Gå til innhold
Hundesonen.no

World dog show 2008 i Sverige

Arielle

Recommended Posts

Pippin&Symra: Jeg sjekket også på den info'n jeg kunne finne og kunne ikke se at det sto noe som helst om løpetid der. Så da ville jeg latt som vanlig - og ikke brydd meg noe særlig om det.

Forhåpentligvis er hun ikke en av de som blir sånn veldig "stakkarslige" mens hun har løpetid, da.. Også ser det jo ut som om dere i alle fall slipper de værste "stå"-dagene når dere er der...

Vi sees der!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 621
  • Created
  • Siste svar
Ordnet det seg med reservehandler?

Nei, har ikke hørt noe enda. Føler du kallet er jobben din :lol:

Mest sannsynelig krasjer det ikke, og personen trenger bare være ved ringen i 30-60min :lol:

Og antakelig blir det bare for å gå inn når klassen samles før enkeltbedømmelsen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har ikke hørt noe enda. Føler du kallet er jobben din :lol:

Mest sannsynelig krasjer det ikke, og personen trenger bare være ved ringen i 30-60min :lol:

Og antakelig blir det bare for å gå inn når klassen samles før enkeltbedømmelsen :)

Altså, jeg veit jo hva som skal gjøres, og jeg får til å håndtere og stille opp en hund sånn noenlunde, men noen superhandler er jeg jo ikke. :) Men jeg kan jo stille opp hvis det blir krise. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg veit jo hva som skal gjøres, og jeg får til å håndtere og stille opp en hund sånn noenlunde, men noen superhandler er jeg jo ikke. :lol: Men jeg kan jo stille opp hvis det blir krise. :)

Forventer ikke mer heller :P Tusen takk i såfall :lol:

Bergen :)

Da tror jeg virkelig at jeg ville ringt, ikke sendt mail en gang, men ringt. Lenge siden vi andre fikk PMer liksom :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare lurer på en ting.. Har man en hund man stiller en dag, kan en jo ta de med de andre dagene, hvis en har nrkort og vaksinasjonskort.. Da skal en betale 100 kroner, er det i tillegg til dine egne inngangspenger for dagen, for da blir det 240 kr... Noen som vet???

Gleder meg sykt til dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da drar jeg avgårde om noen få timer - skal innom Danmark og Københavnvinneren på veien til Stockholm :lol:.

Gleder meg masse til dette - men gruer meg i grunn for parkeringsproblemene som jeg antar vil oppstå. Jeg kan ikke se for meg å ta buss og tog med alt pikkpakk alene - og å gå 3-4 km fra anbefalt parkeringssone frister vel ikke heller så mye.... vi får vel se hvordan det går :rolleyes: ( og kanskje være lur og starte tiiiiiiiiiiiidlig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også bekymret for parkeringen. Jeg må ha med så mye greier at buss og bane er uaktuelt. Og dessuten: Hvor mange hunder med tillhørende bur, trimmebord og bag er det plass til på busser og baner i området rundt stockholmsmessan i åtte-nitiden, 36 000?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er hunden jeg skal ha med meg levert hit og er nettopp ferdig med å stelle pelsen hennes og 2 av 3 hunder jeg skal stille er blitt trent. Så nå mangler jeg bare å pakke alle klærne også reiser jeg nedover entel i morgen eller tirsdag (mulig jeg stikker innom larvik hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KRISE!!

Bilen nekter å trekke campingvogna... Bilen har vært på verksted i nesten 2 uker, men er fortsatt ikke OK.

Jeg prøver alle alternativer nå, men panikken brer seg kraftig...

Noen som vet om noen som skal avbestille hytte? Kan kanskje få låne en annen bil, men da er campingvogn uaktuelt.

Telt frister ikke så veldig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAr annkommet Stockholm :D

Meldt ny hetebölge her fra onsdag(!) stort oppslag i expressen i går. Opp mot 30 grader.

Oh shit, gjett om det skal gjøres plass til å ta med vifter til å ha på hytta :closedeyes:

Inu: prøv på Säbyholm.se. De hadde ganske mange rom de skulle leie ut i forbindelse med verdensutstillingen vet jeg. Vi avbestilte nettopp et par netter der pga vi fikk hytte de dagene vi manglet alikevel. Ellers så er det jo en ringerunde for å høre om campingene har fått avbestilling. Vet at der vi skal bo (björknäs stugby) har fått noen avbestilinger, derfor vi fikk hytte alle dagene vi skal være i Sverige hvertfall. Får håpe det ordner seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAr annkommet Stockholm :D

Meldt ny hetebölge her fra onsdag(!) stort oppslag i expressen i går. Opp mot 30 grader.

Shit, stakkars stakkars hunder som ikke er påmeldt og må sitte i bilen halve dagen, kanskje opp til flere kilometer unna. Gjett om det kommer til å dø mange hunder i løpet av uken/helgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Er det hele uken eller? Kanskje jeg skal ta med sydenklærne dit i stedet for (driver og pakker)

I hvertfall fra onsdag til helgen slutter.

