Gå til innhold
Hundesonen.no

Blondie & Tidi


MegaMarie
 Share

Recommended Posts

Hun er kjempefin, og det er så gøy at Blondie aksepterer henne så bra!

Jeg synes også det er kult at du forteller ærlig om de dårlige sidene/dagene også, for de ER krevende smådjevler til tider, ikke bare vakre arbeidsmaskiner, og det er ikke illojalt å dele ting utover det rosenrøde, sjøl om det sitter langt inne for mange. :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Takk for omtanke ❤️ Dessverre ble det ikke snakk om måneder en gang ?Tidi fikk sovne inn onsdag 13 mars ? Hun virket noe bedre på søndag og mandag etter at hun hadde fått supplerende medisin

Blondie har blitt 14 år! Hipp hipp hurra!

Tidi var tiltenkt å ha et kull hos oppdretter nå i vinter. Men før hun eventuelt skulle parres, så skulle hun ta ultralyd av hjertet da det er dukket opp en del unge kelpier med hjertefeil. På vei til

Posted Images

Hun er kjempefin, og det er så gøy at Blondie aksepterer henne så bra!

Jeg synes også det er kult at du forteller ærlig om de dårlige sidene/dagene også, for de ER krevende smådjevler til tider, ikke bare vakre arbeidsmaskiner, og det er ikke illojalt å dele ting utover det rosenrøde, sjøl om det sitter langt inne for mange. :)

Tenker du på meg?

Du mente sikkert ikke det, men det kunne virke sånn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, tenkte ikke isolert på deg, jeg kjenner ganske mange som har revet seg bra i håret pga (bruks)valpen sin! :lol:

Vi har vel alle revet oss i håret av hundene våre. Brukshund eller ikke :P

Jeg har aldri lagt sjul på at begge mine var noen kråker, på hver sin måte. Men jeg kunne ikke vært mer fornøyd, og det kunne ikke ha vært mer riktig. Man vet jo hva man har kjøpt seg, så da er det ikke noen overraskelse.

Jeg deler ikke din oppfatning av at mange eiere av brukshunder ikke er ærlige iforhold til hverdagen, men det er nå så. Og hva som føles som krevende smådjevler er veldig individuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg deler ikke din oppfatning av at mange eiere av brukshunder ikke er ærlige iforhold til hverdagen, men det er nå så.

Nei, er enig i at de aller fleste er riktig så medelsomme når en snakker med dem, men det er stort sett bare solskinnshistorier i "min hund"-tråder på sonen feks. Hva folk velger å dele er jo selvsagt helt og holdent opp til dem, og noen bedriver mer selvsensur enn andre, men jeg synes likevel det er riktig så forfriskende med litt kråke-betraktninger fra Marie. :)

Og hva som føles som krevende smådjevler er veldig individuelt.

Det har du HELT rett i! :D
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, er enig i at de aller fleste er riktig så medelsomme når en snakker med dem, men det er stort sett bare solskinnshistorier i "min hund"-tråder på sonen feks. Hva folk velger å dele er jo selvsagt helt og holdent opp til dem, og noen bedriver mer selvsensur enn andre, men jeg synes likevel det er riktig så forfriskende med litt kråke-betraktninger fra Marie. :)

Det har du HELT rett i! :D

Du snakket om tråden ja, da forstår jeg. For min del er en dårlig dag en bagatell jeg glemmer like fort som den kom, så det er ikke alltid så naturlig å utbrodere om det. Jeg synes det er hyggelig å dele mer artige ting jeg, men vi er jo forskjellige :)

Nok om det i andres tråd :P

Unsett, Tidi er fiiiin! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er kjempefin, og det er så gøy at Blondie aksepterer henne så bra!

