Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Hamar - NV-07

HHC

Recommended Posts

Skrevet
Nå har jeg funnet ut at jeg i hvert fall kommer lørdag, siden springerne stilles den dagen. Så da får jeg bestille togbillett, og dra med meg begge dyra. Blir fin sosialisering for Norma tenker jeg :) Er det forresten noen som vet hvordan man går fram for å bestille togbillett når man skal ha med hunder? Må dette opplyses ved bestilling?

Da må du ringe eller gå ned på stasjonen og bestille manuellt, for på nettet får du ikke opplyst om at du skal ha med hund, pr. tlf. bare opplyser du at du har med hund så du må i hundekupeen;)

• Svar 251
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Da må du ringe eller gå ned på stasjonen og bestille manuellt, for på nettet får du ikke opplyst om at du skal ha med hund, pr. tlf. bare opplyser du at du har med hund så du må i hundekupeen;)

Tusen takk :) Jeg har aldri tatt tog med hund på lengre strekninger, kun på lokaltog. Da får jeg ta en telefon eller stasjonstur i morgen!

Skrevet

Vi kommer!

Birk skal stilles i championklasse og Merethe skal kanskje i ilden dersom laget kommer med (agility), det gjenstår bare å se om vi har vært god nok i år :)

Skrevet

Skal bortover å titte på lørdag. Planen var jo å stille Bridie, men så kom denne operasjonen litt i veien da.. Vil ikke helt tro at hu har fått igjen pels til da...

Skrevet

Da har vi meldt på 3 stk. Husk påmeld. fristen, da dere. Om dere ikke vil betale MAAASSE penger må dere melde på innen i morgen.

Skrevet

Blaze skal stilles i Champ-klassen på løardag. Vi har jo en tittel å forsvare også (vi har jo 05 og 06 så vi må vell klare enn 07 også :cry: ) Så nå har jeg begynt å utstillingstrene henne igjen etter 1års fravær fra venstresvingene.

Talli blir selvsagt også med oppover, men er fortsatt for ung til å stilles.

Skrevet
Ingen som har plass i bilen på fredag? :P

Antar at du skal stille på fredag? I såfall tror jeg ikke det er så mye hjelp i oss som er fremme på kvelden.

Skrevet

Da er champen min påmeldt!

Også har jeg meldt på i LP kl.II. IIIIK! Også han som kun har gått to ganger innendørs i kl. I uten at det var vellykket...ja, ja vi tar det som trening på ny setting vi. :P

Skrevet

Jeg/ vi kommer :blink: Skal stille Danny (silkyen min) og en del Jacker.. Ellers skal jeg stille i Junior Handlingen :poke: Og være med på Hundekunnskapskonkurransen der :) Vinnergalla blir det også ! Gleder meg utrolig!

Skrevet

Han jeg pleier å reise på utstillinger med reiser til Afrika på mandagen, så da ble det plutselig uvisst om hvordan eller i det hele tatt OM jeg kommer meg til Hamar...

Guest Gråtass
Skrevet
Også har jeg meldt på i LP kl.II. IIIIK! Også han som kun har gått to ganger innendørs i kl. I uten at det var vellykket...ja, ja vi tar det som trening på ny setting vi. :kiss:

Husk at du må ha en 1. premie i LP2 (over 160 poeng) for å kunne stille på Vikingskipet. Fra og med i år er det kvalifiseringskrav i alle klasser.

Skrevet
Husk at du må ha en 1. premie i LP2 (over 160 poeng) for å kunne stille på Vikingskipet. Fra og med i år er det kvalifiseringskrav i alle klasser.

I know! Har et opprykk på 185,5 poeng så derfor er det fint at vi får en gjennomkjøring på LP II innendørs også før vi starter i kl III.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...