Gå til innhold
Hundesonen.no

Blondie & Tidi


MegaMarie
 Share

Recommended Posts

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Takk for omtanke ❤️ Dessverre ble det ikke snakk om måneder en gang ?Tidi fikk sovne inn onsdag 13 mars ? Hun virket noe bedre på søndag og mandag etter at hun hadde fått supplerende medisin

Blondie har blitt 14 år! Hipp hipp hurra!

Tidi var tiltenkt å ha et kull hos oppdretter nå i vinter. Men før hun eventuelt skulle parres, så skulle hun ta ultralyd av hjertet da det er dukket opp en del unge kelpier med hjertefeil. På vei til

Posted Images

Seeee den jenta da! Kan herved gratulere deg med en absolutt vakker valp! :wub:

Sonen er virkelig gift for oss som har en hemmelig forkjærlighet for kelpie.

Valp er valp, du kan trøste deg med at en dag så kommer hun til å oppføre seg eksemplarisk! :lol:

Åå, så hyggelig sagt! :D

Ja, det er trøsten :) Håper alt arbeidet gir meg en flott voksen hund :ahappy: Akkurat nå er vi inni en veldig fin periode da. Nå er hun veldig snill :ahappy:

En frustrert Tidi som ikke er like kjapp som Blondie :lol:

http://www.youtube.com/watch?v=Rc6UEdv4S34&feature=c4-overview&list=UUltycplmltMsXgR_zDfkVhw

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi vært hos veterinæren for vaksinering. Tidi tok det kjempe fint :ahappy: Kennelhoste i nesen var ikke noe problem, og stikket fra den andre vaksinen gjorde heller ikke noe. Hun hadde derimot noe i mot at veterinæren skulle se henne på øynene :lol: Meningsfull liten dame. Men veterinæren sa øyet så helt fint ut :ahappy: Så hun har sikkert bare slått seg litt på det.

Jeg veide henne også, og 13 uker gammel veier hun nå 6,2 kg! Stor økning fra da vi var inne da hun var 9 uker gammel og veide 3,8 kg. Blondie ble også veid, og hun har lagt på seg! Hun veier 5 kg. Jeg syns hun ser best ut når hun veier 4,3 kg, men kan fint også være 4,7 uten at det gjør noe. Men 5 kg er for mye, så nå skal hun slankes litt.

10289258404_04db4fef66_z.jpg

10289372935_b98b0730fb_z.jpg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, så hyggelig sagt! :D

Ja, det er trøsten :) Håper alt arbeidet gir meg en flott voksen hund :ahappy: Akkurat nå er vi inni en veldig fin periode da. Nå er hun veldig snill :ahappy:

En frustrert Tidi som ikke er like kjapp som Blondie :lol:

http://www.youtube.com/watch?v=Rc6UEdv4S34&feature=c4-overview&list=UUltycplmltMsXgR_zDfkVhw

erte Blondie :wub:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stjeler Blondie litt valpemat fra henne av og til? ;) Min andre hund la også på seg når valpen kom fordi han driver å stjeler maten hans og den er litt kraftigere enn den maten han egentlig burde spise :P

Hehe, nei. Hadde heller vært omvendt. Blondie spiser faktisk litt lite om dagen, eller, jeg tror jeg har gitt henne for mye siden valpen kom i hus (litt forvirret av ulike mål på maten deres) og nå om dagen vil hun nesten ikke spise sin egen mat en gang. Tidi spiser så kjapt at hun rekker ikke å stjele hennes mat :P Så jeg må bare skjerpe meg og huske at de ikke spiser like mye :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en nydelig kelpievalp du har fått deg! :) Jeg er sikker på at dere blir litt av et racer-team når hun blir stor. Man får liksom den feelingen av å se på bildene av dere.

Lykke til!

Jeg er litt valpesyk selv jeg da, men da etter en sheltie til... men gubben sier nei, vi har to og det får holde sier han. På fornuftige dager er jeg enig med han da, hehe :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blitt stor jo! :)

(Lykke var 7.6 kg når hun fikk 12 ukers vaksinen.)

