjerte der hun gikk Så jobbet vi litt med stå under marsj og trente på fellesdekken. Det begynner å komme seg nå! Tidi fikk leke litt med Harly også Pene Harly Det var en som først i dag fant ut hvordan baller funker og hvor kule de er Oppstillingsbilde av Tidi 5 måneder gammel. Tusen takk for at du hjalp med å ta bildene @ Hodebilde 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ingvildoline Skrevet 17. Desember 2013 Rapporter Share Skrevet 17. Desember 2013 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MegaMarie Skrevet 27. Desember 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 27. Desember 2013 I dag har jeg målt og veid det lille trollet mitt. Jeg syns hun ser så stor ut nå, men det var ikke store forskjellen fra sist. Tidi 5,5 måned 42,5 cm høy 9,7 kg 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ane Skrevet 27. Desember 2013 Rapporter Share Skrevet 27. Desember 2013 I dag har jeg målt og veid det lille trollet mitt. Jeg syns hun ser så stor ut nå, men det var ikke store forskjellen fra sist. Tidi 5, 5 måned 42, 5 cm høy 9, 7 kg Da er hun ikke mye større enn Ida. Vi målte henne til 37/39cm høy og 7,0 kg på søndag. Og jeg ser nesten forskjell på henne hver dag haha. Hun er 11 uker idag Skal måle når jeg kommer hjem, men tror hun har strekt seg litt, om jeg ikke er helt tullerusk Sent from my iPhone using Tapatalk 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MegaMarie Skrevet 27. Desember 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 27. Desember 2013 Da er hun ikke mye større enn Ida. Vi målte henne til 37/39cm høy og 7,0 kg på søndag. Og jeg ser nesten forskjell på henne hver dag haha. Hun er 11 uker idag Skal måle når jeg kommer hjem, men tror hun har strekt seg litt, om jeg ikke er helt tullerusk Sent from my iPhone using Tapatalk Haha, ja, jeg så hun veide en del i tråden hennes De er sikkert perfekte lekekompiser størrelses messig! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ane Skrevet 27. Desember 2013 Rapporter Share Skrevet 27. Desember 2013 Haha, ja, jeg så hun veide en del i tråden hennes De er sikkert perfekte lekekompiser størrelses messig! Trodde hun veide 8-9 jeg, så har overraska over bare 7,0 kg Men synes hun er blitt høyere bare på denne uken, så spennende å se hvordan hun ender Sent from my iPhone using Tapatalk 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MegaMarie Skrevet 27. Desember 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 27. Desember 2013 Trodde hun veide 8-9 jeg, så har overraska over bare 7,0 kg Men synes hun er blitt høyere bare på denne uken, så spennende å se hvordan hun ender Sent from my iPhone using Tapatalk Haha, min har såvidt akkurat bikket 8-9 kg Hehe, blir morsomt å se hvor stor din blir! Jeg som føler jeg har stor hund liksom! Endelig! Det er litt deilig å kose med noe med litt større størrelse, selv om Blondie er deilig siden hun er så liten og jeg kan bære henne og kose med henne i fanget på en annen måte. Tidi blir litt vill og har ved flere anledninger dunket hodet sitt i ansiktet mitt så jeg har fått opphovnet leppe osv Forøvrig så har dekken løsnet JA! Det var en tålmodighetsprøve. Bare vente og vente til hun omsider la seg ned fordi hun kjedet seg og ikke helt skjønte hva jeg ville. Etter et par 3 ganger slik så skjønte hun det og tilbydde dekk som en gal Hun er så søt og ivrig! 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts