Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Hamar - NV-07

HHC

Recommended Posts

Skrevet
Nå har jeg funnet ut at jeg i hvert fall kommer lørdag, siden springerne stilles den dagen. Så da får jeg bestille togbillett, og dra med meg begge dyra. Blir fin sosialisering for Norma tenker jeg :) Er det forresten noen som vet hvordan man går fram for å bestille togbillett når man skal ha med hunder? Må dette opplyses ved bestilling?

Da må du ringe eller gå ned på stasjonen og bestille manuellt, for på nettet får du ikke opplyst om at du skal ha med hund, pr. tlf. bare opplyser du at du har med hund så du må i hundekupeen;)

• Svar 251
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Da må du ringe eller gå ned på stasjonen og bestille manuellt, for på nettet får du ikke opplyst om at du skal ha med hund, pr. tlf. bare opplyser du at du har med hund så du må i hundekupeen;)

Tusen takk :) Jeg har aldri tatt tog med hund på lengre strekninger, kun på lokaltog. Da får jeg ta en telefon eller stasjonstur i morgen!

Skrevet

Vi kommer!

Birk skal stilles i championklasse og Merethe skal kanskje i ilden dersom laget kommer med (agility), det gjenstår bare å se om vi har vært god nok i år :)

Skrevet

Skal bortover å titte på lørdag. Planen var jo å stille Bridie, men så kom denne operasjonen litt i veien da.. Vil ikke helt tro at hu har fått igjen pels til da...

Skrevet

Da har vi meldt på 3 stk. Husk påmeld. fristen, da dere. Om dere ikke vil betale MAAASSE penger må dere melde på innen i morgen.

Skrevet

Blaze skal stilles i Champ-klassen på løardag. Vi har jo en tittel å forsvare også (vi har jo 05 og 06 så vi må vell klare enn 07 også :cry: ) Så nå har jeg begynt å utstillingstrene henne igjen etter 1års fravær fra venstresvingene.

Talli blir selvsagt også med oppover, men er fortsatt for ung til å stilles.

Skrevet
Ingen som har plass i bilen på fredag? :P

Antar at du skal stille på fredag? I såfall tror jeg ikke det er så mye hjelp i oss som er fremme på kvelden.

Skrevet

Da er champen min påmeldt!

Også har jeg meldt på i LP kl.II. IIIIK! Også han som kun har gått to ganger innendørs i kl. I uten at det var vellykket...ja, ja vi tar det som trening på ny setting vi. :P

Skrevet

Jeg/ vi kommer :blink: Skal stille Danny (silkyen min) og en del Jacker.. Ellers skal jeg stille i Junior Handlingen :poke: Og være med på Hundekunnskapskonkurransen der :) Vinnergalla blir det også ! Gleder meg utrolig!

Skrevet

Han jeg pleier å reise på utstillinger med reiser til Afrika på mandagen, så da ble det plutselig uvisst om hvordan eller i det hele tatt OM jeg kommer meg til Hamar...

Guest Gråtass
Skrevet
Også har jeg meldt på i LP kl.II. IIIIK! Også han som kun har gått to ganger innendørs i kl. I uten at det var vellykket...ja, ja vi tar det som trening på ny setting vi. :kiss:

Husk at du må ha en 1. premie i LP2 (over 160 poeng) for å kunne stille på Vikingskipet. Fra og med i år er det kvalifiseringskrav i alle klasser.

Skrevet
Husk at du må ha en 1. premie i LP2 (over 160 poeng) for å kunne stille på Vikingskipet. Fra og med i år er det kvalifiseringskrav i alle klasser.

I know! Har et opprykk på 185,5 poeng så derfor er det fint at vi får en gjennomkjøring på LP II innendørs også før vi starter i kl III.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da får jeg prøve å se etter ett annet navn til den kommende valpen min da. Siden ingen av dem falt i smak. Har dere noen andre forslag på fine navn til tispe?
    • Hva gjør dere om 10-15 år? Kommer dere til å fortsette å ha ny hund da? Det er umulig å vite men hva tror dere? Hvor gamle er dere? Jeg selv aner ikke. Ser ingen liv utenom hund men nå har jeg hatt hund hele voksne liv. Men om jeg skal fortsette med hundetrening,kurs,utstilling vites ikke. Da må jeg ha noe annen hobby men jeg vet ikke hva. Hva tror dere dere skal?
    • Var ingen av dem fine?
    • Hvilket navn er finest av Emmy, Lilly eller Sally?
    • Det er variasjon i egenskaper innad i rasen, men generelt vil jeg påstå at Hovawarten er mer samlet mentalt. De skal ha arbeids- og samarbeidslyst. Til forskjell fra mange av gjeterne kan de nok virke litt sta og egenrådige, men mitt inntrykk er at det veldig ofte er fører som ikke har knekt koden for å motivere til samarbeid med en hund som gjerne arbeider selvstendig. Det som gjør at jeg tror hoffen kan passe deg ut i fra din beskrivelse av ønsker er: - "atletiske og friske bruksschäfere der «mykere» egenskaper vektlegges" - Hoffen er en generelt frisk rase, med en funksjonell bygning. Det finnes dessuten et enormt helseregister hvor det er god oversikt over forskjellige sykdommer.  -  "Hunden som jeg ser etter er atletisk og lett, elsker å bruke nesen til f eks smeller, fungerer bra til lydighet, veldig lite skarp og ikke like mye drifter og «heithet» som hos de heftigste bruksschäfere, men ellers med forventede egenskaper av en schäferhund i en sunn kropp." - dette er for meg egentlig essensen av en hoffe. De er veldig alsidige uten å være ekstreme, og perfekte som aktive familiehunder med kapasitet for langt mer. De er atletiske og holdbare (noe variasjon i størrelse er det). Elsker å bruke nesa og trener gjerne lydighet. Den gjennomsnittlige hoffen har lite skarphet. De har (og skal ha) en del drifter, men de aller fleste er mer moderate enn de heftigste bruksschäferne. Det en skal være klar over, er at det er en vokter. De skal dog ikke vokte på alt og alle. Mine følger for eksempel gjerne med på det som skjer utendørs, men varsler kun i veldig spesielle tilfeller (hvis det plutselig står en ukjent hund på gårdsplassen eller om det er unormal aktivitet på natta). De reagerer for eksempel ikke om det banker på døra. Lager ikke lyd når jeg kommer hjem eller om noen de kjenner kommer inn uanmeldt når jeg ikke er hjemme. Vet ikke hvor du holder til, men send meg en PM om du har spørsmål og/eller eventuelt ønsker å møte en eller flere hoffer så skal jeg finne noen i nærheten av deg
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...