Jeg synes også det er kult at du forteller ærlig om de dårlige sidene/dagene også, for de ER krevende smådjevler til tider, ikke bare vakre arbeidsmaskiner, og det er ikke illojalt å dele ting utover det rosenrøde, sjøl om det sitter langt inne for mange. :)

Tusen takk :D Kjempe hyggelig å høre! Jeg er litt enig med deg at mange skriver som om alt er en dans på roser, men for noen er det kanskje det. Jeg føler ikke jeg trenger å legge skjul på at hun noen dager har vært mye, og de dagene har jo gjerne vart hele dagen, så da er det gjerne noe jeg føler for å skrive om her den dagen, bare for å få lettet trykket litt hos meg selv.

Men nå er vi inni en veldig fin periode, hvor hun bare er god og snill :wub: En fin pause frem til neste runde tenker jeg :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :D Kjempe hyggelig å høre! Jeg er litt enig med deg at mange skriver som om alt er en dans på roser, men for noen er det kanskje det. Jeg føler ikke jeg trenger å legge skjul på at hun noen dager har vært mye, og de dagene har jo gjerne vart hele dagen, så da er det gjerne noe jeg føler for å skrive om her den dagen, bare for å få lettet trykket litt hos meg selv.

Men nå er vi inni en veldig fin periode, hvor hun bare er god og snill :wub: En fin pause frem til neste runde tenker jeg :lol:

Det går i runder ja, så man får litt pause innimellom slagene :lol:

Passe på å kose bebismage nå, for vips er den borte og full av hår :shocked:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er kjempefin Tidi! Man begynner å ane den voksne kelpien der!

Jeg er litt med Nymeria her, hva man anser som krevende smådjevler er nokså individuelt (og sikkert når på døgnet man opplever det.. hund med magesyke er feks mye mer slitsomt om natten enn om dagen!)

Føler kanskje selv at jeg har et rosenrødt kelpie-liv.. men det har jeg faktisk! Og det har ingenting med at biskene ikke gjør/har gjort masse krøll, eller at de faktisk kan være slitsomme når man har måttet jobbe mye feks, er dødssliten - men så er energibuntene toppladede og man må ta seg sammen og lade dem ut.. alt det er faktisk også en del av mitt rosenrøde kelpieliv. Hadde de ikke vært sånne som måtte lades ut, hadde jeg kanskje ikke syntes de var så kule som jeg synes de er.. (jeg elsker livatheten jeg)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er kjempefin Tidi! Man begynner å ane den voksne kelpien der!

Jeg er litt med Nymeria her, hva man anser som krevende smådjevler er nokså individuelt (og sikkert når på døgnet man opplever det.. hund med magesyke er feks mye mer slitsomt om natten enn om dagen!)

Føler kanskje selv at jeg har et rosenrødt kelpie-liv.. men det har jeg faktisk! Og det har ingenting med at biskene ikke gjør/har gjort masse krøll, eller at de faktisk kan være slitsomme når man har måttet jobbe mye feks, er dødssliten - men så er energibuntene toppladede og man må ta seg sammen og lade dem ut.. alt det er faktisk også en del av mitt rosenrøde kelpieliv. Hadde de ikke vært sånne som måtte lades ut, hadde jeg kanskje ikke syntes de var så kule som jeg synes de er.. (jeg elsker livatheten jeg)

Som sagt, for noen er det sikkert en dans på roser :)

Jeg syns ikke det var det, nå som du nevnte, jeg kom hjem fra jobb og var sliten, valpepasserene pratet om hvor snill hun hadde vært og hvor bra det hadde gått, så går de og jeg sitter igjen med et stykk gremlins og forstår ikke hva de prater om :lol:

I dag har begge hundene fått hvert sitt presisjonsspor. Tidi var litt mer ivrig i dag enn hun har vært før, så det må vi jobbe med. Tenkte å legge noen slepespor og se om hun kanskje sporer roligere da :ahappy: Det er mulig det er det veeeeldig gode godbitene mine som gjør det nemlig. Blondie har ikke gått spor på lenge, men hun var kjempe flink! Veldig nøyaktig og fin. Etterpå slapp jeg henne løs, og hun mente at Tidi hadde gjort en dårlig jobb i sitt spor (hun ruset over en del godbiter) så Blondie gikk likesågodt hennes spor også :aww:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme fra en super agilitytrening :D Blondie var skikkelig bra, hadde skikkelig bra tempo og var skikkelig tent på å jobbe i agilityen :D Det var utrolig gøy! Tidi fikk prøve tunnel og det var KJEMPE KULT! Vi begynte også å trene på fremadsending og hun er kjempe flink altså :D Det går så raskt i læringen, jeg er helt frelst! Gjeterhunder <3