Ja, jeg syns jeg allerede ser at hun har vokst fra seg bittelitt av valpeutrykket. Hun ser enda valp ut, men ikke like mye som da hun var 9 uker. Det er morsomt å se :ahappy: Morsomt å sammenligne hva andre kelpietisper veide da de var rundt hennes alder. Jeg må innrømme at jeg er litt redd hun skal bli for liten med tanke på agility. Men hun kan jo plutselig vokse og bli like stor som resten av søskene :) Jeg har sett litt i Ikke sin tråd da hun var valp, og ser ut som at hun veide 5,5 kg da hun var 12 uker. Så jeg tipper Tidi og Ikke er ganske lik i størrelse på den alderen. Edit: Eller nå leser jeg at Ikke veide 6,6 kg da hun var 16 uker. Så tipper Tidi har litt kraftigere benstamme enn hva Ikke hadde på den tiden.

For en nydelig kelpievalp du har fått deg! :) Jeg er sikker på at dere blir litt av et racer-team når hun blir stor. Man får liksom den feelingen av å se på bildene av dere.

Lykke til!

Jeg er litt valpesyk selv jeg da, men da etter en sheltie til... men gubben sier nei, vi har to og det får holde sier han. På fornuftige dager er jeg enig med han da, hehe :D

Åå, så hyggelig å lese :D Jeg håper vi blir et racer-team ihvertfall :) Jeg er veldig fornøyd med henne :ahappy: Hehe, jeg blir nesten bittelitt valpesyk selv av å se tilbake på bildene fra bare noen uker siden, selv om hun faktisk oppfører seg bedre nå enn dag :lol: Hun var jo nesten enda søtere da enn nå, hun så så mye mer baby ut da :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg syns jeg allerede ser at hun har vokst fra seg bittelitt av valpeutrykket. Hun ser enda valp ut, men ikke like mye som da hun var 9 uker. Det er morsomt å se :ahappy: Morsomt å sammenligne hva andre kelpietisper veide da de var rundt hennes alder. Jeg må innrømme at jeg er litt redd hun skal bli for liten med tanke på agility. Men hun kan jo plutselig vokse og bli like stor som resten av søskene :) Jeg har sett litt i Ikke sin tråd da hun var valp, og ser ut som at hun veide 5,5 kg da hun var 12 uker. Så jeg tipper Tidi og Ikke er ganske lik i størrelse på den alderen. Edit: Eller nå leser jeg at Ikke veide 6,6 kg da hun var 16 uker. Så tipper Tidi har litt kraftigere benstamme enn hva Ikke hadde på den tiden.

Ja dette med størrelsen var noe jeg vurderte lenge, men nå hjalp Jeanette meg med måling på treningssamlingen, så da fikk jeg konstantert at jeg kunne senke skuldrene :P

I kullet til Lykke spriker høyden fra ca 45 cm til 49,5 på tispene.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dette med størrelsen var noe jeg vurderte lenge, men nå hjalp Jeanette meg med måling på treningssamlingen, så da fikk jeg konstantert at jeg kunne senke skuldrene :P

I kullet til Lykke spriker høyden fra ca 45 cm til 49,5 på tispene.

Hvor høy er Lykke da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidi er nydelig :wub: Hun og Blondie ser ut som et bra team :D

Men kan du ikke gå i mellom med henne om hun blir for liten til stor? Er det noe ulemper med det evt? Ble bare nysgjerrig nå :lol:

Som Monica sier så er mellomklassen for hunder under 43 cm, og svært få kelpietisper blir så små. Så problemet er om hun er rett over 43 cm. Da tror jeg det blir for mye for henne å hoppe hinder som er opptil 65 cm høye. Men det tar jeg når den tid kommer :) Vi skal uansett trene agility, om hun ikke blir stor nok så kan vi likevel ha det moro på trening med lavere hinder :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner :)

Har selv bare trent med liten hund før, så aldri tenkt over dette tidligere.

Men nå når jeg har stor hund, så må jeg si jeg faktisk syns hindrene er veldig høye i forhold til en del hunder (inkl min på 47-48).

Er det vanlig å alltid trene med hindre på maks høyde?

Sorry for kupping av tråden nå :icon_redface: :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner :)

Har selv bare trent med liten hund før, så aldri tenkt over dette tidligere.

Men nå når jeg har stor hund, så må jeg si jeg faktisk syns hindrene er veldig høye i forhold til en del hunder (inkl min på 47-48).

Er det vanlig å alltid trene med hindre på maks høyde?

Sorry for kupping av tråden nå :icon_redface: :icon_redface:

Haha, det går helt fint :) Har jo litt med tråden å gjøre, så ikke helt kupping. Jeg er jo selv bare vandt med liten hund, men jeg visste når jeg gikk for kelpie og tispe så kunne agility bli et "problem".

