Gå til innhold
Hundesonen.no

World dog show 2008 i Sverige

Arielle

Recommended Posts

Skrevet

Pippin&Symra: Jeg sjekket også på den info'n jeg kunne finne og kunne ikke se at det sto noe som helst om løpetid der. Så da ville jeg latt som vanlig - og ikke brydd meg noe særlig om det.

Forhåpentligvis er hun ikke en av de som blir sånn veldig "stakkarslige" mens hun har løpetid, da.. Også ser det jo ut som om dere i alle fall slipper de værste "stå"-dagene når dere er der...

Vi sees der!

Susanne

• Svar 621
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Da er lille frøken ankommet og ferdig klippet - i morgen drar vi! :lol:

(Ja - vi skal på en annen utstilling i Sverige nå på lørdag for de som lurte på om vi var ute i veeeldig god tid :lol: )

Skrevet
Da er lille frøken ankommet og ferdig klippet - i morgen drar vi! :lol:

(Ja - vi skal på en annen utstilling i Sverige nå på lørdag for de som lurte på om vi var ute i veeeldig god tid :lol: )

Ordnet det seg med reservehandler?

Skrevet
Ordnet det seg med reservehandler?

Nei, har ikke hørt noe enda. Føler du kallet er jobben din :lol:

Mest sannsynelig krasjer det ikke, og personen trenger bare være ved ringen i 30-60min :lol:

Og antakelig blir det bare for å gå inn når klassen samles før enkeltbedømmelsen :)

Skrevet
Nei, har ikke hørt noe enda. Føler du kallet er jobben din :lol:

Mest sannsynelig krasjer det ikke, og personen trenger bare være ved ringen i 30-60min :lol:

Og antakelig blir det bare for å gå inn når klassen samles før enkeltbedømmelsen :)

Altså, jeg veit jo hva som skal gjøres, og jeg får til å håndtere og stille opp en hund sånn noenlunde, men noen superhandler er jeg jo ikke. :) Men jeg kan jo stille opp hvis det blir krise. :P

Skrevet
Altså, jeg veit jo hva som skal gjøres, og jeg får til å håndtere og stille opp en hund sånn noenlunde, men noen superhandler er jeg jo ikke. :lol: Men jeg kan jo stille opp hvis det blir krise. :)

Forventer ikke mer heller :P Tusen takk i såfall :lol:

Bergen :)

Da tror jeg virkelig at jeg ville ringt, ikke sendt mail en gang, men ringt. Lenge siden vi andre fikk PMer liksom :P

Skrevet

Bare lurer på en ting.. Har man en hund man stiller en dag, kan en jo ta de med de andre dagene, hvis en har nrkort og vaksinasjonskort.. Da skal en betale 100 kroner, er det i tillegg til dine egne inngangspenger for dagen, for da blir det 240 kr... Noen som vet???

Gleder meg sykt til dette..

Skrevet

Da drar jeg avgårde om noen få timer - skal innom Danmark og Københavnvinneren på veien til Stockholm :lol:.

Gleder meg masse til dette - men gruer meg i grunn for parkeringsproblemene som jeg antar vil oppstå. Jeg kan ikke se for meg å ta buss og tog med alt pikkpakk alene - og å gå 3-4 km fra anbefalt parkeringssone frister vel ikke heller så mye.... vi får vel se hvordan det går :rolleyes: ( og kanskje være lur og starte tiiiiiiiiiiiidlig).

Skrevet

Jeg er også bekymret for parkeringen. Jeg må ha med så mye greier at buss og bane er uaktuelt. Og dessuten: Hvor mange hunder med tillhørende bur, trimmebord og bag er det plass til på busser og baner i området rundt stockholmsmessan i åtte-nitiden, 36 000?

Skrevet

Hjelpes, avreisen nærmer seg med stormskritt! Men hvilken vei lønner det seg å kjøre for en forvirra trønder uten stedsans? har prøvd forskellinge kart-søk på nett, og får opp litt forskjellige valg. Kjører fra ca Trondheim..