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt prøvde vi å sove slik vi skal sove etterhvert, hun på gulvet, eller hvor enn hun vil sove, utenom sengen. Det gikk kjempe bra :) Hun våknet i 7 tiden og da gikk vi ut på toalettet, før vi sov videre til halv 11. De siste timene sov hun i sengen da, bare fordi det var koselig :lol: Hun er blitt veldig flink til å holde seg og tisser med en gang hun går ut :) Måten hun gir beskjed på er å stille seg utpå gulvet foran tv'en og se på meg. Hvis jeg ikke tar hintet da, så tisser hun inne.

10667820436_65965965cc_c.jpg

10667783605_509d2e8235_c.jpg

Gal kelpie incomming

10667819856_2b79f9df20_z.jpg

I morgen tenkte jeg meg å ta en tur på brukstrening med begge to :) Blondie skal få trene rundering, og Tidi skal få trene spor :ahappy:

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så stor hun er blitt! Blitt så voksen i fjeset sitt. Fine Tidi :)

Ja, jeg syns også hun ser så voksen ut! Morsomt å gå tilbake i bildene å se hvor mye hun har forandret seg :ahappy:

Det ble ingen brukstrening. De hadde tatt pause for vinteren pga mørket. Så jeg la istede Tidi sitt første slepespor. Det gikk ikke bra. Jeg tror det var veldig mye fortstyrrelser rundt. Mange folk som gikk tur, barn som lekte på en fotballbane og rush trafikk på en bilvei veldig nærmt. Hun er enda redd for biler, det er liksom ikke langs veien jeg pleier å gå mest tur. Vi hadde litt miljøtrening med henne der da hun var yngre, og hun var litt redd til å begynne med, men virket trygg på det etterhvert. Siden det har vi egentlig ikke gått noe særlig langs veien. Så nå tenker jeg å gjøre det til en dagligdags greie, også trener vi på å gå fint i bånd der også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt går supert nå om dagen :ahappy: Jeg føler jeg har et veldig fint hundehold. Tidi er utrolig gøy å trene med! :D Hun virkelig elsker det! Og hun tar ting så kjapt! Vi er så vidt begynt å lære inn utgangsstilling nå :) I dag fikk de tur hver for seg igjen, og det er morsomt å se utviklingen til Tidi alene på tur uten Blondie. Hun kommer seg så lett rundt over alt i terrenget!

10761329173_029a89011d_c.jpg

10761033475_bae40a71d6_c.jpg

Jada, Tidi. Bare gå rett uti gjørmedammen du. Nå ble du fin...

10761033075_9e21209b87_c.jpg

10761125724_0df88da196_c.jpg

Apport over hinder er såklart innlært allerede :aww: Flink bisk!

10761328163_0a1590f205_c.jpg

Søta :wub:

10761327373_2ec140dfb3_c.jpg

10761124464_a36092b292_c.jpg

Det jeg merket i dag som var litt trist, er at hun har plukket av Blondie å kjæfte på andre hunder.. Æsj altså.. Blondie har faktisk vært utrolig flink på tur med Tidi, hun lager nesten ikke noe spetakkel i passeringer, men de få gangene hun har gjort det har tydeligvis Tidi tatt med seg. Jeg tror ikke hun er redd, hun har bare lært at det er slikt man gjør når man passerer andre hunder.. Hun gjør det ikke om begge to går i lag, men hun gjorde det i dag når hun gikk alene. Kjipt! Jeg får trene mye på det fremover og heller gå masse turer hver for seg.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine Tidi, nydelige bilder som alltid :D

Hvis du vil kan vi gjerne trene litt sammen. Meesha lager ikke lyd mot andre hunder annet enn når jeg nekter han å gå bort til dem, de står nært og er veldig "på" han. Har aldri hørt han lage lyd i passeringssituasjoner (heller ikke når hunder går forbi mens vi trener, mens han ser andre hunder etc.). Kanskje Tidi kan ha godt av å gå litt med han? (Evt. slår det ut helt feil vei, og Meesha begynner å bjeffe :P). Eller så kan vi trene passeringer med hverandre.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ho virker så herlig:)

Hun er det :wub: Det er så moro å følge med på så mange fine sonen valper nå, det blir spennende å se hva det blir av dem etterhvert!