På trening tror jeg at man varierer. Vi trener vel så og si aldri på maks høyde på trening for store hunder. Men det hender vel at de gjør det. Men jeg er enig at det ofte blir veldig høyt for mange hunder. I England mener jeg det nettopp var snakk om å ha flere størrelsesklasser, slik at det ikke ble noen raser det ble for høyt for. Det er jo mulig dette er noe som kommer til norden også. Det var visst snakk om at Sverige var inne på noe der og. Men de har jo allerede litt andre forskjeller på høydene og klassene i agility fra før av såvidt jeg vet, i og med at flere kelpier gjør det bra der selv om de kanskje ikke er så store.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I har Tidi fått være med i stallen :) Hun syns hester er litt skumle, men på slutten kunne hun ligge på fanget mitt mens hestene løp forbi rett fremfor henne :) Hun fikk også hilse på en bitteliten yorkie, og hun var superflink med den :ahappy: Tror aldri hun har hilst på en så liten hund før.

10317737053_965a3d4c6c_z.jpg

Vi har gått et par presisjonsspor, og hun begynner å skjønne det :ahappy: I dag gikk hun veldig fint. Litt for ivrig til å begynne med og løper over mange fotspor, men det er så kjekt å se gleden og iveren hennes når hun sporer :wub: Den lille halen går i hundre! Utover i sporet sporet hun mye mer nøye og hadde snuten i nesten hvert fotspor :ahappy: Hun vil alltid bare ha mer og mer og ender opp med å spore der jeg gikk da jeg var ferdig med å ligge sporet :lol: Det blir spennende å trene spor med henne fremover ser jeg :D

10317556234_f513ddb1ce_z.jpg

10317556704_15a3c34ec1_z.jpg

10317604046_342f3cd74c_z.jpg

Fine høstfarger :ahappy:

10317558544_cced2b6f98_z.jpg

Vakre Blondie :wub:

10317557534_1e302d6224_c.jpg

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi vært hos veterinæren for vaksinering. Tidi tok det kjempe fint :ahappy: Kennelhoste i nesen var ikke noe problem, og stikket fra den andre vaksinen gjorde heller ikke noe. Hun hadde derimot noe i mot at veterinæren skulle se henne på øynene :lol: Meningsfull liten dame. Men veterinæren sa øyet så helt fint ut :ahappy: Så hun har sikkert bare slått seg litt på det.

Jeg veide henne også, og 13 uker gammel veier hun nå 6,2 kg! Stor økning fra da vi var inne da hun var 9 uker gammel og veide 3,8 kg. Blondie ble også veid, og hun har lagt på seg! Hun veier 5 kg. Jeg syns hun ser best ut når hun veier 4,3 kg, men kan fint også være 4,7 uten at det gjør noe. Men 5 kg er for mye, så nå skal hun slankes litt.

10289258404_04db4fef66_z.jpg

10289372935_b98b0730fb_z.jpg

Søta :)
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vakre Blondie og Tidi <3 Nydelige bilder og "fortellinger" om livet med dem.

Fullstendig enig om at valper er oppskrytt..Innimellom. Men heldigvis går de ut i pluss på sikt :)

Angående Agility så finnes det en FB-side "Norsk Agility side" hvor de diskuterer nye høydeklasser

og eventuelt en Elite klasse..

Som eksempel

XS: 0-27 cm (miniatyrhunder, små terriere etc)
S: 27-35 cm (mange av dem som går i small i dag)
M: 35-43 cm
IM: 43-50 cm (store sheltier, tollere, aussier etc)
L: 50 cm og over (border collier og andre normalstore largehunder)

WAO er det fire klasser: 0-32, 32-41, 41-50 og over 50.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vakre Blondie og Tidi <3 Nydelige bilder og "fortellinger" om livet med dem.

Fullstendig enig om at valper er oppskrytt..Innimellom. Men heldigvis går de ut i pluss på sikt :)

Angående Agility så finnes det en FB-side "Norsk Agility side" hvor de diskuterer nye høydeklasser

og eventuelt en Elite klasse..

Som eksempel

XS: 0-27 cm (miniatyrhunder, små terriere etc)

S: 27-35 cm (mange av dem som går i small i dag)

M: 35-43 cm

IM: 43-50 cm (store sheltier, tollere, aussier etc)

L: 50 cm og over (border collier og andre normalstore largehunder)

WAO er det fire klasser: 0-32, 32-41, 41-50 og over 50.

Ja, jeg tror det er denne jeg er medlem i :) Jeg så at de diskuterte det :)

Takk for fine ord :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...