Shit, stakkars stakkars hunder som ikke er påmeldt og må sitte i bilen halve dagen, kanskje opp til flere kilometer unna. Gjett om det kommer til å dø mange hunder i løpet av uken/helgen...

Jeg håper de gjör som det er skrevet i PM'en at de har et tett samarbeid med politiet for å slå til mot varme bilder/vogner med hunder i. Det er vel kanskje derfor man får lov å ta med seg inn en hund som er påmeldt en annen dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man tar vel ikke med seg hunder for å la dem sitte i bilen??? Har man ikke meldt dem på, får man la dem bli hjemme!

Puster lettet ut og legger nye planer, for jeg har fått plass i en hytte!

Må la en av hundene være hjemme, men det er bedre enn å måtte stresse med ny overnatting osv...

Hvis bilen blir bedre av morgendagens verkstedtime, så er jeg på sporet igjen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Du får det til å høres fryktelig dramatisk ut. Bikkja skal være innendørs om morran og det er ikke min feil at han ikke har vært det for jeg har sagt ifra om dette før, senere på dagen har jeg oversikt og stopper han før han løper langt avsted, da har vi kontroll, men ikke hvis han er 200+ meter unna, da er det for sent for da gidder han ikke å høre. Det er på morran han legger ut på langturer for da er det ingen her til å stoppe ham. Det er jorde rundt her.
    • Når hunden løper lang vekk fra deg, så har du ikke kontroll. Da må hunden være i bånd, og under kontroll. Å ha gps på han hjelper ikke, da hunden fortsatt løper og jager uten kontroll. Her bryter du faktisk loven uansett om det er båndtvang eller ikke. Og denne hunden kan ha skremt eller skadet mange dyr.
    • Takk for svar, denne rare småbitinga er bare i bånd, da er vel det forklaringen,    vi har normalt kontroll på ham litt senere på dagen, det er tidlig på dagen dette er et problem mht å løpe avsted er det gps som sier fra om han er på villspor, men er han et stykke unna gidder han ikke å høre så må trene mer på innkalling, rasen er også sta og egenrådig så dette er ikke så lett Ps takk for dvd tips, sitter i bilen skal se på det ikveld
    • 1. Er dette i bånd, eller løs i lek med andre hunder? Etter min mening skal hunder ikke hilse/leke med andre hunder i bånd, det blir lett konflikter av det. Hvis de er løse har hundene bedre forutsetninger for å bruke språket sitt og unngå konflikt. Hvis denne småbitingen skjer løs i lek/hilsing med andre kan det være smisking eller lek. Det er vanskelig å si uten å se situasjonen. Om dette er noe andre hunder reagerer på så ville jeg unngått å la ham komme inn på hunder på den måten i det hele tatt. 3. Det er båndtvang. Hunden skal være i bånd eller forsvarlig inngjerdet, og ikke være løs utenfor båndtvangen uten at den er under kontroll. Det vil si at du rimelig skal kunne kalle inn hunden under de fleste forhånd. Også utenfor båndtvangen skal du ha kontroll, det er ikke bare å slippe ut hunden for å lufte seg selv, den kan gjøre stor skade om den møter på feil hund, person, bil eller vilt dyr. Eller bli skadet selv. Når det er snakk om å trene innkalling så er det for å lære hunden en respons på innkallingskommandoen som er å komme til deg, uansett hva som skjer. Det handler om å venne hunden til å alltid lytte til deg, og alltid respondere på kommandoen. Langlinen gir deg mulighet til å holde igjen hunden og stoppe den fra å f.eks. løpe etter folk eller dyr, uten å måtte bruke en innkallingskommando som ikke virker. Jo oftere du bruker innkallingskommandoen der hunden IKKE responderer, jo dårligere blir den. Jeg kan anbefale opplegget Really Reliable Recall, som du kan kjøpe på DVD eller bokform:https://www.dogwise.com/really-reliable-recall-train-your-dog-to-come-when-called-no-matter-what-dvd/    
    • 1) hunden min går veldig opp i ansiktet på andre hunder og på  kan han "småbite" han dem i leppa/nesa, det blir ikke sår men hva er dette for noe? Det er ikke noe koselig, hunden vår har voldsomt mye energi, er ekstremt sosial og merket han kan være litt alfa (dominerende) 2) på asfalt holder jeg kanskje 15 km/t med kickbike, dvs rask jogging eller rask trav, prøver å bremse så han ikke akuratt løper, ellers er han mye på siden av asfalten men håper det er ok fart 3) bikkja vår har hatt det litt for enkelt med å gå hvor han vil, han har faktisk blitt venn med en rådyr familie fra da han var valp som jeg ikke har skjønt hvordan har skjedd men katter går ikke bra. Vi bor landlig til men i vår fikk han en uvane med å løpe bort til en vei der det ofte luftes andre hunder hvis han slipper ut om morgenen, dette er ikke bra særlig nå når det er båndtvang. Når det snakkes om å trene innkalling med langline er det bare å venne ham til å være i nærheten når vi går en liten tur med langline over jordet feks og gi beskjed om å komme tilbake når han går for langt? Takk for svar.  
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...