Fine Tidi, nydelige bilder som alltid :D

Hvis du vil kan vi gjerne trene litt sammen. Meesha lager ikke lyd mot andre hunder annet enn når jeg nekter han å gå bort til dem, de står nært og er veldig "på" han. Har aldri hørt han lage lyd i passeringssituasjoner (heller ikke når hunder går forbi mens vi trener, mens han ser andre hunder etc.). Kanskje Tidi kan ha godt av å gå litt med han? (Evt. slår det ut helt feil vei, og Meesha begynner å bjeffe :P). Eller så kan vi trene passeringer med hverandre.

Takk! :D

Vi kan jo prøve å se hvordan det går :) Vi vil gjerne møte dere igjen ihvertfall :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kul hun er :D også har hun et veldig uskyldig uttrykk :P

Hehe, det er godt hun har et uskyldig uttrykk, så er det lettere å bli glad i henne etter at hun har gjort noe galt :aww: Neida, hun er faktisk veldig snill om dagen :ahappy:

10800998263_b8f980e046_z.jpg

10800997713_996ab1e5cd_z.jpg

10800758906_08824a72fc_z.jpg

10800758636_8b7702b91f_c.jpg

10800882634_8957fe88d3_c.jpg

10800995093_8b357b2e85_c.jpg

10800755696_e695dff42d_z.jpg

Jeg suger offisielt på oppstillingsbilder av valper. Det aller første bildet var jo best av de alle. Jaja, her kommer det ihvertfall.

Tidi 4 måneder gammel.

10800884854_a63b4a4602_c.jpg

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg skjønner. Jeg synes på en måte ikke at 3/6 med C (uten forkalkninger) er så ille, men jeg har sett på fryktelig mye hunder i det siste. Mulig jeg har sett meg blind og at jeg må stikke fingeren i jorda
    • Jeg tenker at hvis du må velge mellom de ulempene, og heller få en mindre risiko for de senere, så ville jeg ventet. Ja, tidsmessig er det optimalt, men det er snakk om litt tilrettelegging bare. Jeg vet ihvertfall at om jeg hadde stått der med en 4 år gammel hund enten skuddredd eller med HD, og hadde hatt disse valgene, så ville jeg angret på å ikke bare ha ventet noen måneder. Noen garanti er det såklart aldri. Om du kan leve med en skuddredd hund som ikke kan brukes til det den er tenkt til, så ville jeg gått for det. HD går utover helsa og hverdagen til hunden i mye større grad.
    • For å være ærlig: Jeg ville stått over begge kullene. Det er ganske kjipt å sitte med hund om to/tre år som viser tegn på sjukdom som du kunne vært uten om du ikke hadde hatt dårlig tid.  Både skuddreddhet og leddsjukdom kan korte ned/stoppe både konkurranse og redningsplaner. Vent til det kommer et kull hvor du heller blir misfornøyd med noe som ikke kan være fysisk/psykisk begrensende. For eksempel farge og kjønn. 
    • Du kan sikkert litt om massasje og sånt allerede? Vi hadde regelmessig fysioterapeut på våre, en gang i mnd. Lakseolje, og etterhvert Cartrophen (lite effekt) og Librela (heller ikke mye effekt, men startet antageligvis for sent). Greia med disse smertebehandlingene for artroser er visst at man skal begynne å bruke dem før det har fått utviklet seg noe særlig. Pass på at hunden er varm såklart, back on track kan hjelpe (tantes gamle hunder har hatt det over natten, med opptrening). 6 tenner! Au!
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...