Skrevet

Da er hunden jeg skal ha med meg levert hit og er nettopp ferdig med å stelle pelsen hennes og 2 av 3 hunder jeg skal stille er blitt trent. Så nå mangler jeg bare å pakke alle klærne også reiser jeg nedover entel i morgen eller tirsdag (mulig jeg stikker innom larvik hehe)

Skrevet

KRISE!!

Bilen nekter å trekke campingvogna... Bilen har vært på verksted i nesten 2 uker, men er fortsatt ikke OK.

Jeg prøver alle alternativer nå, men panikken brer seg kraftig...

Noen som vet om noen som skal avbestille hytte? Kan kanskje få låne en annen bil, men da er campingvogn uaktuelt.

Telt frister ikke så veldig...

Skrevet

HAr annkommet Stockholm :D

Meldt ny hetebölge her fra onsdag(!) stort oppslag i expressen i går. Opp mot 30 grader.

Skrevet

Meldt ny hetebölge her fra onsdag(!) stort oppslag i expressen i går. Opp mot 30 grader.

Oi!! Er det hele uken eller? Kanskje jeg skal ta med sydenklærne dit i stedet for (driver og pakker)

Skrevet

Oh shit, gjett om det skal gjøres plass til å ta med vifter til å ha på hytta :closedeyes:

Inu: prøv på Säbyholm.se. De hadde ganske mange rom de skulle leie ut i forbindelse med verdensutstillingen vet jeg. Vi avbestilte nettopp et par netter der pga vi fikk hytte de dagene vi manglet alikevel. Ellers så er det jo en ringerunde for å høre om campingene har fått avbestilling. Vet at der vi skal bo (björknäs stugby) har fått noen avbestilinger, derfor vi fikk hytte alle dagene vi skal være i Sverige hvertfall. Får håpe det ordner seg!

Skrevet

Shit, stakkars stakkars hunder som ikke er påmeldt og må sitte i bilen halve dagen, kanskje opp til flere kilometer unna. Gjett om det kommer til å dø mange hunder i løpet av uken/helgen...

Skrevet
Oi! Er det hele uken eller? Kanskje jeg skal ta med sydenklærne dit i stedet for (driver og pakker)

I hvertfall fra onsdag til helgen slutter.

Shit, stakkars stakkars hunder som ikke er påmeldt og må sitte i bilen halve dagen, kanskje opp til flere kilometer unna. Gjett om det kommer til å dø mange hunder i løpet av uken/helgen...

Jeg håper de gjör som det er skrevet i PM'en at de har et tett samarbeid med politiet for å slå til mot varme bilder/vogner med hunder i. Det er vel kanskje derfor man får lov å ta med seg inn en hund som er påmeldt en annen dag..

Skrevet

Man tar vel ikke med seg hunder for å la dem sitte i bilen??? Har man ikke meldt dem på, får man la dem bli hjemme!

Puster lettet ut og legger nye planer, for jeg har fått plass i en hytte!

Må la en av hundene være hjemme, men det er bedre enn å måtte stresse med ny overnatting osv...

Hvis bilen blir bedre av morgendagens verkstedtime, så er jeg på sporet igjen :D

Skrevet

Da har jeg lest gjennom tråden, og gjett om jeg gleder meg :console: Reiser med Ingvild (wesminster) og Marie (buhund-jenta) på onsdag, og det nærmer seg med stormskritt!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei. Jeg har en cockapoo gutt på 5 år som har noen «problemer» som vi sliter med. Helt siden var liten har han hatt et skikkelig stort varsler innstinkt som har blitt værre med årene. Han varsler på hver minste ting som skjer utenfor huset (av og til inne), og sliter veldig med å roe seg ned igjen. Han varsler på naboer som smeller med bildører, folk utenfor i gata som snakker, hunder som bjeffer, tuting, folk som går forbi vindu, katter i hagen, lillebror som løper inne, om vi bruker høy stemme osv osv. Det siste året har han også av og til begynt å varsle at vi åpner ytterdøra, eller at vi bare sier så lite som «hei» i en telefonsamtale fordi han tror det kommer noen. Ringeklokka og banking på vindu/dør er også veldig vanskelig, og han stopper ikke å bjeffe før han får se hvem som kommer og får hilse. Hvis vi stenger han inne på et annet rom bjeffer han enda mer og slutter ikke. Det er værst på kvelden, ofte etter vi har gått lang tur. Han klarer ikke roe seg, og ligger ofte i flere timer å bare knurrer og bjeffer på ting vi ikke hører eller ser. Dette har også gjort han har har en forferdelig av-knapp fordi han alltid ligger på vakt. Selv etter flere år med konstruktiv rotrening hver dag, skal det mye til for at han går å legger seg av seg selv på kvelden. Vi har prøvd ekstremt mange måter å trene dette vekk, uten at noe har hatt noe innvirkning. Vi har snakket med veldig mange hundetrenere, hatt besøk av adferdskonsulent og prøvd stressreduserende tilskudd i maten. Vi har prøvd alt fra desenstering på lyder, ignorering, sladretrening, klikkertrening, sende han på plassen sin, sende han på et annet rom til han roer seg ned, vært streng, søksaktiviteter for å distrahere han og ros og kos når han roer seg. Det begynner virkelig å bli et problem, da det er stressende for oss, men ikke minst for hunden.    Han syns også det er vanskelig å roe seg når vi får besøk. Vi vet at dette ikke grunner i redsel fordi han vil rett opp på fanget til besøket og ha kos, men vi merker også at han stresser mye mer. Det er absolutt ikke noe vondt i han, og han ELSKER andre mennesker (vil helst hilse på alle), men vi merker at varsler innstinktet tar overhånd i hverdagen og gjør det vanskelig for han. Det skal også sies at han er verdens beste hund å ha med på tur og bjeffer aldri da, men med en gang han kommer inn inntar han rollen som vokter uansett om vi er i vårt eget hus eller et annet.    Sånn at det er sagt så vet vi også at problemene ikke skyldes for lite aktivisering da vi driver med hundesport og har en veldig aktiv livsstil sammen.    Vi er ganske rådville nå og begynner å bli rimelig lei av at vi sjelden får mer enn 10-30 min stillhet av gangen. Sliter også på oss mentalt da vi prøver så veldig hardt uten at vi får noe resultat. Heller ikke gøy å få besøk eller kommentarer om at vi ikke har trent hunden vår, når det er det jeg bruker største delen av tiden min på. Veldig usikker hva problemene bunner i, men virker som han har hatt et høyt stressnivå hele livet.    Noen som har erfaring med dette og har tips for å gjøre hverdagen litt enklere?
    • Det krysser vi også fingrene for. For akkurat nå er vi tidvis ganske slitne her hjemme🤪
    • Jeg er i prinsippet enig i at det er tidlig med løping og sykling, samtidig som jeg som sagt tror det ligger noe i balansen mellom fysisk og mental aktivisering her. Han er definitivt en ekstra utfordring i forhold til normalt, og jeg tipper det vil gå seg til med alderen, men det betyr jo ikke at det ikke bør jobbes med i mellom tiden. Håper dere finner nøkkelen etterhvert!
    • Ja og det prøver vi å jobbe med. Vi bruker langline 10-15 m. Munnkurv har vi trent inn, men ikke brukt mer enn på en tur enda. Venter på en bestilling på munnkurv fra usa som skal sitte bedre. løpe og sykle har vi ikke gjort enda da han kun er 6 måneder. Pleier å vete til de i alle fall er 9-10 måneder før jeg starter med det. vi har både prøvd å kutte ned og øke for å se om det er endring, men ingen forskjell. vi vurderer om det kan være ernæringsmessige årsaker til oppførsel. Men det er vi ikke i mål enda
    • Han trenger ikke å være løs, men jeg lurer på om balansen mellom mental og fysisk trening er riktig for ham. Har dere prøvd å kutte ned på søksarbeidet og løpe eller sykle med ham, eller lengre turer i langline? Bare 5-7 meter langt bånd gir mye mer frihet samtidig som du har kontroll på om han kommer over noe. Hvis han har god nok innkalling så kan jo evt munnkurv være et verktøy mot å spise alt. Det er det eneste jeg kan komme på å ta tak i, hva slags, hvor mye og riktig balanse mellom type aktivitet.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...